Mazda 6 2.0 diesel 04' – dziwne drgania silnika?

Postprzez mazda6 » 17 lut 2009, 21:11

Witam,
Mam pytanie zakupiłem tydzien temu piekna "szostke" ale zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży powyżej 1,5 obr. drgania ustepuja. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec co to moze byc ? <głaszcze> Z gory dziekuje i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez Andrew_War » 17 lut 2009, 22:54

A czy to się objawia przy ruszaniu, czy na biegu jałowym?
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez Wieszczu » 18 lut 2009, 00:37

No jeśli na wcisnietym sprzęgle te drgania nie ustępują to masz na początek koło dwumasowe do wymiany prawdopodobnie.. A to boli niestety...

Pozdrawiam,
Paweł
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2008, 19:48
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2004r 2,0 136KM

Postprzez Yapa » 18 lut 2009, 01:21

mazda6 napisał(a):Witam,
Mam pytanie zakupiłem tydzien temu piekna "szostke" ale zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży powyżej 1,5 obr. drgania ustepuja. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec co to moze byc ? <głaszcze> Z gory dziekuje i pozdrawiam

początek końca koła 2M. unikaj niskich obrotów i poczytaj o eksploatacji diesla na forum
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Paweł Mo » 18 lut 2009, 11:24

Było już troszkę tematów o 2M. Można kupić produkt firmy LUK i znacznie obniżyć koszty wymiany.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=80
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Maciek 251 » 18 lut 2009, 17:09

Wieszczu napisał(a):No jeśli na wcisnietym sprzęgle te drgania nie ustępują to masz na początek koło dwumasowe do wymiany prawdopodobnie..

OK a jak na wciśniętym ustępują to co to może być? Bo ja tak właśnie mam że jak wcisnę sprzęgło to cisza, jak puszczę to dzwoni i miałem w przyszłym miesiącu zmieniać sprzęgło + dwumas – może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik) :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez Yapa » 18 lut 2009, 17:12

Maciek 251 napisał(a):OK a jak na wciśniętym ustępują to co to może być?

dla mnie koło dwumasowe, ale ja mechanikiem nie jestem :P


Maciek 251 napisał(a):może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik) ysz

może wystarczy – jak zwalisz skzynię, to się dowiesz, a wtedy lepiej mieć w zapasie ten dwumas, nie będzie trzeba potem drugi raz tego rozbierać...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Enduro » 18 lut 2009, 19:06

Maciek 251 napisał(a): może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik) :|

raczej nie,
bo to właśnie to 2 M jest uszkodzone
i będzie coraz mocniej dzwoniło i szarpalo....
szukaj dobrej używki, bo masz jeszcze czasu roche...
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mazda6 » 18 lut 2009, 19:17

OK, te drgania sa na biegu jalowym jak auto stoi i podnise troche obroty do 1,2 – 1,5 wtedy drgania wystepuja no i ten sam problem jak jade. Mam nadzieje ze to nie kolo 2M a jak tak to czy moge jezdzic? I jaki okres mam na wymiane? Bo 4klocki wylozyc to troszke duzo <pomocy>
A jesli chodzi o dzwieki z pod maski to cisza, czy to dobrze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez Maciek 251 » 18 lut 2009, 21:17

Enduro napisał(a):raczej nie,
bo to właśnie to 2 M jest uszkodzone
i będzie coraz mocniej dzwoniło i szarpalo....
szukaj dobrej używki, bo masz jeszcze czasu roche...
powodz.
E.

Też mi się tak wydaje i jestem przygotowany na zmiane całości, Enduro a Ty masz jeszcze to 2M do sprzedania jak tak to napisz na priv za ile i po jakim przebiegu :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2006, 18:54
Posty: 248 (0/1)
Skąd: Rzeszów/Dynów
Auto: M6 2,0 CiTD 136PS Exclusive'04

Postprzez Andrew_War » 18 lut 2009, 22:36

Czy szarpie silnikiem na wolnych obrotach po zapaleniu – najbardziej czuć na zimnym?
Jeśli drgania występują na biegu jałowym to należy w pierwszej kolejności zerknąć na poduszkę silnika (z tyłu silnika, dolna – powiedzmy pod kolektorem wylotowym).
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 09:51
Posty: 27
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM

Postprzez zoltrix » 18 lut 2009, 22:57

mazda6 napisał(a):drgania sa na biegu jalowym jak auto stoi i podnise troche obroty do 1,2 – 1,5 wtedy drgania wystepuja


U mnie takie objawy (drgania do 1300rpm) zmniejszyły się po zalaniu Forte i kalibracja wtrysków...
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez smokuxx18 » 22 lut 2009, 01:10

to że po naciśnięciu sprzęgła dalej wibruje nie daje 100% pewności że to koło 2M.
Może to być tak jak kolega pisze koło 2M.
albo dużo śniegu pod silnikiem, który blokuje prace poduszki, w ostatnich warunkach pogodowych to sie bardzo często zdarza, pozdro.
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 12:14
Posty: 23
Skąd: Krosno
Auto: 323 BG 1.7 D

Postprzez fuks » 22 lut 2009, 03:43

nie koledzy – tutaj chodzi o wtrysk........ miałem te same objawy co kolega (wtrysk się wieszał). W tym samym zakresie obrotów co u kolegimazda6 dochodziło do bujania silnikiem (nie chodzi o typowe drgania).

Tak więc skup się na wtryskach, na 2m przyjdzie jeszcze czas :]
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez mazda6 » 22 lut 2009, 11:51

Czyli moze to byc wtrysk? OK a co dalej kalibracja? Jesli mozesz to napisz cos wiecej, bo mechanicy nie ktorzy naciagaja :( . A jesli chodzi o drgania to czuc je przy 1200 – 1400 obr pozniej znikaja, drazek zmiany biegow jest sztywny jak drzewo przy tym zakresie obrotow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez Enduro » 22 lut 2009, 13:02

w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji kazdego wtrysku z osobna..
i jesli ten proces uda sie przeprowadzic do konca
tzn. ze wtryski sa jeszcze okay!
jesli proces bedzie przerywany,
to trzeba wymienic uszkodzony wtrysk/i
pow.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MAZVAGTECH » 22 lut 2009, 13:03

mazda6 napisał(a):Czyli moze to byc wtrysk?

Moze. Tak jak napisal Ci fuks. Tylko musisz znalezc, ktory daje popalic.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez fuks » 22 lut 2009, 13:30

Enduro napisał(a):w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji kazdego wtrysku z osobna..
i jesli ten proces uda sie przeprowadzic do konca
tzn. ze wtryski sa jeszcze okay!
jesli proces bedzie przerywany,
to trzeba wymienic uszkodzony wtrysk/i


dokładnie to bym zalecał, ja zamiast kalibracji dokonałem wymiany kompletu bo podobno trzy były do wymiany, teraz żałuję bo może kalibracja by pomogła i koszta były by mniejsze. Możesz też na początek wykonać test przelewów (to się robi samodzielnie – poszperaj na forum, jest opis jak to zrobić). Spróbuj też zalac "forte diesel treatment"
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Jaksa » 22 lut 2009, 13:38

mazda6 napisał(a): zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży


Enduro napisał(a):w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji
Dobrze piszesz, zauwazyłem ze sporo szostek ma ten problem , po kalibracji ( o ile wtryski są jeszcze ok ) zdecydowanie poprawia sie charakterystyka pracy motoru.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez fuks » 22 lut 2009, 13:42

Tutaj masz instrukcję jak to wykonać, dostałem ją kiedyś od Enduro, podnieś zakres obrotów do tego bujania i obserwuj jaka jest różnica w przelewaniu w stosunku do obrotów "na postoju" (czyli testy wykonaj dwa). Kilka minut z każdego wystarczy

z kazdego wtrysku odlaczyc czarny gumowy wezyk i trzeba zaslepic je srubkami ,
aby ropa z nich nie leciala.
do tych koncowek na wtryskach podlaczyc cztery rownej dlugosci wezyki
a na koncach noramlne 4 strzykawki lek. (lub 4 pudełka na mocz – są większe)
zapalic silnik
i obserowac
ile paliwa cofa sie do strzykawek !!!
ten wtrsyk,
ktory najwiecej pompuje paliwa:
jest najgorszy!!
najlepiej jest:
jesli wszystki cztery tyle samo paliwa wypompowaly zwrotnie podczas takiej proby..
ipatrzec czy kopci motor ..
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6