Strumienica – za i przeciw

Postprzez driver1980 » 15 lut 2005, 22:43

mam zamiar wywalic kata i wsadzic cos za niego albo strumienica albo rura ,co lepsze i czy strumienica szkodzi??pozdrawiam!
only mazda!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9119
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 21:39
Posty: 42
Auto: Mazda 323f 1.6 16V
Mazda 6 2006 2.0 DOHC 147 km

Postprzez Solo » 15 lut 2005, 22:46

...
Ostatnio edytowano 25 lut 2009, 13:52 przez Solo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez Pepey » 15 lut 2005, 23:06

nie slyszalem zeby strumienica szkodzila... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Koleś » 16 lut 2005, 00:03

strumienic dobrze załozona nieszkodzi ale jak ktos ja odwrotnie załozy to moze popsuc (zaszkodzić silnikowi)
ogólnie strumienica japonca nieszkodzi ale czy pomaga to chyba obiektywne wrazenie posiadacza autka ze strumienica.
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez Jaksa » 16 lut 2005, 00:04

Solo napisał(a):Tuning & CarAudio (przenosiny )
Robi sie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez LoB » 16 lut 2005, 00:41

driver1980 napisał(a):albo strumienica albo rura ,co lepsze


w zasasadzie to to samo :D
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez coolart » 16 lut 2005, 01:36

nie powina zaszkodzic, w moim przypadku sie pytalem o strumienice vs katalizator sport. powiedzieli mi ze przy
katal. sport i zastosowaniu tlumika przelotowego zmieni sie moment obrotowy z dolu a gora bedzie malo co odczowalna.
Strumienica i tlumik przelotowy w takim przypadku bede mial gore mocniejsza a dol tylko troche podniesie.
nie wiem ile w tym prawdy ale jak tworza tlumiki super glosne i strumienice to chyba powini sie znac wiec im ufam.
Teraz: Mazda 3 1.6 109KM
Poprzednia: Hania Civic Aerodeck 1.5 114KM
Kiedys: Madzia 323F BG 1.6 88KM

Japonki są najlepsze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2004, 01:55
Posty: 70
Skąd: T.G. / Braunfels
Auto: Mazda 3 1.6 2005r.

Postprzez jesus » 16 lut 2005, 17:42

czasami potrafi wydmuchać jakąś uszczelkę .. ale chyba to eXtremalne przypadki (dotyczy strumienic tzw. TURBO). Pytanie czy podniesie moc ... skoro wywalenie kata. wiele nie podnosi ... podejżewam że strumienica poza innym brzmieniem dużo do madzi nowego nie wniesie. Wogle ktoś z grupowiczów ma strumienice?
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez Xionc » 16 lut 2005, 17:54

jesus napisał(a):Wogle ktoś z grupowiczów ma strumienice?


Dizzy ma...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Koleś » 16 lut 2005, 22:03

Ja tez mam ale jak dla mnie to porazka Kupiłem Madzie juz ze strumienica i jak narazie z nią jezdze wiec niemoge powiedziec czy cos daje jak sie ja załozy.
Ale wiele osób na innych forach testowło to urzadzenie i w wiekszosci wypadków to dusi silink przy wysokich obrotach bo nienadanza wydmuchiwac spalin.
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez Solo » 16 lut 2005, 22:09

...
Ostatnio edytowano 25 lut 2009, 13:52 przez Solo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez Koleś » 16 lut 2005, 22:12

Ja tez mam ale jak dla mnie to porazka Kupiłem Madzie juz ze strumienica i jak narazie z nią jezdze wiec niemoge powiedziec czy cos daje jak sie ja załozy.
Ale wiele osób na innych forach testowło to urzadzenie i w wiekszosci wypadków to dusi silink przy wysokich obrotach bo nienadanza wydmuchiwac spalin.
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez slazat » 16 lut 2005, 23:32

jest kilka rodzaji strumienic :) prosze poczytać w internecie jaka jest róźnica – a te co nic nie dają to są akurat te najczęściej wybierane spośród kupujących, bo są tanie ;)
Pozdrawiam :) Slazat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2004, 19:19
Posty: 53
Skąd: Łódzkie
Auto: Mazda 626GE Comprex 94r.

Postprzez bienias » 17 lut 2005, 23:26

Koleś napisał(a):Ja tez mam ale jak dla mnie to porazka Kupiłem Madzie juz ze strumienica i jak narazie z nią jezdze wiec niemoge powiedziec czy cos daje jak sie ja załozy.
Ale wiele osób na innych forach testowło to urzadzenie i w wiekszosci wypadków to dusi silink przy wysokich obrotach bo nienadanza wydmuchiwac spalin.

bo elementarną podstawą jest odciążyć dolot jeśli odciążasz wydech :)
widzisz mam już 2 lata załozoną strumienicę i wydech przelotowy ale dopiero rok temu założyłem konkretny stożek z dolotem (gotowy kit sprowadzony z USA) – różnica [tiiit] nawet nie ma o czym gadać. Wiedziałem o tym cały czas ale nie było kiedy się za to zabrać. Tylko też zakładając stożek trzeba dobrze przemyśleć co kupić żeby nie było porachy na całej lini – dolot musi mieć przynajmniej taką pojemność jak fabryczną no i najważniejsze ... brać powietrze z jak najzimniejszego punktu.
Obecny efekt jaki zauważasz to przy gwałtownym puszczaniu gazu nieważne czy podczas jazdy czy na postoju masz takie prychanie tak bym to nazwał z rury ... :] To właśnie nieodciążony dolot.
pozdrawiam ;o)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2004, 09:34
Posty: 23
Skąd: Ozimek woj. opolskie
Auto: Ford Probe 2.0 16V

Postprzez Konrad » 22 lut 2005, 23:58

A jak się zachowuje stożek przy autku z gazem?
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez Pepey » 23 lut 2005, 09:08

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Papajo » 23 lut 2005, 09:39

Ja mam wywalonego kata i wstawiona na jego miejsce rure z nierdzewki. Dolot tez mam zrobiony. Osobiscie nie bawilbym sie w zadne strumienice.
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez Konrad » 23 lut 2005, 09:45



Ja myślałem o stożku do astry bo teraz sporo nią jeżdżę, a w porównaniu do Madzi to straszna padaczka. W mojej kochanej Mazdeczce nie będę nic zmieniał w dolocie bo wg mnie jest idealny. Jak przyłożę rękę do miejsca gdzie zasysa powietrze to ciągnie jak porządny odkurzacz i przy przegazówce słychać przyjemne syczenie.
Ps Jak teraz wsiadam do Magdalenki żeby się trochę nią przejechać to ucieka mi z pod pupy. Te autka mają kopa :) :)
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Postprzez bienias » 23 lut 2005, 23:13

tia ... wywal kata przyjacielu i wstaw zwykłą rurę o tej samej średnicy co wejście i wyjście od kata – zobaczysz jaki oddech furka dostanie :) poza tym ze strumienicą trzeba uważać – ja miałem fuksa – od niższych obrotów lepiej już ciągnie i jest to zauważalne ale wstawiając w swojej madzi samą rurę i modyfikując mądrze dolot (zachować tą samą pojemność układu i oczywiście pobór luftu z jak najzimniejszego punktu) uzyskasz zadowalające efekty.
Co do dolotu w Probe jak i w madzi 2.0 16V ... mogę jeśli ktoś chce przesłać na e-mail foty jak powinien być prawidłowo usytuowany i jak wyglądać dolot ze stożkiem (sprowadziłem go za "całe" 40$ hehe a u nas za sam taki stożek zapłaciłbym ze 250 PLN)
Na chwilę obecną sprowadzam jeszcze to cacko do mojego Probe:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=33630
12KM więcej ... :D a dlaczego więcej chyba nie muszę już tego pisać mam nadzieję ? Jeżeli nie to spox napiszę dlaczego <faja>
Owszem można takie jak wyżej "barany" kupić z firmy Bosal – oni gwarantują 35KM przyrostu mocy ale cena 4 razy tyle co w wyżej wymienionym linku ...
pozdrawiam ;o)
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2004, 09:34
Posty: 23
Skąd: Ozimek woj. opolskie
Auto: Ford Probe 2.0 16V

Postprzez Konrad » 24 lut 2005, 09:58

Ja poproszę te fotki
konrad.katarzyniak@wp.pl
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 11:54
Posty: 62

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje