Skrócenie lewarka / zmiana gałki skrzyni biegów
Dziwne macie problemy. Ja nie widzę związku między szybkością zmiany biegów a długością drążka. Tak samo zupełnie to nie wpływa na to czy biegi wchodzą cięzko czy lekko. Zmieni się tylko czas kiedy trzymamy kierownicę jedną ręką, w sporcie to dużo zmienia ale przy jeździe po ulicach zupełnie nic. Jak kiedys jeździłem starym trupem trzeba było zawsze mocno trzymać kierownicę bo rakieta potrafiła sobie sama skręcic przy przyspieszaniu albo hamowaniu ale w Mazdzie tego nie widziałem. Nowe samochody z napędem na przednią oś są tak skonstruowane żeby nie było problemów z ich prowadzeniem i praktycznie ich nie ma. Chyba że po ostrym tankowaniu co oczywiście wszyscy potępiamy.
- Od: 18 maja 2005, 01:13
- Posty: 86
- Skąd: Białystok
- Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991
A ja powiem tak. Dzieki pomocy marruda udalo sie ta piekna galeczke zamontowac. Wyglada to o niebiosa lepiej i tak samo jest ze zmienianiem beigow. Nie widze roznicy czy ciezej czy lzej cjoc o polowe galka zostala skrocona. zrobie fotki jaik bede mial nowy aprart. Pozdrawiam i dziekuje marudowi za pomoc (mozna by powiedziec za montarz)
Zoom zoom Zoom
Wojtas_323F napisał(a): Ja nie widzę związku między szybkością zmiany biegów a długością drążka. Tak samo zupełnie to nie wpływa na to czy biegi wchodzą cięzko czy lekko.
Jak to nie ma zwiazku!! Jakbys wydluzyl sobie drazek o pol metra, i chwycil na koncu, to bys musial z jedynki na dwojke z 40cm ruch reka wykonac zeby zmienic biegi! A szybciej chyba wykonac ruch ktory ma 10cm, co nie??
A jesli chodzi o ciezkosc zmiany biego to drazek ten jest niczym innym jak maszyna prosta! Dlugie ramie wymaga wlozeia mniejszej sily, krotkie ramie wiekszej! Wiec sam widzisz ze oba Twoje stwierdzenia nie trzymaja spojnosci!
A co do skracania, to myslalem o tym bardzije w sensie wizualnym, bo podobaja mi sie krotkie drazki! Zastanowie sie nad tym na wiosne, jak bedzie cieplej, zobacze wtedy jak pracuje ten drazek! Skrzynia w efce jest dosc precyzyjna wiec mozna taki manewr rozwazyc...
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
ERNI napisał(a):A jak wogle sciągnąć starą gałke?
ja sie odkreca, na drazku jest gwint
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
wpóźniłem się jeden dzień aby Was uprzedzić żebyście nie wbijali przypadkiem gałki skrzyni na drążek z dużą siła (nie dotyczy gwintowanych) ponieważ nie zdajecie sobie sprawe z tym na jakis 2 malutkich plasticzkach trzyma sie cały mechanizm gałki biegów. Wbijanie grozi pęknięciem i dlatego cała gałka bardz oczęśto spada w dół co nie jest wygodne podczas jazdy ( przerabiałem ten temat)
Ale naszczęście Wam się udało więc pisze aby pomóc innym
Ale naszczęście Wam się udało więc pisze aby pomóc innym
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
- Od: 16 lis 2003, 12:35
- Posty: 899
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: CLS320 CDI
Morder napisał(a):rules, co Ty ? młotkiem wbijałeś ?
dałem mechanikom aby skrócili drążek i jak odbierałem samochód to gałka była już na dole
specjaliści
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
- Od: 16 lis 2003, 12:35
- Posty: 899
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: CLS320 CDI
RULES napisał(a):dałem mechanikom aby skrócili drążek i jak odbierałem samochód to gałka była już na dole
Kumplowi jego fachowy mechanik tez galke w sejku nabijal!! Teraz ma obrotowa
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
mbmaster napisał(a):A ja powiem tak. Dzieki pomocy marruda udalo sie ta piekna galeczke zamontowac. Wyglada to o niebiosa lepiej i tak samo jest ze zmienianiem beigow. Nie widze roznicy czy ciezej czy lzej cjoc o polowe galka zostala skrocona. zrobie fotki jaik bede mial nowy aprart. Pozdrawiam i dziekuje marudowi za pomoc (mozna by powiedziec za montarz) <lol>
A proszę Cię bardzo :–).
Ja też uważam, że teraz gałka o niebo lepiej wygląda. A jeżeli chodzi o montaż to trzeba się trochę pomęczyć, zebrać odpowiedni sprzęt (dobrze że sklep muzyczny był w pobliżu :–))i lekko pomyśleć, a później trzeba się już tylko cieszyć z wyglądu nowej gałki. Na 100% skórcę sobie gałkę moim nowym nabytku, jak tylko zacznie jeździć :–)
Pozdrawiam
Sprzedam różne części do mx-6
- Od: 23 sie 2005, 08:49
- Posty: 301
- Skąd: Warszawa
- Auto: Q50 3,0 TT, było 3 BL 2,3 MPS, mx6,626, 6 GH 2,5
a ja żeby pogodzić napisze że ma 8.2 ,ale to jest tak jak z mocą gdzieniegdzie podane jest 168 a w większośći 165 KM a co do skracania lewarka to mi akurat on nie przeszkadza ,gałkę wymieniłem założyłem od mazdy 6 wezmę dzisiaj aparat to zrobię fotkę bardzo ładnie wygląda bynajmniej mi sie podoba
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Zamiesciłem fotorelacje
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18526
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=18526
Zoom zoom Zoom
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje