Polerowanie pokrywy zaworów/kolektora ssącego

Postprzez marek » 9 mar 2005, 11:42

Ponieważ odbieram liczne prośby o opis wykonania polerki aluminiowej pokrywy zaworów oraz kolektora ssącego, postanowiłem stworzyć ten temat.

1. Musimy się najpierw zaopatrzyć w odpowiednie uszczelki pod pokrywę zaworów/ kolektor ssący zaleznie od modelu.

2. Potrzebne są następujące narzędzia: Wiertarkę, kółko na wiertarke do papieru ściernego mocowanego na rzep. Papiery ścierne okrągłe mocowane na rzep: 120, 180, 280. Papier ścierny wodny w arkuszach 240, 360, 800, 1000(1200). Każdy rodzaj papieru kupić w ilości 2-3 sztuk, zależnie od wielkości powierzchni jaką zamierzamy szlifować. Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki. Pasta polerska, jedna tubka (ja stosowałem pastę do polerowania zaworów Brila)

3. Zdejmujemy elementy przeznaczone do polerowania. Jak sądzę można zrobic to na silniku, ale będzie znacznie trudniej.

4. Przystępujemy do szlifowania. Od najgrubszego papieru do najdrobniejszego, najpierw wiertarką na sucho a później papierem wodnym ręcznie. Przejście na drobniejszy papier wykonujemy gdy już nie widać efektu szlifowania. Po zakończeniu szlifowania papierami powierzchnia powinna być gładka, lekko matowa.

5. Za pomoca pasty i kółka filcowego polerujemy powierzchnie elementu. Polerujemy do momentu aż będziemy mogli sie przejrzeć jak w lustrze. (trwa to trochę...) Miejsca trudnodostępne polerujemy przy pomocy końcówek filcowych.

6. Montujemy z powrotem zdjęte części i podziwiamy efekt końcowy.

7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.

A oto mój silnik KF. Dodam, że obecnie po roku aluminium nie uległo zmatowieniu.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Globy » 9 mar 2005, 14:36

marek napisał(a):7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.

I na strone :]
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Jano » 15 mar 2005, 00:51

Dzięki wielkie za opis jak będe miał wiecej czasu postaram sie to zrobic u siebie.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez Achemenid » 15 mar 2005, 01:05

ile czasu na to straciles przyznaj sie bo takie reczne polerowanie to zmudna robota.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Jano » 15 mar 2005, 01:21

Uszcelki są konieczne? Czy wystarczy tylko odkręcić pokrywe zaworów zdiąc starą uszcelke, założyć nowo a potem przykręcić pokrywe ile ci zajeło polerowanie.
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez marek » 15 mar 2005, 22:20

w przypadku polerowania kolektora łatwiej się to robi po jego zdjęciu.
W przypadku rzędowych czwórek raczej i tak wchodzi w grę polerowanie tylko pokrywy zaworów, gdyż kolektor jest z tyłu silnika i nie ma tak efektownego kształtu jak w V6.

Koszt uszczelek nie jest duży!

Czasowo da się to zrobić w jeden dzień łącznie z rozkładaniem i składaniem.

Zdjęcie kolektora i pokrywy 2 godziny, polerowanie ok. 4-6h i złożenie wszystkiego ok 2h. Przy za łożeniu że się już to robiło :P

Mi zajęło to 2 dni bo jeszcze się bawiłem w polerowanie kanałów ssących w kolektorze, gruntowne czyszczenie przepustnicy oraz regulację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Jano » 16 mar 2005, 01:47

Zdiecie pokrywy p0olega tylko na odkreceniu umnie chyba 6 śróbek, nigdy tego nie robiłem wiec nie wiem czy mam być przegotowany na jakieś niespodzianki.
Gdzie moge dostać:" Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki ".
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez mlody1921 » 12 lip 2005, 23:02

a czy da rade robic to bez sciagania pokrywy zaworow i recznie zrobic kolektor ssący??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Pyton162 » 12 lip 2005, 23:32

oczywiscie ze da , ja wlasnie jestem w trakcie polerki silnika i nie sciagam zadnych elementow i jest git , a w zeszlym tygodniu wypolerowalem alusy, pozdro
Pyton162
 

Postprzez Pyton162 » 16 lip 2005, 17:08

silniczek wypolerowany , robilem na raty bo zabardzo czasu nie mialem w tygodniu ale dzisiaj skonczylem i wyglada super , silniczek naprawde zyskal na wygladzie pozdro
Pyton162
 

Postprzez Italiano » 16 lip 2005, 20:40

Morgenik napisał(a):silniczek wypolerowany , robilem na raty bo zabardzo czasu nie mialem w tygodniu ale dzisiaj skonczylem i wyglada super , silniczek naprawde zyskal na wygladzie pozdro

To jeszcze do uzupełnienia całości zapodasz jakieś foty? :D

Ja może też się skusze na coś takiego,fajny efekt końcowy. :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez jacobs » 14 cze 2006, 20:13

Zrobie troche odkopa, ale to chyba lepiej niż zakładać nowy temat :).

Wzięłem się dzisiaj za polerowanie :]. Jak widać mój silniczek nie prezentuje sie zbyt dobrze :
http://img323.imageshack.us/img323/8223/image2619oa.jpg
Dziś troche wyczyściłem tą część po lewej (uciętą na zdjęciu) i napisy, chyba troche widać różnice :P
http://img360.imageshack.us/img360/7771/image2621il.jpg
No i mam kilka problemów :/
Czy pokrywa zaworów po wypolerowaniu jest idealna? Tzn. dziś używałem tylko papieru <400 zwykłego, mimo długiego tarcia zostają takie kropki. Jechać dalej tą 400 czy przejść do wodnych?? Bo już sie boje że dzióre zrobie :P
Drugi problem to polerka reszty kolektora. Dla utrudnienia postanowiłem zrobić to bez jego zdejmowania :]. Ma ktoś jakiś patent, żeby zabespieczyć te kanały na świece?? Myślałem żeby upchnąć tam szmatki, po polerce wyciągnąć i jeszcze przedmuchać sprężonym powietrzem (takim do kompa). Czy to starczy??

Hmm, jeszcze z dwa dni roboty przede mną :P


EDIT: Bym zapomiał :P. Przeszkadza mi jeszcze ta rurka po lewej, co to jest?? Da się to odkręcić?? W dodatku zobaczyłem że ona się troche poci na łączeniu .
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Robo » 15 cze 2006, 21:54

jacobs242 napisał(a):Czy pokrywa zaworów po wypolerowaniu jest idealna?

Taka idealna to ona nie jest. WIadomo wszystkich miejsc nie da się wypolerować ale duże i proste powierzchnie wychodzą ładnie. Wydaje mi się, że zacząłeś od dość drobnego papieru. Ja osobiście cały czas używałem papieru wodnego. Zaczynałem od papieru o ziarnistości bodajże 240 następnie 360 później 800 i na sam koniec 2000. Na koniec filc i pasta polerska ja używałem G3 na przemian z jakąś pastą woskującą. Wszystko wykonywałem ręcznie bez ingerencji mechanicznej.

jacobs242 napisał(a):Myślałem żeby upchnąć tam szmatki, po polerce wyciągnąć i jeszcze przedmuchać sprężonym powietrzem (takim do kompa). Czy to starczy??

Powinno wystarczyć.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w uzyskaniu porządanej powierzchni. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Boris86 » 16 cze 2006, 01:36

jacobs242 napisał(a): Jechać dalej tą 400 czy przejść do wodnych??

Jechać grubszym papierem.... ja zaczynam od 120 na rolce zawsze i używam dużego wachlarza papierów... czym wiecej papierów tym lepszy efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez jacobs » 16 cze 2006, 12:56

dobra zaopatrzyłem sie w papier :]

Jeszzce jedno: Co to jest ten wąż mocowany do pokrywy zaworów ( po lewej)?? Moge odkręcić te jego mocowania (do pokrywy)?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jano » 16 cze 2006, 13:15

Jaki papier po koleji stosować i ile arkuszy poszegulnych ziarnistości jest potrzebne ?
http://www.protege.prv.pl http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=5647 Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2004, 13:14
Posty: 288
Skąd: W-wa / Łomża
Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM

Postprzez jacobs » 16 cze 2006, 13:18

wszystko masz napisane na pierwszej stronie, ja kupiłem po 3 arkusze wodnych, a zwykłego mam mnóstwo ;), na koniec pasta polerska i masz lustro :], po południu lece znowu polerować.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 16 cze 2006, 19:33

po godzinie polerowania wiertarką, stwierdzam że usunięcie tych kropek jest niemożliwe lub będe potrzebował na to 5 lat :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Xtreme3 » 19 cze 2006, 13:55

Papier scierny 120, 240 pozniej wodny 500 , 1000 i na koniec wiertarka+filc i zielona pasta polerska. Wszystko na silniku bez odkrecania.

ObrazekObrazek

wypolerowany silnik naprawde zwraca uwage :) <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3771&postdays=0&postorder=asc&start=0">EMM na Slowacji</a> ostatnie zdiecie 1 strona
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2004, 20:05
Posty: 83
Skąd: Pruszcz Gd
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+

Postprzez Lcfr » 19 cze 2006, 16:58

niezbyt mi sie podobaja polerowane pokrywy (; )

ale tutaj SZACUNEK – efekt [tiiit]
i autko zdbane...
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: wawa/sometimes radom
Auto: D15B7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje