Ślizganie się napędu przy wchodzeniu na obroty

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krzysiekaaa » 3 gru 2008, 21:51

witam
mam pytanie dziwne. Po wciśnięciu gazu do dechy, samochód zaczyna zachowwać się jak przy automatycznej skrzyni biegów, gwałtownie zwiększa obroty tak jabym jechał na troche wciśniętym sprzęgle (nie traci mocy).
Czy to jest normalne zachowanie czy należy się liczyć ze ślizganiem się sprzęgła?
Dzięki i pozdrawiam
krzysiekaaa
 

Postprzez Globy » 4 gru 2008, 01:11

Przenoszę wątek do działu Diesel, poprawiłem temat – na przyszłość nazywaj je proszę zgodnie z Regulaminem, by inni Użytkownicy mogli łatwiej zdiagnozować Twój problem.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Ukman » 4 gru 2008, 01:30

Ja mam to samo . Nie mam pojecia dlaczego sie tak dzieje. Ale u mnie to jest sporadycznie
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez DeadlY » 4 gru 2008, 03:18

Zapewne w jednym i drugim przypadku sprzeglo
WINNING BLUE MICA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mcbeth » 4 gru 2008, 09:35

krzysiekaaa napisał(a):Po wciśnięciu gazu do dechy, samochód zaczyna zachowwać się jak przy automatycznej skrzyni biegów, gwałtownie zwiększa obroty tak jabym jechał na troche wciśniętym sprzęgle (nie traci mocy).
Czy to jest normalne zachowanie czy należy się liczyć ze ślizganiem się sprzęgła?

A czy mruga przy tym kontrolka TCS ? TCS też wysprzęgla jak się mocno depnie (zwłaszcza na mokrym).

Globy napisał(a):Przenoszę wątek do działu Diesel

To niekoniecznie jest specyfika diesla...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez magicadm » 4 gru 2008, 10:27

mcbeth napisał(a):To niekoniecznie jest specyfika diesla...

ale Nm robia swoje :)
Żeby spalić tarczkę w "normalnej" benzynie trzeba sie bardzo postarać.
W Dieslu przychodzi to o wiele łatwiej :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 4 gru 2008, 11:25

to sprzęło!
jest wyslizgane i przy dużym momencie obrowowy zaczyna przerywać przeniesienie mocy z motoru na skrzynie biegów...
jest do wymiany!
niestety...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Ukman » 5 gru 2008, 13:56

No tylko dziwne ze zdaza sie to moze raz na miesiąc ... Czasem moge deptac jak chce i nic sie nie slizga .
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez magicadm » 5 gru 2008, 14:47

Ukman napisał(a):Czasem moge deptac jak chce i nic sie nie slizga

Bo jest ciepło na dworku :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Ukman » 5 gru 2008, 15:49

no teraz akurat cieplo nie jest :P W anglii w dzien max 3 stopnie a w nocy ponizej 0 .
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez DISItune » 5 gru 2008, 17:27

a dzieje sie to tylko na wysokich biegach, czy na 1ce i 2ce tez? obstawiam ze na wysokich 5/6tka ;)

sprzegło
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Ukman » 5 gru 2008, 17:46

No wlasnie u mnie dzieje sie to na 1 :) Ze sprzeglem nie mam raczej problemow bo jeszcze elegancko lapie . jakis czas temu bylo cos o tym ze sprzeglo ma twarde elementy scierne moze to tego wina .. puki co mazdzina jezdzi dobrze .
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez DISItune » 5 gru 2008, 17:48

jak na 1ce to raczej nie sprzeglo, przynajmniej tak mialem w TDI – sprzeglo przy tak duzym momencie objawia sie na wysokich biegach
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez magicadm » 5 gru 2008, 17:53

misiekwaw napisał(a):jak na 1ce to raczej nie sprzeglo

Racja
Może to tylko złudzenie powodowane turbodziurą?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Enduro » 5 gru 2008, 17:58

SPRZEGłO!!!
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez aczek » 7 gru 2008, 02:39

miałem taki sam problem w tydzień po kupieniu mojej madzi miałem te same objawy
wyrok zapadł sprzęgło a do tego koło dwumasowe koszt to 1400funciaków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2008, 17:55
Posty: 35
Skąd: londyn
Auto: mazda6 02rok 2,0 diesel 136 byla, teraz
mazda6 2010 2,2 polift kombi

Postprzez magicadm » 8 gru 2008, 00:08

Enduro napisał(a):SPRZEGłO!

Tylko na 1-szym biegu??? :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mcbeth » 8 gru 2008, 10:03

magicadm napisał(a):Tylko na 1-szym biegu?

U mnie na 1/2 czaseem 3 biegu robi tak TCS na mokrym (miga lampka).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez magicadm » 8 gru 2008, 10:48

mcbeth napisał(a): mnie na 1/2 czaseem 3 biegu robi tak TCS na mokrym (miga lampka).

Kurcze :|
Odróżnijmy dwa tematy:
-poślizg opon w czasie startu (aktywuje się TCS)
– uślizgi sprzęgła na wyższych biegach (przede wszystkim) – wtedy obroty rosną, a prędkość NIE
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mcbeth » 8 gru 2008, 13:37

magicadm napisał(a):poślizg opon w czasie startu (aktywuje się TCS)

I właśnie wtedy TCS potrafi wysprzęglać aby koła się nie ślizgały – obroty rosną (do pewnego momentu) a prędkość NIE...
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6