Tarcze... lewa sie grzeje??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Capazo » 30 mar 2009, 23:40

Witam

Mam taki problem, a mianowicie jak hamuje bardzo ostro to blokuje mi tylko lewe kolo i teraz okazalo sie jesczze ze nowa tarcza ATE (lewa) jest juz przegrzana.. nie wiem czym jest to spowodowane... mysle ze lewy zacisk jakos mocniej dociska niz prawy i moze to dlatego?? Prosze o pomoc! Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez wertmaster » 31 mar 2009, 07:57

musisz odpowietrzyc hamulce kolego jak byla nowa zakladana tarcza czy cos ale nie koniec\nie mogly sie zapowietrzyc odpowietrz sobie hamulce i jedz na jakis szuter :P i ostro zachamuj przy predkosci 25 km/h lub 20km/h byle nie za szybko i zobaczysz ktore ci jeszcze nie biora pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2008, 13:59
Posty: 22
Skąd: Jaktorów kolo Warszawy
Auto: 323 f BA 1.5 16v

Postprzez Cingular » 31 mar 2009, 18:40

a może po prostu zapiekł ci sie zacisk( zaciski ) i nie odbija i klocki cała czas lekko hamują ,rozbierz zacisk i wyczyśc i nasmaruj zacisk jest gdzies foto relacja nawet jak to zrobic jak masz dobre gómki nie musisz zestawu naprawczego kupować (zacisk smaruj tylko smarem miedzianym inny nie wytrzyma teperatury )
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Beny » 31 mar 2009, 18:47

myśle ze wersja Cingular jest najlepsza,ostatnio sam to przerabiałem.
Cingular napisał(a):zacisk smaruj tylko smarem miedzianym inny nie wytrzyma teperatury
a dokładnie sworznie które wchodzą w gumke
;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Cingular » 31 mar 2009, 22:22

:) dzięki że myślisz jak ja hihi . a te swożnie lubią być nieźle zapieczone u mnie na jednym [jakim?] zacisku był tak zapieczony że nawet młotkiem był problem go wybić <ten na dole musiałem wykręcic cały ten swożeń z jarzma co jest tłoczek w imadło i naparzałem młotkiem > mogą być nie lada problemy czasem jak sie bardzo zapiecze zacisk <killer>
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Capazo » 1 kwi 2009, 00:48

Cingular napisał(a):a może po prostu zapiekł ci sie zacisk( zaciski )


Wszytskie zaciski byly zregenerowane wraz z wypchaniem tloka itd. wczesniej tego nie bylo. Dziekuje za zainteresowanie. Sprobuje jeszcze raz odpowietrzys heble. Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez zbychu28 » 6 kwi 2009, 18:16

sprobuj odpowietrzyc
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 22:23
Posty: 26
Skąd: nowa ruda
Auto: mazda 323f 1.6 16v 92r

Postprzez ROMAN-R87 » 6 kwi 2009, 19:35

ja stawiam na zapieczony zacisk.Psiknij penetrantem na elementy ruchome,powinno pomoc
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Dry » 6 kwi 2009, 22:53

u mnie jest to samo i już mi ręce opadają na te zaciski.... 120% sa to te zaciski i prowadnice... ja tak raz na trzy miechy je regeneruje bo autentycznie po tych trzech miesiącach nie da się młotkiem tego ruszyć... niby mam smar (jakiś hamerykanski do zacisków ale g**no pomaga) – może dlatego ze była zima (sol, woda, szybka rdza)... teraz na wiosnę zrobiłem znowu... ale już na forum czytałem ze NAJDALEJ raz w roku trzeba dokładnie sie przyjrzeć zaciskom (przynajmniej w bg) bo to jest jakiś żal i ultra szybko rdzewieją te prowadnice i nie można ich ruszyć :P

objawia sie to tym miedzy innymi z właśnie jedno kolo sie grzeje bardziej od drugiego :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez luki88 » 7 kwi 2009, 23:24

zapiekł się zacisk – trzeba rozebrac, przesmarowac, przeczyscic, zaaplikowac tak zwane reperaturki zaciskow i po problemie

jak podniesiesz samochod to koła powinny się obraca bez żadnyhch oporów, szmerów czy też szumów
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Capazo » 8 kwi 2009, 00:13

luki88 napisał(a):jak podniesiesz samochod to koła powinny się obraca bez żadnyhch oporów, szmerów czy też szumów


Tak jest bez problemu sie obracaja. Mysle ze problem jest rozwizany bo dalem tarcze do przetoczenia i jak narazie jest git.

Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez mlody1921 » 8 kwi 2009, 10:28

Tak jak wszyscy pisali zaciski w mx3 to jest coś strasznego, prowadnice sie zacierają na potęgę trzeba to tak oczyścić zeby w rekach śmigały, wymienić gumki wszystkie i mieć dobry smar, jak takie czynności robie przy każdej wymianie klocków to niema najmniejszego problemu
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez SponeR » 8 kwi 2009, 16:01

sie podepne pod temat
miałem wymienane klocki i tylne tarcze 2-3 miechy temu
i teraz piszcza niektore jak jade (nie hamuje) i jest odczuwalny opór jak podniose auto i zakrece
czy to normalne, moze musza sie "przetrzeć" ??
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323