Instalacje wtrysku podtlenku azotu.

Postprzez olek » 10 gru 2004, 16:56

poszukuje informacji na temat sposobu dozowania tlenku azotu.
czy ilość gazu (ciśnienie) jest uzaleznione od obrotów silnika, coś na zasadzie lpg ?
moze ktos ma juz jakies doswiadczenia ??;>
Ostatnio edytowano 20 gru 2004, 14:30 przez olek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez olek » 19 gru 2004, 23:48

polecam strone www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products ... story.html


PS. szukam ludzi ktorzy Mieli, Mają, lub chcą Mieć system NO i mają konkretne sugestie, jak rowniez zwykle pytania
pozatym uwazam ze dobrze byloby aby istniał osobny temat – jako podtemat w dziale tuning – poswiecony systemowi DOTLENIENIA motoru aby KAŻDY ( oprócz guru xANDy ktory wie wszystko ) mógł przedstawić swoj punkt widzenia, zadac pytania jak rownież rozwiać swoje wątpliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez Muller » 23 gru 2004, 12:38

A co do NOS troszkę myślałem o temacie ale chyba zostawię narazie na półce po TURBO, czyli narazie statycznie a później DYNAMICZNIE.
I znów jest pięknie :)
SIDSERWIS
www.sidserwis.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2004, 07:37
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 GSR 2,5 V6

Postprzez olek » 23 gru 2004, 14:12

oczywiście, turbo TO JEST TO, ale kasa zaporowa, planuje w styczniu zbadać sprawę i sprawdzić gdzie – co – i za ile mozna założyć w krakowie, pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez xANDy » 23 gru 2004, 14:26

oprócz guru xANDy ktory wie wszystko

Nie – nie wiem. Kiedyś zetknąłem się z tym bezpośrednio ale było to w przypadku silników modelarskich (i ponad 10 lat temu). Poczytałem sobie tę stronę co mi podałeś <nauka> i mam teraz trochę więcej wiedzy. Po pierwsze zwracam honor. Po drugie – różnice są jak widać dość spore. W "małej" dziedzinie – używało się tego (dokładnie – N2O5) i rzeczywiście zasada jest "nieco" inna. Nazewnictwo też się zmieniło przez te lata, więc przepraszam.
Poza tym – do diesla to się tego nie zamontuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez LoB » 23 gru 2004, 14:36

Poza tym – do diesla to się tego nie zamontuje...


i w tej kwestii tez nie masz racji ;)

jest juz na polskim rynku zestaw NITRO do ropniakow za ok 3,5 kpln :]
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez xANDy » 23 gru 2004, 14:46

to jestem zupełnie zaskoczony..
Ale nie ma się co dziwić, moja wiedza dotyczy innego związku, innych silników i jest... stara, przestarzała.
A tak swoją drogą. Jakie to ma przełożenie na moc, moment i spalanie w takim dieslu? (ten ma 2.0 l, 210Nm/1800 obr., 101KM)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez olek » 26 gru 2004, 19:24

kilka nowych infromacji:
http://www.maxituning.pl/index.php?id=technika

N2O5 ? to chyba faktycznie moze być niebezpieczne dla silnika, w porównaniu do N2O
czyli gazu rozweselającego (hehe) to róznica aż czterech atomow tlenu,nie wiem jaki silnik to wytrzyma hehe moze silnik w samolocie ;) , a moze to kwestia odpowiedniego dozowania, myslałem jednak ze najpopularniejszym zwiąkiem jest NO2 (a nie N2O)
pozdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez Kruk11 » 27 gru 2004, 14:17

Jeszcze nie czytałem co w linkach ale powiem Ci tyle:

Cały bajer z N2O polega na tym, że rozkłada się w około 500st.C na azot i tlen, dzięki temu tlenowi można wstrzyknąć dodatkową porcję paliwa i w efekcie jest przyrost mocy.

NO2 (dwutlenek azotu) jest faktycznie popularniejszy bo jest efektem ubocznym spalania np węgla kamiennego, ropy naftowej i innych nitrozwiązków. Ten związek to można sobie co najwyżej w wodzie rozpuścić i otrzymać kwas azotowy HNO3 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez olek » 27 gru 2004, 18:50

Dzięki Kruk za wyjaśnienie, masz oczywiście racje ale mam kilka sugestii do tego co napisaleś
Kruk11 napisał(a):Cały bajer z N2O polega na tym, że rozkłada się w około 500st.C na azot i tlen, dzięki temu tlenowi można wstrzyknąć dodatkową porcję paliwa i w efekcie jest przyrost mocy.
sprawą ogólnie znaną jest, że tlen jest bardzo dobrym utleniaczem, inaczej,"przyspiesza proces spalania"
z tą 'możliwością wstrzykniecia dodatkowej porcji paliwa masz racje ale zrobiles duzy skrót myślowy, wg. mnie, ze wzgledu na większą ilość tlenu możliwe jest efektywne spalenie tej i/lub wiekszej ilości paliwa

Kruk11 napisał(a):NO2 (dwutlenek azotu) jest faktycznie popularniejszy bo jest efektem ubocznym spalania np węgla kamiennego, ropy naftowej i innych nitrozwiązków. Ten związek to można sobie co najwyżej w wodzie rozpuścić i otrzymać kwas azotowy HNO3 ;)

piszesz ze N2O rozklada sie w temp ok. 500 st. C.
ale NO2 rozklada sie juz w temp. 200 st. C (oba uwalniają tlen)
http://www.chemia.px.pl/nieorganiczne/tlenki.html
być moze problem polega na tym ze dwutlenek azotu w temp. ponizej 22 st. C jest CIECZĄ (o czym sam do tej pory nie wiedzialem) i z tego wzgledu moze byc problem z instalacją (pewnie powodow jest wiecej)

wydaje mi sie jednak ze NO2 jest lepszym utleniaczem niz N2O
cyt. Stosowany jako środek nitrujący, utleniający, katalizator, utleniacz paliw rakietowych, itd. wiec Kruk'u, NO2 daje nie tylko kwas azotowy ale też i NIEZŁY POWER hehe :P moze jednak nie w takich silnikach i nie z takim paliwem pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez PIETRO » 12 sty 2005, 22:20

SYSTEMY PODAWANIA N2O ma kilkadziesiąt lat to żadna nowość właściwie wszystkie rzeczy juz dawno były wymyślone wraz z wtryskiem wody do cylingrów,
w czasie wojny system N2O był stososwany powszechnie przez niemców w silnikach samolotowych.
zaznaczam, że się tym nie param ale temat jest ciekawy, przekazuję co wiem.
Obecnie najprostrze systemy są dostepne w Polsce od ok. 1 500 zł wraz z butlą i dyszami do wzrost mocy ok. 50 KM.
generalnie systemy są 2:
-najprostrze ,,suche'' gdzie wstawia sie podkładkę coś w rodzaju mixera i podawany jest sam N2O, to wszystko z czujnikiem pełnego otwrcia przepustnicy, tylko wtedy system działa.
-droższe i coraz droższe ,,mokre" z własnymi wtryskiwaczami montowanymi w kolektor, gdzie podawane jest N2O i paliwo, wszystko sterowane własnym komputerem w najdroższych wersjach.
Generalnie nie powinno się stosować więcej jak dysz do wzrostu mocy 20KM na cylinder MAZDA 626 1,8.
Pozdrawiam, <jupi>
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez olek » 12 sty 2005, 23:24

wielkie dzięki PIETRO za ciekawe informacje :) (myślę ze ciekawe nie tylko dla mnie)
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2003, 16:43
Posty: 187
Skąd: Kraków
Auto: mUćKa 626/GE/FP/GSI

Postprzez Krasnal » 13 sty 2005, 20:02

olek napisał(a):myślę ze ciekawe nie tylko dla mnie

Tak jest ja też czytałem z zaciekawieniem ;) <spoko>
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 20:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez Italiano » 18 lis 2005, 22:33

Widziałem niedawno w "mojej" telewizji siakiś program i było prezentowane auto chyba Uno albo Tipo. Miał specjalnie przygotowany silnik który miał ponad 550 KM. Wtrysk NOS dodawał mu ponad 200 KM <wow>
Ogólnie auto dochodziło do 800 KM. Przyspieszenie 0-100 2.9 s <wow> . Spalanie oczywiście specjalnie przygotowanego paliwa 1 litr na 800 metrów hahaha . To auto miało takiego kopa że kamera która była w aucie na konsoli (kamerowała pasażera) w momencie zastosowaniu NOS pod wpływem przeciążeń wysunął się ZOOM.... <lol>
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez grzmot » 18 lis 2005, 23:33

Generalnie nie powinno się stosować więcej jak dysz do wzrostu mocy 20KM na cylinder

o co chodzi z tym, ze na culinder nie powino sie stosowac wiekszych dzysz
wiem ze np wtryski moga nie bys wydajne ii kompoter
ale np jak mam 6 cylindrów
i tak na chlopdki rozum 6 razy 20 to wychodzi 120 koni dostane przy nacisnieciu guzika :)
nie wiem prosze sie nie smiac ze mnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez DOSIAAS » 19 lis 2005, 01:35

http://www.streetracing.pl/forum/viewforum.php?f=46
tu dostaniecie konkretnych odpowiedzi
pozdro
SZUKAM PRACY JAKO INFORMATYK??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 20:39
Posty: 92
Skąd: Poznań

Postprzez PIETRO » 19 lis 2005, 12:46

1. Chodzi o bezpieczny przyrost mocy a by nie rozwalic silnika, który nie jest przystopsowany do takich obciążeń, pamiętaj że sa tom obciażenie, których nie mozna stsosować w sposób ciągły ale od czasu do czasu, w tym przypadku dla średnicy cylindra i stopnia sprężania jak w Mazda 626 1,8.
2. W twoim przypadku może to byc ok. 120 KM razem
3.Chodzi o dyszę dodatkową podającą podtlenek.
Pozdrawiam
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez Boris86 » 19 lis 2005, 16:43

Co do systemów Suchych to można podac dodatkowe paliwo ale tylko za pomoca seryjnych wtrysków... a ich wydajnośc jest ograniczona.
Co do zasady działania to tak jak było napisane. Podane N2O rozpada sie na Tlen i Azot.
Tlen który został podany łączy sie z dodatkowym paliwem...
...a zasada jest taka że żeby uzyskać dużą moc musimy do komory spalania upchać jak najwiecej mieszanki paliwowo powietrznej, dobrze ją sprężyc i odpalić w odpowiednim momencie. Co do roli wydzielonego azotu w tej zabawie to ma on za zadanie schłodzenie powstałej dużej ilości mieszanki paliwowo powietrznej w celu jej lepszego połączenia.

Sama wydajność systemu ma rozrzut
-od 20KM
przy malutkich systemach suchych ja NX incognito które mają za zadanie ułatwienie pełnego i wydajnego spalenia paliwa podawanego przez seryjne wtryszki bez zadnych ingerencji w ukł.paliwowy.
-do nawet 1000KM i wiecej
w Dragsterach.

Kazdy z systemów ma swoje wady i zalety.
Systemu suche nie pozwalają na rozwijanie zbyt duzych mocy wiec mniejsze jest prawdopodobienstwo zepsucia silnika przez zbytnie przesilenie. Ich plusem jest też cena.
Natomiast systemy mokre używane z głową i czyli bez zbytnich obciążeń na niewzmocnionym silniku są bezpieczniejsze gdyż niwelują niebezpieczeństwo wystepowania spalania stukowego.

Jeśli mamy zamiar uzyskiwać znaczne przyrosty mocy przy pomocy instalacji podtlenku azotu nalezy natomiast wzmocnić silnik tak jak do poważnych instalacji TURBO. Czyli zainwestować w kute tłoki, korbowody itd. itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Boris86 » 19 lis 2005, 16:56

xANDy napisał(a):A tak swoją drogą. Jakie to ma przełożenie na moc, moment i spalanie w takim dieslu? (ten ma 2.0 l, 210Nm/1800 obr., 101KM)

Co do instalacji w silnikach Diesla to na naszym rynku dostepne są od kilku miesięcy w sprzedaży importowane instalacje Firmy NX. A NX polska narazie nie ma nic na swojej stronie.
Wydajnośc z założenia ma wynosić do ok 30% lecz oczywiście ostatnie słowo zależy od oczekiwań klienta.
Co do spalania to zalezy tylko od tego jak czesto używasz instalacji. Bo spalanie rośnie tylko w momencie odpalenia magicznego guziczka. <diabełek>

Duzo info na temat instalacji:
http://www.nxpolska.pl/index_pliki/Podstawy/Page336.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez grzmot » 19 lis 2005, 21:54

to znowu ja :)))
to co jezeli zaoze instalacie nitro do swojej madzi v6 i powiedzmy beda załozone dysze 20 km
to wczasie powiedzmy jakiegos wyscigu kiedy bede sie rospedzał i nacisne guzik
to auto bedzie silniejsze o 120 koni
bo cos mi sie nie wydaje zeby to tak pieknie wszystko wygladało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje