Brak mocy /Rozwiązanie: brudny filtr paliwa

Postprzez Myjk » 21 lis 2009, 20:55

leszek-sroka napisał(a):Zrobilem fotke tego syfu ale nie umie jej wkleic.

Pewnie dlatego, że nie przeczytałeś wątku z regulaminem... :P
Tam jest m.in. poradnik wklejania zdjęć: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=263
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez herci62 » 22 lis 2009, 00:31

Tak wyglada
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez konik_kr » 22 lis 2009, 13:19

to ja moge powiedzie ze też miałem takie coś na sitku w baku to porostu wygłądało okropnie i takie coś leją na stacjach a sczególnie wychodzi to jak przychodzą chłodniejsze dni a ma sie paliwo letnie to wtedy wytrąca sie parafina z ropy bo nie ma dodatku zimowego zalecam dolewanie osobno do paliwa ja juz tak robie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Enduro » 22 lis 2009, 13:31

konik_kr napisał(a):to ja moge powiedzie ze też miałem takie coś na sitku w baku to porostu wygłądało okropnie i takie coś leją na stacjach

to nie calkiem tak..
wiem osobiscie od technikow z Mazdy/D.,
ze w ich laboratoriach wykryli "bakterie",
ktore w ON, powoduja rozne zmiany jego stanu
i to przez nie z czasem m.in. powstaje taki mul/syf w zbiorniku-na dnie jego!
i nawet takowanie na dobrych stacjach najlepszego paliwa,
nie wyklucza tego zjawiska, tylko je spowalniania...

przyczyna tkwi w mieszaniu tego Bio-gowna!!!
bo on fermentuje, butfieje...itp.
-trzeba po prostu czyscic, co iles tam km,
aby silnik mial lzej.....
pozdr
Enduro
Ostatnio edytowano 23 lis 2009, 10:57 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez konik_kr » 22 lis 2009, 13:43

ale tez parafina ma tez do tego widziałem na własne oczy bo niedawno miałem w bańce 5l rope do mycia kupiona na stacji i po chłodniejszej nocy kiedy było -2 wytrąciła mi sie parafina było widac na dnie bańki dopiero po ogrzaniu postawieniu koło grzejnika wróciło do normy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Enduro » 22 lis 2009, 13:48

konik_kr napisał(a):ale tez parafina ma tez do tego widziałem na własne oczy bo niedawno miałem w bańce 5l rope do mycia kupiona na stacji i po chłodniejszej nocy kiedy było -2 wytrąciła mi sie parafina było widac na dnie bańki dopiero po ogrzaniu postawieniu koło grzejnika wróciło do normy

parafina to problem przejscowy, szczegolnie w okresie zimowym..
natomiast mul: NIE
i przy zadnym kaloryferze nie zniknie czy odparuje..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez herci62 » 22 lis 2009, 19:02

Wiec jak temu zapobiec?????. Co dodawac do paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2008, 15:22
Posty: 131 (0/1)
Skąd: wrocław/swindon
Auto: mazda-6 2.2D/163 bhp/ 2009

Postprzez Enduro » 22 lis 2009, 19:24

leszek-sroka napisał(a):Wiec jak temu zapobiec?????. Co dodawac do paliwa?

tankowac tylko czysty olej naped.
bez jakichkolwiek domieszanych bio-komponentow
co nie jest mozliwe, bo obecnie wszyscy mieszaja....!
czyli trzeba, co jakis tam przebieg np. 50 lub 100tys.km
wyczyscic sitko i wymienic filter paliwa,
dla tych co moga i chca nawet czesciej..
na pewno nie zaszkodzic!
a dodam tu, ze diesel jest na wszystko bardzo czuly
i najlepiej jak ma wszystko idalnie czyste i sprawne
i z doswiadczenia wszystkim, ktorzy przekroczyli 100tkm
zalecam przeczyszczenie sitka w zbiorniku, wymiane filtra paliwa i wyszyczczenie dolotu powietrza, tj.
szczegolnie kolektora wlotowego, IC i jego rur z oleju i osadow.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez robertss » 22 lis 2009, 23:05

znalazłem na forum tdi info o pompie i zastosowanych tam filtrach, warto przejrzeć:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=122

cytat o Denso
"Króciec wylotowy którędy nadmiar paliwa wypływa z pompy spowrotem do zbiornika także ma kalibrowany otworek oraz sitko. Brudy z pompy często zakitują sitko i powstaje problem. W japońskich pompach >Denso< produkowanych na licencji Boscha ......"Japy" (czytaj Japończycy) zastosowali sitko na wlocie do pompy tuż za króćcem przyłączeniowym...jakby przewidzieli że ktoś mmoże zapomnieć że filtry od czasu do czasu należy wymieniać . Jeśli filtr wypełni sie syfem i nie zostanie wymieniony....woda z separatora wzgl. inne śmieci mogą przedostać się do pompy. Jednak sitko na wlocie wychwytuje je i szybko zatyka się. Wtedy silnik nie ma mocy. Często taka pompa trafia do regeneracji. Jednak wystarczy tylko wymienić filtr i wypłukać sitko i wszystko bangla jak w zegarku."
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Grzyby » 23 sty 2010, 19:14

Po ostatnich problemach z mocą (szczególnie podczas wyprzedzania) i dławieniem silnika na wysokich obrotach i ja dojrzałem do takich działań.
Na pierwszy ogień poszedł filtr paliwa – niestety klucz do filtrów się zgiął :| a filtr nie drgnął. Skończyło się na przewierceniu go i wtedy już poszło <lol>
Syf był w środku jak marzenie hahaha
Potem dobrałem się do sitka w zbiorniku. Przy pomocy drewienka i młotka udało się odkręcić ten plastikowy pierścień. No i zobaczyłem to czego się spodziewałem. Mnóstwo gęstej kleistej mazi która całkowicie zasłaniała sitko. Ilość tego syfu wręcz szokująca!
To jest takie paskudztwo że i nitro i benzyna ekstrakcyjna miały z tym problem <szok>
Pół godziny zabawy z nitro i pędzelkiem i w końcu sitko przypominało sitko :)
Potem złożenie tego do "kupy". Problem jest z tą dużą uszczelką. Założenie jej przy montażu na ten element który wyjmujemy to zły pomysł. Z 15 minut próbowałem to wcisnąć na miejsce i się nie udawało – uszczelka się ciągle w którymś miejscu na obwodzie zawijała skutecznie blokując resztę. W końcu zrobiłem to odwrotnie – najpierw uszczelka w miejsce w zbiorniku i potem reszta bezproblemowo się wcisnęła. Z dokręceniem pierścienia jest trochę zabawy żeby zaczął się równo zakręcać (ale to pewnie dlatego że jest na nim wytłoczony napis Ford <lol> ). Potem wpięcie przewodów, podpompowanie filtra aż z króćca wylotowego zaczęło płynąć paliwo, założenie wężyka do pompy i próba odpalenia.
Zapalił od razu, ufffff..... :)
Dzisiaj na noc zostanie przed garażem – zobaczymy jak jutro się zachowa po odpaleniu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez michalwil » 23 sty 2010, 21:07

Grzyby, mógłbyś napisać jak odczepić te wszystkie "Kable" z tej pkrywki? O ile wtyczkę wyjmuje się bez poblemu to nie mam pojęcia jak te przewody paliwowe i ten cienkimi rurkami w kształcie litery "Y".
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 21:25
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 CiTD 89kW

Postprzez krzych » 23 sty 2010, 22:02

I czy mozna to g... wyczyscic w "domowych" warunkach (zero mozliwosci w "komunalnym" garazu, wiec musialbym wziac do domu, gdzie wanna juz nie zeliwna a i z rozpuszczalnikami bida ;P). Generalnie: co musze miec zeby przeczyscic to zbiornikowe?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 23 sty 2010, 23:35

Grzyby napisał(a):.....(ale to pewnie dlatego że jest na nim wytłoczony napis Ford <lol> ).

dwa elementy w tym aucie maja takie "logo"
ten drugi to korek: od wlewania oleju,
ale one niestotne...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bartek_ » 24 sty 2010, 18:33

A czy trzeba zaślepiac przewody po wypięciu, tak jak przy filtrze paliwa?
Jeśli tak to czym najlepiej to zrobic?

pozdr
Bartek
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 19:17

Bartek_ napisał(a):A czy trzeba zaślepiac przewody po wypięciu, tak jak przy filtrze paliwa?

nie, przeczytaj mój powyższy post.

michalwil napisał(a):O ile wtyczkę wyjmuje się bez poblemu to nie mam pojęcia jak te przewody paliwowe i ten cienkimi rurkami w kształcie litery "Y".

ściskasz metalową zawleczkę i zsuwasz dalej na przewodzie. Potem normalnie ściągasz przewód z rurki ręką.

krzych napisał(a):I czy mozna to g... wyczyscic w "domowych" warunkach

Ja czyściłem nad umywalką. Dookoła ręczniczki papierowe i spoko.

krzych napisał(a):co musze miec zeby przeczyscic to zbiornikowe?

Klucz 12 do odkręcenia mocowania siedziska, śrubokręt krzyżakowy. Kupę samozaparcia (do odkręcenia tego dużego czarnego pierścienia i rękawiczki żeby łap nie pociąć o blachy – pierścień jest "w głębi"). A jak już to wyjmiesz (uważaj na pływak) to szmaty (bo cieknie), pędzelek i bez benzyny ekstrakcyjnej lub nitro się nie obejdzie żeby to wyczyścić porządnie.

P.S.
Grzyby napisał(a):Dzisiaj na noc zostanie przed garażem – zobaczymy jak jutro się zachowa po odpaleniu.

Niestety – bez zmian. Po odpaleniu dalej gaśnie i tak w kółko aż się nie nagrzeje :(
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 24 sty 2010, 19:30

Dzieki Grzyby. Szkoda ze nie pomoglo. Powodzenia w szukaniu przyczyn.

PS. A ja chwilowo chyba sobie daruje ten filtr az do lata lub klopotow, co pierwsze wystapi.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kamil7931 » 28 sty 2010, 01:24

Witam mam małe pytanie odnośnie polepszaczy do paliw, ostatnio kupiłem na stacji dodatek firmy STP do usuwania wody z układu paliwowego silników benzynowych i nalałem tego do baku a przecierz ja mam DIESLA i tu moje pytanie czy mogą byc tego jakies konsekwencje ? z góry dzięki za odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 14 paź 2009, 12:16
Posty: 12
Auto: Mazda 6 TS 2.0 CD 121 KM

Postprzez Enduro » 28 sty 2010, 18:39

kamil7931 napisał(a):Witam mam małe pytanie odnośnie polepszaczy do paliw, ostatnio kupiłem na stacji dodatek firmy STP do usuwania wody z układu paliwowego silników benzynowych i nalałem tego do baku a przecierz ja mam DIESLA i tu moje pytanie czy mogą byc tego jakies konsekwencje ? z góry dzięki za odpowiedzi

raczej nie, choc zalezy jak mocno to dawkowales,..
lepiej dotankuj paliwa ile sie da, aby to rozmieszac, na ile to mozliwe,
tak dla pewnosci!
pozdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kamil7931 » 29 sty 2010, 00:13

Wlałem całą buteleczkę 250ml. Na praktycznie pełny bak paliwa od tamtego momentu zrobiłem już kilka kilometrów i nie zaobserwowałem jakichś większych zmian także myślę że wszystko jest ok. I tak będzie :) Dzięki za odpowiedź pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 paź 2009, 12:16
Posty: 12
Auto: Mazda 6 TS 2.0 CD 121 KM

Postprzez piksel » 12 maja 2010, 18:55

czy ten filtr paliwa w zbiorniku ma jakiś odpowietrznik czy się odpowietrza przy filtrze przy silniku? Mam powymieniane wszystkie filtry oprócz tego w zbiorniku ale jak zobaczyłem te zdjęcia to na weekend się zabieram za czyszczenie tak jak to opisał @Enduro
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 00:11
Posty: 30
Skąd: wrocław
Auto: Mazda 6 2006 2.0 benzyna 147 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6