Jak wymienić żarówkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mavic » 7 gru 2008, 12:23

Mazda 6, kombi, 2004r. Jak wymienić żarówkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Aby się tam dostać trzeba chyba zdjąć taka duza zaślepkę, ale nie wiem jak, nie chce czegoś połamać. Jak sie dostać do żarówki?
Początkujący
 
Od: 25 sie 2012, 08:51
Posty: 16
Auto: Mazda 6 kombi, 2.0 Disel, 2004r

Postprzez Enduro » 7 gru 2008, 12:57

ip napisał(a):Aby się tam dostać trzeba chyba zdjąć taka duza zaślepkę, nie chce czegoś połamać. Jak sie dostać do żarówki?

on jest na elastycznym zatrzasku..
i jak ją lekko podważysz,,,, to wyjdzie i nic nie posujesz
i przez nią jest dostęp do żarówek tablicy..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez agnostyk » 8 lip 2011, 14:37

pytanko o podważenie...

w którym miejscu najlepiej podważać – na końcach, czy pośrodku?
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Ravfal » 8 lip 2011, 14:59

Ja najpierw odgiąłem ten zatrzask z boku, a następnie podważyłem osłonę żarówki z jednej strony, a później z drugiej. Robota na dwie minuty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 17:10
Posty: 49 (1/0)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel (CiTD) 121 KM 2004 r.

Postprzez dobrzyn22 » 8 lip 2011, 15:21

oczywiście,że najpierw po bokach,bo tam są zatrzaski
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MI$ » 8 lip 2011, 15:56

I nie zdziwcie się jak żarówki nie da się wyciągnąć.
Ja tak miałem.
Powód ?
Stopiony plastik dookoła żarówki co spowodowało "przyklejenie" się jej do tej podstawki w której siedzi.
Rozwiązanie?
Zakup nowej lampki. Allegro 50zł – używka. ASO – 65zł nówka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:52
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb

Postprzez agnostyk » 10 sie 2011, 00:33

agnostyk napisał(a):pytanko o podważenie...
w którym miejscu najlepiej podważać – na końcach, czy pośrodku?


dobrzyn22 napisał(a):oczywiście,że najpierw po bokach,bo tam są zatrzaski


Dobrzyn22, Ty miałeś na myśli podważenie po bokach tej długiej listwy na klapie bagażnika nad blachami, czy tych małych, przezroczystych kloszy (dwie szt.) na żarówkach, bo ja myślałem o tej listwie... ;)

Dzisiaj wymieniłem i aż się "wkur...", że przeznaczyłem sobie na to do 20 min, a poszło w 5! <glupek2>
Okazało się, że wystarczy zdjąć te małe klosze, wyjąć starą, włożyć nową żarówkę i założyć klosz z powrotem (minuta), to samo z drugim kloszem i żarówką (druga minuta) i po sprawie (+ 3 minuty na podniecanie się led-ami jakie wklikałem), a ja sobie już planowałem, kombinowałem jak to będzie z tą listwą na klapie bagażnika, echhhh <glupek2>
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Wojtek » 10 sie 2011, 00:50

agnostyk napisał(a):i po sprawie ( +3 minuty na podniecanie się led-ami jakie wklikałem), a ja sobie już planowałem, kombinowałem jak to będzie z tą listwą na klapie bagażnika, echhhh

tylko 3 minuty na to przeznaczyles? :>
... nie wierze ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez agnostyk » 10 sie 2011, 02:38

To za dnia, zaraz po założeniu... Wieczorem było dłużej, no i dopatrzyłem się... jeden led jest chyba ciepły – kupiłem 4 szt: 2 na pozycję, 2 na blachy i 3/4 są zimne, a 1/4 lekko ciepły.
Generalnie nie widać wielkiej różnicy, dopiero jak na upartego będziesz się wpatrywał, ale chyba dokupię jeden zimny dla świętego spokoju, aczkolwiek bardziej jestem zwolennikiem ciepłej barwy (zbliżone są do ksenonów 4300K jakie mam w M – zimnym bliżej do 6000K). Zresztą, jest i tak ok – miały być czerwone, ale nie chce mi się użerać z miśkami ;)
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez dobrzyn22 » 10 sie 2011, 23:10

Dobrzyn22, Ty miałeś na myśli podważenie po bokach tej długiej listwy na klapie bagażnika nad blachami, czy tych małych, przezroczystych kloszy (dwie szt.) na żarówkach, bo ja myślałem o tej listwie... ;)


Ja właśnie myślałem,że chodzi Ci i te małe klosze,ale dobrze,że już to rozwiązałeś ;P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez joyrider » 6 maja 2012, 21:42

tak dodam od siebie – jeśli wymieniacie żarówki na ledy to się nie zdziwcie gdy zacznie Wam się palić na stałe światło cofania. Ale bez paniki :) Ja tak miałem, wymieniłem czujnik biegu wstecznego i nie pomogło a okazało się że gdzieś LEDy masowaly i swiecily przy tym św. cofania :)
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 13:05
Posty: 26
Skąd: Kraśnik / Warszawa
Auto: Mazda6 Sport/Exclusive 2.0 CiTD / 2004r.

Postprzez Wojtek » 6 maja 2012, 22:33

joyrider napisał(a):gdzieś LEDy masowaly i swiecily przy tym św. cofania :)

tzw uplyw w instalacji... ale nie powinny zwierac... bo to dwa rozne obwody...
na przyszlosc... zawsze poprawiajcie punkty masowe... powinny byc czyste od rdzy i pewny kontakt ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 6 maja 2012, 22:52

Wojtek napisał(a):..powinny byc czyste od rdzy i pewny kontakt ;)

wszyskie bez wyjątku powinny być w takim stanie...
ale faktem bezzsprzecznym jest , że dioda ma niska oporność i może powodować stan podobny do zwarcia, dlatego warto dobrać jakiś rezystor co m.in. przedłuży jej żywotność..
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez joyrider » 6 maja 2012, 22:58

Wojtek napisał(a):tzw uplyw w instalacji... ale nie powinny zwierac... bo to dwa rozne obwody...
na przyszlosc... zawsze poprawiajcie punkty masowe... powinny byc czyste od rdzy i pewny kontakt ;)


wyciągnąłem je, poprawiłem nóżki i świecą dalej bez niespodzianek :)
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 13:05
Posty: 26
Skąd: Kraśnik / Warszawa
Auto: Mazda6 Sport/Exclusive 2.0 CiTD / 2004r.

Postprzez Greg88 » 15 kwi 2016, 07:29

Kurcze jakoś nie mogę się "pozbyć" blendy... Podważam w zaznaczonych miejscach i ni chu... <rotfl>
Mam wrażenie że zaraz coś urwę i poleci z wielkim hukiem <lol>
Bardzo mocno to siedzi w zatrzaskach? Czy może w wersji sedan było inaczej mocowane <co?>
IMG_20160402_182640.jpg
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez Michu_M6 » 15 kwi 2016, 08:40

Nie wiem jak w sedanach ale w kombi to ta blenda jest przykręcona śrubami od środka... Myślę że sedan ma tak samo, nie tworzyli raczej osobnej technologii łączenia :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Greg88 » 15 kwi 2016, 09:57

To inni piszą że są zatrzaski a Ty że przykrecana od środka <glupek2>
Zobaczę po południu, zdejme obicie klapy i kukne co i jak <faja>
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez Michu_M6 » 15 kwi 2016, 15:05

W GH jest na zatrzaski, w GY jest na śruby i chyba jest jeden zatrzask/spinka a w sedanie nie rozkręcałem :) to nie nie jestem pewien ale powinno być jak w GY....
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2014, 20:17
Posty: 575 (8/32)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007

Postprzez Enduro » 15 kwi 2016, 17:08

śruby i zatrzaski <lol>
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Greg88 » 18 kwi 2016, 07:27

Enduro napisał(a):śruby i zatrzaski <lol>

Nie wiem co tu takiego zabawnego <rotfl> <lol>

Patrząc na wprost klapy blenda jest mocowana na 1 zatrzask i 3 nakrętki od lewej.
Bez zdejmowania obicia klapy nie zdemontuje się blendy.
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 09:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6