Skrócenie lewarka / zmiana gałki skrzyni biegów

Postprzez tomekrvf » 23 sty 2006, 10:17

Lewarek lepiej wydłużyć...Wygodniej się wbija biegi i jest lepsza dźwignia jakby coś nie chciało się połączyć w skrzyni:) Mam tak w bordo GE i jest bomba
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Wojtas_323F » 23 sty 2006, 13:57

Dziwne macie problemy. Ja nie widzę związku między szybkością zmiany biegów a długością drążka. Tak samo zupełnie to nie wpływa na to czy biegi wchodzą cięzko czy lekko. Zmieni się tylko czas kiedy trzymamy kierownicę jedną ręką, w sporcie to dużo zmienia ale przy jeździe po ulicach zupełnie nic. Jak kiedys jeździłem starym trupem trzeba było zawsze mocno trzymać kierownicę bo rakieta potrafiła sobie sama skręcic przy przyspieszaniu albo hamowaniu ale w Mazdzie tego nie widziałem. Nowe samochody z napędem na przednią oś są tak skonstruowane żeby nie było problemów z ich prowadzeniem i praktycznie ich nie ma. Chyba że po ostrym tankowaniu <diabełek> co oczywiście wszyscy potępiamy.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez mbmaster » 23 sty 2006, 14:17

A ja powiem tak. Dzieki pomocy marruda udalo sie ta piekna galeczke zamontowac. Wyglada to o niebiosa lepiej i tak samo jest ze zmienianiem beigow. Nie widze roznicy czy ciezej czy lzej cjoc o polowe galka zostala skrocona. zrobie fotki jaik bede mial nowy aprart. Pozdrawiam i dziekuje marudowi za pomoc (mozna by powiedziec za montarz) <lol>
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez siwy_dymek » 23 sty 2006, 16:56

Wojtas_323F napisał(a): Ja nie widzę związku między szybkością zmiany biegów a długością drążka. Tak samo zupełnie to nie wpływa na to czy biegi wchodzą cięzko czy lekko.


Jak to nie ma zwiazku!! Jakbys wydluzyl sobie drazek o pol metra, i chwycil na koncu, to bys musial z jedynki na dwojke z 40cm ruch reka wykonac zeby zmienic biegi! A szybciej chyba wykonac ruch ktory ma 10cm, co nie??
A jesli chodzi o ciezkosc zmiany biego to drazek ten jest niczym innym jak maszyna prosta! Dlugie ramie wymaga wlozeia mniejszej sily, krotkie ramie wiekszej! Wiec sam widzisz ze oba Twoje stwierdzenia nie trzymaja spojnosci!
A co do skracania, to myslalem o tym bardzije w sensie wizualnym, bo podobaja mi sie krotkie drazki! Zastanowie sie nad tym na wiosne, jak bedzie cieplej, zobacze wtedy jak pracuje ten drazek! Skrzynia w efce jest dosc precyzyjna wiec mozna taki manewr rozwazyc...
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez ERNI » 24 sty 2006, 00:22

A jak wogle sciągnąć starą gałke???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2005, 18:31
Posty: 6
Auto: MX3 V6 je je je :)

Postprzez siwy_dymek » 24 sty 2006, 00:37

ERNI napisał(a):A jak wogle sciągnąć starą gałke?


ja sie odkreca, na drazku jest gwint
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez mbmaster » 24 sty 2006, 00:40

krecisz cala galka w przeciwna storne do ruchu wskazowek zegra.
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez RULES » 24 sty 2006, 00:52

wpóźniłem się jeden dzień aby Was uprzedzić żebyście nie wbijali przypadkiem gałki skrzyni na drążek z dużą siła (nie dotyczy gwintowanych) ponieważ nie zdajecie sobie sprawe z tym na jakis 2 malutkich plasticzkach trzyma sie cały mechanizm gałki biegów. Wbijanie grozi pęknięciem i dlatego cała gałka bardz oczęśto spada w dół co nie jest wygodne podczas jazdy ( przerabiałem ten temat)

Ale naszczęście Wam się udało więc pisze aby pomóc innym
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 12:35
Posty: 899
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CLS320 CDI

Postprzez Morder » 24 sty 2006, 09:43

rules, co Ty ? młotkiem wbijałeś ? <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez RULES » 24 sty 2006, 13:51

Morder napisał(a):rules, co Ty ? młotkiem wbijałeś ? <lol> <lol> <lol>


dałem mechanikom aby skrócili drążek i jak odbierałem samochód to gałka była już na dole :(

specjaliści
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 12:35
Posty: 899
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CLS320 CDI

Postprzez siwy_dymek » 24 sty 2006, 13:55

RULES napisał(a):dałem mechanikom aby skrócili drążek i jak odbierałem samochód to gałka była już na dole


Kumplowi jego fachowy mechanik tez galke w sejku nabijal!! Teraz ma obrotowa <lol>
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez tomekrvf » 24 sty 2006, 17:31

Tak wogóle to jakie znaczenie ma czas zmiany biegów w aucie które ma około 10 do setki....
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Puhcio » 24 sty 2006, 18:44

tomekrvf napisał(a):Tak wogóle to jakie znaczenie ma czas zmiany biegów w aucie które ma około 10 do setki....


Podobne jak magnetyzer <lol> ;)

Ale MX6 KL ma niecałe 8 s. :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez MARRUD » 25 sty 2006, 00:01

mbmaster napisał(a):A ja powiem tak. Dzieki pomocy marruda udalo sie ta piekna galeczke zamontowac. Wyglada to o niebiosa lepiej i tak samo jest ze zmienianiem beigow. Nie widze roznicy czy ciezej czy lzej cjoc o polowe galka zostala skrocona. zrobie fotki jaik bede mial nowy aprart. Pozdrawiam i dziekuje marudowi za pomoc (mozna by powiedziec za montarz) <lol>


A proszę Cię bardzo :–).

Ja też uważam, że teraz gałka o niebo lepiej wygląda. A jeżeli chodzi o montaż to trzeba się trochę pomęczyć, zebrać odpowiedni sprzęt (dobrze że sklep muzyczny był w pobliżu :–))i lekko pomyśleć, a później trzeba się już tylko cieszyć z wyglądu nowej gałki. Na 100% skórcę sobie gałkę moim nowym nabytku, jak tylko zacznie jeździć :–)

Pozdrawiam
Sprzedam różne części do mx-6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2005, 08:49
Posty: 301
Skąd: Warszawa
Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5

Postprzez mbmaster » 25 sty 2006, 00:11

Niom NIom Czekam na twoja Kl-ke <jupi> Bedzie sie mial z kim scigac na Warszawskich soptkaniach
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez tomekrvf » 25 sty 2006, 10:26

Puhcio napisał(a):Ale MX6 KL ma niecałe 8 s

Ja stawiam na powyżej 8. Ta sama skrzynia i taka sama masa co GE KL a GE ma 8.5 do 100.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez mbmaster » 26 sty 2006, 00:01

mx-6 jest lzejsza chyba o 60kg
Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez pawelc » 26 sty 2006, 09:26

a ja żeby pogodzić napisze że ma 8.2 :D ,ale to jest tak jak z mocą gdzieniegdzie podane jest 168 a w większośći 165 KM a co do skracania lewarka to mi akurat on nie przeszkadza ,gałkę wymieniłem założyłem od mazdy 6 wezmę dzisiaj aparat to zrobię fotkę bardzo ładnie wygląda bynajmniej mi sie podoba
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mbmaster » 3 lut 2006, 20:21

Zoom zoom Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez pawelc » 3 lut 2006, 23:32

a to moja gałeczka od mazdy 6 prezentuje się świetnie w mx-ie

widok z góry

Obrazek

i z boku

Obrazek

trochę ciemne fotki ale robione w nocy bez flesha (z lampą za dużo było kurzu widać ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje