Problem z wolnymi obrotami
Strona 1 z 1
Witam. Mam Mazdę 626 2.0 16v z 95 roku. Od pewnego czasu, po osiągnięciu
przez wskaźnik temperatury poziomu normalnej pracy czyli mniej więcej w
pozycji po środku skali, zauważam skok wolnych obrotów na 2000/minutę a po
chwili obroty zaczynają "falować", podczas jazdy na biegu jałowym w
granicach 1000-1500, a na postoju od 1500 do 2000 obr./min. Po przejechaniu powiedzmy około 20 km obroty stabilizują się na poziomie około 600-700/minutę tak jak było wcześniej. Dodam jeszcze, że wcześniej, zanim zauważyłem te zmiany, wolne obroty po uruchomieniu zimnego silnika zawsze wynosiły maksymalnie 1500-1600/min. no i oczywiście stopniowo spadały w miarę nagrzania silnika. Byłbym bardzo wdzięczny za jakąś radę co się może dziać?? Pozdrawiam, Qlesh
przez wskaźnik temperatury poziomu normalnej pracy czyli mniej więcej w
pozycji po środku skali, zauważam skok wolnych obrotów na 2000/minutę a po
chwili obroty zaczynają "falować", podczas jazdy na biegu jałowym w
granicach 1000-1500, a na postoju od 1500 do 2000 obr./min. Po przejechaniu powiedzmy około 20 km obroty stabilizują się na poziomie około 600-700/minutę tak jak było wcześniej. Dodam jeszcze, że wcześniej, zanim zauważyłem te zmiany, wolne obroty po uruchomieniu zimnego silnika zawsze wynosiły maksymalnie 1500-1600/min. no i oczywiście stopniowo spadały w miarę nagrzania silnika. Byłbym bardzo wdzięczny za jakąś radę co się może dziać?? Pozdrawiam, Qlesh
Ostatnio edytowano 27 sty 2009, 18:08 przez qlesh, łącznie edytowano 2 razy
sprwdź na początek poziom płynu chłodzącego. jak będzie ok to się pomyśli co dalej. wiesz jak sprawdzić? pytam, bo już i tacy tu bywali co sprawdzali w tym zbiorniku wyrównawczym z boku...
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Chyba mam to samo z tym, że po tych 20km jak się silnik porządnie nagrzeje i postoję z 5 min na luzie na wolnych obrotach, to obroty powolutku się wspinają do góry... Co za los. Płyn wydaje się być ok zarówno w zbiorniczku jak i chłodnicy. Podejrzewam termostat ale nie wiem czy mam rację...
Może jak ktoś znajdzie 100% złoty środek na tą dolegliwość to udostępnić ją np. w przyklejonym? Czytam, szukam ale odpowiedzi nie znajduję...
N/C, co Ty robisz tu o 5 and ranem?
Może jak ktoś znajdzie 100% złoty środek na tą dolegliwość to udostępnić ją np. w przyklejonym? Czytam, szukam ale odpowiedzi nie znajduję...
N/C, co Ty robisz tu o 5 and ranem?
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Hazell w końcu to Nightcomer nie
A tak wogóle to do warsztatu ten wątek, nie na ogólny
A tak wogóle to do warsztatu ten wątek, nie na ogólny
Polecam tematy:
√ Skaczące obroty biegu jałowego oraz oszroniony reduktor lpg
√ Brak obrotów biegu jalowego i uporczywe próby poprawy sytuacji
√ Norma spalania na LPG, pływające obroty
√ Skaczące obroty biegu jałowego oraz oszroniony reduktor lpg
√ Brak obrotów biegu jalowego i uporczywe próby poprawy sytuacji
√ Norma spalania na LPG, pływające obroty
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
U dołu, na łączeniu zbiorniczka wyrównawczego z układem chłodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Czy zawory do takiego dyfuzora można dokupić? Piasł ktos jeszcze, że przy odpowietrzaniu należy dolewać płynu aż z dyfuzora nie poleci trochę. Ale skoro dyfuzor jest na dole to poleci od razy chyba, nie? Czegoś nie rozumiem...
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Sprawdziłem płyn tylko w tym zbiorniczku z prawej strony (jak stoisz przodem do silnika) i jest tam gdzies ze 2 cm powyżej dolnej kreski czyli "L". Co mam zrobić żeby sprawdzić płyn w chłodnicy lub ile go dolać i czy może być to płyn innego producenta bo nie wiem jaki był wlany w listopadzie?? Pozdrawiam
dolejesz gdzieś po lewej stronie koło chłodnicy, szukaj "coolant filler cap".
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Odkręcasz korek od chłodnicy i dolewasz płyn chłodzący (oparty na glikolach). Musisz robić to wolno, aby się nie zaczęło pienić, bo wtedy będziesz musiał czekać, aby piana opadła i znów dolewać. Płyny można mieszać. Bez obawy.
Podsumowujęc: Dolej do chłodnicy płynu na MAX'a. Dolej do zbiorniczka wyrównawczego płynu do pułapu "F" na miarce. Odpowietrz układ w/g podanych opisów. Ciesz się autem
Obawiam się, że jest to niemożliwe do zrealizowania. Dlaczego To proste. Płyn chłodzący przekazywany jest do zbiorniczka wyrównawczego przez zawór w dyfuzorze. Jeśli zacznie z niego cieknąć, to nic dobrego nie wróży (nieszczelny układ chłodzący). Operacja ta jest wykonywana samoczynnie po przekroczeniu w układzie określonego ciśnienia (0,7-1,05 bara). Dlatego nie wolno na rozgrzanym silniku zwłaszcza podczas jego pracy odkręcać zakrętki od chłodnicy, bo można zostać poparzonym wypchniętym pod ciśnieniem płynem chłodzącym. Wracając jednak do tematu: jeśil odpowietrzasz układ chłodzący, to masz korek odkręcony i co chwilkę (w razie potrzeby) dolewasz ciecz. Jak masz odkręconą zakrętkę, to nie powstaje w układzie ciśnienie. Jak nie powstaje ciśnienie, to nie ma nadmiaru ciśnienia, które wypchnie ciecz do zbiorniczka wyrównawczego. Tak więc ta ideologia jest raczej błędna.hazell napisał(a):Piasł ktos jeszcze, że przy odpowietrzaniu należy dolewać płynu aż z dyfuzora nie poleci trochę
Podsumowujęc: Dolej do chłodnicy płynu na MAX'a. Dolej do zbiorniczka wyrównawczego płynu do pułapu "F" na miarce. Odpowietrz układ w/g podanych opisów. Ciesz się autem
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Wracając jednak do tematu: jeśil odpowietrzasz układ chłodzący, to masz korek odkręcony i co chwilkę (w razie potrzeby) dolewasz ciecz.
GofNet napisał(a):Podsumowujęc: Dolej do chłodnicy płynu na MAX'a. Dolej do zbiorniczka wyrównawczego płynu do pułapu "F" na miarce. Odpowietrz układ w/g podanych opisów. Ciesz się autem
Trochę nie rozumiem. W/g podanych przepisów układ odpowietrzam też dolewając płynu na maksa do chłodnicy i już, tak? Chyba, że trzeba dolewać go na pracującym silniku...
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Dolałem płynu, do zbiorniczka i do chłodnicy, weszło prawie 2 litry. W sumie teraz jest troche za dużo, zobacze jak bedzie jak ostygnie i najwyżej wybiore trochę. To chyba poważny ubytek co?? Jaka jest pojemność układu chłodzenia w 626 GE Boję się, że ten ubytek wziął się z jakiejś poważniejszej dolegliwości
Ostatnio edytowano 27 sty 2009, 18:09 przez qlesh, łącznie edytowano 1 raz
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
problem z obrotami zniknął?
jeżeli tak, to sprawdzaj codziennie poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniku, może będzie ok...
generalnie złym objawem jest wypychanie płynu z obiegu do zbiornika...
poj ukł chłodzenia twojego silnika to ok 7 l.
jeżeli tak, to sprawdzaj codziennie poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniku, może będzie ok...
generalnie złym objawem jest wypychanie płynu z obiegu do zbiornika...
poj ukł chłodzenia twojego silnika to ok 7 l.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Dzięki za rady. Będę sprawdzał. Dziś jeszcze przejade się, zobacze jak się rozgrzewa i czy obroty nie pływają. Przed jazdą sprawdze płyn w zbiorniczku i jak wrócę to tez zobaczę. Jak na zimnym silniku będzie w zbiorniczku wyrownawczym płynu powiedzmy 1 – 2 cm ponizej kreski F to będzie OK??
Co ja bym zrobił bez tego forum to ja nie wiem...
Co ja bym zrobił bez tego forum to ja nie wiem...
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
nightcomer napisał(a):problem z obrotami zniknął?
jeżeli tak, to sprawdzaj codziennie poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniku, może będzie ok...
generalnie złym objawem jest wypychanie płynu z obiegu do zbiornika...
poj ukł chłodzenia twojego silnika to ok 7 l.
Złym objawem czego?? Możesz dodać??
Przejechałem się trochę, wygląda jakby wszystko było idealnie. Wolne obroty w okolicach 500 – 700/min, silnik nagrzewa się jakby szybciej, takie mam wrażenie. W zbiorniczku wyrównawczym jest taki sam poziom płynu na zimnym i na rozgrzanym silniku (ok. 1cm powyżej kreski F – full). Może tyle zostać czy lepiej odlać trochę strzykawką
Powiedz jeszcze, jakbyś móg,ł skąd tak duży ubytek płynu Ile mnie to może kosztować w poszczególnych przyczynach problemu
Wielkie dzięki za pomoc, pozdrawiam i masz piwo u mnie, nie da się ukryć.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
jeżeli problem z obrotami zniknął, to ja bym ci radził odlać ze zbiornika tyle plynu, żeby było w połowie między E a F. dzięki temu będziesz mógł później obserwować, czy w zbiorniku nie przybywa płynu. to byłby znak, że uszczelka pod głowica jest do wymiany. typowy objaw – po dłuższej jeździe w zbiorniku dużo płynu, pod korkiem chlodnicy pustoqlesh napisał(a):1cm powyżej kreski F – full). Może tyle zostać
ale na razie nie przejmuj się tylko sprawdzaj często
wycieków nie zauważyłeś? czasami nieszczelność chłodnicy daje ubytki płynu a wycieków prawie nie widać, bo odparowują zanim skapną. napr chł w warszawie to z grubsza licząc 200 – 300.Powiedz jeszcze, jakbyś móg,ł skąd tak duży ubytek płynu
prześlij je mailemmasz piwo u mnie
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
No właśnie szukam kogoś kto może udestępnić mi kanał to bym wjechał sobie i obejrzał od dołu co i jak. Z przodku silnika nic nie widać żeby był wyciek pod głowicą, a z tyłu to już zupełnie bo jest tam kolektor więc nie ma szans.
Muszę ten kanał gdzieś wykombinować chociaż na 20 minut, chcę też zajrzeć w hamulce.
Postaram się podesłać piwo mailem
Muszę ten kanał gdzieś wykombinować chociaż na 20 minut, chcę też zajrzeć w hamulce.
Postaram się podesłać piwo mailem
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
hazell napisał(a):Chyba mam to samo z tym, że po tych 20km jak się silnik porządnie nagrzeje i postoję z 5 min na luzie na wolnych obrotach, to obroty powolutku się wspinają do góry... Co za los. Płyn wydaje się być ok zarówno w zbiorniczku jak i chłodnicy. Podejrzewam termostat ale nie wiem czy mam rację...
Może jak ktoś znajdzie 100% złoty środek na tą dolegliwość to udostępnić ją np. w przyklejonym? Czytam, szukam ale odpowiedzi nie znajduję...
hazell – i co z twoim przypadkiem? Wyeliminowałeś usterkę?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6