Kontrolka hamulca recznego cos nie tak ...

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez nico190 » 9 lut 2009, 18:51

Witam!
Mam problem z kontrolka hamulca recznego.Mianowicie jakis czas temu kontrolka sie zaswiecila i swieci do tej pory.W niektorych przypadkach kontrolka gasnie zeby po jakims czasie sie zaswiecic spowrotem.Hamulce niedawno wyminialem i nie mam pomyslu co to moze byc.Do mechanika jeszcze nie jechalem bo wole najpierw zasiegnac opini na forum.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 sty 2007, 20:35
Posty: 14
Skąd: Wroclaw

Postprzez trelemorele » 9 lut 2009, 19:10

mysle ze jak zajzysz tam do hamulca recznego (tam gdzie sie śrubką linke naciąga) u mnie w GB wystarczy osłose gumową odgiąć i widać. to pod recznym bedzie taki pstryczek jak przy dzwiach: dzwi sie zamykają to "coś " sie wciska i swiatełko w kabinie gaśnie. Mysle ze kontrolka recznego bedzie działała na podobnej zasadzie moze wystarczy ów pstryczek nasmarować wd40 czy cos w tyn stylu bo sie zacioł w pozycji "on" i kontrolka swieci non stop

aa podkreslam ze pewien nie jestem :D ja zaczoł bym tam szukać ;)
Początkujący
 
Od: 1 gru 2008, 16:07
Posty: 23
Skąd: Kolbuszowa
Auto: 323F BG1.6 8V 1991r 84km 125Nm

Postprzez Miatek74 » 9 lut 2009, 19:29

A może wystarczy dolac plynu do zbiorniczka..............
Początkujący
 
Od: 23 lis 2008, 19:02
Posty: 7
Skąd: Siedlce
Auto: mazda 323F 1993 BG 1,6 16v

Postprzez trelemorele » 9 lut 2009, 19:32

nie sądze by tam był hydrauliczny ręczny. reczny jest na linke a kontrolka sie swieci kiedy reczny jest zaciągniety :)
Początkujący
 
Od: 1 gru 2008, 16:07
Posty: 23
Skąd: Kolbuszowa
Auto: 323F BG1.6 8V 1991r 84km 125Nm

Postprzez Briareos » 9 lut 2009, 19:50

Ta kontrolka ma dwie funkcje ;)
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez nico190 » 9 lut 2009, 19:52

zawsze nalezy zaczac od najprostszych rzeczy wiec plyn odpada bo jest w normie:)Sprawdzilem to juz wczesniej:)
Początkujący
 
Od: 13 sty 2007, 20:35
Posty: 14
Skąd: Wroclaw

Postprzez Blade » 9 lut 2009, 19:57

nico190 napisał(a):Hamulce niedawno wyminialem i nie mam pomyslu co to moze byc

Może są niedokładnie odpowietrzone? Jeżeli płyn ma właściwy poziom i przełącznik jest sprawny....
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez BratCukierka » 9 lut 2009, 20:03

nico190 napisał(a):wiec plyn odpada bo jest w normie


tzn.? co masz na myśli w normie? jest pod maximum?


druga sprawa to ten pstryczek przy ręcznym...

ps. do dzisiaj nie zapomnę przerażonego głosu kolegi który dzwonił do mnie że zapaliła się kontrolka ręcznego i nie gaśnie w 323 F BA <lol> przyjechał dolałem płynu hamulcowego do maximum i stał się cud hahaha
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez sps-snipers » 9 lut 2009, 20:06

Kontrolk asie świeci z dwóch prostych przyczyn albo za mało płynu i trzeba dolać,albo trzeba sie dostać do przelącznika ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez michaelo_paolo » 9 lut 2009, 20:31

nico190 napisał(a):zawsze nalezy zaczac od najprostszych rzeczy wiec plyn odpada bo jest w normie:)Sprawdzilem to juz wczesniej:)


Dolej do pelna. Jesli stopniowo kontrolka mrygala to na pewno jest to plyn. Tez myslalem, ze jest wystarczajaco duzo plynu, a bylo inaczej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 23:57
Posty: 53
Skąd: Strzelce Krajeńskie
Auto: mx-3 1.6 DOHC 94r.moja dziunia

Postprzez nico190 » 9 lut 2009, 21:00

no ok w takim razie zagladne jeszcze raz.Tylko w taki razie po co jest miarka na pojemniku ktorej nie nalezy przekraczac?Doleje do maxa i zobacze.Jesli sa to albo plyn albo pstryczek nie bedzie problemu :)
Początkujący
 
Od: 13 sty 2007, 20:35
Posty: 14
Skąd: Wroclaw

Postprzez Gib » 6 kwi 2009, 19:03

Z tym dolewaniem to nie do końca tak bezpiecznie jest, skoro niema wycieku to pewnie się klocki kończą i tłoczek musi daleko je wypychać do hamowania. Dolejesz płynu a potem przy wymianie klocków na nowe (grubsze) będziesz musiał odessać nadmiar.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez jojek-1990 » 6 kwi 2009, 19:53

ja miałem identyczny problem i dolanie płynu pomogło :P i niema co tu szukac problemu tylko cza dolac i sprawdzic czy swieci czy nie ! Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez mxx_rs » 1 paź 2009, 09:10

Ja mam to samo w takim razie doleje płynu dzisiaj i sądząc po objawach jakie wy opisywaliście będzie po problemie. Ale czy samo dolanie załatwia sprawę ? Nie należy sprawdzić z jakiego powodu tego płynu ubyło ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez skorpek » 1 paź 2009, 09:30

mxx_rs napisał(a):Nie należy sprawdzić z jakiego powodu tego płynu ubyło ?

no w sumie pasowało by :P u mnie przepuszczał tłoczek w zacisku i płyn uciekł :| hehe pamiętam doskonale jak w panice dzwoniłem do znajomego z forum że kontrolka nie gaśnie .... Kazał dolać płynu i faktycznie ;)
pozdrawiam skorpek ;)
Verstehen kann man das Leben rückwärts, leben muß man es aber vorwärts.



SWAP BA Z5 –> BP How-to BY–>Gadula
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2008, 21:35
Posty: 2061
Skąd: Łask
Auto: śleć :-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323