Czyszczenia zaworu EGR w DiTD

Postprzez Paweł Mo » 5 maja 2009, 14:53

Korzystając z majowego weekendu, będąc na działce nad Zalewem Zegrzyńskim, postanowiłem wyczyścić zawór EGR w mojej BJ.


Zdjęcie poniżej przedstawia zestaw niezbędnych narzędzi:
1. Preparat WD-40
2. Klucz nasadkowy 10 do osłony silnika
3. Klucz oczkowy 12
4. Klucz specjalny (mojej produkcji) 36
5. Benzyna ekstrakcyjna.
Obrazek

Tak więc pierwszą czynnością było przesmarowanie połączeń skręcanych preparatem WD-40.
Obrazek

Następnie odkręciłem mocowania i zdjąłem osłonę silnika.
Obrazek

W dalszej kolejności wyciągnąłem przewody.
Obrazek

Odkręciłem nakrętkę od rurki.
Obrazek

Odkręciłem nakrętki boczne.
Obrazek

Odginając rurkę w dół wyjąłem zawór. W dalszej kolejności wyczyściłem otwory.
Obrazek

Czyszczenie zaworu EGR.
Obrazek

Sam zawór miałem zaślepiony już wcześniej także blaszkę wykorzystałem starą. Blaszkę wykonałem ze sreberka (takiego jakim w kwiaciarniach zawijają łodygi kwiatów). Blaszkę zgiąłem na 3, kształt wyciąłem nożyczkami a otwory wykonałem za pomocą dziurkacza biurowego. Montaż elementów w kolejności odwrotnej. Na koniec przesmarowałem styki elektryczne. Całość trwała około 1 godziny spokojnej pracy.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez freshbratek » 5 maja 2009, 15:33

czemu sie skłoniłeś ku czyszczeniu zaworu – miałeś jakies niedomagania czy tylko tak profilaktycznie ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Paweł Mo » 5 maja 2009, 22:26

Profilaktycznie, od tak sobie, w zasadzie bez żadnego konkretnego powodu. Teraz czeka mnie okresowa regulacja zaworków i przeczyszczenie układu paliwowego preparatem Forte (metodą przewody od filtra do butelki z preparatem). ;)
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez _Adrian_ » 6 maja 2009, 03:35

Hey

Ja rowniez wykorzystalem majowy weekend na czyszczenie EGR w swojej BJ.

Ogolnie wykrecic to nie problem o ile ma sie klucz 36 :)

U mnie zawor nie wydawal sie zbyt zawalony ale co zalwazylem to zawor nie zamyka sie rowno tzn zostaje szczelina okolo 1m po jednej stronie.

Zrobilem kilka fotek wiec wrzuce przy okazji.

Forte zalane w zeszlym tygodniu.

pozdr

Adrian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2009, 04:48
Posty: 18
Skąd: UK / Southampton
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km

Postprzez Paweł Mo » 6 maja 2009, 08:49

_Adrian_ napisał(a):U mnie zawor nie wydawal sie zbyt zawalony ale co zalwazylem to zawor nie zamyka sie rowno tzn zostaje szczelina okolo 1m po jednej stronie.

Słuchaj u mnie było identycznie z tą szczeliną heh...
Zwróciłeś uwagę, że w wielu przypadkach nasze auta mają identyczne objawy.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez arek19 » 6 maja 2009, 10:11

Witam -też noszę się z zamiarem rozebrania EGR i zastanawiam się czy go zaślepić.Czytałem na forum że zaślepiają ale czy to coś da-----ładna foto relacja.
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez thomass » 6 maja 2009, 11:12

Paweł M. napisał(a):Sam zawór miałem zaślepiony już wcześniej także blaszkę wykorzystałem starą. Blaszkę wykonałem ze sreberka (takiego jakim w kwiaciarniach zawijają łodygi kwiatów).

czesc super fotorelacja.mam takie pytanie ?ty miales zalepiony EGR aluminium[to sreberko]nie wisz cz nie bedzie tasma aluminiowa jak bym dal ze 3, 4 warstwy.jest tam duze cisnienie?nie wydmuchalo by ja?dzieki za odp.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Paweł Mo » 6 maja 2009, 13:55

3 warstwy takiej taśmy w zupełności wystarczy. Po wyjęciu zaworu u mnie nie było praktycznie żadnych śladów nacisku gazów na powierzchnię sreberka. Także śmiało możesz to zrobić!
Tak sobie ostatnio myślałem z czego by tu można jeszcze zrobić i przez przypadek doszedłem, ze idealne było by np. sreberko pod wieczkiem opakowania kawy Ricore.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez thomass » 6 maja 2009, 15:46

dzieki za iformacje.zrobie to przy swojej.Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez xANDy » 8 maja 2009, 10:28

Fotorelacja dopisana do fotorelacji :D

PS. Paweł M. – forum ostatnio "zjada" fotorelacje (tak się stało z moją o wygłuszaniu starej mazdy"), więc skopiuj sobie treść swojego posta (edytuj, zaznacz całość, skopiuj np. do word'a) i zapisz gdzieś na wszelki wypadek.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez freshbratek » 8 maja 2009, 10:40

co do klucza ... Jaksa ma bardzo fajny klucz do odkrecania EGRa, łamie się go do kąta 90 st. i można bez problemu odkręcać:)
ciekawe czy wiele kosztuje i gdzie go nabył ???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Paweł Mo » 8 maja 2009, 10:43

W Mińsku w sklepie, zwykły klucz 36 (być może producent też miał wpływ na cenę) kosztował 109zł. Więc myślę, że taki specjalny może być droższy.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez thomass » 12 maja 2009, 20:31

witam.zrobilem tak jak Pawel M.zasleplem egr.i mam teraz dramat.wyskakuje mi blad zaworu egr.brak pocisnienia w wezu do sterowania zaworem.nie ma nic .zero cisnienia.zawor caly czas zamkniety.rozebralem go z powrotem i odslepilem.0 poprawy[nadal blad]nawet przy gazowaniu silnikiem podcisnienia nie ma.sprawdzilem wszystki wezyki,sa ok.wymontowalem caly modul z wezykami.odpiolem wtyczki z zaworkow i podpiolem kabeli od akumulatora.zaworki pracuja slychac w kazdym pykniecie.jak przyklada sie kabel z pradem.czy moglo sie cos podziac z zasilaniem tych zaworkow?gdzie szukac?co moglo sie stac.pomocy!spedzilem dzic 3 godz nad tym i nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Paweł Mo » 12 maja 2009, 23:21

Hmmm... Zarówno czyszczenie zaworu jak i sama zaślepka w żaden sposób fizycznie nie ingerują w zawór ani tym bardziej w jego sterowanie. Co może zmienić odkręcenie zaworu i jego wyczyszczenie?? NIC!
Może spróbuj wykasować błędy.
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez thomass » 12 maja 2009, 23:25

witam.dzis zaslepilem zawor egr na stale.zaslepke zalozylem przy turbinie.autko lepiej sie zbiera.ale problem z bledem zostal.tak jak pisalem brak podcisninia w calym ukladzie streujacym egr.wacum pompa ssie.czyli jest ok.mialem dzis caly uklad zaworow sterujacych podcisnieniem.przelozylem go do mnie i jest to samo.czyli zaworki tez ok.w kablach sprawdzalem napiecie;JEST.Kasowalem blad przez odlaczenie klemy minus i 30 ekund noga na hamulec.nic nie pomaga?Czy trzeba skasowac blad przez podlaczenie kompa aby wszystko wrocilo do normy?Niewiem moze napiecie w kablach jest za male i nie otwiera zaworkow?w zadnym wezyku nie ma podcisnienia!Panowie rebus do rozwiazania.Kto bedzie wiedzial co jest??????POMOCY!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez thomass » 14 maja 2009, 20:38

POMOCY!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez freshbratek » 14 maja 2009, 21:03

wlacz gg to pogadamy:>)
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Paweł Mo » 14 maja 2009, 23:41

No i jak tam Thomass, czy doszedłeś w czym tkwi problem?
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Riki » 14 maja 2009, 23:53

powalczę sobie z EGR-em w sobotę... zrobię od nowa dolot.. przeczyszczę wtryski i pompę Forte.. zaślepię odmę... nie zaszkodzi :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Paweł Mo » 15 maja 2009, 10:44

_Adrian_ napisał(a):U mnie zawor nie wydawal sie zbyt zawalony ale co zalwazylem to zawor nie zamyka sie rowno tzn zostaje szczelina okolo 1m po jednej stronie.
n


Riki jak zdejmiesz zawór to powiedz jak wygląda u ciebie sytuacja, czy też jest szczelina??
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy