Prawidłowe ssanie na zimnym silniku!!
Strona 1 z 1
Witam. Przedstawie temat od paczatku. Zabtałem sie za czyszczenie przepustnic bo mi obroty nawalaly, wyczyscilem wszystko ładnie kanał wolnuch obrotow wyczyscilem patyczkami do uszów i oczywiscie preparatem carb (swietnie zdaja egzamin)d uszczelke dorobilem z gambitu i zlozylem wszytko na czarnym sylikonie do misek olejowych. Po odpaleniu i wyregulowaniu zeby obroty trzymaly bylo slychac straszne syczenie co mnie bardzo zaniepokokoilo. Porozgladalem sie u miejscowych mechanikow i zaczeły sie gadki ze tak ma byc ze nic nie ruszac itd. Pomyślałem że zadzwonie do Jaksy chociaż ja z Rzyeszowa a tam Warszawa opowiedzialem o moim syczeni i powiedzieli ze na 100% mam jakaś nieszczelność i trzbe to dobrze oglądnąć a dopiero potem cokolwiek ustawiac. Rozebralem jeszcze raz te wszystkie gumy wraz z mikserem gazu oprocz przepustnicy bo bylem na 99% ze to nie tam syczy. Zakupilem nowe opaski ściskowe i wszystko dokladnie zlozylem i odstawilem na wyschniecie. Po zapaleniu autka znowu wszystko sie rozregulowalo ale juz nie bylo slychac syczenia wiec zgasilem motor zmostkowalem ten z gnd i zaczalem regulowac sruba bypassu. Odziwo ładnie mi autko zaczelo reagowac na ta srube i wszystko sie ladnie ustawilo wraz z LPG. Ale wracajac do tematu na zimnym silniku jak odpalam to na ssaniu ida mi obroty na 1400-1600 a wczesniej szlo ponad 2000 czasami az na Lpg przerzucil. Pytanie takie jaka ma byc gorna wartosc obrotow na ssaniu??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
dziedzictom napisał(a):Pytanie takie jaka ma byc gorna wartosc obrotow na ssaniu??
W sumie dobre pytanie, chociaż ja u siebie nie zauważyłem żadnej reguły, przy odpaleniu skacze powyżej 2000 i zależy chyba od temp. na zewnątrz, jak szybko i do ilu obrotów spada...
no ja palilem Madzie dzisiaj przy 20 stopniowym mrozie i mi poszlo na 1500 a wczescniej w jeseni przed czyszczeniem przzepustnicy to ponad 2000 w owiele wyzszych teperaturach. i Ktora wartość jest prawidłowa
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Wzorowo. A jakie są wolne obroty po nagrzaniu silnika?dziedzictom napisał(a):na zimnym silniku jak odpalam to na ssaniu ida mi obroty na 1400-1600
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
delikatnie powyżej kreski pod jedynka (drugiej pomiedzy 0 a 1)
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Idealnie.dziedzictom napisał(a):delikatnie powyżej kreski pod jedynka (drugiej pomiedzy 0 a 1)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo Dzieki za podbudowujaca odpowiedz teraz jestem przekonany ze wszystko ok.
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
dziedzictom napisał(a):Witam. Przedstawie temat od paczatku. Zabtałem sie za czyszczenie przepustnic bo mi obroty nawalaly, wyczyscilem wszystko ładnie kanał wolnuch obrotow wyczyscilem patyczkami do uszów i oczywiscie preparatem carb (swietnie zdaja egzamin)d uszczelke dorobilem z gambitu i zlozylem wszytko na czarnym sylikonie do misek olejowych. Po odpaleniu i wyregulowaniu zeby obroty trzymaly bylo slychac straszne syczenie co mnie bardzo zaniepokokoilo. Porozgladalem sie u miejscowych mechanikow i zaczeły sie gadki ze tak ma byc ze nic nie ruszac itd. Pomyślałem że zadzwonie do Jaksy chociaż ja z Rzyeszowa a tam Warszawa opowiedzialem o moim syczeni i powiedzieli ze na 100% mam jakaś nieszczelność i trzbe to dobrze oglądnąć a dopiero potem cokolwiek ustawiac. Rozebralem jeszcze raz te wszystkie gumy wraz z mikserem gazu oprocz przepustnicy bo bylem na 99% ze to nie tam syczy. Zakupilem nowe opaski ściskowe i wszystko dokladnie zlozylem i odstawilem na wyschniecie. Po zapaleniu autka znowu wszystko sie rozregulowalo ale juz nie bylo slychac syczenia wiec zgasilem motor zmostkowalem ten z gnd i zaczalem regulowac sruba bypassu. Odziwo ładnie mi autko zaczelo reagowac na ta srube i wszystko sie ladnie ustawilo wraz z LPG. Ale wracajac do tematu na zimnym silniku jak odpalam to na ssaniu ida mi obroty na 1400-1600 a wczesniej szlo ponad 2000 czasami az na Lpg przerzucil. Pytanie takie jaka ma byc gorna wartosc obrotow na ssaniu??
Mogłby ktoś wytłumaczyć gdzie jest śruba bypassu? czytałem kilka wątków na temat regulacji i była tam informacja ,że jest to gdzies przy przepustnicy.ale ja nie moge znalęźć zadnej takiej sruby u siebie ;/ Mój motor to 626 GE 1.8 96r.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
bokser1111 jak popatrzysz od gory na przepustnice to po prawej stronie jest sruba bypassu obok ciegiełka od gazu.... podaje link z fotami lokalizacji tej śruby i czyszczenia przepustnicy viewtopic.php?t=21226 pozdro
Ostatnio edytowano 14 lut 2010, 10:15 przez dziedzictom, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
To ja także poproszę ten link. Mi przy minus 15 st. nie wchodziły obroty wyżej jak 1500-1600, ale zdaje się, że tak powinny. Czyszczenie dopiero mnie czeka, ale brak garażu, więc czekamy aż zima puści;)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
- Od: 23 lis 2009, 21:54
- Posty: 122
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
HEH nie zauważyłem że mi linka nie wkleiło już zedytowałem posta wyżej
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Hugo napisał(a):Idealnie.dziedzictom napisał(a):delikatnie powyżej kreski pod jedynka (drugiej pomiedzy 0 a 1)
nie wiem jak w FP ale w FS to okolo 600-650rpm a na zimny jak pamietam 1200rpm , przynajmniej ja tak mam w MX i w 626
@Speed: W moim FP jest podobnie. ok. 650-700 gdy silnik jest ciepły , natomiast na ssaniu jest to bardziej skomplikowane. W lecie miałem ok 1200-1300, jednak obroty wzrosły do 1600, gdy temperatura spadła do -20 *C. (samochód śpi pod gołym niebem)
- Od: 6 gru 2009, 20:05
- Posty: 10
- Skąd: Kozy
- Auto: 626 GE FP 96r (1.8i 16v – 90KM)
acristo napisał(a):@Speed: W moim FP jest podobnie. ok. 650-700 gdy silnik jest ciepły , natomiast na ssaniu jest to bardziej skomplikowane. W lecie miałem ok 1200-1300, jednak obroty wzrosły do 1600, gdy temperatura spadła do -20 *C. (samochód śpi pod gołym niebem)
Widzę że większość klubowiczów tak ma.... ja również można śmiało powiedzieć że czyszczenie przepustnicy pomaga także na zbyt wysokie ssanie (ponad 2000) a co za tym idzie mniejsze spalanie naszych Mazd
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6