Kondensator

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez skarkop » 1 sty 2009, 15:58

Mam w swojej madzi zestaw video (radioodtwarzacz dvd SONY MEX-DV2000, monitor 9,2", wzmacniacz, subwoofer ze wzmacniaczem). Problem polega na tym, ze podczas rozruchu silnika wylacza sie radio. Podpiete jest bezposrednio pod nowe aku ventra futura. Jest to o tyle denerwujace, ze potem musze czekac kilkanascie sekund az znowu ruszy film (szczegolnie divx). Czy zamontowanie kondensatora przed radiem cos pomoze? Znalazlem cos takiego:
http://www.allegro.pl/item513836942_hur ... piecz.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez Xionc » 1 sty 2009, 17:15

skarkop był już o tym temat, ale sam przyznam, że nie mogę go znaleźć :D

To, ze radio gaśnie przy rozruchu, to normalka, ponieważ nie dostaje +12 po stacyjce (tak po prostu jest zrobiona instalacja mazdy. Jedyne co możesz zrobić, to pociągnąć zasilanie prosto z akumulatora. To co podałeś w linku powinno pomóc, choć nie ze względu na kondensator, ale właśnie na zasilanie wprost z akumulatora.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez skarkop » 1 sty 2009, 17:23

Tyle, ze ja juz mam zasilanie prosto z aku. Tyle, ze na gorszych kabelkach i zwyklym (chyba 15A) bezpieczniku. Byc moze wystarczyloby zmienic kable na grubsze, ale jesli w minimalnym stopniu pomoze rowniez kondensator to wole od razu go zamontowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez bazyl wspaniały » 1 sty 2009, 20:29

ja się na tym nie znam ni w ząb, ale słyszałem że jak jest radio dobrej jakości to będzie się wyłączało kiedy napięcie lub natężenie prądu będzie bardzo różniło się od nominalnego. Kup SAFARI504- nie będzie się wyłączaĆ :]
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez skarkop » 1 sty 2009, 21:00

Ale to SAFARI chyba nie ma dvd :P Oczekuje tylko odpowiedzi czy taki kondensator bylby w stanie utrzymac napiecie przy rozruchu silnika. Chyba, ze musze pomyslec o wiekszej pojemnosci kondensatora. Wiadomo, ze kondensatory maja utrzymywac napiecie, gdy przy duzym zapotrzebowaniu wzmacniacza na energie. Ale czy taki kondensator utrzymuje rowniez to napiecie, kiedy ta energie przez sekunde potrzebuje rozrusznik? Jest w stanie ktos rozwiazac ten problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez Xionc » 1 sty 2009, 21:13

skarkop szczerze mówiąc, to przydał by się jakiś sterowany kondensator, żeby nie podtrzymywał napięcia dla całej instalacji (taki jak do wzmacniacza, ale to przesada dawać go do radia). Może przez diodę to puścić...? Niech airbob coś powie, się na tym wyznaje :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez skarkop » 1 sty 2009, 22:08

Dodam jeszcze, ze moge na wylaczonym silniku podglosic na full przy wlaczonym monitorze, wzmacniaczu, tubie ze wzmacniaczem oraz CB i nie wylacza sie radio. Problem jest tylko przy rozruchu silnika i tylko radio sie wylacza. Kilka razy zdarzylo sie ze sie nie wylaczylo, ale to bylo moze raz na 100 uruchomien silnika. Duzego wydatku nie ma z tym kondensatorem, wiec pewnie zaryzykuje i dam znac jakie sa rezultaty. Czytalem, ze kondensator trzeba wstepnie naladowac. Czy ten o ktorym na poczatku wspomnialem rowniez potrzebuje takiego ladowania czy moge go podpiac od razu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez Xionc » 2 sty 2009, 14:28

Ale ten kondensator to raczej filtr, to nie kondensator podtrzymujący napięcie. Dla testu idź do sklepu elektronicznego i kup taki 10000uF tak na 16V lub więcej i podłącz między masę a plus po kluczyku (ignition). Tak na pająka, może pomoże.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez skarkop » 2 sty 2009, 18:15

Znalazlem w domu kilka kondensatorow 6800uF na 50V i 25V. Wezme dwa te 50V i polacze je ze soba rownolegle, aby podwoic pojemnosc. Tylko dlaczego mam podpiac po kluczyku skoro zasilanie radia mam bezposrednio z aku? Nie lepiej podpiac na te kable od radia? Czy powinieniem je wstepnie naladowac, czy tak podpiac od razu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez Xionc » 2 sty 2009, 20:30

skarkop no tak, w takim razie podepnij za radiem ten kondensator między + a – . Chodziło mi o to, ze plusy masz dwa: stały (memory) i po kluczyku (ignition).
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez paww99 » 2 sty 2009, 21:15

Xionc napisał(a):skarkop no tak, w takim razie podepnij za radiem ten kondensator między + a – . Chodziło mi o to, ze plusy masz dwa: stały (memory) i po kluczyku (ignition).

I pamietaj o polaryzacji kondensatorów. Plusem do plusa je podłączaj, bo inaczej moze być małe bum :)
Ford Sierra 2,9 24v 4x4 Cosworth BOA :) Ta ze śmiercionośnym napędem... ~200 koni, v6, rwd, spalanie 10l lpg, lans, czego chcieć więcej? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 21:16
Posty: 211
Skąd: Olsztyn
Auto: -Sierra mk2 2.0 dohc –>2,9 24v6 4x4
-Sierra mk2 2.0 dohc
-Sierra mk1 85r. 2.0 ohc – Coupe GT :D

Postprzez skarkop » 2 sty 2009, 21:20

Dzisiaj zlutuje sobie oba kondensatory, a jutro zamontuje do auta i zobaczymy jaki bedzie efekt. Oczywiscie podziele sie moim doswiadczeniem. Na razie Wam dziekuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez paww99 » 2 sty 2009, 21:45

skarkop napisał(a):Dzisiaj zlutuje sobie oba kondensatory, a jutro zamontuje do auta i zobaczymy jaki bedzie efekt. Oczywiscie podziele sie moim doswiadczeniem. Na razie Wam dziekuje.

Ogolnie, dość duzy kondensator powinien utrzymać napięcie. Tylko pytanie jaki duży? Ja we wzmacniaczu, domowym to domowym, mam dużej pojemności(nie pamietam dokładnie, strzelać nie bedę...), podłączone trafo ma okolo 200 wat i wzmacniacz po wyłączeniu gra gdzieś z 5 sek, po czym sie po mału wyłącza.
Ford Sierra 2,9 24v 4x4 Cosworth BOA :) Ta ze śmiercionośnym napędem... ~200 koni, v6, rwd, spalanie 10l lpg, lans, czego chcieć więcej? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2008, 21:16
Posty: 211
Skąd: Olsztyn
Auto: -Sierra mk2 2.0 dohc –>2,9 24v6 4x4
-Sierra mk2 2.0 dohc
-Sierra mk1 85r. 2.0 ohc – Coupe GT :D

Postprzez skarkop » 2 sty 2009, 22:42

Na razie polaczylem rownolegle 2 kondensatory 6800uF/50V co da mi kondensator 13600uF/50V. Jesli to bedzie malo to zrobie jeszcze 2 takie pary i bede mial wtedy 40800uF/50V. Na razie zamontuje jutro jedna pare i zobacze co sie bedzie dzialo. Przy okazji zmienie kabelek zasilajacy radio na grubszy z mocniejszym bezpiecznikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez skarkop » 3 sty 2009, 11:03

Znalazlem w domu jeszcze 9 kondensatorow 6800uF/50V. Postanowilem, ze jednak nie bede sie bawic sprawdzaniem od mniejszej pojemnosci tylko od razu zrobie sobie zestaw 11 kondensatorow i dopiero podepne. Da mi to 74800uF/50V. Jak sie bawic to na calego :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez Xionc » 3 sty 2009, 11:05

skarkop nie przesadzaj, to radio żre z 10A max i to rozkręcone na full :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez skarkop » 3 sty 2009, 11:15

Jesli w tym wypadku od przybytku glowa nie boli to skoro moja inwestycja jest tylko moja praca to chyba nie zaszkodzi dac wiecej. Zamiast isc na piwo polutuje sobie troszke. Z reszta przy lutowaniu nie zaszkodzi piwko :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez skarkop » 3 sty 2009, 23:40

Zmontowalem dzis moj kondensatorek, ktory ma teraz pojemnosc 74800uF. Wyglada pieknie. Jutro montaz.
[img][img]http://images26.fotosik.pl/310/85daec956314c36e.jpg[/img][/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez airbob » 4 sty 2009, 00:44

I dam sobie wszystko obciąć jeśli to pomogło, ale cuda się zdarzają.
Jakie efekty ?

Co do pomysłu podłączania jakichkolwiek kondensatorów do kabla zasilającego po stacyjce zaowocuje powróceniem do tematu jaki dopiero co wałkowaliśmy że Myjkowi sprzęt się dopiero po chwili wyłączał a nie od razu

Można by było zrobić taki eksperyment i wstawić w szereg diodę prostowniczą w kierunku przewodzenia (o prądzie rzędu 10A) a za nią dopiero tą baterię kondensatorów. Niestety jest tego jeden minus – na diodzie jest spadek 0,7V czyli ewidentna strata na zasilaniu i tego się nie ominie. To taka trochę partyzantka ale może zadziała. Na tej lini zasilania za diodą podłącz tylko i wyłącznie to co się wyłącza i baterię kondensatorów, nic pozatym.

Powód wyłączania się tego sprzętu jest dokładnie taki jak bazyl wspaniały przytoczył tylko to chodzi o napięcie instalacji.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez Xionc » 4 sty 2009, 12:49

airbob, tak też kombinowałem z tą diodą. Ale przyszło mi do głowy, że przecież bateria kondensatorów podbije napięcie i moze te 0,7V uda się odzyskać.

skarkop, 0,75F to już poważna pojemność, ja bym nie ryzykował. Samo ładowanie może być ciekawe :D
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje