DiDT problem z uruchomieniem- przekaźnik B5B4

Postprzez thomass » 15 lut 2009, 21:27

jezeli chcesz to mam srodek do czyszczenia ukladow paliwa z francji.naprawde dobry. probowalem .za 50 pln.na 60 litrow paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez mateo11 » 15 lut 2009, 21:57

arekm napisał(a):silnik pracuje i go zgaszę i powtórnie szybko odpalę to pali na dotyk

u mnie było tak samo,ale tylko po kilku sekundach,później już nie dało rady zapalić,ale miałem też inne objawy typowe dla pompy i była to niestety pampa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 19:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez arekm » 15 lut 2009, 22:10

A to co pisałem prędzej o czujniku temperatury to jet dobry objaw dla mojej pompy. Jeżeli ktos może to proszę niech odpowie mi na to pytanie. Cały czas tankuję na orlenie i praktycznie na jednej stacji, sporadycznie korzystam z innych ale też orlen. A wracając do tych środków do czyszcenia układu paliwowego to rozumiem, że działato również na czyszczenie popy i na pewno coś kupie ale czy szukać w serwisie czy na stacjach paliw. Wierzę że pomoże to mojemu autku :) . znalazłem gdzieś post w którym było napisane o wyjęciu SPV i wyczyszczeniu pompy co o tym myślicie. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez thomass » 15 lut 2009, 23:45

nie chce cie martwic ale to pompa.ditd ma tylko ta ulomnosc do pomp.ale zrobisz i mozesz smigac i smigaac.ja mam juz pompe w stanie tragicznym.na cieplym tylko od wylaczenia czujnika temp, pali.Ale jak zapali to siwy dym ,zbiera sie jak rakieta,predkosc max nie mierzylem ale podejrzewam ze 180 km/h poleci zaladowana na fuul.spalanie max 6/100 bez ladunku i po polsce max 130 km /h.dlatego nie ruszam pompy.od marca zeszlego roku ZERO awarii. i 40 tys km zrobione po europie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez arekm » 16 lut 2009, 09:10

I jeszcze jedna rzecz kaką obserwuję. jak gasze samochód to słyszę pod maską krótkie sykniecie jakby uchodziło z czegos powietrze. Prędej tego nie było a teraz to nawet to narasta, Może coś mam dziurawego. pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez misb » 16 lut 2009, 14:11

To syknięcie to normalka. Zamyka się zawór od VBC i siłownik turbiny powoduje taki syk.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 20:07
Posty: 80
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r

Postprzez arekm » 17 lut 2009, 20:56

Witam ponownię. Piszę bo chcę się podzielić nowymi spostrzeżeniami. Byłem dzisiaj w serwisie i sprawa wróciła ponownie do przekaźnika B5B4. W serwisie stwiedzono jak wywnioskowałem nadpalenie na styku pomiędzy przekaźnikiem a modułem. Poprawiono mi tą styczność w taki sposób, że podgięto nózki w przekaźniku i na obecną chwilę jest znaczna poprawa. Pali lepiej. I teraz zastanawiam się czy nie skupić się na ewentuaklnej awarii w postać nadpalenia styków, braku własciwego przesyłu napięcia itp. w module. Co o tym myslicie. Jutro spróbuję odpalić autko jak będzie zimne i zobaczę co się stanie. Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez poflek » 17 lut 2009, 21:55

Rozumiem, że mówisz o przekaźniku modułu IDM...
Sprawdzałem w EPC i B4B5 występuje ale tylko w silniku benzynowym :|
Może źle szukałem a może w serwisie się dziabnęli z nazwą...

Swoją drogą jest to możliwe. Nadpalenie styków jako wynik (i przyczyna zarazem) wzrostu ich rezystancji doprowadzi do większego spadku napięcia na tym złączu. Mniejsze napięcie podane na IDM = mniejsze napięcie na SPV = kłopoty z zapaleniem silnika .... ?

Myślałem o tym samym wcześniej ale w innym kontekście.
Większość czujników w silniku jest "niskonapięciowych" (1 – 4V). Co za tym idzie nawet małe zaśniedzenie styków może doprowadzić do błędnych odczytów i różnych problemów z silnikiem.
Dlatego też kupiłem już odpowiednie środki: Kontakt 60 (skutecznie czyści styki), alkohol izopropylowy (odtłuszcza) i Kontakt 61 (konserwuje styki). Mam zamiar w następną sobotę "przelecieć" wszystkie wtyczki, gniazda i przekaźniki w komorze silnika.
Jeśli wysnuję jakieś wnioski to na pewno się podzielę. :)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez arekm » 17 lut 2009, 22:13

Czy ten środek można kupić na stacjach benzynowych czy w sklepach motoryzacyjnych, bo zamierzam skorzystć z twoich uwag odnośnie czyszczenia wtyczek i gniazd. Mam jeszcze tylko pytanie dotyczące modułu gdzie sa wszystkie przekaźniki a mianowicie czy wewnątrz tego modułu też mogło coś się nadpalić, chodzi mi o to czy może mam go rozebrać, wyczyścić lub wymienić. Jak byłem w serwisi do mechanik mówił mi, że w momencie odpalania silnika iskrzyło na stykach przy tym przekaźniku więc może wewnątrz modułu też mogło się coś się nadpaliło.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez poflek » 17 lut 2009, 22:23

arekm napisał(a):Czy ten środek można kupić na stacjach benzynowych czy w sklepach motoryzacyjnych

Raczej tylko w sklepach elektronicznych ;)

Przekaźniki są obok filtra paliwa (m.in. ten od IDM), przy chłodnicy, przy akumulatorze... Ciężko ich nie znaleźć ;)

Co jest wewnątrz modułu to Ci powiem jak go rozbiorę :D ale raczej tam nie powinno się nic "nadpalić". Teoretycznie wszystko możliwe ale praktycznie mało prawdopodobne. Jedynie mogą być tzw. zimne luty. A to też może być zdradliwe bo przerabiałem podobną rzecz w 323BG – zimny lut w jakimś module spowodował brak świateł stopu i wystarczyło go przelutować :D

Ale generalnie nie ma co demonizować tematu ;)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez arekm » 18 lut 2009, 08:30

Dzisiaj rano odpaliłem zimny silnik bez broblemu tj zakręcił wda razy i zapalił, czyli winą mogło być brak dobrej styczności na przekaźniku B5B4 który z tego co wiem jest odpowiedzialny za podanie napięcia na SPV. Man nadzieję że to koniec problemu :) . pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez mateo11 » 18 lut 2009, 10:16

wg mnie powinien palić na tyk,ale skoro palenie się poprawiło to dobrze,jeżeli Ci to nie przeszkadza to poczekaj trochę,jeżeli to pompa to po jakimś czasie się pogorszy i będzie trudno zapalić,jeżeli to to gratki,oszczędziłeś trochę kaski. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2009, 19:56
Posty: 76
Skąd: Olkusz
Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99

Postprzez wojowniczek » 18 lut 2009, 10:40

arekm który to przekaźnik B5B4 (w sensie – gdzie go znaleźć)? :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez arekm » 18 lut 2009, 12:33

Po prawej stronie przy akumulatorze jest skrzyneczka z przekaźnikami, jest to największy przekaźnik, w czarnej obudowie z napisem B5B4.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez wojowniczek » 18 lut 2009, 12:35

thx :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez arekm » 19 lut 2009, 08:54

Witam ponownie. Dzisiaj znowu jestem troche smutny ;) , problem z lekka powrócił. Myślę o wymianie modułu gdzie znadują się przekaźniku lub jego przeczyszczeniu. Może w wyniku braku dobrej styczności coś się w nim ponadpalało. Planuję jeszcze odwiedzić elektryka może on cos podpowie. Co o tym myślicie. Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez arekm » 19 lut 2009, 11:25

Potwierdzam problemik powrócił. Co dalej, wymieniać , czyścic modól z przekaźnikami??? :|
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez wojowniczek » 19 lut 2009, 11:31

wgm: odwiedź elektryka i wyczyśćcie. a potem szukaj dalej. daleko masz do mabi albo hoffmana?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez arekm » 19 lut 2009, 11:44

Jestem z lubuskiego ale nie myśle o mabi albo hofmanie bo wiem ze kontakt z nimi jest drogi. Jadę do elektryka i będziemy rozbierać moduł z przekaźnikmi. Dzwoniłem ponownie do serwisu i kazali mi podjechać bo sami też chcą rozebrać ten moduł. Wierzę w to że jest to sprawa związana z prądem. :D Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2007, 12:32
Posty: 29
Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001

Postprzez wojowniczek » 24 lut 2009, 22:52

arekm co u Ciebie? udało się?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323