FOTORELACJA – Dodanie lampki ostrzegających o otwartych drzwi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Majki88 » 17 sty 2009, 18:51

Witam
Dziś pokażę wam jak dodać lampkę informującą o otwartych drzwiach
Uwaga !! Wszystko co robicie robicie na własną odpowiedzialność!!
Chciałem podziękować koledze Waldii za informację czego brakuje licznikowi

gadula napisał(a):Jeszcze jedną uwagę bym miał do naśladowców :]
Nie grzać za długo bo się folia stopi ;)


Wykorzystam fotorelacje Kolegi darecki 323 którą znajdziecie w której pokazał jak wyjąć zegary: Tutaj
Gdy macie już zegary na wierzchu wyglądają u mnie tak z odkręconymi zegarami:
kółkami i innymi podobnymi zaznaczyłem istotne elementy
-na czarno przykręcony jest wskaźnik paliwa i temp. cieczy chłodzącej (6 sztuk)
-na czerwono prędkościomierz (4 sztuki)
-na żółto obrotomierz (3 sztuki)
-na brązowo miejsca gdzie wciśnięta jest folia ze ścieżkami od elektroniki zegarów

1-KopiaIMG_1040.jpg~original.jpg


2-IMG_1040.jpg~original.jpg


Trochę dokładniejsze:
3-IMG_1038.jpg~original.jpg


4-IMG_1037.jpg~original.jpg


5-IMG_1036.jpg~original.jpg


Przed zdejmowaniem należy powykręcać wszystkie oprawki z żaróweczkami
W miejscach zaznaczonych na brązowy należy delikatnie podważać żeby ściągnąć tą folie od obudowy:
6-IMG_1043.jpg~original.jpg


środek z diodami
7-IMG_1035.jpg~original.jpg


Pod czerwoną ramką narysowałem jak ma być zwrócona dioda ("szarym paskiem do kreski")
8-KopiaIMG_1036.jpg~original.jpg


Na czerwono zaznaczyłem miejsce z przylutowaną diodą 1N4007
9-KopiaIMG_1042.jpg~original.jpg


Po dolutowaniu zakładamy folie na obudowę wciskamy na wystające bolce, przykręcamy 3 zegary: prędkościomierz obrotomierz i wskaźniki zakładamy żaróweczki
montujemy wpinamy 3 kostki do zegarów
Przekręcamy kluczy i powinno działać i wygląda tak:
10-IMG_1052.jpg~original.jpg


To są przeszczepy od anglików w których oprócz ikonek są podpisy
Oraz tak reszta:
11-IMG_1012.jpg~original.jpg


12-IMG_1011.jpg~original.jpg


Jeżeli jest ktoś zainteresowany mogę dodać fotki kostek od licznika 3 sztuki
oraz zdjęcia wyjętych wskaźników tzn obrotomierza prędkościomierza i wskaźniki paliwa i temp.

EDIT by Marek: Przeniosłem obrazki na serwer MS
Ostatnio edytowano 19 sty 2009, 07:17 przez Majki88, łącznie edytowano 1 raz
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez waldii » 17 sty 2009, 21:36

Majki88 napisał(a):Chciałem podziękować koledze Waldii za informację czego brakuje licznikowi

:P to ja dziekuje,ze widze teraz za co sie zabrac.Mrozy mina to trzeba zrobic sobie tez ;)
waldii
 

Postprzez dzik86 » 17 sty 2009, 22:38

pytanie :
po co ściągać te folie, diody, odkręcać zegary skoro można diodę przylutować od drugiej strony ?
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez mdubik » 17 sty 2009, 23:01

no fajna fotorelacja jak zmieniles kolor podswietlania wskazowki bo na zdjeciu widac ze ma inny kolor
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez gadula » 17 sty 2009, 23:14

Heh ja z tą diodą to już prawie 2 latka jeżdżę ;) Przydatny bajer :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez EquinoX » 18 sty 2009, 00:28

Fajny bajer :D
ale ja mam bardziej widoczny :P
przy niedomkniętych drzwiach pali się lampka w podsufitce i czerwone lampki w drzwiach sądzę że tak jest u każdego <lol> :)
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 22:59
Posty: 508
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323f 1.5i 1995

Postprzez dzik86 » 18 sty 2009, 00:55

EquinoX napisał(a):Fajny bajer :D
sądzę że tak jest u każdego <lol> :)
pozdro


po liftingu nie ma lampek w drzwiach :|
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez Majki88 » 18 sty 2009, 13:29

dzik86
Jak od drugiej strony inaczej nie przylutujesz bo jeżeli włożysz diodę bez zdejmowania foli to nóżki przejdą przez otwory i będę po drugiej stronie a tam nie ma styków

EquinoX
no ja też mam tak ustawione że jeżeli się drzwi otworzy to zapala się lampka w podsufitce i zapalają lampki w drzwiach ale to zawsze jakiś bajerek dodatkowy :P
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez kociak » 18 sty 2009, 14:10

dzik86 napisał(a):po co ściągać te folie, diody, odkręcać zegary skoro można diodę przylutować od drugiej strony ?

dokladnie zrobilem tak samo i bez problemu dziala i duzo mniej roboty przy tym

EquinoX napisał(a):przy niedomkniętych drzwiach pali się lampka w podsufitce i czerwone lampki w drzwiach

tak tylko ze one gasna po chwili od zamkniecia a nie od razu (przynajmniej u mnie) i mozesz ruszyc i przejechac pewnien odcinek z niedomknietymi drzwiami wiec po to jest ta lampka na zegarach

Majki88 napisał(a):Jak od drugiej strony inaczej nie przylutujesz bo jeżeli włożysz diodę bez zdejmowania foli to nóżki przejdą przez otwory i będę po drugiej stronie a tam nie ma styków

Przylutujesz bo wkladasz nóżki w te folie i lutujesz od tej strony co normalnie tylko ze dioda nie lezy pod folia tylko na niej Nie wiem czy dobrze wytlumaczylem
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez dzik86 » 18 sty 2009, 19:33

Majki88 napisał(a):dzik86
Jak od drugiej strony inaczej nie przylutujesz bo jeżeli włożysz diodę bez zdejmowania foli to nóżki przejdą przez otwory i będę po drugiej stronie a tam nie ma styków


No ale przecież kładziesz kapkę cyny na styki, wlutowujesz diodę i zrobione <lol> nie ma sensu utrudniać sobie życia ;)
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez Majki88 » 18 sty 2009, 19:45

ale ja tam wolałem żeby to wyglądało tak jak by to z fabryki wyjechało :P
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez grodek » 18 sty 2009, 23:24

fajnie zrobie sobie przy okazji jak będę zegary wyciągał :] a kto wie jak zrobić stan płynu od spryskiwaczy?? do tego trzeba specjalny czujnik??
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez gadula » 18 sty 2009, 23:34

Jeszcze jedną uwagę bym miał do naśladowców :]
Nie grzać za długo bo się folia stopi ;)


grodek napisał(a):do tego trzeba specjalny czujnik??

Poszukaj w tym dziale był odpowiedni temat i nawet opisałem jak wykonać tanio czujnik ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez konrad278 » 19 sty 2009, 07:57

gadulaMógł byś podesłać link jakoś znalesc nie moge interesuje mnie to;]a ta lampka od przepalonych świateł wiesz juz coś może??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez zieba1982 » 25 paź 2009, 08:56

U mnie jest troszkę inny licznik,(inny model),zakładałem tarcze indiglo i postanowiłem ta kontrolkę drzwi też zrobić ale okazało się że.
Kontrolka jest ,ale nie ma doprowadzonych ścieżek prądowych,w około biegnie masa do kontrolki AIR BAG .
Miejsce montażu diody prostowniczej: jest tam dioda ale jest to ścieżka AIR BAG
W kostce prądowej na 2 złączu (k DOOR ) od lewej patrząc na zdjęcie zrobione przez Majki88 jest tylko kawałek ścieżki wychodzącej ze złącza i koniec dalej już nie idzie.na tej ścieżce pojawia się napięcie ale w chwili zamknięcia drzwi .Ja to rozwiązałem tak że zaizolowałem złącze w około żarówki ów kontrolki ,podłączyłem pod nią (żarówka) kabelki i poszukałem przy bezpiecznikach gdzie jest prąd od lampek zapalających się w drzwiach po otwarciu i się podpiąłem i jest teraz OK,podpięcie jest na pewnej kostce w dostępnym miejscu,dla zainteresowanych napiszę dokładnie z reszta jak kto woli można pewnie i gdzieś indziej się podpiąć.
A i jeszcze nie maiłem w ogóle żarówki w kontrolce od "Kontrolka uszkodzenia jednej z żarówek " albo ten system w moim modelu nie działa albo ,,,nie wiem w każdym razie założyłem kontrolkę tylko muszę teraz przetestować i wyjąć żarówkę stopu i zobaczyć czy będzie działać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Maciek90 » 13 wrz 2010, 23:05

Witam.
Musiałem ściągnąć deskę rozdzieczą w mojej Madzi i przy okazji postanowiłem spróbować uruchomić tą kontrolkę otwartych drzwi. Jednak po wyjęciu zegarów w miejscu gdzie powinna być wkręcona żarówka od tej kontrolki zobaczyłem takie coś:
fa6c0b8d5f61a668gen.jpg


Jak widać na załączonym zdjęciu na miejscu tej żarówki nie ma wyprowadzonej na wierzch ścieżki tak jak ma to miejsce np. w widocznej powyżej żarówce. W takim wypadku nie ma sensu bawić się w lutowanie diody bo i tak prąd do żarówki nie popłynie. Może ktoś z was spotkał się już z czymś takim? Czy w takim wypadku jest szansa żeby uruchomić tę lampkę czy lepiej dać sobie z tym spokój?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez adamax4 » 15 wrz 2010, 00:00

Maciek90, miałem tak samo jak Ty. Tutaj masz fotorelację mojego autorstwa:
http://forum.323-klub.pl/viewtopic.php?f=17&t=1104
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Maciek90 » 15 wrz 2010, 20:24

Fajnie to wykombinowałeś, tylko szkoda, że nie napisałeś tego kilka godzin wcześniej bo już wszystko złożyłem :) . W najbliższym czasie chyba jednak znowu wykręce zegary żeby zrobić tą kontrolkę Twoim sposobem.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez besthacker » 12 lis 2010, 10:25

koledzy a co zrobić jeśli w miejscu gdzie jest zarówka mam pusto?tak jak tutaj viewtopic.php?t=44174
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2008, 03:05
Posty: 38
Skąd: Łódź
Auto: 323F 1.8 16V BA 95r Lpg-Sekwencja

Postprzez Maciek90 » 12 lis 2010, 19:11

Rozumiem, że chodzi Tobie o zdjęcie nr 11 w tej fotorelacji. Jeżeli nie masz w tym miejscu żarówki to wykręć z jakiejś innej nieaktywnej kontrolki np. ze "śnieżynki". Jeżeli nie masz wogóle ścieżek przy tej żarówce to zrób tak jak kolega adamax4 http://forum.323-klub.pl/viewtopic.php?f=17&t=1104
Ja też miałem taki przypadek u siebie i zrobiłem dokładnie tak jak na tej fotorelacji (no może nie dokładnie tak samo bo przy pierwszej próbie zrobiłem małe zwarcie) i kontrolka działa jak należy.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323