Luz w przekładni kierowniczej

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Bokciu » 3 kwi 2005, 11:26

Witam
Od pewnego czasu zauwazylem ,ze jadac po nierownosciach czyt.dziurach słychac delikatne stuki z lewego koła.Myslalem ,ze to koncowka drążka bądz cos z tych rzeczy. Okazalo sie ,ze wszystko jest OK.Stuki pochodza z listwy czyli z przekładni kierowniczej.
Z tego co wiem doraznie mozna ja zregenerowac ale czy to ma sens.Moze ktos mial podobny problem i jakos temu zaradzil.Wymiana wiaze sie z duzymi kosztami wiec odpada.Za wszelkie rady z gory dziekuje.

Pozdrawiam
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez robaszki » 3 kwi 2005, 22:49

A czy aby na pewno to z tamtąd te stuki? Miałem podobny problem i okazało się że przyczyna była bardziej prozaiczna ( na szczęście).
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2004, 21:58
Posty: 106
Skąd: Kwidzynkowo
Auto: mazda 626 2.0

Postprzez Bokciu » 3 kwi 2005, 23:12

Napewno,napewno
Sprawdzane bylo gruntownie na serwisie u mnie.
Prozaiczne powiadasz...to co takiego to było???Bardzo jestem ciekawy.
Pozdr.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez b2 » 4 kwi 2005, 16:41

u mnie zawiecha na kontroli w 2 niezależnych zakładach – sztywno, aż miło.
ale łomocze delikatnie na nierównościach – lekki luz na listwie. lekarstwo – wymiana. olewam. jeżdżę dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez mtaranti » 5 kwi 2005, 23:48

a moze to sforzeń zwrotnicy?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez JACU626 » 6 kwi 2005, 08:21

Niewyczuwalny luz na końcówce drążka długiej a stuk w środku słychać. Przerabiałem to i stwierdzam że żadnego luzu w maglownicy nie ma a z tego co wiem ma przejechane mniej jak auto ale z 500 stukneło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez dakopi » 9 cze 2006, 13:25

Witam Wszystkich! Mam do wymiany przakładnie kierowniczą w Xedosie 6 V6, po spotkaniu z megadziurą pojawił sie luz w prawym kole. Wymieniłem wszystkie tuleje, sworznie, amory i łożyska w przednim zawieszeniu, pozostał tylko luz na przekładni. Czy pasowala by przekładnia z 626 GE (02-97r.)???? Czy trzeba wymontowywać silnik przy wymianie przkładni??? Proszę o wskazówki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez Paweł » 9 cze 2006, 17:29

Jakis czas temu rozbieralem maglownice z cronosa i nie wiem, moze zle na to patrzylem, ale gdyby na listwie mial pojawic sie luz, to olej musialby z przekladni wyciekac wiadrami. Ewentualnie jest mozliwosc luzu na walku zebatym lub jego zazebieniu, ale wtedy na 100% bylby wyczuwalny luz na kierownicy. Dodam, ze akurat ten luz w przekladni forda mozna skasowac albo fabryczna regulacja lub zestawem naprawczym.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez dakopi » 9 cze 2006, 20:11

U mnie nie ma żadnych wycieków z przekładni. Wydaje mi się, że ten luz czasem jest mniejszy, a czasem większy, czy to możliwe??? Luz na kole kierownicy jest wyczuwalny, nawet przy załączonym silniku. Może regulacja w tym przypadku coś pomogła, albo regenarcja całej przekładni?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 12:53
Posty: 135
Skąd: Wyry/Górny Śląsk
Auto: CLK 430
Quest 3.3 V6
Micra K11

Postprzez qlesh » 20 sty 2007, 17:57

Dopiszę się tu:
Jak wymontować przekładnię kierowniczą? Zdjąłem narazie końcówki drążków kierowniczych.
Czym najlepiej odkręcać przewody doprowadzające płyn do przekładni?
Ile tego płynu tam poleci jak to rozkręcę? Czy można go jakimś sprytnym sposobem spuścić przed odkręcaniem przewodów?
Czy muszą być odpowiednie klucze takie jak do przewodów hamulcowych?
Co z "góry" trzeba wymontować żeby wyjąć przekładnię?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez cynia80 » 22 sty 2007, 16:07

stukać może jaszcze drążek kierowniczy na jabłku u mnie tak było a żaden diagnosta nie ptrafił tego stwirdzić jednoznacznie i też w pierwszej kolejnosci mówil że to luz w przekładni.i
MADZIA MOJA MIłOść
Początkujący
 
Od: 29 gru 2006, 16:14
Posty: 17
Skąd: KRAśNIK
Auto: 1.8 16V DOHC 94r. GE

Postprzez Redoo » 22 sty 2007, 22:33

jak to przekładnia to ja polecam wymiane na nowa szukaj nie sa tak drogie regeneracja to zalerzy od pojemnosci portfela ale zawsze lepiej miec zregenerowana niz roztyrana (jak nima na nue:) ) ja miałem tesh taki problem ale okazało sie ze to przegob wachacza cena 15zł a wtłoczenia 20zł.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6