Mam taki problem, że moja Madzia strasznie szybko traci temp silnika. Jak stoję i ma włączony silnik, to dosyć szybko się nagrzewa. Wystarczy że przejadę kawałek i o dziwo temp silnika spada bardzo znacząco. Wskazówka jest niewiele powyżej minimum. Jak odpalę na zimnym silniku i przejadę 15 kilometrów temperatura jest ciągle na niskim poziomie. Nie na minimum, ale niewiele powyżej. Co to może być? Przecież to raczej niemożliwe żeby zimne powietrze aż tak szybko i znacząco wychładzało silnik. Nie jest to zdrowy objaw i myśle że spalanie też mogę mieć przez to większe. ;(
Przez nawiew leci mi też ciągle chłodne powietrze. Nawet jak rozgrzeje silnik (na postoju) i włącze dmuchawe to leci mi raczej chłodne powietrze, a już napewno nie takie zeby było mi w środku ciepło.Może gdzieś jakąś rurke musze dobrze skierować. Skąd zasysane jest ciepłe powietrze. Może gdzieś mam jakąś dziure i nie dolatuje mi całe ciepło do środka tak jak powinno. Może gdzies tam z boku ucieka, albo mieszane jest z zimnym z zewnątrz. Jak zwiększe obroty wiatraka, to leci jeszcze chłodniejsze. Troche to jest denerwujące, szczególnie w zime
Nie chcę stosować patentów niektóych dziadków tzn. karton na chłodnicę i jazda
Co to może byc?
Silnik stygnie, zimno w środku. Co jest?
Strona 1 z 1
PEWNIE TO BĘDZIE BARDZO ODKRYWCZE I NOWE ALE SPRAWDŻ TEMOSTAT CUDÓW NIE MA , ZA UTRZYMANIE ODPOWIADA TERMOSTAT KTÓRY DO CIEPŁEGO PŁYNU CHŁODZĄCEGO DOPUSZCZA PARTIE SCHŁODZONEGO WIĘC SPRAWDŻ NAJPIERW PODSTAWY , POZDRAWIAM
P.S. PEWNIE POPYLA NA OTWARTYM CZYLI NA PEŁNYM OBIEGU
P.S. PEWNIE POPYLA NA OTWARTYM CZYLI NA PEŁNYM OBIEGU
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
???????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ????????????
- Od: 19 sty 2004, 16:52
- Posty: 245
- Skąd: RADOM
- Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI
Mam dwie koncepcje i chyba obie tu są trafne:
Termostat – pracuje na dużym obiegu i ciągle (nawet zimny silnik) chłodzi na max'a całą chłodną cieczą.
Zapowietrzony układ chłodzenia. Nagrzewa się szybko na postoju, bo układ jest zapowietrzony i nie ma dobrego odprowadzania ciepla.
Jedno i drugie w parze może spowodować takie objawy. Co do termostatu, to nie jest to duży wydatek. Ceny w przedziale 17zł – 30zł są jak najbardziej realne.
Termostat – pracuje na dużym obiegu i ciągle (nawet zimny silnik) chłodzi na max'a całą chłodną cieczą.
Zapowietrzony układ chłodzenia. Nagrzewa się szybko na postoju, bo układ jest zapowietrzony i nie ma dobrego odprowadzania ciepla.
Jedno i drugie w parze może spowodować takie objawy. Co do termostatu, to nie jest to duży wydatek. Ceny w przedziale 17zł – 30zł są jak najbardziej realne.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Może to i głupie pytania, ale się za bardzo nie znam Jak sprawdziić termostat? Jak odpowietrzyć układ?
Czy dlatego mogę mieć zimno w środku? Skąd pobierane jest ciepło które dochodzi do środka samochodu?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Ps. Gdzie najtaniej kupię termostat do Madzi?
Czy dlatego mogę mieć zimno w środku? Skąd pobierane jest ciepło które dochodzi do środka samochodu?
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
Ps. Gdzie najtaniej kupię termostat do Madzi?
- Od: 21 cze 2004, 22:24
- Posty: 41
- Auto: Mazda 323 1,6 16V 94r.
Poszukaj informacji o tym kilka watkow wstecz w dziale 323. Termostat powinien byc zamkniety, a wlozony do goracej wody otwiera sie (nie myle sie? Mozesz go samodzielnie wyjac i sprawdzic. To wlasnie moze byc przyczyna zimnego wnetrza, jesli i auto nie chce sie nagrzac. Powinno na dystansie maksymalnie kilku kilometrow osiagnac stala temp. 90 stopni.
Pytanie 1: Jak sprawdzić termostat
Odpowiedź 1: Udzielił jej już Globy:
Jak będziesz odkręcał obudowę od termostatu, który jest zazwyczaj po prawej stronie silnika, blisko akumulatora (1600ccm/16V/B6), to czyń to ostrożnie. Zwłaszcza przy ponownym jej przykręcaniu, gdyż jeśli skręcisz ją za mocno i pęknie, to dysyć ciężko będzie Ci ją zdobyć.
Pytanie 2: Jak odpowietrzyć układ chłodzenia
Odpowiedź 2: Silnik pojazdu jest zimny. Należy odkręcić korek od chłodnicy. Następnie uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym, aż rozgrzeje się górny przewód chłodnicy (termostat otworzy przepływ). Przy pracującym silniku dolać płynu aż pod króciec wlewowy. Następnie poczekać do włączenie wentylatora na chłodnicy. Wtedy można założyć korek na chłodnicę i go zakręcić. Po próbnej jeździe wyłaczyć silnik i sprawdzić poziom płynu w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Procedura powyższa wyła już wielokrotnie opisywana na łamach tego FORUM.
Pytanie 3: Czy dlatego mogę mieć zimno w środku
Odpowiedź 3: Tak.
Pytanie 4: Skąd pobierane jest ciepło, które dochodzi do środka samochodu
Odpowiedź 4: Pod kokpitem, tuż przed grodzią, oddzielającą komorę silnikową od kabiny pojazdu (patrząc od strony wnętrza auta) jest wymiennik ciepła (popularnie zwany nagrzewnicą). Do niego dochodzą dwa przewody (rury) od strony silnika. Jeden doprowadza ciepły płyn, zaś drugi go odprowadza. Powietrze (w zależności od ustawień klapy na kokpicie sterowania ogrzewaniem) jest pobierane albo z zewnątrz auta (obieg zewnętrzny), albo z wewnątrz kabiny samochodu (obieg wewnętrzny). Zamontowany również za kokpitem wentylator, wymusza cyrkulację przepływającego przez nagrzewnicę już rozgrzanego przez nią powietrza, kierując je do otworów nawiewowych. W zależności od ustawień na kokpicie sterowania nawiewem, powietrze kierowane jest na
– szyby (przednią i boczne),
– nogi,
– przód kabiny auta
– tył kabiny pojazdu
Pytanie 5: Gdzie najtaniej kupić termostat do Madzi
Odpowiedź 5: Na pewno nie na stacji paliw, bo tam zawsze ceny są znacznie wyższe. Oczywiście w dobrym sklepie z częściami samochodowymi. Najlepiej do auto japońskich, ale niekoniecznie, gdyż pewnie i tak zwykły sklep będzie w stanie sprowadzić taki termostat na zamówienie. Jeśli chodzi o ceny, to napisałem je w moim poprzednim poscie. Przytoczę je więc jeszcze raz: od 17zł do ok. 30 zł za sztukę – zależnie od sklepu.
Mam nadzieję, że odpowiedziałem wyczerpująco na Twoje pytania.
Powodzena.
Odpowiedź 1: Udzielił jej już Globy:
Cytat z książki serwisowej Dieter Korp "Mazda 323 – Reguluję i naprawiam" Wydawnictwo Przemysłowe WEMA:Globy napisał(a):Termostat powinien być zamknięty, a włożony do gorącej wody otwiera się
Mazda 323 – Reguluję i naprawiam napisał(a):Termostat decyduje o tym, czy płyn chłodzący ma być schładzany w chłodnicy, czy nie, tzn. czy płyn chłodzący ma cyrkulować w "małym" (przypis GofNet: Tzn. bez wykorzystania chłodnicy) czy w "dużym" obiegu. Termostat steruje przepływem płynu oczywiście w zależności od jego temperatury. Odbywa się to dzięki tulei wypełnionej specjalnym woskiem i zamocownemu na niej talerzowi zaworu. Przy rozgrzaniu płynu chłodzącego wosk przechodzi w stan płynu, zwiększa swą objętość i otwiera przez to talerz zaworu (przypis GofNet: Stąd pomysł z włożeniem go do gorącej wody). Tak długo, jak temperatura płynu chłodzącego rośnie, termostat coraz bardziej otwiera przepływ schłodzonego płynu wracającego z chłodnicy. Gdy natomiast temperatura robocza spada, sprężyna w termostacie dociska talerz zaworu z powrotem w kierunku, "zamknięty", zamykając dopływ schłodzonego płynu do czasu osiągnięcia temperatury roboczej.
Jak będziesz odkręcał obudowę od termostatu, który jest zazwyczaj po prawej stronie silnika, blisko akumulatora (1600ccm/16V/B6), to czyń to ostrożnie. Zwłaszcza przy ponownym jej przykręcaniu, gdyż jeśli skręcisz ją za mocno i pęknie, to dysyć ciężko będzie Ci ją zdobyć.
Mazda 323 – Reguluję i naprawiam napisał(a):Termostat jest zamontowany w dostępny sposób na wierzchu głowicy cylindrów z jej przedniej strony, po lewej stronie – patrząc w kierunku jazdy (przypis GofNet: Czyli po prawej stronie – stojąc przed autem z uniesioną klapą silnikową). Silnik musi byś ostudzony na tyle, aby nie poparzyć rąk. Przy montażu nowego termostatu na nowy wymienić należy również pierścień uszczelniający korpus termostatu (przypis GofNet: Który jest zazwyczja w komplecie z nowym termostatem).
Mazda 323 – Reguluję i naprawiam napisał(a):Objawy: Wskazanie temperatury rośnie powoli, temperatura robocza osiągana jest później, niewystarczające działanie ogrzewania
Objawy: Talerz zaworu w termostacie został zablokowany w położeniu "otwarty" (np. przez osad); dopływ do chłodnicy jest stale otwarty. Silnik pracuje zbyt długo w trybie rozruchu na zimno (przypis GofNet: Praca na ssaniu – w końcu jest automatyczne ). Na razie nie dojdzie do uszkodzeń, lecz w niedługim czasie należy wymienić termostat.
Przyczyny/skutki: Mimo prawidłowego poziomu płynu chłodzącego wskazówka temperatury znajduje się na polu "H". Chłodnica i dolny przewód prowadzący do chłodnicy są zimne.
Przyczyny/skutki: Talerz zaworu został zablokowany w położeniu "Zamknięty" (np. przez uszkodzoną lub nieszczelną tuleję termostatu). W żadnym przypadku nie kontynuować jazdy, inaczej silnik zostanie przegrzany i ulegnie uszkodzeniu! Natychmiast wymienić termostat.
Pytanie 2: Jak odpowietrzyć układ chłodzenia
Odpowiedź 2: Silnik pojazdu jest zimny. Należy odkręcić korek od chłodnicy. Następnie uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym, aż rozgrzeje się górny przewód chłodnicy (termostat otworzy przepływ). Przy pracującym silniku dolać płynu aż pod króciec wlewowy. Następnie poczekać do włączenie wentylatora na chłodnicy. Wtedy można założyć korek na chłodnicę i go zakręcić. Po próbnej jeździe wyłaczyć silnik i sprawdzić poziom płynu w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Procedura powyższa wyła już wielokrotnie opisywana na łamach tego FORUM.
Pytanie 3: Czy dlatego mogę mieć zimno w środku
Odpowiedź 3: Tak.
Pytanie 4: Skąd pobierane jest ciepło, które dochodzi do środka samochodu
Odpowiedź 4: Pod kokpitem, tuż przed grodzią, oddzielającą komorę silnikową od kabiny pojazdu (patrząc od strony wnętrza auta) jest wymiennik ciepła (popularnie zwany nagrzewnicą). Do niego dochodzą dwa przewody (rury) od strony silnika. Jeden doprowadza ciepły płyn, zaś drugi go odprowadza. Powietrze (w zależności od ustawień klapy na kokpicie sterowania ogrzewaniem) jest pobierane albo z zewnątrz auta (obieg zewnętrzny), albo z wewnątrz kabiny samochodu (obieg wewnętrzny). Zamontowany również za kokpitem wentylator, wymusza cyrkulację przepływającego przez nagrzewnicę już rozgrzanego przez nią powietrza, kierując je do otworów nawiewowych. W zależności od ustawień na kokpicie sterowania nawiewem, powietrze kierowane jest na
– szyby (przednią i boczne),
– nogi,
– przód kabiny auta
– tył kabiny pojazdu
Pytanie 5: Gdzie najtaniej kupić termostat do Madzi
Odpowiedź 5: Na pewno nie na stacji paliw, bo tam zawsze ceny są znacznie wyższe. Oczywiście w dobrym sklepie z częściami samochodowymi. Najlepiej do auto japońskich, ale niekoniecznie, gdyż pewnie i tak zwykły sklep będzie w stanie sprowadzić taki termostat na zamówienie. Jeśli chodzi o ceny, to napisałem je w moim poprzednim poscie. Przytoczę je więc jeszcze raz: od 17zł do ok. 30 zł za sztukę – zależnie od sklepu.
Mam nadzieję, że odpowiedziałem wyczerpująco na Twoje pytania.
Powodzena.
Ostatnio edytowano 24 gru 2004, 04:42 przez GofNet, łącznie edytowano 2 razy
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet, dalbym Ci plusa Dorzuce, ze jesli mialbys Sauro dalej problemy z ogrzewaniem, padnie na zapchana nagrzewnice – mysle jednak, ze po wymianie termostatu i odpowietrzeniu ukladu wszystko bedzie OK.
Dzięki wielkie za pomoc i wyjaśnienia! Teraz już nie mogę powiedzieć że czegoś nie wiem Sprawdzę termostat, choicaż szczerze mówiąc mam wrażenie że już jakiś czas temu go wymieniałem (ale to może był inny czujnik ). Odpowietrze też układ.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!!
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!!
- Od: 21 cze 2004, 22:24
- Posty: 41
- Auto: Mazda 323 1,6 16V 94r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości