Samodzielna wymiana sworznia wahacza

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MarekW » 8 maja 2009, 13:50

Witam,

Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z wymiana sworznia wahacza przód w 323F BJ czy innej mazdzie (626, Premacy). Oryginalnie NIE jest to element wymienialny i sam sworzeń NIE występuje w ASO Mazdy jako część zamienna (tuleje gumowe i silentbloki tak, sworzeń nie).
Są oczywiście dostępne zamienniki od KIA, CTR, 555 (45-60pln) co oznacza, że się powinno dać wymienić.

Nowy wahacz (B28V-34-300B) to koszt >1200pln, używany oryginalny zagraniczny 250-280pln. Zamienników pasujących do wersji po liftingu nie ma (ja nie znalazłem).

Czy ktoś z sukcesem podmienił sworzeń i przejechał kilkanaście tysiecy km?
Wiem, że Pan Jaksa robił to kiedyś, ale klienci reklamowali naprawę więc tylko nowy lub dobry używany teraz proponuje bo wcześniej się sparzył.
Może ktoś inny ma dobre lub złe doświadczenia w tym temacie? Jak wyglądała wymiana na co należy zwrócić uwagę aby nadal się cieszyć bezpieczną jazdą.

Pozdrawiam
M
Ostatnio edytowano 10 maja 2009, 12:44 przez MarekW, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Mundek » 8 maja 2009, 15:24

Sworzeń do BJtki pasuje od mazdy 626 GF/GW – oryginału nie dostaniesz, tylko zamiennik lub ewentualnie cały wahacz. W swojej BJtce wymieniałem zimą oba sworznie + tylne tulejki przedniego wahacza przy okazji. Narazie jest ok. Wymiana to nic trudnego, aczkolwiek trzeba wykręcić cały wahacz, stary sworzeń wybić i delikatnie wprasować nowy. Dla chcącego nic trudnego.

Faktem jest, że zamiennik mniej wytrzyma niż oryginał, ale co wydać 50 zł na zamiennik i przejechać 50 tys. km a wydać 1000 zł na 100 tys km. to jest różnica :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez Rafał » 8 maja 2009, 16:21

Przenoszę do odpowiedniego działu –> 323
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez qbass » 9 maja 2009, 16:46

MarekW, proszę o zapoznanie się z regulaminem Forum. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji Obrazek– prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.



Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez MarekW » 10 maja 2009, 12:46

Poprawione, temat miał z założenia dotyczyć BJ choć przypuszczam, że wahacze są podobnie zrobione w różnych modelach.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez MarekW » 21 maja 2009, 18:50

OK, już naprawione. Sworznie wahacza można wymienić samodzielnie na samochodzie jak sie ma sprzęt albo na prasie jak się ma wymontowany. Mój był wyciskany i wciskany przy pomocy ręcznego ściągacza hydrałicznego z dorobionym osprzętem dla BJ.

Wstawiłem sworzenie firmy CTR do KIA Clarius I, II. Oryginalne wytrzymały 135tyś km. (1 był padnięty). Przy okazji zostały wymienione tulejki i silentbloki bo były delikatnie naderwane. Tuleje i silentbloki oryginalne z ASO.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez john1235 » 18 sty 2017, 11:42

MarekW: Mozesz pochwalic sie z perspektywy czasu ile wytrzymal sworzen?
Początkujący
 
Od: 5 sty 2017, 01:09
Posty: 25
Auto: Mazda Premacy 1.9 100KM

Postprzez boszax » 18 sty 2017, 23:58

Ja w swojej Maździe sworzeń wymieniałem w sierpniu 2015 na CTR do tej pory działa prawidłowo :)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Damian68 » 27 lut 2017, 18:50

MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez sebekle » 27 lut 2017, 18:53

ctr w mojej 626 jeździ od 70tys km
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Damian68 » 27 lut 2017, 19:00

Po wymianie trzeba zbieżność ustawić ?
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez sebekle » 27 lut 2017, 20:11

niektórzy twierdzą że nie. ja za to twierdzę że tak, odkąd po wymianie sworznia, gdzie niby nie ma regulacji zjadło mi trochę opon. wahacz w otworach na śruby też ma trochę luzu
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez Bolsblue » 3 mar 2017, 12:29

Po wyjęciu wahacza ustawia się zbieżność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 19:49
Posty: 123 (0/1)
Auto: 323F 1.6 16V (ZM) 98KM 2002r

Postprzez Damian68 » 3 mar 2017, 16:25

Dzięki za info
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323