Kontrolka płynu spryskiwaczy (626 GE)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez knu » 25 sty 2009, 00:43

Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka niskiego poziomu płynu spryskiwaczy. Kupiłem płyn do spryskiwaczy zimowy i zalałem do pełna przód i tył. Przekręcam kluczyk, a ta kontrolka nie zgasła. Byłem pewny, że pewnie coś zamarzło bo na zewnątrz było -10 stopni C. Do dnia dzisiejszego kontrolka się pali choć płyn jest zalany do pełna. Co może być nie tak, że ona nie gaśnie. Wcześniej jak się zapalała jak już było mało płynu i uzupełniałem do pełna od razu gasła. Miał ktoś coś podobnego???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez waldii » 25 sty 2009, 00:51

mialem to samo ale tylko wlasnie po wlaniu plynu zimowego.Pozniej na letnim przestala sie swiecic.Ale to jest dosc czesta przypadlosc a mozna najwyzej rozebrac i przeczyszczyc czujnik
waldii
 

Postprzez knu » 25 sty 2009, 01:13

A jak wyciągnąć zbiornik spryskiwaczy przód?? Muszę ściągać zderzak czy coś jeszcze?? Gdzieś na forum znalazłem tylko że to było w nowej Mazdzie 3 tą samą przyczynę. Podobno czujnik się zawiesił bo płyn był zbyt gęsty. To możliwe jest?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez qlesh » 25 sty 2009, 02:15

knu nic nie demontuj. Zalałeś płyn zimowy z BP? :) Wylej go, albo zwyczajnie zużyj niezważając na kontrolkę. Później kup płyn zimowy na stacji Orlen i zapomnij o problemie.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez knu » 25 sty 2009, 02:38

Ok, a więc tak jak piszesz, będę jeździł, aż się skończy i wtedy zaleje inny. Spróbuje ten Orlen. mniejmy nadzieję, że się spisze ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez qlesh » 25 sty 2009, 03:18

knu, możesz jeszcze dla pewności zalać wody ze 2 litry po wylaniu tego płynu co masz teraz. Jak kontrolka zgaśnie to po prostu nie kupuj więcej tego płynu co do tej pory. Rozumiem, że zanim zalałeś obecny płyn do spryskiwaczy nie było tego problemu? :)
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Adam626GD » 25 sty 2009, 11:38

Mam w GD ten sam problem i zmiana płynu nic nie pomaga. Co więcej, nie wiem jak dotrzec do czujnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez knu » 25 sty 2009, 15:19

qlesh napisał(a):Rozumiem, że zanim zalałeś obecny płyn do spryskiwaczy nie było tego problemu? usmiech

qlesh o to chodzi, że mam taką sytuację pierwszy raz odkąd mam ten samochód. Denerwuje mnie to, że się ciągle pali ta kontrolka <killer> Zobaczę jeszcze jak wyleje ten płyn i naleje samej wody, czy problem minie, ale oby przestała świecić. A jeśli nie to jak się dostać do tego czujnika. Pewnie trzeba ściągnąć zderzak żeby dostać się do zbiorniczka z czujnikiem poziomu płynu?? Dobrze myślę??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez qlesh » 25 sty 2009, 15:30

No to jak masz pierwszy raz, to obstawiam ten płyn.
knu, nie wiem. Wiem, że dojść możesz skręcając koła w lewo, odkręcając przednią stronę nadkola od zderzaka i odchylając je w stronę koła (mówię o kole prawym przednim). Wtedy zbiornik będziesz miał widoczny, ale nie wiem czy go tak zdemontujesz. Widać będzie jakieś kabelki, chyba od pompki, albo może od czujnika, trudno mi powiedzieć.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez chudy » 25 sty 2009, 15:38

W Xedosie, a w 626 jest podobnie, nie trzeba demontować zbiornika – wystarczy jak napisał qlesh odkręcić nadkole i jest całkiem przyzwoity dostęp do zbiornika bez jego demontażu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez knu » 25 sty 2009, 15:39

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc, a zwłaszcza Tobie qlesh <jupi>
Tak, jak pisałem, poczekam, aż skończy się płyn i zaleję wodą. Jak to nic nie da, to będę zmuszony zabrać się za sprawdzenie czujnika poziomu płynu. Mam nadzieję, że da rade ten czujnik wyciągnąć tak jak piszesz, bo to znacznie skróci czas demontażu zbiorniczka. Jak skończy mi się płyn to napiszę czy pomogło ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez dyszel » 26 sty 2009, 00:18

utonął pływak pewnie :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez ZipperPL » 26 sty 2009, 09:23

dyszel85 napisał(a):utonął pływak pewnie :|


Też tak uważam – gdy się otworzy zbiorniczek płynu spryskiwaczy , jest w nim taki czerwony pływak, możesz po prostu spróbować go jakoś wyciągnąć delikatnie do góry, bo mógł się zawiesić po dolaniu płynu na max. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez knu » 27 sty 2009, 14:30

dyszel85 i ZipperPL to na 100% nie jest wina pływaka bo dzisiaj sprawdzałem go i jest u góry, także nie utonął i się nie zawiesił bo ruszałem nim w dół i górę i to nic nie dało. Jak skończy się już płyn naleję czystej wody i wtedy zobaczymy co będzie. Jak nic to nie da to zabiorę się za czujnik.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez alfacym » 30 sty 2009, 17:39

Ten czerwony pływak nie jest w żaden sposób połączony z czujnikiem poziomu płynu, który znajduje się w dolnej częsci zbiorniczka. Jest on tylko do orientacyjnego określenia poziomu płynu podczas jego uzupełniania. Kiedyś próbowałem czyścić czujnik poziomu płynu, ale po kilku tygodniach usterka powtórzyła się pomogła dopiero jego wymiana.
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 00:12
Posty: 29
Skąd: Trzebiatów
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'

Postprzez knu » 11 lut 2009, 20:54

Witam ponownie wszystkich. Dzisiaj wylałem do końca stary płyn do spryskiwaczy ze zbiorniczka pod maską. Nalałem 5l czystej zimnej wody z kranu do zbiorniczka, żeby przepłukać czystą wodą go, bo ten stary płyn strasznie się spienił w zbiorniczku, także przepłukać trzeba było. Podejrzewam, że właśnie przez dużą ilość piany czujnik nie wykrywał płynu i zapalił kontrolkę. Po dokładnym przepłukaniu czystą wodą nalałem nowy płyn zimowy. Przekręciłem kluczyk w stacyjce, patrzę na zegary :| , co widzę <faja> . Właśnie nic już nie widzę, bo kontrolka przestała się świecić <jupi> W końcu jest jak powinno być bo każdy kto wsiadał do mojej 626 mówił: "kup sobie płyn, bo nie masz" hahaha
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez Hugo » 11 lut 2009, 21:02

Nasze kochane Mazdy, wszystko muszą mieć tak jak ma być ;) . Moja w poniedziałek też dała mi po oczach tą kontrolką, jak wracałem z długiej trasy. Cóż, chce pić to dostanie :D
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Siw-y » 11 lut 2009, 21:35

U mnie też się świeci od momentu kiedy zużył się do końca, nie pomogło ani dolewanie innych płynów ani nawet wlanie zwykłej wody :|

Zrobi się cieplej to może się za to wezmę :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez y » 12 lut 2009, 15:02

Mi ta kontrolka swieci sie juz prawie drugi rok i zgasnac nie chce ;)
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Postprzez Hugo » 12 lut 2009, 15:38

Dolałem dzisiaj 4 litry płynu zimowego i kontrolka grzecznie zgasła.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6