sonda lambda z5( 4 przewodowa) rozwiazane :D

Postprzez oql » 7 lut 2009, 12:37

Witam mam problem moja mazda to 323c z roku 1996 silnik z5 moj VIN JMZBA135200356495 nr silnika z5527835, chodzi mi o sonde lambda bo mam walnieta mechanik powiedzial ze wiesza sie czasem na wysokiej mieszance i teraz zalecil mi wymiane w sklepie pod domem koszt sondy to 320 zl + zamontowanie ale znalazlem kilka sond o wiele tanszych i chce sam ja wymienic i teraz mam pytanie ktora pasuje do tego auta:

– JC AUTO L6U020JC 148 zl http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL


– 4MAX 0219-03-0003 132 zl http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL


– BOSCH 0 258 986 507 267 zl http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

i jeszcze 4 ale nie maja jej w inter cars i jest to:

http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL

i jeszcze 2 na allegro uzywane:
http://allegro.pl/item533432461_sonda_l ... a_323.html
http://allegro.pl/item543367968_czesci_ ... ambda.html

Wiec chlopaki pomocy :D jak ktos ma jakas wiedze na temat tego gowna :D niech da znac jak by trzeba jakies dane dokladniejsze to mowcie zlaze na dol do auta i zaraz zczytam :D, a jeszcze chce dodac ze do tego mam lpg nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale zaznaczam 2 generacji lpigaz nawet fajnie sie na tym jezdzi.
Ostatnio edytowano 16 cze 2009, 19:14 przez oql, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez waldez » 7 lut 2009, 13:56

Wymieniałem niedawno kolektor i w starym mam jeszcze sonde, musiałbym ją wykręcić i mogę ci popchnąć za pare groszy. (sonda trójżyłowa)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez oql » 7 lut 2009, 15:46

hmm w razie awarii :) moge ja wyszarpac od Ciebie, ale tak sie zastanawialem nad noweczka jakims zamiennikiem pogadamy na priv. Ale jak ktos moze niech doradzi ktora sonda z wymienionych przeze mnie byla by dobra moze mi albo innym sie przyda !! Chlopaki licze na was i moja magda tez.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez kropka » 7 lut 2009, 18:29

Generalnie nie polecam Ci zamienników, szybko pada i silnik jednak więcej pali. Wiesz "jak coś jest do wszystkiego to jest do...". Jak masz możliwość kupienia używki, działającej, oryginału to polecam tą opcję. Mi padła taka uniwerslana, wymieniłam na używkę oryginał i autko inaczej pracuje i mniej pali ;)
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez oql » 7 lut 2009, 19:07

Hmm ale http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL ale ta soda z jc jest tylko do mazdy, orginal i ta pewnie robione sa na tajwanie :) czy gdzies gdzie ludzie robia za miske ryzu. Zywotnosc hmmm wole wymienic co 80 tys bo predzej zajade to autko niz zrobie wiecej... Najbardziej mi chodzi o wiarygodnosci podawanych informacji przez te sondy niczym innym sie nie kieruje, no i oczywiscie cena (orginal 512 zl a ngk 320) wiec wole nawet kupic 2 sondy :) za iles tam tysiecy km. A jak trafie na nie sprawna uzywana to wywale tylko pieniadze dla tego sie pytam o najlepsze dostepne zamienniki a nie o uniwersalne to tak samo jak z palcem w aso 120 a z jc 23 zl jakos wykonania taka sama...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez oql » 8 lut 2009, 12:29

wlasnie dzis zakupilem sonde chcialem zalozyc ale patrze a tam 4 przewody :O co teraz zrobic (ta 3 zylowa oddalem do sklepu)?? Czy ktos wie jaki jest model sondy 4 zylowej orginalnej w silniku z5 ?? 2 biale 1 czarny i 1 szary przewodzik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez oql » 9 lut 2009, 21:27

to ostatnie pytanie jak leci masa izolowana czy z przejsciem na obudowe??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez oql » 13 lut 2009, 19:10

A wiec po dlugich poszukiwaniach zdradze wam :D co wiem orginalna sonda do silnika z5 4 przewodowa to:
z536-18-861c (tutaj moze byc literka a b lub bez nie ma roznicy)
po przejsciu na ngk to OZA 253-F15 cena okolo 850 zl (dostepna tylko przez aso paktycznie w sklepach nie ma nawet u glownego drystrybutora ngk :D nie sprzedadza nam dziady...)
a teraz zamienniki :D znalazlem zamiennik eps :D z wtyczka jej numer to 1.997.129 zamiennik boscha to 0258986507 ( tylko ta udalo mi sie znalesc nr oe ale nie na stronie boscha w katalogu tylko na ruskich stronach) cena boscha to okolo 200 a cena eps-a z wtyczka 392 zl (u ruskow 290zl) :), kupujac eps mamy najwieksza pewnosc ze jest najblizsza orginalu, no i zamienniik ngk oza624 e4-s4 najtansza okolo 100 (ale ona nie jest 7ohm :) ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez doktor79 » 24 kwi 2009, 10:23

Witam,

Wie ktos, gdzie mozna dostac ta sonde firmy EPS ??

z góry dzieki!
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 13:00
Posty: 9
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323f BA 1,5 DOHC '98 r.

Postprzez oql » 24 kwi 2009, 13:13

dzwon po wszystkich sklepach i sie pytaj czy ci sprowadza... bo nigdzie nie mozna kupic ale ktos z rzeszowa chcial mi chyba sprowadzac w 1 sklepie :), dzwon i pytaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez -Cinek- » 24 kwi 2009, 18:59

Panowie sonda to sonda nie ważne jakie numery ma musi mieć odpowiednia ilość przewodów i zakres (najczęściej 0-1V)
#Dyplomata to człowiek ,który powie ci spier**** laj w taki sposób ,że będziesz czuł zachwyt przed zbliżającą się podróżą #
#prostota konstrukcji góruje nad finezją kształtów#
#sukces ma wielu ojców, i trwa to dotąd, aż zostaje sam,porażka jest sierotą#
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2008, 08:01
Posty: 63
Skąd: podlasie
Auto: z5 ba

Postprzez oql » 24 kwi 2009, 20:09

a np moc grzalki :) sa 12 i 18 :) wiec to nie takie wiesz hop siup.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez soul » 16 cze 2009, 16:03

to oql, jaka sonde w koncu kupiles????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez oql » 16 cze 2009, 19:12

boscha BOSCH 0 258 986 507 tam u gory skopalem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 11:39
Posty: 39
Skąd: Wrocław
Auto: mazda 323c 1.5 16v DOHC

Postprzez marcin255 » 16 cze 2009, 19:20

dałeś Cena brutto: 246,89 zł ???
Ja zmieniłam na NTG za 80 zł i jest ok
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez soul » 16 cze 2009, 23:20

marcin255, jakie masz teraz spalanie na tej sondzie ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez marcin255 » 17 cze 2009, 07:34

przedtem w mieście 11 L mimo wymiany wszystkiego teraz na 20 litrach 230 km w trasie jeszcze nie byłem

a dodam jeszcze ,że sondę sprawdzałem i napięcia były niby OK , trzymały u mnie jeszcze zaciski z przodu nie odbijały do końca
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lesiux » 17 cze 2009, 14:23

marcin255 napisał(a):trzymały u mnie jeszcze zaciski z przodu nie odbijały do końca

czy normalnie pomiędzy klockiem a tarczą ma być jakaś przerwa czy klocek ma przylegać do tarczy bez luzu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez marcin255 » 17 cze 2009, 17:48

ma przylegać ale nie trzeć , masz jedną ręką na prostej popchnąć auto -lekko ma się toczyć
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Piotrek.84 » 17 cze 2009, 22:15

A co zrobić w przypadku gdy po teście kompa nic nie pokazało,a autko dalej pali Duuużo??Jak ten test ma się zakończyć-autko ma zgasnąć samoistnie tj. komputer wyłączy??
Wymieniłem świeczki,przewody WN,rura dolotu poklejona i Lipa.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323