Dziwne szarpanie układem napedowym

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mayer » 3 mar 2005, 17:04

Witam
Mazda 626 GE 2,016V – jade sobie spokojnie autem w granicach 90km/h na IV biegu – gwałtownie zdejmuję nogę z gazu bez wciskania sprzęgła i nastepuje silne szarpniecie silnikiem tak silne ze auto skręca w lewą stronę(!!) z jednoczesnym stukiem przy lewarku zmiany biegów – powtarzam ten sam numer jednocześnie wciskając sprzęgło – nic się nie dzieje. Auto sprawdzone na kanale – żadnych sladów uszkodzeń mechanicznych typu "unfall" wahacze – OK, stabilizator łączniki końcówki drążków – OK sworznie – OK prawa poduszka silnika OK Lewa poduszka ta pod filtrem powietrza -OK Tylna poduszka przy przekładni kierowniczej -OK lekko podejrzana wydaje mi się przednia poduszka jakby lekko naderwana – Czy to mozliwe żeby robiła takie jaja?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez zdis » 3 mar 2005, 19:24

czy te objawy są także dla jazdy na innych biegach?,co się dzieje przy gwałtownym dodaniu gazu przy podanej szybkości?jak auto zachowuje się na zakrętach przy większych szybkościach? :|
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez mayer » 5 mar 2005, 10:56

Są na wszystkich biegach na kazdej prędkośc ; iprzy gwałtownym dodaniu gazu niby nic ale jeżeli spuszczę nogę z gazu i gwałtownie dodam jest bardzo mocne szarpnięcie. Im niższy bieg tym bardziej jest to odczuwalne w zakrętach wszystko OK przynajmniej tak mi się wydaje.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez zdis » 5 mar 2005, 12:22

sprawdź dokładnie tuleje na wachaczu nawet jeśli trzeba odkręcic co nieco :) , czy śruby mocujące [waaaco?] są dostatecznie podociągane ,te łączące zwrotnicę z amortyzatorem także, przeguby -czy któryś nie ma dużego "luzu" no i czasem ,aczkolwiek sporadycznie jest aut mechanizm różnicowy w skrzyni (no bo olej w skrzyni to napewno jest ??) :)
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez mayer » 5 mar 2005, 12:38

Olej jest. tuleje na wahaczach sa OK, śruby amorów dolne i górne sprawdzone. A wrażenie jest takie jakby silnik szarpał wszystkim w przód i w tył. przy puszczeniu nogi z gazu silnik szarpie do przodu a przy dodaniu gazu – gwałtownie – do tyłu. z jednoczesnym stukiem pod lewarkiem i jakby nad skrzynią.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez zdis » 5 mar 2005, 12:43

to objaw uszkodzonej poduszki,ale jeśli sprawdziłeś baaardzo dokładnie wszystkie to moje rozsądne sugestie sie wyczerpuja :( pozdr
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez mayer » 5 mar 2005, 13:29

w tym sęk że przzednia dolna jest naderwana ale nie wiem czy to mozliwe żeby aż takie chece z powodu naderwania?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez zdis » 5 mar 2005, 14:02

no chyba ,że podpora półosi ??-sprawdź
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez mayer » 7 mar 2005, 14:14

podpora półosi ok wszystkie śruby na miejscu łożysko w porządku bez luzów ktoś ma jeszcze pomysł?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez zdis » 7 mar 2005, 15:43

czasem tez jest takie szarpanie jak rozpadną się sprężyny w tarczy sprzęgła ,ale jeśli jest przy tym też ściąganie -no to może być dodatkowo albo kiepska geometria ,albo coś z różnicowym (mało prawdopodobne ,choć możliwe) :| moje domysły się kończą (nie sprawdzając auta) pozdr.
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2005, 16:49
Posty: 46
Skąd: Zd.Wola
Auto: 626 2.5V6 1992 B+G

Postprzez mayer » 14 mar 2005, 12:48

Temat rozwiązany – naderwana poduszka dolna przednia silnika + zgnieciona(!!!???) poduszka która znajduje się pod lewarkiem zmiany biegów nad układem wydechowym Wymiana poduszek – przednia 15 minut 107 pln JC , naprawa poduszki pod lewarkiem 2,5h – demontaż tłumika bez obcinania śrub przy katalizatorze niemożliwy – mocowanie poduszki wyprostowane – guma wygotowana (stary indiański sposób na zniekształcona gumę) kosztów brak satysfakcjia 100%
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez stuk » 13 mar 2006, 12:57

mayer napisał(a):naderwana poduszka dolna przednia silnika

Ja ma tak, że jak na niskich biegach zdejmę gwałtownie nogę z gazu to też mam takie szarpnięcie, duże, małe, spokój. Pewnie mam to samo.
Którą poduszkę masz na myśli i jak sprawdzić czy jest naderwana, żeby mieć pewność?


Obrazek



Poniżej linki do lepszych rysunków:
http://www.scrlock.republika.pl/foto/poduchy.jpg
http://www.scrlock.republika.pl/foto/poduchy2.jpg
http://www.scrlock.republika.pl/foto/poduchy3.jpg
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 13 mar 2006, 13:14

"No1 engine " ona w przekroju skałada się tak jakby z tulei zewnetrznej i wewnetrznej które sa połączone ze soba jakby dwoma mostkami musisz sprawdzić czy nie ma tam żadnych pęknięć naderwań itp.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez stuk » 13 mar 2006, 13:27

Dzięki, postaram się ją pooglądać, choć od góry to chyba się nie uda? Koszt w razie czego faktycznie nie za duży. Mam nadzieję, że to ta poducha co u Ciebie, a nie ta z prawej (najdroższa) lub ta z tyłu (nie ma do niej dostępu bez odkręcenia kolektora ssącego).
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 13 mar 2006, 16:54

stawiam na przednią tylko od dołu ja dokładnie obejrzysz
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez stuk » 14 mar 2006, 12:46

mayer napisał(a):stawiam na przednią tylko od dołu ja dokładnie obejrzysz

No właśnie, oglądnałem od góry i niewiele widać. Albo przy jakiejś okazji u mechanika oglądnę z dołu, albo wymienię od razu, zakładając że to ta :–)
Jak tak już zacząłem nasłuchiwać, to oprócz szarpnięć po puszczeniu gazu słychać jakieś wycie,które znika,a przynajmniej słabnie po wciśnięciu sprzęgła – może być jakiś związek, czy mam kolejną rzecz na liście? :]
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 14 mar 2006, 13:53

stuk napisał(a):Jak tak już zacząłem nasłuchiwać, to oprócz szarpnięć po puszczeniu gazu słychać jakieś wycie,które znika,a przynajmniej słabnie po wciśnięciu sprzęgła – może być jakiś związek, czy mam kolejną rzecz na liście?
..... Tutaj ja bym stawial na lozysko w sprzegle ....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez stuk » 15 mar 2006, 10:17

mayer napisał(a):Wymiana poduszek – przednia 15 minut 107 pln JC

Dzwoniłem do japancarsu i mają zarówno tą poduszkę po 107zł jak i jej odpowiednik jakiejś firmy NOK czy jakoś tak za 140zł... Oszczędzić czy brać tą droższą?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 15 mar 2006, 22:07

żadna różnica, bierz JC 3 dychy mozemy przepić :D
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez stuk » 16 mar 2006, 10:12

mayer napisał(a):żadna różnica, bierz JC 3 dychy mozemy przepić

Jasne, że pewnie, że tak :D
W poniedziałek jadę do serwisu, więc przy okazji oglądną dokładnie te poduche i jak trzeba to biorę ta za 107.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6