Mazda 6 2.0 diesel 04' – dziwne drgania silnika?
Witam,
Mam pytanie zakupiłem tydzien temu piekna "szostke" ale zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży powyżej 1,5 obr. drgania ustepuja. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec co to moze byc ? Z gory dziekuje i pozdrawiam
Mam pytanie zakupiłem tydzien temu piekna "szostke" ale zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży powyżej 1,5 obr. drgania ustepuja. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec co to moze byc ? Z gory dziekuje i pozdrawiam
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
A czy to się objawia przy ruszaniu, czy na biegu jałowym?
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
mazda6 napisał(a):Witam,
Mam pytanie zakupiłem tydzien temu piekna "szostke" ale zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży powyżej 1,5 obr. drgania ustepuja. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec co to moze byc ? Z gory dziekuje i pozdrawiam
początek końca koła 2M. unikaj niskich obrotów i poczytaj o eksploatacji diesla na forum
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Było już troszkę tematów o 2M. Można kupić produkt firmy LUK i znacznie obniżyć koszty wymiany.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=80
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=80
Wieszczu napisał(a):No jeśli na wcisnietym sprzęgle te drgania nie ustępują to masz na początek koło dwumasowe do wymiany prawdopodobnie..
OK a jak na wciśniętym ustępują to co to może być? Bo ja tak właśnie mam że jak wcisnę sprzęgło to cisza, jak puszczę to dzwoni i miałem w przyszłym miesiącu zmieniać sprzęgło + dwumas – może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik)
Maciek 251 napisał(a):OK a jak na wciśniętym ustępują to co to może być?
dla mnie koło dwumasowe, ale ja mechanikiem nie jestem
Maciek 251 napisał(a):może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik) ysz
może wystarczy – jak zwalisz skzynię, to się dowiesz, a wtedy lepiej mieć w zapasie ten dwumas, nie będzie trzeba potem drugi raz tego rozbierać...
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Maciek 251 napisał(a): może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik)
raczej nie,
bo to właśnie to 2 M jest uszkodzone
i będzie coraz mocniej dzwoniło i szarpalo....
szukaj dobrej używki, bo masz jeszcze czasu roche...
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
OK, te drgania sa na biegu jalowym jak auto stoi i podnise troche obroty do 1,2 – 1,5 wtedy drgania wystepuja no i ten sam problem jak jade. Mam nadzieje ze to nie kolo 2M a jak tak to czy moge jezdzic? I jaki okres mam na wymiane? Bo 4klocki wylozyc to troszke duzo
A jesli chodzi o dzwieki z pod maski to cisza, czy to dobrze?
A jesli chodzi o dzwieki z pod maski to cisza, czy to dobrze?
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
Enduro napisał(a):raczej nie,
bo to właśnie to 2 M jest uszkodzone
i będzie coraz mocniej dzwoniło i szarpalo....
szukaj dobrej używki, bo masz jeszcze czasu roche...
powodz.
E.
Też mi się tak wydaje i jestem przygotowany na zmiane całości, Enduro a Ty masz jeszcze to 2M do sprzedania jak tak to napisz na priv za ile i po jakim przebiegu
Czy szarpie silnikiem na wolnych obrotach po zapaleniu – najbardziej czuć na zimnym?
Jeśli drgania występują na biegu jałowym to należy w pierwszej kolejności zerknąć na poduszkę silnika (z tyłu silnika, dolna – powiedzmy pod kolektorem wylotowym).
Jeśli drgania występują na biegu jałowym to należy w pierwszej kolejności zerknąć na poduszkę silnika (z tyłu silnika, dolna – powiedzmy pod kolektorem wylotowym).
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
mazda6 napisał(a):drgania sa na biegu jalowym jak auto stoi i podnise troche obroty do 1,2 – 1,5 wtedy drgania wystepuja
U mnie takie objawy (drgania do 1300rpm) zmniejszyły się po zalaniu Forte i kalibracja wtrysków...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
to że po naciśnięciu sprzęgła dalej wibruje nie daje 100% pewności że to koło 2M.
Może to być tak jak kolega pisze koło 2M.
albo dużo śniegu pod silnikiem, który blokuje prace poduszki, w ostatnich warunkach pogodowych to sie bardzo często zdarza, pozdro.
Może to być tak jak kolega pisze koło 2M.
albo dużo śniegu pod silnikiem, który blokuje prace poduszki, w ostatnich warunkach pogodowych to sie bardzo często zdarza, pozdro.
- Od: 25 sty 2009, 12:14
- Posty: 23
- Skąd: Krosno
- Auto: 323 BG 1.7 D
nie koledzy – tutaj chodzi o wtrysk........ miałem te same objawy co kolega (wtrysk się wieszał). W tym samym zakresie obrotów co u kolegimazda6 dochodziło do bujania silnikiem (nie chodzi o typowe drgania).
Tak więc skup się na wtryskach, na 2m przyjdzie jeszcze czas
Tak więc skup się na wtryskach, na 2m przyjdzie jeszcze czas
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
Czyli moze to byc wtrysk? OK a co dalej kalibracja? Jesli mozesz to napisz cos wiecej, bo mechanicy nie ktorzy naciagaja . A jesli chodzi o drgania to czuc je przy 1200 – 1400 obr pozniej znikaja, drazek zmiany biegow jest sztywny jak drzewo przy tym zakresie obrotow.
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji kazdego wtrysku z osobna..
i jesli ten proces uda sie przeprowadzic do konca
tzn. ze wtryski sa jeszcze okay!
jesli proces bedzie przerywany,
to trzeba wymienic uszkodzony wtrysk/i
pow.
E.
i dokonac kalibracji kazdego wtrysku z osobna..
i jesli ten proces uda sie przeprowadzic do konca
tzn. ze wtryski sa jeszcze okay!
jesli proces bedzie przerywany,
to trzeba wymienic uszkodzony wtrysk/i
pow.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
mazda6 napisał(a):Czyli moze to byc wtrysk?
Moze. Tak jak napisal Ci fuks. Tylko musisz znalezc, ktory daje popalic.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Enduro napisał(a):w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji kazdego wtrysku z osobna..
i jesli ten proces uda sie przeprowadzic do konca
tzn. ze wtryski sa jeszcze okay!
jesli proces bedzie przerywany,
to trzeba wymienic uszkodzony wtrysk/i
dokładnie to bym zalecał, ja zamiast kalibracji dokonałem wymiany kompletu bo podobno trzy były do wymiany, teraz żałuję bo może kalibracja by pomogła i koszta były by mniejsze. Możesz też na początek wykonać test przelewów (to się robi samodzielnie – poszperaj na forum, jest opis jak to zrobić). Spróbuj też zalac "forte diesel treatment"
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
mazda6 napisał(a): zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży
Dobrze piszesz, zauwazyłem ze sporo szostek ma ten problem , po kalibracji ( o ile wtryski są jeszcze ok ) zdecydowanie poprawia sie charakterystyka pracy motoru.Enduro napisał(a):w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tutaj masz instrukcję jak to wykonać, dostałem ją kiedyś od Enduro, podnieś zakres obrotów do tego bujania i obserwuj jaka jest różnica w przelewaniu w stosunku do obrotów "na postoju" (czyli testy wykonaj dwa). Kilka minut z każdego wystarczy
z kazdego wtrysku odlaczyc czarny gumowy wezyk i trzeba zaslepic je srubkami ,
aby ropa z nich nie leciala.
do tych koncowek na wtryskach podlaczyc cztery rownej dlugosci wezyki
a na koncach noramlne 4 strzykawki lek. (lub 4 pudełka na mocz – są większe)
zapalic silnik
i obserowac
ile paliwa cofa sie do strzykawek !
ten wtrsyk,
ktory najwiecej pompuje paliwa:
jest najgorszy!!
najlepiej jest:
jesli wszystki cztery tyle samo paliwa wypompowaly zwrotnie podczas takiej proby..
ipatrzec czy kopci motor ..
z kazdego wtrysku odlaczyc czarny gumowy wezyk i trzeba zaslepic je srubkami ,
aby ropa z nich nie leciala.
do tych koncowek na wtryskach podlaczyc cztery rownej dlugosci wezyki
a na koncach noramlne 4 strzykawki lek. (lub 4 pudełka na mocz – są większe)
zapalic silnik
i obserowac
ile paliwa cofa sie do strzykawek !
ten wtrsyk,
ktory najwiecej pompuje paliwa:
jest najgorszy!!
najlepiej jest:
jesli wszystki cztery tyle samo paliwa wypompowaly zwrotnie podczas takiej proby..
ipatrzec czy kopci motor ..
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6