Jak przestawić Mazde w tryb Serwisowy ?

Postprzez ESiEG » 29 sty 2005, 00:20

DZIEN DOBRY

Piszę bo mam problem z obrotani w mijej Madzi 626 2.0i 91' GD.
Jak przełączyć kompa w stan serwisowy ???

Wielkie Dzięki
Początkujący
 
Od: 27 sty 2005, 20:33
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2.0i 91' "GD"

Postprzez Paweł » 29 sty 2005, 01:26

DZIEN DOBRY

Aby przelaczyc kompa w stan serwisowy, odszukujemy na gorze tej strony przycisk z napisem "szukaj", po czym klikamy w niego lewym klawiszem myszki. Po zaladowaniu sie kolejnej strony, w polu wyszukiwarki wpisujemy slowa: "tryb serwisowy obroty", zaznaczajac w kolejnym kroku opcje wyszukiwania wszystkich wpisanych wyrazow. W nastepnej kolejnosci klikamy w przycisk "Szukaj" – umieszczony na dole formularza. Z otrzymanej listy wynikow wybieramy najlepiej pasujacy do naszego zapytania lub pierwszy z brzegu. Jesli cala procedura zostala przeprowadzona poprawnie, powinna otworzyc sie strona o jednym z ponizszych adresow:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... owy+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... owy+obroty
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... owy+obroty

Stawiam flaszke, ze jest tam dalsza instrukcja, ktorej po raz setny nie chce mi sie wypisywac.

Nie ma za co
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez tomekrvf » 31 sty 2005, 10:51

Zwierasz styki GND i TEN w złączu diagnostycznym I tyle...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez ESiEG » 31 sty 2005, 19:47

Dzie dobry

Przepraszam ze marudze ale jetem laikiem wtych sprawach <glupek2> .
Prosze opiszcie dokladnie jak wyglada ta kostka i gdzie dokladnie ona jest.
Szukalem,szukalem i slepy chyba jestem.

Wielkie SORRKI

Pozdro :)
Początkujący
 
Od: 27 sty 2005, 20:33
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2.0i 91' "GD"

Postprzez Paweł » 31 sty 2005, 20:17

the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez newbie » 31 sty 2005, 20:39

tco_tm napisał(a):http://mazdaspeed.pl/obsluga/kody.php


elo mad dog.... :>

pod tym linkiem nie ma opisu do gniazda, które jest w jego aucie...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Paweł » 31 sty 2005, 21:15

Hm. No to jednoczesnie niedobrze i dobrze, bo zaraz poszerzymy wiedze. :)

Moze jest cos takiego (tu akurat EGI dla wersji A-Spec, czyli Ameryka Pln):

Obrazek
Jesli dobrze rozumiem, jest to jednopinowe lacze, koloru zielonego. Nalezy je zmostkowac z masa. Kody powinny byc wyswietlone przez kontrolke MIL (check engine). Masz taka kontrolke? ...Pytam sie, bo GE E/J-Spec nie posiadaja.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez newbie » 1 lut 2005, 02:01

Yo mad dog...

green connector to dobry trop, ale....gdzie FEN jest w aucie bez MIL?

:|

4:0 dla znawców


hihihihihi
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Paweł » 1 lut 2005, 03:19

Najprawdopodobniej w zlaczu, ktore jest na tej samej wiazce, obok opisanego "green connector". Prawdopodobnie jest to kostka 6 stykowa. Niestety nie mam schematu.

5:0, 4:0 bylo kilka godzin temu w HP. <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Paweł » 1 lut 2005, 03:46

Tutaj znalazlem odczyt kodow dla RX-7, ktora przynajmniej to zlacze ma identyczne:

http://www.teamfc3s.org/info/articles/e ... /main.html

Jesli opis jest dobry, to bedzie trzeba go umiescic na stronie, razem z poprawkami do opisu MECS, EEC-IV.

Ale kolega pytal tylko o ustawienie wolnych obrotow i moja odpowiedz jest wystarczajaca, bo uziemienie pojedynczego konektora przelaczy komputer w tryb serwisowy. :D

Tak wiec jest 4:1.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ESiEG » 1 lut 2005, 19:31

WITAM

Znalazlem pojedyncza kostke zielona.Wyglada ta tak jak na rysunku kolegi.
Jest tam jeszcze kostka zolta i zielona {6 pin} chyba testowa

Wiec z tego calego wywodu na temat kosteczek mam rozumiec tyle ze:

Polaczyc ta kostke {zielona pojedyncza} z masa i komp sie przelaczy wtryb serwisowy?
Nastepnie ustawic obroty i tyle?
TAK czy NIE ?? :|

PS: Kiedy dokonac zwarcia {kostki z masa}? Przed czy po uruchomieniu silnika?

POZDRO :)
Początkujący
 
Od: 27 sty 2005, 20:33
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2.0i 91' "GD"

Postprzez Paweł » 1 lut 2005, 20:02

Zgodnie z moja watpilwa wiedza, najpierw zwierasz pojedynczy zielony styk do masy, potem uruchomiasz silnik i ustawiasz obroty.

Byc moze moment zmostkowania jest dowolny, ale na pewno chodzi o pojedynczy styk.

Silnik musi byc rozgrzany, wszystkie opcjonalne odbiorniki pradu i mocy wylaczone, oraz poprawnie ustawione wyprzedzenie zaplonu (co robi sie rowniez w trybie serwisowym).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez ESiEG » 1 lut 2005, 23:54

Co masz na mysli piszac o poprawnie ustawionym wyprzedzeniem zaplonu? :|
Początkujący
 
Od: 27 sty 2005, 20:33
Posty: 4
Auto: Mazda 626 2.0i 91' "GD"

Postprzez Paweł » 2 lut 2005, 00:02

Chodzi o czas zaplonu w stosunku do polozenia 1. tloka w gornym polozeniu. Nie wiem jakie czasy sa dopuszczalne dla twojego silnika, wiec nie bede kolejnych bzdur pisal. Ogolnie synchronizujesz lampe stroboskopowa z zaplonem w cylindrze i oswiecasz noniusz naniesiony przy kole pasowym, na wale. Przekrecajac aparat zaplonowy zmieniasz czas zaplonu. Uf.

Jesli nie masz klopotow ze spalinami, moca silnika, spalaniem stukowym, przegrzewaniem, to pewnie zaplon masz dobrze ustawiony, zreszta bez lampy nic nie zrobisz... Dlatego mozesz pominac ten warunek, dalem go dla kompletnosci informacji.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Paweł » 2 lut 2005, 18:23

Dopisz pod tytulem jakiego samochodu i silnika pytanie dotyczy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Długi » 2 lut 2005, 20:20

Tco nie czas tylko kąt! :| ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 2 lut 2005, 20:47

Nie kombinuj. Kolejnego punktu nie bedzie. <lol>

Lepiej powiedz, czy ta instrukcja odczytywania kodow bez testera jest dobra.

Powtarzam link: http://www.teamfc3s.org/info/articles/e ... /main.html
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez cimoch » 13 cze 2006, 23:03

Może ktoś wie jak przestawić 626 GF FS w tryb serwisowy, bo ja u siebie nie znalazłem styku TEN i kilku innych w złączu diagnostycznym. Co zewrzeć?
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Postprzez Grzyby » 13 cze 2006, 23:14

Nie jestem pewien, ale w GF jest chyba OBD II , więc ten opis wg którego chcesz to zrobić jest "niewłaściwy".
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez cimoch » 13 cze 2006, 23:25

dzieki, ale jak moge go wprowadzic w tryb serwisowy, chodzi o ustawienie wolnych obrotów po czyszczeniu przespustnicy? Zostaje serwis, czy jakaś inna mozliwość?
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2005, 16:59
Posty: 217
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BN 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6