Wymiana żarówek podświetlających zegary

Mazda 121 1991–1996

Postprzez xwi15 » 14 sty 2005, 08:50

Witam wszystkich szczesliwych uzytkownikow Mazd 121 DB! Mam takie pytanko czy ktos kiedys wymienial samodzielnie zarowki podswietlajace zegry? Jesli tak to prosilbym o wskazowki i prosty algorytm, troche obawiam sie zebym nie pourywal plastikow.
Pozdrawiam
Kamil Przegalinski
--Podobno ciezka praca nie szkodzi ale po co ryzykowac--
Początkujący
 
Od: 10 sie 2004, 16:33
Posty: 21
Skąd: Łask
Auto: Mazda 121 1,3 16V 75KM 1994r.

Postprzez Shibby » 16 sty 2005, 23:12

prosta sprawa odezwij się do mnie na gg to powiem co i jak gg 2300492
121 Forever
Początkujący
 
Od: 2 lip 2004, 12:53
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 121 1.3.16v

Postprzez Narg » 10 maja 2007, 20:11

Witam, aby wymienić żaróweczki podświetlające licznik i obrotomierz nie trzeba wykręcać zegarów jak to było opisane we wcześniejszych postach.
Wystarczy włożyć rękę pod kolumnę kierownicy i troszkę poszperać. :D. Bez problemu da się wykręcić odpowiednie żaróweczki (niebieskie grzybki). ;)

Mi wymiana zajęła jakięs 15 minut

Radzę tylko zapatrzyć się od razu w kolorowe żąrówki, najlepiej diodowe (takie jak do bocznych kierunków), ponieważ u mnie zielone kapturki były przyklejone! do
żarówek :| .
Ich cena na Allegro zaczyna się od 2,9zł więc warto.

Pozdrawiam i życżę miłej wymiany :)
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 14:58
Posty: 53
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BJ (2000r.)
1,5L Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
(Było Mazda 121DB)

Postprzez yari » 13 maja 2007, 23:23

Narg ile weszlo tych zaroweczek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Narg » 14 maja 2007, 17:53

Do podświetlenia zegarów są trzy żarówki (z niebieskimi grzybkami).W którymś wcześniejszym poście jest zdjęcie gdzie się znajdują.

Pozostałe żarówki to podświetlenie hamulca ręcznego, długich świateł itp. (są bez zielonych kapturków)
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 14:58
Posty: 53
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BJ (2000r.)
1,5L Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
(Było Mazda 121DB)

Postprzez Narg » 14 maja 2007, 18:23

Oto link:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15371

Kilka pierwszych kroków całkowicie zbędne :D
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 14:58
Posty: 53
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BJ (2000r.)
1,5L Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
(Było Mazda 121DB)

Postprzez Raven » 19 maja 2007, 18:47

Dałem radę wymienić tę przy obrotomierzu – najlepiej dostępna, chociaż nie było łatwo. Jeśli Ty dałeś radę zmienić wszystkie Narg to znaczy ,że masz bardzo wąskie dłonie – ja nie sięgam do dwóch pozostałych. Poza tym wyjęcie wskaźników to 10 minut roboty – wtedy dostęp jest optymalny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2006, 15:58
Posty: 70
Skąd: Ustka
Auto: BL L6

Postprzez Narg » 20 maja 2007, 13:16

Bardzo wąskich dłoni to nie mam :D , ale nie miałem jakichś większych problemów z ich wyciągnięciem.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 14:58
Posty: 53
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f BJ (2000r.)
1,5L Benzyna+LPG (BRC Sequent 24)
(Było Mazda 121DB)

Postprzez yarek shalom » 5 kwi 2008, 14:55

Ja mam szczuple dlonie ale bardzo ciezko bylo mi wymienic zaroweczki, nie odkrecalem przewodu obrotomierza, bo nawet nie potrafilem go uchwycic!
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 20:51
Posty: 72

Postprzez ap2 » 7 kwi 2008, 10:19

Widzisz, wielu ludzi sie meczy z odlaczeniem i podlaczeniem linki a najlepiej jest odkrecic ja przy silniku i wtedy zegary wychodza bez problemu do przodu. No chyba ze nie mogles uchwycic przy silniku to sorki ;)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez Icemartin » 11 kwi 2008, 19:20

Prosze o info jakiej mocy te żaroweczki są.Wyjołem zegar dostałem sie do starych/przepalonych takie troszke dziwne – z "lustrzanką" rozpraszająca u góry.Kupiłem identyczne bez tego lusterka tylko na oryginalach nie bylo oznaczenia mocy te które kupilem mają 5W czyli identycznie jak np. oswietlenie bagażnika.Niewiem czy nie bedą zbyt mocne – 3x5W= 15 W oswitlenia zegarów...Pozdrawiam...
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2008, 18:35
Posty: 12
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 12 DB 1.3 1992 CanvasTop

Postprzez yarek shalom » 11 kwi 2008, 21:21

Zarowki maja po 5W – takie mialem jak wykrecilem, takie tez polecane sa w instrukcji do obslugi mazdy 121

Koszt 1 zarowki – 1 zł (Polska Wschodnia)
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 20:51
Posty: 72

Postprzez yari » 14 kwi 2008, 09:41

filtr przepuszczajacy swiatlo jest "jasno bursztynowy", z niebieskimi zarowkami daje ...zielony obraz
i teraz pytanie: jakiego koloru zarowki mam zalozyc, zebym mial niebieskie swiatlo?...
no nie mam fioletowego pojecia, kto sie zna na gamie kolorow?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez andrzej-w » 14 kwi 2008, 12:00

jesli z tym "bursztynowym" trafilem, to niestety zdaje sie koloru niebieskiego nie da sie uzyskac przez ten filtr.. za to np czerowny jak najbardziej stosujac rozowe podswietlenie, co by mnie satysfakcjonowalo:) tylko niebieskie tarcze i czerwone podswietlenie sie z lekka gryzie

Obrazek
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez yari » 14 kwi 2008, 20:14

no to biale tarcze :)
jak znajdziesz chwile, to pokaze Ci jak wygladaja :)
moze jutro na spocie mazdaspeed?
tylko, ze juz mam chetnego na nie, ale zawsze mozna zrobic dobrej jakosci scan i wydruk na niezjej drukarce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez andrzej-w » 15 kwi 2008, 13:55

niestety na razie nie dysponuje wolnym czasem na zlot, a za skany tak jak pisalem wczesniej bylbym wdzieczny – cos bym z nimi pokombinowal :)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez andrzej-w » 19 maja 2008, 17:50

ja rowniez bede zmuszony zajrzec do podswietlenia busoli, bo wyraznie swieci tylko jedna zarowka podswietlajaca zegary, w zwiazku z tym mam pytanie – w jakiego typu zarowki nalezy sie zaopatrzyc? z innych postow namierzylem, ze 5W, ale nie wiem jakeigo typu, czy z wtykiem walcowym, czy tradycyjnym okraglym? czy warto zakladac podswietlenie diodowe ? widze, ze sa popualrne na allegro, ale one chyba swieca punktowo..
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez yarek shalom » 19 maja 2008, 17:56

Jak poczekasz do wieczora to zrobie zdjecie zarowek jakie ja mialem jak zajrzalem do deski rozdzielczej
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 20:51
Posty: 72

Postprzez andrzej-w » 19 maja 2008, 18:18

ok dzieki z gory
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez yarek shalom » 19 maja 2008, 18:46

Tak oto wygladaja zaroweczki:

Obrazek

Obrazek

Tak jak widzisz to takie zaroweczki musisz kupic, ja w swoim miescie nie dostalem tych nakladek na nie, po prostu kupujesz taka surowa zaroweczke i ja wkrecasz w obudowe ktora wyciagasz ze starej czy przepalonej zaroweczki. Ja osobiscie wczesniej mialem na zarowkach zielone kapturki ale wytlumialy one swiatlo tak ze nie bardzo nawet widzialem licznik dziennego przebiegu, po zdjeciu o wiele lepiej wszystko widze, nie wiem jak jest w przypadku diod, ale mysle ze jednak nie rozpraszaja tak swiatla
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 20:51
Posty: 72

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121