Instalacje wtrysku podtlenku azotu.
1, 2
poszukuje informacji na temat sposobu dozowania tlenku azotu.
czy ilość gazu (ciśnienie) jest uzaleznione od obrotów silnika, coś na zasadzie lpg ?
moze ktos ma juz jakies doswiadczenia ;>
czy ilość gazu (ciśnienie) jest uzaleznione od obrotów silnika, coś na zasadzie lpg ?
moze ktos ma juz jakies doswiadczenia ;>
Ostatnio edytowano 20 gru 2004, 14:30 przez olek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 29 gru 2003, 16:43
- Posty: 187
- Skąd: Kraków
- Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI
polecam strone www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products ... story.html
PS. szukam ludzi ktorzy Mieli, Mają, lub chcą Mieć system NO i mają konkretne sugestie, jak rowniez zwykle pytania
pozatym uwazam ze dobrze byloby aby istniał osobny temat – jako podtemat w dziale tuning – poswiecony systemowi DOTLENIENIA motoru aby KAŻDY ( oprócz guru xANDy ktory wie wszystko ) mógł przedstawić swoj punkt widzenia, zadac pytania jak rownież rozwiać swoje wątpliwości.
PS. szukam ludzi ktorzy Mieli, Mają, lub chcą Mieć system NO i mają konkretne sugestie, jak rowniez zwykle pytania
pozatym uwazam ze dobrze byloby aby istniał osobny temat – jako podtemat w dziale tuning – poswiecony systemowi DOTLENIENIA motoru aby KAŻDY ( oprócz guru xANDy ktory wie wszystko ) mógł przedstawić swoj punkt widzenia, zadac pytania jak rownież rozwiać swoje wątpliwości.
- Od: 29 gru 2003, 16:43
- Posty: 187
- Skąd: Kraków
- Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI
A co do NOS troszkę myślałem o temacie ale chyba zostawię narazie na półce po TURBO, czyli narazie statycznie a później DYNAMICZNIE.
- Od: 28 sty 2004, 07:37
- Posty: 50
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 GSR 2,5 V6
oprócz guru xANDy ktory wie wszystko
Nie – nie wiem. Kiedyś zetknąłem się z tym bezpośrednio ale było to w przypadku silników modelarskich (i ponad 10 lat temu). Poczytałem sobie tę stronę co mi podałeś i mam teraz trochę więcej wiedzy. Po pierwsze zwracam honor. Po drugie – różnice są jak widać dość spore. W "małej" dziedzinie – używało się tego (dokładnie – N2O5) i rzeczywiście zasada jest "nieco" inna. Nazewnictwo też się zmieniło przez te lata, więc przepraszam.
Poza tym – do diesla to się tego nie zamontuje...
to jestem zupełnie zaskoczony..
Ale nie ma się co dziwić, moja wiedza dotyczy innego związku, innych silników i jest... stara, przestarzała.
A tak swoją drogą. Jakie to ma przełożenie na moc, moment i spalanie w takim dieslu? (ten ma 2.0 l, 210Nm/1800 obr., 101KM)
Ale nie ma się co dziwić, moja wiedza dotyczy innego związku, innych silników i jest... stara, przestarzała.
A tak swoją drogą. Jakie to ma przełożenie na moc, moment i spalanie w takim dieslu? (ten ma 2.0 l, 210Nm/1800 obr., 101KM)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
kilka nowych infromacji:
http://www.maxituning.pl/index.php?id=technika
N2O5 ? to chyba faktycznie moze być niebezpieczne dla silnika, w porównaniu do N2O
czyli gazu rozweselającego (hehe) to róznica aż czterech atomow tlenu,nie wiem jaki silnik to wytrzyma hehe moze silnik w samolocie , a moze to kwestia odpowiedniego dozowania, myslałem jednak ze najpopularniejszym zwiąkiem jest NO2 (a nie N2O)
pozdr.
http://www.maxituning.pl/index.php?id=technika
N2O5 ? to chyba faktycznie moze być niebezpieczne dla silnika, w porównaniu do N2O
czyli gazu rozweselającego (hehe) to róznica aż czterech atomow tlenu,nie wiem jaki silnik to wytrzyma hehe moze silnik w samolocie , a moze to kwestia odpowiedniego dozowania, myslałem jednak ze najpopularniejszym zwiąkiem jest NO2 (a nie N2O)
pozdr.
- Od: 29 gru 2003, 16:43
- Posty: 187
- Skąd: Kraków
- Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI
Jeszcze nie czytałem co w linkach ale powiem Ci tyle:
Cały bajer z N2O polega na tym, że rozkłada się w około 500st.C na azot i tlen, dzięki temu tlenowi można wstrzyknąć dodatkową porcję paliwa i w efekcie jest przyrost mocy.
NO2 (dwutlenek azotu) jest faktycznie popularniejszy bo jest efektem ubocznym spalania np węgla kamiennego, ropy naftowej i innych nitrozwiązków. Ten związek to można sobie co najwyżej w wodzie rozpuścić i otrzymać kwas azotowy HNO3
Cały bajer z N2O polega na tym, że rozkłada się w około 500st.C na azot i tlen, dzięki temu tlenowi można wstrzyknąć dodatkową porcję paliwa i w efekcie jest przyrost mocy.
NO2 (dwutlenek azotu) jest faktycznie popularniejszy bo jest efektem ubocznym spalania np węgla kamiennego, ropy naftowej i innych nitrozwiązków. Ten związek to można sobie co najwyżej w wodzie rozpuścić i otrzymać kwas azotowy HNO3
Dzięki Kruk za wyjaśnienie, masz oczywiście racje ale mam kilka sugestii do tego co napisaleś
z tą 'możliwością wstrzykniecia dodatkowej porcji paliwa masz racje ale zrobiles duzy skrót myślowy, wg. mnie, ze wzgledu na większą ilość tlenu możliwe jest efektywne spalenie tej i/lub wiekszej ilości paliwa
piszesz ze N2O rozklada sie w temp ok. 500 st. C.
ale NO2 rozklada sie juz w temp. 200 st. C (oba uwalniają tlen)
http://www.chemia.px.pl/nieorganiczne/tlenki.html
być moze problem polega na tym ze dwutlenek azotu w temp. ponizej 22 st. C jest CIECZĄ (o czym sam do tej pory nie wiedzialem) i z tego wzgledu moze byc problem z instalacją (pewnie powodow jest wiecej)
wydaje mi sie jednak ze NO2 jest lepszym utleniaczem niz N2O
cyt. Stosowany jako środek nitrujący, utleniający, katalizator, utleniacz paliw rakietowych, itd. wiec Kruk'u, NO2 daje nie tylko kwas azotowy ale też i NIEZŁY POWER hehe moze jednak nie w takich silnikach i nie z takim paliwem pozdro
sprawą ogólnie znaną jest, że tlen jest bardzo dobrym utleniaczem, inaczej,"przyspiesza proces spalania"Kruk11 napisał(a):Cały bajer z N2O polega na tym, że rozkłada się w około 500st.C na azot i tlen, dzięki temu tlenowi można wstrzyknąć dodatkową porcję paliwa i w efekcie jest przyrost mocy.
z tą 'możliwością wstrzykniecia dodatkowej porcji paliwa masz racje ale zrobiles duzy skrót myślowy, wg. mnie, ze wzgledu na większą ilość tlenu możliwe jest efektywne spalenie tej i/lub wiekszej ilości paliwa
Kruk11 napisał(a):NO2 (dwutlenek azotu) jest faktycznie popularniejszy bo jest efektem ubocznym spalania np węgla kamiennego, ropy naftowej i innych nitrozwiązków. Ten związek to można sobie co najwyżej w wodzie rozpuścić i otrzymać kwas azotowy HNO3
piszesz ze N2O rozklada sie w temp ok. 500 st. C.
ale NO2 rozklada sie juz w temp. 200 st. C (oba uwalniają tlen)
http://www.chemia.px.pl/nieorganiczne/tlenki.html
być moze problem polega na tym ze dwutlenek azotu w temp. ponizej 22 st. C jest CIECZĄ (o czym sam do tej pory nie wiedzialem) i z tego wzgledu moze byc problem z instalacją (pewnie powodow jest wiecej)
wydaje mi sie jednak ze NO2 jest lepszym utleniaczem niz N2O
cyt. Stosowany jako środek nitrujący, utleniający, katalizator, utleniacz paliw rakietowych, itd. wiec Kruk'u, NO2 daje nie tylko kwas azotowy ale też i NIEZŁY POWER hehe moze jednak nie w takich silnikach i nie z takim paliwem pozdro
- Od: 29 gru 2003, 16:43
- Posty: 187
- Skąd: Kraków
- Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI
SYSTEMY PODAWANIA N2O ma kilkadziesiąt lat to żadna nowość właściwie wszystkie rzeczy juz dawno były wymyślone wraz z wtryskiem wody do cylingrów,
w czasie wojny system N2O był stososwany powszechnie przez niemców w silnikach samolotowych.
zaznaczam, że się tym nie param ale temat jest ciekawy, przekazuję co wiem.
Obecnie najprostrze systemy są dostepne w Polsce od ok. 1 500 zł wraz z butlą i dyszami do wzrost mocy ok. 50 KM.
generalnie systemy są 2:
-najprostrze ,,suche'' gdzie wstawia sie podkładkę coś w rodzaju mixera i podawany jest sam N2O, to wszystko z czujnikiem pełnego otwrcia przepustnicy, tylko wtedy system działa.
-droższe i coraz droższe ,,mokre" z własnymi wtryskiwaczami montowanymi w kolektor, gdzie podawane jest N2O i paliwo, wszystko sterowane własnym komputerem w najdroższych wersjach.
Generalnie nie powinno się stosować więcej jak dysz do wzrostu mocy 20KM na cylinder MAZDA 626 1,8.
Pozdrawiam,
w czasie wojny system N2O był stososwany powszechnie przez niemców w silnikach samolotowych.
zaznaczam, że się tym nie param ale temat jest ciekawy, przekazuję co wiem.
Obecnie najprostrze systemy są dostepne w Polsce od ok. 1 500 zł wraz z butlą i dyszami do wzrost mocy ok. 50 KM.
generalnie systemy są 2:
-najprostrze ,,suche'' gdzie wstawia sie podkładkę coś w rodzaju mixera i podawany jest sam N2O, to wszystko z czujnikiem pełnego otwrcia przepustnicy, tylko wtedy system działa.
-droższe i coraz droższe ,,mokre" z własnymi wtryskiwaczami montowanymi w kolektor, gdzie podawane jest N2O i paliwo, wszystko sterowane własnym komputerem w najdroższych wersjach.
Generalnie nie powinno się stosować więcej jak dysz do wzrostu mocy 20KM na cylinder MAZDA 626 1,8.
Pozdrawiam,
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
Widziałem niedawno w "mojej" telewizji siakiś program i było prezentowane auto chyba Uno albo Tipo. Miał specjalnie przygotowany silnik który miał ponad 550 KM. Wtrysk NOS dodawał mu ponad 200 KM
Ogólnie auto dochodziło do 800 KM. Przyspieszenie 0-100 2.9 s . Spalanie oczywiście specjalnie przygotowanego paliwa 1 litr na 800 metrów . To auto miało takiego kopa że kamera która była w aucie na konsoli (kamerowała pasażera) w momencie zastosowaniu NOS pod wpływem przeciążeń wysunął się ZOOM....
Ogólnie auto dochodziło do 800 KM. Przyspieszenie 0-100 2.9 s . Spalanie oczywiście specjalnie przygotowanego paliwa 1 litr na 800 metrów . To auto miało takiego kopa że kamera która była w aucie na konsoli (kamerowała pasażera) w momencie zastosowaniu NOS pod wpływem przeciążeń wysunął się ZOOM....
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Generalnie nie powinno się stosować więcej jak dysz do wzrostu mocy 20KM na cylinder
o co chodzi z tym, ze na culinder nie powino sie stosowac wiekszych dzysz
wiem ze np wtryski moga nie bys wydajne ii kompoter
ale np jak mam 6 cylindrów
i tak na chlopdki rozum 6 razy 20 to wychodzi 120 koni dostane przy nacisnieciu guzika
nie wiem prosze sie nie smiac ze mnie
o co chodzi z tym, ze na culinder nie powino sie stosowac wiekszych dzysz
wiem ze np wtryski moga nie bys wydajne ii kompoter
ale np jak mam 6 cylindrów
i tak na chlopdki rozum 6 razy 20 to wychodzi 120 koni dostane przy nacisnieciu guzika
nie wiem prosze sie nie smiac ze mnie
- Od: 13 paź 2005, 16:56
- Posty: 62
- Auto: mx6 v6
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
- Od: 4 kwi 2005, 20:39
- Posty: 92
- Skąd: Poznań
1. Chodzi o bezpieczny przyrost mocy a by nie rozwalic silnika, który nie jest przystopsowany do takich obciążeń, pamiętaj że sa tom obciażenie, których nie mozna stsosować w sposób ciągły ale od czasu do czasu, w tym przypadku dla średnicy cylindra i stopnia sprężania jak w Mazda 626 1,8.
2. W twoim przypadku może to byc ok. 120 KM razem
3.Chodzi o dyszę dodatkową podającą podtlenek.
Pozdrawiam
2. W twoim przypadku może to byc ok. 120 KM razem
3.Chodzi o dyszę dodatkową podającą podtlenek.
Pozdrawiam
SYMPATYK
- Od: 15 lis 2004, 10:28
- Posty: 47
- Skąd: Warszawa -Bielany
- Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r
Co do systemów Suchych to można podac dodatkowe paliwo ale tylko za pomoca seryjnych wtrysków... a ich wydajnośc jest ograniczona.
Co do zasady działania to tak jak było napisane. Podane N2O rozpada sie na Tlen i Azot.
Tlen który został podany łączy sie z dodatkowym paliwem...
...a zasada jest taka że żeby uzyskać dużą moc musimy do komory spalania upchać jak najwiecej mieszanki paliwowo powietrznej, dobrze ją sprężyc i odpalić w odpowiednim momencie. Co do roli wydzielonego azotu w tej zabawie to ma on za zadanie schłodzenie powstałej dużej ilości mieszanki paliwowo powietrznej w celu jej lepszego połączenia.
Sama wydajność systemu ma rozrzut
-od 20KM
przy malutkich systemach suchych ja NX incognito które mają za zadanie ułatwienie pełnego i wydajnego spalenia paliwa podawanego przez seryjne wtryszki bez zadnych ingerencji w ukł.paliwowy.
-do nawet 1000KM i wiecej
w Dragsterach.
Kazdy z systemów ma swoje wady i zalety.
Systemu suche nie pozwalają na rozwijanie zbyt duzych mocy wiec mniejsze jest prawdopodobienstwo zepsucia silnika przez zbytnie przesilenie. Ich plusem jest też cena.
Natomiast systemy mokre używane z głową i czyli bez zbytnich obciążeń na niewzmocnionym silniku są bezpieczniejsze gdyż niwelują niebezpieczeństwo wystepowania spalania stukowego.
Jeśli mamy zamiar uzyskiwać znaczne przyrosty mocy przy pomocy instalacji podtlenku azotu nalezy natomiast wzmocnić silnik tak jak do poważnych instalacji TURBO. Czyli zainwestować w kute tłoki, korbowody itd. itp.
Co do zasady działania to tak jak było napisane. Podane N2O rozpada sie na Tlen i Azot.
Tlen który został podany łączy sie z dodatkowym paliwem...
...a zasada jest taka że żeby uzyskać dużą moc musimy do komory spalania upchać jak najwiecej mieszanki paliwowo powietrznej, dobrze ją sprężyc i odpalić w odpowiednim momencie. Co do roli wydzielonego azotu w tej zabawie to ma on za zadanie schłodzenie powstałej dużej ilości mieszanki paliwowo powietrznej w celu jej lepszego połączenia.
Sama wydajność systemu ma rozrzut
-od 20KM
przy malutkich systemach suchych ja NX incognito które mają za zadanie ułatwienie pełnego i wydajnego spalenia paliwa podawanego przez seryjne wtryszki bez zadnych ingerencji w ukł.paliwowy.
-do nawet 1000KM i wiecej
w Dragsterach.
Kazdy z systemów ma swoje wady i zalety.
Systemu suche nie pozwalają na rozwijanie zbyt duzych mocy wiec mniejsze jest prawdopodobienstwo zepsucia silnika przez zbytnie przesilenie. Ich plusem jest też cena.
Natomiast systemy mokre używane z głową i czyli bez zbytnich obciążeń na niewzmocnionym silniku są bezpieczniejsze gdyż niwelują niebezpieczeństwo wystepowania spalania stukowego.
Jeśli mamy zamiar uzyskiwać znaczne przyrosty mocy przy pomocy instalacji podtlenku azotu nalezy natomiast wzmocnić silnik tak jak do poważnych instalacji TURBO. Czyli zainwestować w kute tłoki, korbowody itd. itp.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
xANDy napisał(a):A tak swoją drogą. Jakie to ma przełożenie na moc, moment i spalanie w takim dieslu? (ten ma 2.0 l, 210Nm/1800 obr., 101KM)
Co do instalacji w silnikach Diesla to na naszym rynku dostepne są od kilku miesięcy w sprzedaży importowane instalacje Firmy NX. A NX polska narazie nie ma nic na swojej stronie.
Wydajnośc z założenia ma wynosić do ok 30% lecz oczywiście ostatnie słowo zależy od oczekiwań klienta.
Co do spalania to zalezy tylko od tego jak czesto używasz instalacji. Bo spalanie rośnie tylko w momencie odpalenia magicznego guziczka.
Duzo info na temat instalacji:
http://www.nxpolska.pl/index_pliki/Podstawy/Page336.htm
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
to znowu ja ))
to co jezeli zaoze instalacie nitro do swojej madzi v6 i powiedzmy beda załozone dysze 20 km
to wczasie powiedzmy jakiegos wyscigu kiedy bede sie rospedzał i nacisne guzik
to auto bedzie silniejsze o 120 koni
bo cos mi sie nie wydaje zeby to tak pieknie wszystko wygladało
to co jezeli zaoze instalacie nitro do swojej madzi v6 i powiedzmy beda załozone dysze 20 km
to wczasie powiedzmy jakiegos wyscigu kiedy bede sie rospedzał i nacisne guzik
to auto bedzie silniejsze o 120 koni
bo cos mi sie nie wydaje zeby to tak pieknie wszystko wygladało
- Od: 13 paź 2005, 16:56
- Posty: 62
- Auto: mx6 v6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje