Znikł Bieg wsteczny w automacie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez alvaroo » 21 gru 2008, 22:10

Samochód jeździł świetnie. Skrzynia automatyczna działała bez zarzutu. Nie szarpał nic z tych rzecz. Auto stało tydzień nie jeżdżone. Po zapaleniu silnika okazało sie że brak biegu wstecznego a na położeniu N samochód cięgnie do przodu :| Pozostałe biegi chodzą dalej znakomicie S i D sprzęgło nie szarpie auto przyśpiesz czuć moc. Co moze być powodem tej awari ? jak spuścić olej ze skrzyni biegów czekam na pomoc!
Ostatnio edytowano 24 gru 2008, 14:51 przez alvaroo, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez alvaroo » 22 gru 2008, 15:43

jeśli jest ktoś na forum kto miał podobny problem nie wstydzić sie pisac . Jak wymienia się olej w skrzyni biegów w automacie ? ?
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez Redoo » 22 gru 2008, 17:32

Olej z filtrem powinien być wymieniany co jakieś 20tys.km.
Jak to zaniedbasz, to szlag Ci trafi przekładnie.

http://www.hotfrog.pl/Firmy/Automatyczn ... px?id=7570

http://www.czesci-samochodowe.net/stron ... iegow.html

może nie do końca na temat ale może ci coś pomoże.Nie wiek jak w Mazdzie ale wymieniałem raz olej w Mercedesie i było to bardzo proste!Ważne by nie pomylić rodzaju olejów najczęściej zalewać tym samym kolorem.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez es » 22 gru 2008, 17:35

Cos czuje, ze Ci sie shifter przestawil. Po pierwsze sprawdz czy w pozycji P samochod rzeczywiscie jest zaparkowany, moze po puszczeniu hamulca bedzie jechal w tyl. To, ze w pozycji D samochod jedzie, nie oznacza, ze shifter wlasciwie wybiera biegi. Wszak istnieja inne polozenia do jazdy do przodu. Po prostu nie zapnie wszystkich biegow. Stad moje podejrzenie, ze na N, masz D, na R masz N, a na P mas R.

Na pewno Twoje problemy nie wynikaja ze zuzytego oleju.

Sama zmiana oleju, to napewno zakup filtra wraz z uszelka. Nastepnie wizytujesz kanal lub podnosnik i odkrecasz miske olejowa (tylko nie pomyl z silnikowa :) i nie polej sobie glowy :)). Pod spodem masz filtr, ktory w calosci trzeba wymienic. Przed wymiana dokladnie oczysc rant miski. Po jej zdjeciu oczysc dokladnie cala miske. Uszczelke skladaj bez silikonu i temu podobnych. Sruby dokreca sie lekko, aby nie zmiazdzyc uszczelki. Uzupelnieie oleju przez bagnet. Oleje Castrol maja bardzo poreczny lejek. Sprawdzanie poziomu po nagrzaniu silnika, po zmianie warto pare razy machnac shifterem z P na D (oczywiscie po wzieciu pod uwage moich watpliwosci) i koniecznie na pracujacym silniku. W duzych skrzyniach do wymiany idzie zwykle okolo 4 litrow.

Uwaga. Opis wymiany oleju dotyczy aut amerykanskich. Wiadomo jednak, ze mazda jest od dawna amerykanska :) W kazdym razie bedzie podobnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez alvaroo » 22 gru 2008, 17:41

brak zmiany oleju w skrzyni może powodować zanikanie biegów ?
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez es » 22 gru 2008, 17:47

alvaroo napisał(a):brak zmiany oleju w skrzyni może powodować zanikanie biegów ?


Moze powodowac calkowity brak wszystkich biegow. Tak na marginesie bieg wsteczny, jak to w automatach z tych lat, realizowany jest inaczej niz biegi do przodu. Elektromagnes naciaga tzw. band i auto jedzie. Zapewne wiec bedzie to ostatni bieg, ktory zaniknie. Biegi do przodu zapinaja silowniki napedzane olejem. Dalej obroty z walkow przenoszone sa, w najwiekszym skrocie, na konwerter, ktory jest pelen oleju. Gdy oleju zaczyna ubywac, pierwsze nie zapna sie biegi na przod. Wsteczy naciagany jest elektrycznie i dopoki nie wyleje sie olej z konwertera, dopoty wsteczny bedzie dzialal.

Sprawdz moje podejrzenia. Zacznij od tego, czy auto na P, po puszczeniu hamulca nie pojedzie do tylu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez alvaroo » 22 gru 2008, 18:09

Na P samochód nie porusza się ani w przód ani w tył a więc najpierw zmienić olej wraz z filtrem a potem napisze czy coś sie stało. Wczoraj po przejechaniu 10 km zniknął L :| silnik jak wbije sie na L reaguje tak samo jak na R nic żadnej reakcji es już mi pomogłeś dzięks i co o tym teraz myślisz ?
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez es » 22 gru 2008, 18:31

alvaroo napisał(a):Na P samochód nie porusza się ani w przód ani w tył a więc najpierw zmienić olej wraz z filtrem a potem napisze czy coś sie stało. Wczoraj po przejechaniu 10 km zniknął L :| silnik jak wbije sie na L reaguje tak samo jak na R nic żadnej reakcji es już mi pomogłeś dzięks i co o tym teraz myślisz ?


No to sprawdz poziom oleju. Pamietaj: nagrzany i pracujacy silnik, shifter w polozeniu P.

Jesli oleju jest za malo koniecznie ustal miejsce wycieku. Ten olej nie nalezy do najtanszych. Eliminacja wyciekow w zasadzie powinna sie wiazac z ponowna wymiana oleju i filtra, bo "czyste" zlanie bywa klopotliwe.

Sprobuj ustalic jaki olej. "Rocznikowo" wychodzi mi, ze wystarczy klasy dextron III (to taka sama klasyfikacja, jak olejow silnikowych – SAE). Jezeli nie jest konieczne, to nie stosuj w pelni syntetycznego dextrona IV. Jego pochopne uzycie czesto owocuje podobnymi dobrodziejstwami, jak zalanie starego silnika zawsze jezdzonego na minerale – syntetykiem. Stare podzespoly trzymaja sie w kupie rowniez dzieki nagarom. Oleje syntetyczne usuwaja je i sa klopoty. Pol biedy gdy sa to tylko wycieki z uszelniaczy.
Ostatnio edytowano 22 gru 2008, 18:43 przez es, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez alvaroo » 22 gru 2008, 18:40

ok zorobie to jutro ;) dziś jest już troszke za ciemno <glupek2>

aaa jeśli przestawił sie ten shifter to na czym polega naprawa? i ile może kosztować i czy móglbym przeprowadzić ją sam ;]
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez es » 22 gru 2008, 19:05

alvaroo napisał(a):ok zorobie to jutro ;) dziś jest już troszke za ciemno <glupek2>

aaa jeśli przestawił sie ten shifter to na czym polega naprawa? i ile może kosztować i czy móglbym przeprowadzić ją sam ;]


Naprawa na niczym nie polega. Musisz wlezc pod auto i zobaczyc gdzie podlaczona jest linka. We wszystkich amerykanach, ktore rozbieralem, w tym miejscu nie da sie przestawic linki, bo trzpien w skrzyni uniemozliwia taka akcje. Obstawiam wiec, ze cos sie naknocilo w srodku auta, ale nie wiem jak linka podlaczona jest do dzwigni, ale wlasnie tu widzialbym problem. A moze linka po prostu sie wyciagnela/naderwala. Dzialanie skrzyni sprawdz od sprawdzenia ilosci oleju. Nastepnie, jesli ilosc jest OK, wlez w kanal (samochod postaw na P) i odkrec linke. Teraz za pomoca malego kluczyka sprobuj recznie pozmieniac biegi (pamietajac, ze od ustawionego polozenia P, trzpien mozna obrocic TYLKO w jedna strone – w kierunku R, N, D i co tam masz dalej). Wybierak skrzyni powinien leciutko chodzic i wyraznie zaskakiwac na kolejnych przelozeniach. Wystarczy, ze bedziesz pamietal, ze zaczales od P. Linki zapewne nie da sie zalozyc inaczej niz na P, wiec i tak bedziesz musial sprowadzic wybierak do tej pozycji. Przydalaby sie pomoc drugiej osoby. Po zdjeciu linki i recznej zmianie przelozen, pomocnik moze probowac ruszyc autem. Jezeli jest cos przestawione w mechanizmie wybierania, trzpien bez linki bedzie mozna przekrecic w obu kierunkach i to bedzie znak, ze linka zle wybiera. Podkreslam jeszcze raz: jesli skrzynia rzeczywiscie stoi na P, to wybierak mozna przestawic WYLACZNIE w kierunku R, N, D.

Pozdrawiam Swiatecznie. Niestety nie bed emial od jutra, az do 5.01 netu, wiec wiecej nie pomoge. Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez alvaroo » 22 gru 2008, 21:44

dzięki stary Wszystkiego NAJ w nadchodzącym 2009 r ;)
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez TomekMazda » 10 sty 2009, 15:51

Sprawa wygląda tak:
Podczas tych ostatnich wielkich mrozów skrzynia pracowała normalnie,żadnych stuków,nic.Pojechałem rano do pracy,i po pracy po 10 godzinach odpalam auto,pochodziło około 2 minut,po czym wrzucam wsteczny R,auto cofa,potem przełączam na Drive i koniec.Zanikły w jednej chwili wszystkie biegi,nawet wsteczny przestał chodzić.Miga napis HOLD.I najdziwniejsze jest to,że żadnych objawów wcześniej nie wykazywała.Myślicie,że np. olej mógł gdzieś przymarznąć?Może gdzies dostała się woda?Teraz stoi w garażu,próbowałem nią ruszyc,ale niestety żaden bieg się nie załącza,a skrzynia swobodnie przesuwa się w każdym kierunku.Dodam jeszcze,że mam dziurę w tłumiku,ale to chyba nie jest zależne.Jak macie jakieś pomysły co to może być to napiszcie.Pozdrwawiam.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 23:34
Posty: 6
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 90r. 2.0i GD,automat

Postprzez Redoo » 10 sty 2009, 16:34

TomekMazda napisał(a):lej mógł gdzieś przymarznąć?

Raczej nie!

TomekMazda napisał(a):Dodam jeszcze,że mam dziurę w tłumiku

tłumik nie ma wpływu na skrzynię biegów

olej w skrzyni jest?nie wymieniałeś przypadkiem ostatnio oleju?bo mój kuzyn tak miał przed wymianą smigała po wymianie padła okazało się że mechanik zawalił podwinęła sie uszczelka w filtrze olej wyciapało i po skrzyni :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez qbass » 10 sty 2009, 17:40

Łączę z podobnym.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez alvaroo » 14 sty 2009, 21:36

Wreszcie znalazłem czas i paliwo żeby sprawdzić poziom oleju w skrzyni LUDZIE tam go nie ma XD a auto jedzie :D Jutro doleje oleju i napisze czy pomogło ;p do jutra
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez Redoo » 15 sty 2009, 13:16

alvaroo napisał(a):LUDZIE tam go nie ma

:| :| uu to nie jezdzij!!!i jak najszybciej go uzupełnij bo zajedziesz skrzynie! :|
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez alvaroo » 15 sty 2009, 22:49

dolałem całe 2 l oleju ^^ Ustawienie L wróciło do normy samochód juz normalnie na nim jeździ uff auto od dzisiaj stoi na warsztacie OBY nie było to coś poważnego :( jutro napisze CO i jak ;p
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez alvaroo » 16 sty 2009, 14:56

mechanik powiedział że skrzynia jest do wymiany ... ;/
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Postprzez alvaroo » 16 sty 2009, 15:25

Dziwnie, bo skoro wszystkie inne przełożenia działają to tego wstecznego nie da sie naprawić w inny sposób. Skrzynia na allegro z "gwarancją" 1000 zł ...
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 16:13
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6