FOTORELACJA – Naprawa tylnego spryskiwacza szyby mx-3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mx3 » 29 maja 2009, 13:11

Do naprawy tylnego spryskiwacza szyby będziemy potrzebowali:
śrubokręt krzyżakowy
papier ścierny
odrdzewiacz np WD40
miernik prądu
pompka
klucz 10

Silniczek tylnego spryskiwacza znajduje się w bagażniku po prawej stronie pod zbiorniczkiem na płyn, aby się do niego dostać musimy pozdejmować plastiki.
Na zdjęciach zaznaczyłem miejsca gdzie te plastiki sa przypiete.
Obrazek
Obrazek

Gdy je zdjęliśmy mamy teraz dostęp do zbiorniczka odkręcamy go wyjmujemy wtyczkę z kablami. Wyjmujemy wężyk i spuszczamy płyn, następnie odkręcamy silniczek. Czyścimy zbiornik z syfów płuczemy go woda.
Obrazek
Obrazek

styki czyścimy papierem ściernym, sprawdzamy czy smigielko silniczka obkręca się jeśli nie trzeba będzie go otwierać. Sprawdzamy tez miernikiem prądu wtyczkę w moim przypadku źle podłączyłem miernik i skazówka poszła w lewo czyli prąd dochodzi. Jak na zdjęciu poniżej odginamy łapki. Śmigielko możemy zdjąć podważając je z dwóch stron, tak aby nie uszkodzić uszczelki. Zdejmujemy ta białą ,,pokrywkę" silniczka.Sprawdzamy czy szczotki są cale. W moim przypadku nie dało się wyjąc uzwojeń silniczka ponieważ było wszystko zardzewiałe. Zalałem WD-40 odczekałem do rana i ruchami w lewo w prawo udało mi się wyjąc. Czyścimy magnez w obudowie z rdzy ( ja robiłem to papierem ściernym wodnym). Czyścimy metal na uzwojeniach z rdzy tak zeby nie zadrapać ani nie przerwać uzwojeń. Składając silniczek najpierw uzwojenia wkładamy miedzy szczotki i trzymając za oś od strony uszczelki do obudowy z magnesem. Zaginamy łapki podłanczamy do wtyczki i sprawdzamy czy działa da on wyraźny odgłos bzyczenia, po czym wsuwamy śmigiełko na oś
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli wam już działa silniczek spryskiwacz powinien działać, jeśli nie to oznacza ze mamy zapchane przewody.Najpierw próbujemy dmuchnąć pomką przewód przy spryskiwaczu jak na foto, jesli nie da nam to zadnego skutku musimy odczepić część podsufitki i dostaniemy sie do przewodow. Jak na foto znajduje się tam taka złączka przewodów i ona prawdopodobnie jest zapchana musimy ja wyjąc i wyczyścić, niektórzy całkowicie ja wyrzucają.

Obrazek
Obrazek

Mam nadzieje ze choc troche pomoze to wam w naprawie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 13:24
Posty: 55
Skąd: człuchów
Auto: mx3 1.8 v6 24v 92r

Postprzez qazxsw1 » 29 maja 2009, 14:10

o proszę, chyba specjalnie dla mnie ta relacja :) właśnie mam w planach zająć się tym silniczkiem, bo zdechł ostatnio. Najwięcej zabawy to z ściaganiem tych plastików w bagażniku... ale może przy powtórnym złozeniu nie będą tak trzeszczeć :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez KyRy » 29 maja 2009, 14:21

dodałem do fotorelacji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Suloo » 29 maja 2009, 15:39

qazxsw1 nie martw sie.przy powtornym zlozeniu nie beda tak trzeszczec.beda trzeszczec bardziej hahaha
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez dzik86 » 31 maja 2009, 22:35

w poprzedniej F-ce (bg), silniczek mi tak skorodował że nic z niego nie zostało <lol>
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2005, 19:38
Posty: 278
Skąd: Szczecin
Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19

Postprzez marceldm » 24 sie 2009, 19:10

Dzięki;) przydało się, dzisiaj sobie wyczyściłem i chodzi jak nówka;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2009, 21:43
Posty: 20
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez TALREP » 25 sie 2009, 11:29

dzik86 napisał(a):w poprzedniej F-ce (bg), silniczek mi tak skorodował że nic z niego nie zostało <lol>


Hehe, a ja zrobilem jakis czas temu operacje identyczna jak autor fotorelacji opisal i dziala bez problemu :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez czesiu_90 » 23 lut 2010, 23:26

mój nie działał wogóle, okazało się że woda stoi w tej komorze pod zbiorniczkiem i silniczek był cały zanurzony, wyjąłem, spryskałem wd40 i zaczął działać spowrotem
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2009, 15:59
Posty: 25
Skąd: Będzin
Auto: 323 BG 1.3 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323