Jaki ja mam silnik?; Termostat i uszczelka pod pokrywą zaworów.

Postprzez GofNet » 15 sty 2005, 18:52

Dziś mój kochany braciszek – doskonały mechanik – zmienił mi w mojej Madzi termostat oraz uszczelkę pod pokrywą zaworów. Nie wiem, jak termostat, ale uszczelka jest firmy Ajus, która nie należy do czołówki producentów najlepszych uszczelek, ale nie było akurat innych a nawet nie pomyślałem o oryginale, bo ponoć oryginały są drogie. Jednak słyszałem od Jaksy, że różnica jest wręcz kilku czy kilkunastu złotych. Gdybym wcześniej wiedział, to bym oryginał kupił.
Ale wróćmy do tematu. Bardzo ładnie i dokładnie oczyściłem powierzchnie stykowe obu elementów. Zwlaszcza na pokrywie znajdujące się tam rowiki na uszczelkę. Najgorzej było zdrapać stary silikon przy otworach na śruby, ale jakoś się dało. Brat składał uszczelkę bez silikonu. Dobrze dokręcił i powiedział, że lać nie może. Ja Mu wierzę. Jeszcze się wsprawie pojazdów nie pomylił.
Spuszczany też był płyn chłodzący, bo znieniany był termostat. Po zrobieniu wszystkiego auto odpaliliśmy i... i... i... okazało się, że w kabinie jest ciszej. Silnika mniej słychać, albo ciszej pracuje (choć to nie to samo, to na to samo wychodzi – dla uszu). Ciekawe, dlaczego. Przecież nie byly wykonywane czynności, które mogły na zmniejszenie hałasu w kabinie wpłynąć. Poza tym oczywiście auto szybciej się grzeje i jest cieplej.
Bran jeszcze dwie usterki usunął:
– dokręcił osłonę na silniku od stronę kolektora wylotowego (tuż za chłodnicą), gdyż bylo nieco luźna i trochę hałasowała.
– Odkręcił i ponownie wsunął i dokręcił zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy, gdyż był luźny (teraz jest OK).
– W kabinie z przodu, tuż nad stopami pasażera znajduje się rura doprowadzająca zimne powietrze do nagrzewnicy, która później je ogrzewa i wentylator przesyłą je dalej. Owa gumowa rura niestety z jednej strony była lekko zsunięta i przez to zimne powietrze ulatywało po drodze, co objawiało się słabszym strumieniem powietrza z nawiewów. Teraz jest juz dobrze.

Jak to dobrze mieć brata mechanika... Z wieloma drobnymi problemami w moim autku już sie uporał. Niektore były takie, że inny mechanik doradzalby wymianę czegoś, a on sprawdził dokładnie i zazwyczaj wychodziła drobnostka, na którą jednak objawy nie wskazywały.

Dziś też niestety spotkała mnie przykra niespodziewanka. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, iż mam tylko osiem zaworów, nad czym szczerze ubolewam.

Na końcu tego postu chciałbym złożyć podziękowania bratu, bez którego moja Madzia nie byłaby sobą...

Dzięki stary...
Ostatnio edytowano 17 sty 2005, 13:36 przez GofNet, łącznie edytowano 4 razy
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez XsiX » 15 sty 2005, 21:55

w odpowiedzi na temat posta najprawdopodobniej jest ciszej bo

GofNet napisał(a):dokręcił osłonę na silniku od stronę kolektora wylotowego (tuż za chłodnicą), gdyż bylo nieco luźna i trochę hałasowała.

:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Waluś » 15 sty 2005, 23:33

XsiX napisał(a):w odpowiedzi na temat posta najprawdopodobniej jest ciszej bo

GofNet napisał:
dokręcił osłonę na silniku od stronę kolektora wylotowego (tuż za chłodnicą), gdyż bylo nieco luźna i trochę hałasowała.

Popieram, wielce prawdopodobnie :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez GofNet » 16 sty 2005, 02:52

Nie, nie, nie. Nie stało się ciszej przez to. Choć zniknął ten delikatny dźwięk brzęczenia podczas wchodzenia na obroty (ok. 2000-2500 obr.), to jednak sam silnik zaczął ciszej pracować.
Podpytałem jeszcze brata, co mogło na to wpłynąć, a on na to:
"A tak. To normalne. Zapomniałem Ci powiedzieć, że wzbogaciłem Ci mieszankę, przez co silnik pracuje kulturalniej, jest zwinniejszy, mocniejszy oraz... ciszej pracuje."
Ot i rozwiązanie zagadki.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 16 sty 2005, 11:23

GofNet napisał(a): Zapomniałem Ci powiedzieć, że wzbogaciłem Ci mieszankę
To znaczy ze masz gaznik?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Holly » 17 sty 2005, 00:59

no tak ... kto pyta Jaksy, ten wie ;)
uszczelka oryginalna cale 30 zl
moje autko ostatnio przeszlo podobne terapie (+ pompa wodna) i powiem, ze jest w nim jakby glosniej
hehehe .... ja musze Jarka podpytac co podkrecil przy gazniku, bo jezdzi duzo
zwawiej ;)
sa takie samochody, ktore chce sie miec. nie dlatego, ze sa niezwykle funkcjonalne, nie dlatego, ze spelniaja "twarde" oczekiwania ich posiadacza, ale dlatego, ze maja "to cos"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 01:15
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Auto: volvo S80 i audi A6

Postprzez GofNet » 17 sty 2005, 01:03

Chyba nie. Sam nie wiem. Z tego, co wiem, to mam wtrysk, ale...
Powiem tak. Mój silnik jest dysyć dziwny. Z zewnątrz wygląda, jak silnik 16v. Właściwie wygląda identycznie, jak szesnastozaworowy silnik 1.4l czy 1,9l SOHC.
Stojąc przed autem wygląda to tak. W silniku 8-mio zaworowym rura od przepływomierza przechodzi poprzecznie nad deklem zaworów i wchodzi do INJECTION a u mnie idzie ona ukośnie, między akumulatorem a kopułką rozdzielacza i wchodzi do INJECTION z prawej strony. Na deklu zaworów mam napis "mazda" bez jakichkolwiek dopisków. Przed chłodnicą mam wygiętą rurkę, będącą mikrochłodnicą układu wspomagania. Między chłodnicą a osłoną na część kolektora wydechowego (u góry) mam taki plastikowy element, któryprzebiega od na całej szerokości chłodnicy i mocowany jest na dwóch blachach do porzecznej beleczki blaszanej, do której przymocowany jest zamek klapy. Przepływomierz a zwłaszcza jego połączenie z filtrem powietrza jest mniejsze i bardziej zaokrąglone, zaś tuż za nim mam puszkę z bezpiecznikami (czarną). Po lewej stronie (tuż za lampą) jest zbiorniczek za płyn od spryskiwaczy. Jak patrzę na silkin ośmiozaworowy 1.6l w książce "Mazda – Reguluję i naprawiam" (Dieter Korp – Warszawa 1997r.) i szesnastozaworowy, to mój wygląda identycznie, jak ten 16-sto zaworowy. dosłowie identyczny. Nie ma elementów wyróżniających ten 16-sto zaworowy od mojego. Ani jednego. Dopiero po otworzeniu dekla od zaworów okazało się, iż jest to jednostka ośmiozaworowa !!!!!!

Nie wierzycie ?? Sami zobaczcie:
Obrazek

Dla porównania zdjęcie z w/w książki ośmiozaworowego silnika 1.6l:
Obrazek

Czy nie tak właśnie (pierwsze zdjęcie) wygląda silnik na wtrysku. I to na dodatek 16-sto zaworowy ?? A po zdjęciu pokrywy od zaworów okazało się, że g... prawda.

Jarku, patrząc na pierwsze zdjęcie, co możesz o tym silniku powiedzieć.

Proszę wszystkich o wypowiedzenie się na temat tego silnika (na podstawie zamieszczonej fotografi).

A tak OT od tematu, to dziś wracałem z hipermarketu z bagażnikiem full i dwoma pazażerami (trzy osoby razem) a za nami jechał kumpel Nissanem Sunny 1.6l 12V i nie mógł mnie dojść po starcie ze skrzyżowań, choć ja nie gniotłem Madzi na maksa o On wręcz przeciwnie.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Globy » 17 sty 2005, 01:50

Mazdowskie 16-stki maja napis w dolnym prawym rogu pokrywy "16-VALVE".
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GofNet » 17 sty 2005, 01:53

U mnie niewątpliwie takowego nie ma...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez KUCZYS » 17 sty 2005, 11:36

HEJ.No to mnie zdziwiłes!!Ja mam dosłownie ksero twego silnika.Wszystko to samo.Dekiel napis MAZDA, kolektor napis INJECTION.Rura od przepływomierza ukośnie.W niemieckich papierach ewidentnie 16v,wszystkie znaki na niebie tak pokazują.Nie odkręcałem pokrywy jeszcze więc nie wiem co sie pod nia kryje.poczekajmy na opinie innych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Yooziu » 17 sty 2005, 12:39

GofNet napisał(a):Chyba nie. Sam nie wiem. Z tego, co wiem, to mam wtrysk, ale...


masz wtrysk,przeciez jest napisane injection,wiec nie ma watpliwosci,i jest to nawet wtrysk wielopunktowy. a zaworow masz 8 bo tak jak napisal Globy 16v sa oznaczone na pokrywie zaworow. na tej czarno-bialej fotce jest silnik 1.6 z poprzedniej generacji montowany w kascie BF,ty masz BG wiec wyglada inaczej.
Obrazek
ZAPRASZAM DO SKLEPU ONLINE:

www.m-parts.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2003, 00:21
Posty: 227
Skąd: Luboń/k Poznania
Auto: Było BG B3, była BA Z5, jest NA B6 :)

Postprzez GofNet » 17 sty 2005, 13:07

Odnosze wrażenie, że silnik 8v i 16v to te same silniki tylko "góra" jest inna i gdyby ktoś się uparł, to bez większych problemó mógłby przerobić 8v na 16v. Czy jestem daleko od prawdy?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez spec » 17 sty 2005, 13:50

musiał byś zmienić głowicę na 16v ale nie wiem jak wtedy z otworami na sruby mocujące do bloku , ale dół mają ten sam , czyli tłoki , blok itp... mówię o silniku b6
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez luca » 17 sty 2005, 15:14

A swoją drogą jak to jest z tymi 4 zaworami na cylinder na jednym wałku? 4 krzywki na wałku na jeden cylinder, czy jak?
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 15:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez robson » 17 sty 2005, 18:38

Przepraszam,że się wtronce i troche namieszam ale mój znajomy ma identyczny silnik w swojej madzi i jest to jednostka 8 zaworowa ALE 1.8 :D WIĘC PROPONUJE SPRAWDZIĆ POJEMNOŚĆ!!1
robert
Początkujący
 
Od: 20 cze 2004, 22:56
Posty: 15
Skąd: koszalin
Auto: mazda 323 kombi 92 r gaz

Postprzez Jaksa » 17 sty 2005, 20:28

Holly napisał(a):ja musze Jarka podpytac co podkrecil przy gazniku, bo jezdzi duzo
zwawiej
Ja tylko wyregulowałem skład mieszanki ( jest taka sruba ktorą mozna wkręcać i wykręcać.... <lol> )
GofNet napisał(a):Jarku, patrząc na pierwsze zdjęcie, co możesz o tym silniku powiedzieć
Pewnie jakaś mazda.... <lol> Pierwsze zdjęcie to BG drugie zaś BF ( inny motor )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez KUCZYS » 17 sty 2005, 23:32

Czyli co,Japońcy składaja Mazde 323f,wszystkie dokumenty przechodzą jako 16v,dają napisy na tylnej klapie nad lampami 16valve a jest to 8v ??Dlaczego?NIe podwazam waszych opinii ale to troche dziwne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Jaksa » 18 sty 2005, 00:13

NIe podwazam waszych opinii ale to troche dziwne.
Były rozne motory o pojemnosci 1,6 ( 16 i 8 v ) Na takie pytanie napewno odpowie " noren"
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 18 sty 2005, 01:45

robson napisał(a):PROPONUJE SPRAWDZIĆ POJEMNOŚĆ
Tylko jak ??
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez KUCZYS » 18 sty 2005, 12:03

ok.Zgadza sie ze były.Tylko czemu montując silnik 8v dają znaczki 16valve?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323