Wyrzucanie oleju przez rurkę wskażnika poziomu oleju

Postprzez shellby » 8 sty 2010, 17:24

Jak w temacie duuuży prysznic olejowy z rurki bagnetu (przy pracującym silniku), duże zużycie oleju, oraz dymienie wlewem oleju.
Rozruch oraz moc silnika w normie – MPV 2.0 turbo 2003r.
Ostatnio edytowano 9 sty 2010, 13:22 przez shellby, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez banasr » 8 sty 2010, 18:30

Z opisu wygląda na wyjarane podkładki pod wtryskami.
Dużo o tym na forum, wystarczy użyć opcji szukaj.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez vqsoft » 8 sty 2010, 18:34

no to tryskanie oleju to chyba nic dobrego
az takiego ciśnienia nie powinno być w skrzyni korbowej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Enduro » 8 sty 2010, 20:52

oby to tylko podkladki byly...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 9 sty 2010, 10:26

shellby, nazwij proszę temat zgodnie z regulaminem (masz tam przykłady)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez shellby » 9 sty 2010, 14:27

banasr napisał(a):Z opisu wygląda na wyjarane podkładki pod wtryskami.
Dużo o tym na forum, wystarczy użyć opcji szukaj.
Pozdro


A te podkładki to jaki wpływ mają na dym i zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej?
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez Enduro » 9 sty 2010, 14:53

shellby napisał(a):A te podkładki to jaki wpływ mają na dym i zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej?

no!
i jeszce na to, kiedy wal korbowy sie zatrze przez zaklejone sitko (zwanym tu smokiem) na pompie oleju..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez shellby » 9 sty 2010, 17:21

No nadal nie widzę związku podkładek wtryskiwaczy do ciśnienia oleju i nadmiernej konsumpcji smarowidła.
Przypominam silnik pracuje prawidłowo jeżeli chodzi o osiągi, nadmierne kopcenie z rury wydechowej w normie – tylko jak dostanie po obrotach tych górnych.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez vqsoft » 9 sty 2010, 17:37

wyobraź sobie ze część "pary" z cylindrów zamiast w wydech trafia pod pokrywę zaworów
w związku ze korek oleju jest pewno wkręcany co wszystko idzie w dół silnika i wali przez bagnet
ja tak to widzę
a inni ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez daniel2505 » 9 sty 2010, 17:44

Mnie to bardziej wygląda na zamarznietą, lub zatkaną odmę. Miałem już w zyciu doczynienia z kilkoma takimi przypadkami. Zamarznięta maź w odmie sprawia ze ciśnienie ucieka jedyną mozliwą drogą, przez rurkę bagnetu. W skrajnym przypadku zamarznięta odma moż edoprowadzić do uszkodzenia silnika. Sprawdź węże odmy. Ponizej kilka wątków na ten temat
http://www.vw_golf_3.republika.pl/nowa_strona_6.htm
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208512
http://forum.tempra.org/topics46/benzyn ... t17201.htm
http://forum.oldtimery.com/viewtopic.php?f=9&t=1141
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Enduro » 9 sty 2010, 19:48

i "vqsoft" i daniel2505"
maja racje,absolutnie!
choc mniej jest prawdopodobne zapchanie odmy (wg mnie!)...
swiadczylo by to, o kiepskiej obsludze silnika (serwisowanie!)...
1.-odme mozna latwo sprawdzic,
2.a wymiana podkladek jest generalnie zalecana
i niezbyt przy tym kosztowna..!
polecam!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez shellby » 9 sty 2010, 20:03

Tak, tak z tymi podkładkami jest racja.
Trochę poczytałem, i niestety konstrukcja umiejscowienia wtryskiwaczy i ich rozszczelnienie może powodować przedmuchy do komory korbowej.
Jak dobrze rozumiem – odkręcenie korka w pokrywie zaworów i w tym momencie brak prysznica z rurki pomiarowej poziomu oleju będzie potwierdzał wypalenie podkładek uszczelniających.
jeśli nie będzie różnicy to przedmuchy będą pochodziły z pierścieni tłokowych?
A jeszcze takie pytanko? Dysponuje na te chwilę takim oto numerem silnika RF794328 czy to DiTD czy CiTD?
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez Enduro » 9 sty 2010, 23:23

shellby napisał(a):1. jeśli nie będzie różnicy to przedmuchy będą pochodziły z pierścieni tłokowych?
2.? Dysponuje na te chwilę takim oto numerem silnika RF794328 czy to DiTD czy CiTD?

1. tak, lub popekany moze byc tlok-i
2. citd
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez shellby » 10 sty 2010, 00:29

Już wiem co, gdzie i jak sprawdzić!!!
Dzięki Panowie, powiadomię o wynikach.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez Prezzi » 11 sty 2010, 18:02

nie zapomnij o smoku w misce olejowej bo on jest ostatnim ogniwem w tym procesie sorry przedostatnim – ostatnim jest zatarty silnik wlasnie przez niego :)
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez Jaksa » 11 sty 2010, 21:49

Dobrze prawicie koledzy :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez shellby » 13 sty 2010, 18:22

Wstépny test wykonany, po odkréceniu korka wlewu oleju (na chodzie) juz nie dymi tylko wali konkretnie kompresja az rozszczelnilo jakás uszczelke, cala komora silnikowa zaolejona.
Czyli gdzies musialo ujsc cisnienie znalazlo sobie inna drogé, bo juz z rurki bagnetu przestalo ciskac olejem.
W piatek rozbieram góré silnika, oczywiscie dól (smoka tez bedé czyscic).

Pytanko moje brzmi czy to podkladki pod wtryski czy cos peklo?
Czy radzicie zrzucac glowicé, a i jak z zaworami w silniku CiTD?
Czy ewentualnie w tym modelu da sie wymienic uszczelniacze na zaworach bez sciágania glowicy?

Przepraszam brak mi polskiej czcionki.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez vqsoft » 13 sty 2010, 18:34

shellby a w jakim silniku da sie to zrobić bez mocnego kombinowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Enduro » 13 sty 2010, 18:42

shellby napisał(a):....
1. czy to podkladki pod wtryski czy.....?
2.Czy radzicie zrzucac glowicé.....?
3.Czy ewentualnie w tym modelu da sie wymienic uszczelniacze na zaworach bez sciágania glowicy?.....

1.raczej one!
2.raczej nie!
3.tak
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 14 sty 2010, 00:01

shellby napisał(a):Czy ewentualnie w tym modelu da sie wymienic uszczelniacze na zaworach
A po co ? Kolego , jak masz przedmuchy z pod korka wlewu oleju wymieniaj te uszczelki pod wtryskami , generalnie to jedyna przyczyna przedmuchów .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron