Polerowanie pokrywy zaworów/kolektora ssącego
Ponieważ odbieram liczne prośby o opis wykonania polerki aluminiowej pokrywy zaworów oraz kolektora ssącego, postanowiłem stworzyć ten temat.
1. Musimy się najpierw zaopatrzyć w odpowiednie uszczelki pod pokrywę zaworów/ kolektor ssący zaleznie od modelu.
2. Potrzebne są następujące narzędzia: Wiertarkę, kółko na wiertarke do papieru ściernego mocowanego na rzep. Papiery ścierne okrągłe mocowane na rzep: 120, 180, 280. Papier ścierny wodny w arkuszach 240, 360, 800, 1000(1200). Każdy rodzaj papieru kupić w ilości 2-3 sztuk, zależnie od wielkości powierzchni jaką zamierzamy szlifować. Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki. Pasta polerska, jedna tubka (ja stosowałem pastę do polerowania zaworów Brila)
3. Zdejmujemy elementy przeznaczone do polerowania. Jak sądzę można zrobic to na silniku, ale będzie znacznie trudniej.
4. Przystępujemy do szlifowania. Od najgrubszego papieru do najdrobniejszego, najpierw wiertarką na sucho a później papierem wodnym ręcznie. Przejście na drobniejszy papier wykonujemy gdy już nie widać efektu szlifowania. Po zakończeniu szlifowania papierami powierzchnia powinna być gładka, lekko matowa.
5. Za pomoca pasty i kółka filcowego polerujemy powierzchnie elementu. Polerujemy do momentu aż będziemy mogli sie przejrzeć jak w lustrze. (trwa to trochę...) Miejsca trudnodostępne polerujemy przy pomocy końcówek filcowych.
6. Montujemy z powrotem zdjęte części i podziwiamy efekt końcowy.
7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.
A oto mój silnik KF. Dodam, że obecnie po roku aluminium nie uległo zmatowieniu.
1. Musimy się najpierw zaopatrzyć w odpowiednie uszczelki pod pokrywę zaworów/ kolektor ssący zaleznie od modelu.
2. Potrzebne są następujące narzędzia: Wiertarkę, kółko na wiertarke do papieru ściernego mocowanego na rzep. Papiery ścierne okrągłe mocowane na rzep: 120, 180, 280. Papier ścierny wodny w arkuszach 240, 360, 800, 1000(1200). Każdy rodzaj papieru kupić w ilości 2-3 sztuk, zależnie od wielkości powierzchni jaką zamierzamy szlifować. Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki. Pasta polerska, jedna tubka (ja stosowałem pastę do polerowania zaworów Brila)
3. Zdejmujemy elementy przeznaczone do polerowania. Jak sądzę można zrobic to na silniku, ale będzie znacznie trudniej.
4. Przystępujemy do szlifowania. Od najgrubszego papieru do najdrobniejszego, najpierw wiertarką na sucho a później papierem wodnym ręcznie. Przejście na drobniejszy papier wykonujemy gdy już nie widać efektu szlifowania. Po zakończeniu szlifowania papierami powierzchnia powinna być gładka, lekko matowa.
5. Za pomoca pasty i kółka filcowego polerujemy powierzchnie elementu. Polerujemy do momentu aż będziemy mogli sie przejrzeć jak w lustrze. (trwa to trochę...) Miejsca trudnodostępne polerujemy przy pomocy końcówek filcowych.
6. Montujemy z powrotem zdjęte części i podziwiamy efekt końcowy.
7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.
A oto mój silnik KF. Dodam, że obecnie po roku aluminium nie uległo zmatowieniu.
marek napisał(a):7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.
I na strone
Uszcelki są konieczne? Czy wystarczy tylko odkręcić pokrywe zaworów zdiąc starą uszcelke, założyć nowo a potem przykręcić pokrywe ile ci zajeło polerowanie.
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
w przypadku polerowania kolektora łatwiej się to robi po jego zdjęciu.
W przypadku rzędowych czwórek raczej i tak wchodzi w grę polerowanie tylko pokrywy zaworów, gdyż kolektor jest z tyłu silnika i nie ma tak efektownego kształtu jak w V6.
Koszt uszczelek nie jest duży!
Czasowo da się to zrobić w jeden dzień łącznie z rozkładaniem i składaniem.
Zdjęcie kolektora i pokrywy 2 godziny, polerowanie ok. 4-6h i złożenie wszystkiego ok 2h. Przy za łożeniu że się już to robiło
Mi zajęło to 2 dni bo jeszcze się bawiłem w polerowanie kanałów ssących w kolektorze, gruntowne czyszczenie przepustnicy oraz regulację.
W przypadku rzędowych czwórek raczej i tak wchodzi w grę polerowanie tylko pokrywy zaworów, gdyż kolektor jest z tyłu silnika i nie ma tak efektownego kształtu jak w V6.
Koszt uszczelek nie jest duży!
Czasowo da się to zrobić w jeden dzień łącznie z rozkładaniem i składaniem.
Zdjęcie kolektora i pokrywy 2 godziny, polerowanie ok. 4-6h i złożenie wszystkiego ok 2h. Przy za łożeniu że się już to robiło
Mi zajęło to 2 dni bo jeszcze się bawiłem w polerowanie kanałów ssących w kolektorze, gruntowne czyszczenie przepustnicy oraz regulację.
Zdiecie pokrywy p0olega tylko na odkreceniu umnie chyba 6 śróbek, nigdy tego nie robiłem wiec nie wiem czy mam być przegotowany na jakieś niespodzianki.
Gdzie moge dostać:" Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki ".
Gdzie moge dostać:" Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki ".
- Od: 18 maja 2004, 13:14
- Posty: 288
- Skąd: W-wa / Łomża
- Auto: Biała Mazda Protege 1.8 16V-DX SOHC 93' 103KM
oczywiscie ze da , ja wlasnie jestem w trakcie polerki silnika i nie sciagam zadnych elementow i jest git , a w zeszlym tygodniu wypolerowalem alusy, pozdro
-
Pyton162
silniczek wypolerowany , robilem na raty bo zabardzo czasu nie mialem w tygodniu ale dzisiaj skonczylem i wyglada super , silniczek naprawde zyskal na wygladzie pozdro
-
Pyton162
Morgenik napisał(a):silniczek wypolerowany , robilem na raty bo zabardzo czasu nie mialem w tygodniu ale dzisiaj skonczylem i wyglada super , silniczek naprawde zyskal na wygladzie pozdro
To jeszcze do uzupełnienia całości zapodasz jakieś foty?
Ja może też się skusze na coś takiego,fajny efekt końcowy.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Zrobie troche odkopa, ale to chyba lepiej niż zakładać nowy temat .
Wzięłem się dzisiaj za polerowanie . Jak widać mój silniczek nie prezentuje sie zbyt dobrze :
http://img323.imageshack.us/img323/8223/image2619oa.jpg
Dziś troche wyczyściłem tą część po lewej (uciętą na zdjęciu) i napisy, chyba troche widać różnice
http://img360.imageshack.us/img360/7771/image2621il.jpg
No i mam kilka problemów :/
Czy pokrywa zaworów po wypolerowaniu jest idealna? Tzn. dziś używałem tylko papieru <400 zwykłego, mimo długiego tarcia zostają takie kropki. Jechać dalej tą 400 czy przejść do wodnych?? Bo już sie boje że dzióre zrobie
Drugi problem to polerka reszty kolektora. Dla utrudnienia postanowiłem zrobić to bez jego zdejmowania . Ma ktoś jakiś patent, żeby zabespieczyć te kanały na świece?? Myślałem żeby upchnąć tam szmatki, po polerce wyciągnąć i jeszcze przedmuchać sprężonym powietrzem (takim do kompa). Czy to starczy??
Hmm, jeszcze z dwa dni roboty przede mną
EDIT: Bym zapomiał . Przeszkadza mi jeszcze ta rurka po lewej, co to jest?? Da się to odkręcić?? W dodatku zobaczyłem że ona się troche poci na łączeniu .
Wzięłem się dzisiaj za polerowanie . Jak widać mój silniczek nie prezentuje sie zbyt dobrze :
http://img323.imageshack.us/img323/8223/image2619oa.jpg
Dziś troche wyczyściłem tą część po lewej (uciętą na zdjęciu) i napisy, chyba troche widać różnice
http://img360.imageshack.us/img360/7771/image2621il.jpg
No i mam kilka problemów :/
Czy pokrywa zaworów po wypolerowaniu jest idealna? Tzn. dziś używałem tylko papieru <400 zwykłego, mimo długiego tarcia zostają takie kropki. Jechać dalej tą 400 czy przejść do wodnych?? Bo już sie boje że dzióre zrobie
Drugi problem to polerka reszty kolektora. Dla utrudnienia postanowiłem zrobić to bez jego zdejmowania . Ma ktoś jakiś patent, żeby zabespieczyć te kanały na świece?? Myślałem żeby upchnąć tam szmatki, po polerce wyciągnąć i jeszcze przedmuchać sprężonym powietrzem (takim do kompa). Czy to starczy??
Hmm, jeszcze z dwa dni roboty przede mną
EDIT: Bym zapomiał . Przeszkadza mi jeszcze ta rurka po lewej, co to jest?? Da się to odkręcić?? W dodatku zobaczyłem że ona się troche poci na łączeniu .
If you’re in control, you’re not going fast enough.
jacobs242 napisał(a):Czy pokrywa zaworów po wypolerowaniu jest idealna?
Taka idealna to ona nie jest. WIadomo wszystkich miejsc nie da się wypolerować ale duże i proste powierzchnie wychodzą ładnie. Wydaje mi się, że zacząłeś od dość drobnego papieru. Ja osobiście cały czas używałem papieru wodnego. Zaczynałem od papieru o ziarnistości bodajże 240 następnie 360 później 800 i na sam koniec 2000. Na koniec filc i pasta polerska ja używałem G3 na przemian z jakąś pastą woskującą. Wszystko wykonywałem ręcznie bez ingerencji mechanicznej.
jacobs242 napisał(a):Myślałem żeby upchnąć tam szmatki, po polerce wyciągnąć i jeszcze przedmuchać sprężonym powietrzem (takim do kompa). Czy to starczy??
Powinno wystarczyć.
Pozdrawiam i życzę powodzenia w uzyskaniu porządanej powierzchni.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
jacobs242 napisał(a): Jechać dalej tą 400 czy przejść do wodnych??
Jechać grubszym papierem.... ja zaczynam od 120 na rolce zawsze i używam dużego wachlarza papierów... czym wiecej papierów tym lepszy efekt.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Papier scierny 120, 240 pozniej wodny 500 , 1000 i na koniec wiertarka+filc i zielona pasta polerska. Wszystko na silniku bez odkrecania.
wypolerowany silnik naprawde zwraca uwage <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3771&postdays=0&postorder=asc&start=0">EMM na Slowacji</a> ostatnie zdiecie 1 strona
wypolerowany silnik naprawde zwraca uwage <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3771&postdays=0&postorder=asc&start=0">EMM na Slowacji</a> ostatnie zdiecie 1 strona
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
- Od: 9 cze 2004, 20:05
- Posty: 83
- Skąd: Pruszcz Gd
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+
niezbyt mi sie podobaja polerowane pokrywy (; )
ale tutaj SZACUNEK – efekt [tiiit]
i autko zdbane...
ale tutaj SZACUNEK – efekt [tiiit]
i autko zdbane...
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 30 maja 2006, 17:59
- Posty: 42
- Skąd: wawa/sometimes radom
- Auto: D15B7
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje