Czyszczenia zaworu EGR w DiTD
Korzystając z majowego weekendu, będąc na działce nad Zalewem Zegrzyńskim, postanowiłem wyczyścić zawór EGR w mojej BJ.
Zdjęcie poniżej przedstawia zestaw niezbędnych narzędzi:
1. Preparat WD-40
2. Klucz nasadkowy 10 do osłony silnika
3. Klucz oczkowy 12
4. Klucz specjalny (mojej produkcji) 36
5. Benzyna ekstrakcyjna.
Tak więc pierwszą czynnością było przesmarowanie połączeń skręcanych preparatem WD-40.
Następnie odkręciłem mocowania i zdjąłem osłonę silnika.
W dalszej kolejności wyciągnąłem przewody.
Odkręciłem nakrętkę od rurki.
Odkręciłem nakrętki boczne.
Odginając rurkę w dół wyjąłem zawór. W dalszej kolejności wyczyściłem otwory.
Czyszczenie zaworu EGR.
Sam zawór miałem zaślepiony już wcześniej także blaszkę wykorzystałem starą. Blaszkę wykonałem ze sreberka (takiego jakim w kwiaciarniach zawijają łodygi kwiatów). Blaszkę zgiąłem na 3, kształt wyciąłem nożyczkami a otwory wykonałem za pomocą dziurkacza biurowego. Montaż elementów w kolejności odwrotnej. Na koniec przesmarowałem styki elektryczne. Całość trwała około 1 godziny spokojnej pracy.
Zdjęcie poniżej przedstawia zestaw niezbędnych narzędzi:
1. Preparat WD-40
2. Klucz nasadkowy 10 do osłony silnika
3. Klucz oczkowy 12
4. Klucz specjalny (mojej produkcji) 36
5. Benzyna ekstrakcyjna.
Tak więc pierwszą czynnością było przesmarowanie połączeń skręcanych preparatem WD-40.
Następnie odkręciłem mocowania i zdjąłem osłonę silnika.
W dalszej kolejności wyciągnąłem przewody.
Odkręciłem nakrętkę od rurki.
Odkręciłem nakrętki boczne.
Odginając rurkę w dół wyjąłem zawór. W dalszej kolejności wyczyściłem otwory.
Czyszczenie zaworu EGR.
Sam zawór miałem zaślepiony już wcześniej także blaszkę wykorzystałem starą. Blaszkę wykonałem ze sreberka (takiego jakim w kwiaciarniach zawijają łodygi kwiatów). Blaszkę zgiąłem na 3, kształt wyciąłem nożyczkami a otwory wykonałem za pomocą dziurkacza biurowego. Montaż elementów w kolejności odwrotnej. Na koniec przesmarowałem styki elektryczne. Całość trwała około 1 godziny spokojnej pracy.
czemu sie skłoniłeś ku czyszczeniu zaworu – miałeś jakies niedomagania czy tylko tak profilaktycznie ?
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Profilaktycznie, od tak sobie, w zasadzie bez żadnego konkretnego powodu. Teraz czeka mnie okresowa regulacja zaworków i przeczyszczenie układu paliwowego preparatem Forte (metodą przewody od filtra do butelki z preparatem).
Hey
Ja rowniez wykorzystalem majowy weekend na czyszczenie EGR w swojej BJ.
Ogolnie wykrecic to nie problem o ile ma sie klucz 36
U mnie zawor nie wydawal sie zbyt zawalony ale co zalwazylem to zawor nie zamyka sie rowno tzn zostaje szczelina okolo 1m po jednej stronie.
Zrobilem kilka fotek wiec wrzuce przy okazji.
Forte zalane w zeszlym tygodniu.
pozdr
Adrian
Ja rowniez wykorzystalem majowy weekend na czyszczenie EGR w swojej BJ.
Ogolnie wykrecic to nie problem o ile ma sie klucz 36
U mnie zawor nie wydawal sie zbyt zawalony ale co zalwazylem to zawor nie zamyka sie rowno tzn zostaje szczelina okolo 1m po jednej stronie.
Zrobilem kilka fotek wiec wrzuce przy okazji.
Forte zalane w zeszlym tygodniu.
pozdr
Adrian
- Od: 14 sty 2009, 04:48
- Posty: 18
- Skąd: UK / Southampton
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km
_Adrian_ napisał(a):U mnie zawor nie wydawal sie zbyt zawalony ale co zalwazylem to zawor nie zamyka sie rowno tzn zostaje szczelina okolo 1m po jednej stronie.
Słuchaj u mnie było identycznie z tą szczeliną heh...
Zwróciłeś uwagę, że w wielu przypadkach nasze auta mają identyczne objawy.
Paweł M. napisał(a):Sam zawór miałem zaślepiony już wcześniej także blaszkę wykorzystałem starą. Blaszkę wykonałem ze sreberka (takiego jakim w kwiaciarniach zawijają łodygi kwiatów).
czesc super fotorelacja.mam takie pytanie ?ty miales zalepiony EGR aluminium[to sreberko]nie wisz cz nie bedzie tasma aluminiowa jak bym dal ze 3, 4 warstwy.jest tam duze cisnienie?nie wydmuchalo by ja?dzieki za odp.
Pozdrawiam.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
3 warstwy takiej taśmy w zupełności wystarczy. Po wyjęciu zaworu u mnie nie było praktycznie żadnych śladów nacisku gazów na powierzchnię sreberka. Także śmiało możesz to zrobić!
Tak sobie ostatnio myślałem z czego by tu można jeszcze zrobić i przez przypadek doszedłem, ze idealne było by np. sreberko pod wieczkiem opakowania kawy Ricore.
Tak sobie ostatnio myślałem z czego by tu można jeszcze zrobić i przez przypadek doszedłem, ze idealne było by np. sreberko pod wieczkiem opakowania kawy Ricore.
Fotorelacja dopisana do fotorelacji
PS. Paweł M. – forum ostatnio "zjada" fotorelacje (tak się stało z moją o wygłuszaniu starej mazdy"), więc skopiuj sobie treść swojego posta (edytuj, zaznacz całość, skopiuj np. do word'a) i zapisz gdzieś na wszelki wypadek.
PS. Paweł M. – forum ostatnio "zjada" fotorelacje (tak się stało z moją o wygłuszaniu starej mazdy"), więc skopiuj sobie treść swojego posta (edytuj, zaznacz całość, skopiuj np. do word'a) i zapisz gdzieś na wszelki wypadek.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
co do klucza ... Jaksa ma bardzo fajny klucz do odkrecania EGRa, łamie się go do kąta 90 st. i można bez problemu odkręcać:)
ciekawe czy wiele kosztuje i gdzie go nabył ?
ciekawe czy wiele kosztuje i gdzie go nabył ?
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
witam.zrobilem tak jak Pawel M.zasleplem egr.i mam teraz dramat.wyskakuje mi blad zaworu egr.brak pocisnienia w wezu do sterowania zaworem.nie ma nic .zero cisnienia.zawor caly czas zamkniety.rozebralem go z powrotem i odslepilem.0 poprawy[nadal blad]nawet przy gazowaniu silnikiem podcisnienia nie ma.sprawdzilem wszystki wezyki,sa ok.wymontowalem caly modul z wezykami.odpiolem wtyczki z zaworkow i podpiolem kabeli od akumulatora.zaworki pracuja slychac w kazdym pykniecie.jak przyklada sie kabel z pradem.czy moglo sie cos podziac z zasilaniem tych zaworkow?gdzie szukac?co moglo sie stac.pomocy!spedzilem dzic 3 godz nad tym i nic.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Hmmm... Zarówno czyszczenie zaworu jak i sama zaślepka w żaden sposób fizycznie nie ingerują w zawór ani tym bardziej w jego sterowanie. Co może zmienić odkręcenie zaworu i jego wyczyszczenie?? NIC!
Może spróbuj wykasować błędy.
Może spróbuj wykasować błędy.
witam.dzis zaslepilem zawor egr na stale.zaslepke zalozylem przy turbinie.autko lepiej sie zbiera.ale problem z bledem zostal.tak jak pisalem brak podcisninia w calym ukladzie streujacym egr.wacum pompa ssie.czyli jest ok.mialem dzis caly uklad zaworow sterujacych podcisnieniem.przelozylem go do mnie i jest to samo.czyli zaworki tez ok.w kablach sprawdzalem napiecie;JEST.Kasowalem blad przez odlaczenie klemy minus i 30 ekund noga na hamulec.nic nie pomaga?Czy trzeba skasowac blad przez podlaczenie kompa aby wszystko wrocilo do normy?Niewiem moze napiecie w kablach jest za male i nie otwiera zaworkow?w zadnym wezyku nie ma podcisnienia!Panowie rebus do rozwiazania.Kto bedzie wiedzial co jest??????POMOCY!!
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
wlacz gg to pogadamy:>)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
_Adrian_ napisał(a):U mnie zawor nie wydawal sie zbyt zawalony ale co zalwazylem to zawor nie zamyka sie rowno tzn zostaje szczelina okolo 1m po jednej stronie.
n
Riki jak zdejmiesz zawór to powiedz jak wygląda u ciebie sytuacja, czy też jest szczelina??
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości