Prawidłowe ssanie na zimnym silniku!!

Postprzez dziedzictom » 24 sty 2010, 14:28

Witam. Przedstawie temat od paczatku. Zabtałem sie za czyszczenie przepustnic bo mi obroty nawalaly, wyczyscilem wszystko ładnie kanał wolnuch obrotow wyczyscilem patyczkami do uszów i oczywiscie preparatem carb (swietnie zdaja egzamin)d uszczelke dorobilem z gambitu i zlozylem wszytko na czarnym sylikonie do misek olejowych. Po odpaleniu i wyregulowaniu zeby obroty trzymaly bylo slychac straszne syczenie co mnie bardzo zaniepokokoilo. Porozgladalem sie u miejscowych mechanikow i zaczeły sie gadki ze tak ma byc ze nic nie ruszac itd. Pomyślałem że zadzwonie do Jaksy chociaż ja z Rzyeszowa a tam Warszawa :) opowiedzialem o moim syczeni i powiedzieli ze na 100% mam jakaś nieszczelność i trzbe to dobrze oglądnąć a dopiero potem cokolwiek ustawiac. Rozebralem jeszcze raz te wszystkie gumy wraz z mikserem gazu oprocz przepustnicy bo bylem na 99% ze to nie tam syczy. Zakupilem nowe opaski ściskowe i wszystko dokladnie zlozylem i odstawilem na wyschniecie. Po zapaleniu autka znowu wszystko sie rozregulowalo ale juz nie bylo slychac syczenia wiec zgasilem motor zmostkowalem ten z gnd i zaczalem regulowac sruba bypassu. Odziwo ładnie mi autko zaczelo reagowac na ta srube i wszystko sie ladnie ustawilo wraz z LPG. Ale wracajac do tematu na zimnym silniku jak odpalam to na ssaniu ida mi obroty na 1400-1600 a wczesniej szlo ponad 2000 czasami az na Lpg przerzucil. Pytanie takie jaka ma byc gorna wartosc obrotow na ssaniu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez prezes83 » 24 sty 2010, 14:34

dziedzictom napisał(a):Pytanie takie jaka ma byc gorna wartosc obrotow na ssaniu??

W sumie dobre pytanie, chociaż ja u siebie nie zauważyłem żadnej reguły, przy odpaleniu skacze powyżej 2000 i zależy chyba od temp. na zewnątrz, jak szybko i do ilu obrotów spada...
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez dziedzictom » 24 sty 2010, 14:50

no ja palilem Madzie dzisiaj przy 20 stopniowym mrozie i mi poszlo na 1500 a wczescniej w jeseni przed czyszczeniem przzepustnicy to ponad 2000 w owiele wyzszych teperaturach. i Ktora wartość jest prawidłowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez Hugo » 24 sty 2010, 14:53

dziedzictom napisał(a):na zimnym silniku jak odpalam to na ssaniu ida mi obroty na 1400-1600
Wzorowo. A jakie są wolne obroty po nagrzaniu silnika?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez dziedzictom » 24 sty 2010, 15:26

delikatnie powyżej kreski pod jedynka (drugiej pomiedzy 0 a 1)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez Hugo » 24 sty 2010, 19:52

dziedzictom napisał(a):delikatnie powyżej kreski pod jedynka (drugiej pomiedzy 0 a 1)
Idealnie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez dziedzictom » 24 sty 2010, 21:47

Hugo Dzieki za podbudowujaca odpowiedz :D teraz jestem przekonany ze wszystko ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez bokser1111 » 12 lut 2010, 11:22

dziedzictom napisał(a):Witam. Przedstawie temat od paczatku. Zabtałem sie za czyszczenie przepustnic bo mi obroty nawalaly, wyczyscilem wszystko ładnie kanał wolnuch obrotow wyczyscilem patyczkami do uszów i oczywiscie preparatem carb (swietnie zdaja egzamin)d uszczelke dorobilem z gambitu i zlozylem wszytko na czarnym sylikonie do misek olejowych. Po odpaleniu i wyregulowaniu zeby obroty trzymaly bylo slychac straszne syczenie co mnie bardzo zaniepokokoilo. Porozgladalem sie u miejscowych mechanikow i zaczeły sie gadki ze tak ma byc ze nic nie ruszac itd. Pomyślałem że zadzwonie do Jaksy chociaż ja z Rzyeszowa a tam Warszawa :) opowiedzialem o moim syczeni i powiedzieli ze na 100% mam jakaś nieszczelność i trzbe to dobrze oglądnąć a dopiero potem cokolwiek ustawiac. Rozebralem jeszcze raz te wszystkie gumy wraz z mikserem gazu oprocz przepustnicy bo bylem na 99% ze to nie tam syczy. Zakupilem nowe opaski ściskowe i wszystko dokladnie zlozylem i odstawilem na wyschniecie. Po zapaleniu autka znowu wszystko sie rozregulowalo ale juz nie bylo slychac syczenia wiec zgasilem motor zmostkowalem ten z gnd i zaczalem regulowac sruba bypassu. Odziwo ładnie mi autko zaczelo reagowac na ta srube i wszystko sie ladnie ustawilo wraz z LPG. Ale wracajac do tematu na zimnym silniku jak odpalam to na ssaniu ida mi obroty na 1400-1600 a wczesniej szlo ponad 2000 czasami az na Lpg przerzucil. Pytanie takie jaka ma byc gorna wartosc obrotow na ssaniu??


Mogłby ktoś wytłumaczyć gdzie jest śruba bypassu? czytałem kilka wątków na temat regulacji i była tam informacja ,że jest to gdzies przy przepustnicy.ale ja nie moge znalęźć zadnej takiej sruby u siebie ;/ Mój motor to 626 GE 1.8 96r.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez dziedzictom » 12 lut 2010, 14:43

bokser1111 jak popatrzysz od gory na przepustnice to po prawej stronie jest sruba bypassu obok ciegiełka od gazu.... podaje link z fotami lokalizacji tej śruby i czyszczenia przepustnicy viewtopic.php?t=21226 pozdro
Ostatnio edytowano 14 lut 2010, 10:15 przez dziedzictom, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez desp » 13 lut 2010, 22:40

To ja także poproszę ten link. Mi przy minus 15 st. nie wchodziły obroty wyżej jak 1500-1600, ale zdaje się, że tak powinny. Czyszczenie dopiero mnie czeka, ale brak garażu, więc czekamy aż zima puści;)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez dziedzictom » 14 lut 2010, 10:17

HEH nie zauważyłem że mi linka nie wkleiło już zedytowałem posta wyżej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez Speed » 14 lut 2010, 15:03

Hugo napisał(a):
dziedzictom napisał(a):delikatnie powyżej kreski pod jedynka (drugiej pomiedzy 0 a 1)
Idealnie.



nie wiem jak w FP ale w FS to okolo 600-650rpm a na zimny jak pamietam 1200rpm , przynajmniej ja tak mam w MX i w 626
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez acristo » 16 lut 2010, 13:22

@Speed: W moim FP jest podobnie. ok. 650-700 gdy silnik jest ciepły , natomiast na ssaniu jest to bardziej skomplikowane. W lecie miałem ok 1200-1300, jednak obroty wzrosły do 1600, gdy temperatura spadła do -20 *C. (samochód śpi pod gołym niebem)
Obrazek
Początkujący
 
Od: 6 gru 2009, 20:05
Posty: 10
Skąd: Kozy
Auto: 626 GE FP 96r (1.8i 16v – 90KM)

Postprzez dziedzictom » 16 lut 2010, 13:52

acristo napisał(a):@Speed: W moim FP jest podobnie. ok. 650-700 gdy silnik jest ciepły , natomiast na ssaniu jest to bardziej skomplikowane. W lecie miałem ok 1200-1300, jednak obroty wzrosły do 1600, gdy temperatura spadła do -20 *C. (samochód śpi pod gołym niebem)

Widzę że większość klubowiczów tak ma.... ja również :) można śmiało powiedzieć że czyszczenie przepustnicy pomaga także na zbyt wysokie ssanie (ponad 2000) a co za tym idzie mniejsze spalanie naszych Mazd :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6