Strona 1 z 5

KL + Turbo...Pytania i odpowiedzi

PostNapisane: 11 kwi 2006, 08:30
przez Gość
Witam. Mam pytanie. Czy dasie wogólewstawicturbo do mx6 2,5 V6? Ajeżeli tak to jaką sprężarkę musze tam wstawić? Prosze o pomoc.

PostNapisane: 11 kwi 2006, 08:34
przez b2
Poszukaj na forum, wydaje mi się, że odbywały się już dyskusje o uturbianiu silników serii K. sprawa nie jest prosta i tania.

PostNapisane: 11 kwi 2006, 10:31
przez Boris86
Nie jest prosta i tania bo to V...a jak V to wypadało by zrobić Bi-turbo.
Aczkolwiek jest na forum filmik z uturbioną KL.
Radził bym raczej poszukać po forach Amerykańskich tam to powszedniejsza zabawa niż u nas...

Gdyby patrzeć na podobne pojemnością zabawy to w S4 o pojemności 2,7 dmuchają dwie KKK 03.
Tylko mam nadziej że wiesz że uturbianie nie kończ sie na dokreceniu tubospreżarki do kolektora.

PostNapisane: 20 kwi 2006, 21:43
przez Wojtas_323F
Do wszystkiego da się wstawić turbo jedyną niewiadomą jest cena. To pewenie jest bardzo dużo RAZY dwa bo po 2 stronach trzeba sprężarkę zaczepić plus pewnie wymienić większość części i osprzętu w silniku i jestem pewien że taki zabieg przekroczy warość mx6 2,5 V6 więc jest całkowicie nieopłacalny. Wycena pi razy dzrzwi 10 000 zł X 2 + straty z powodu nieudanych eksperymentów kwota może być niesamowita.
Może jakimś rozwiązaniem jest przeszczep silnika 1.8 Turbo z 323 plus podkręcenie/wymiana sprężarki.

PostNapisane: 22 kwi 2006, 17:52
przez Bartek1986
Wojtas_323F napisał(a):10 000 zł X 2
no to już jest przesada... aż tyle to nie kosztuje. Jak bi- turbo to sprezarki nie sa takie drogie bo sa małe :) Zależy od tego czy chcesz to robić sam itd.. Koszt spręzarek nie jest przerażający, jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba kupiś no i na koniec tzeba to wystroić, a na to pojdzie z 1500 zł. Podaje przykład włożenia biturbo do calibry 2,5 V6 :
http://forum.calibra-team.pl/viewtopic.php?t=15942

PostNapisane: 22 kwi 2006, 23:59
przez brii
Bartek1986 napisał(a):Podaje przykład włożenia biturbo do calibry 2,5 V6 :
http://forum.calibra-team.pl/viewtopic.php?t=15942

Z wielką chęcią bym przeczytał, ale nie mam tam konta :(
Możesz gdzieś umieścić tamten materiał??

PostNapisane: 23 kwi 2006, 01:58
przez Bartek1986
brii napisał(a):Z wielką chęcią bym przeczytał, ale nie mam tam konta smutny
Możesz gdzieś umieścić tamten materiał??


Niestety nie umieszcze tego nigdzie bo to jest 18 stron i bardzo duzo fotek... Zarejestruj sie to chwilka roboty :) a temat jest bardzo ciekawy.. koles zrobił wszystko sam od poczatku do konca :)

PostNapisane: 23 kwi 2006, 02:39
przez Boris86
Bartek1986 przepraw posta bo chyba sie troszke pomyliłeś i wkładasz mi słowa których nie pisałem...nie ładnie

a co do tematu to nie jest to może aż taki koszt ...ale kolektory dwa... orurowanie podwójne... turbosprężarki dwie... BOV też by dwa nie zaszkodziły... Doprowadzenie oleju też podwójne...

Ja nigdzie nie pisałem o 2x 10000zł...
Osobiście wiem że soft pojedynczy można założyć za 4tyś zł jeśli robi sie takie coś samemu bo obserwooje na bierząco własnie taką instalacje

PostNapisane: 23 kwi 2006, 13:15
przez Bartek1986
Boris86 napisał(a):Bartek1986 przepraw posta bo chyba sie troszke pomyliłeś i wkładasz mi słowa których nie pisałem

już poprawione :) ps. ale to nie moja wina, ja cytowałem " Wojtas_323F " i nie mam pojęcia czemu było napisane że ciebie :|

PostNapisane: 23 kwi 2006, 23:14
przez Wojtas_323F
no to już jest przesada... aż tyle to nie kosztuje. Jak bi- turbo to sprezarki nie sa takie drogie bo sa małe usmiech Zależy od tego czy chcesz to robić sam itd.. Koszt spręzarek nie jest przerażający, jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba kupiś no i na koniec tzeba to wystroić, a na to pojdzie z 1500 zł. Podaje przykład włożenia biturbo do calibry 2,5 V6 :

Jak sprężarki są małe to i moc jest mała a dla małej mocy nikt się nie bawi w montaż takiego sprzętu. Jak ma być moc to musi być wielkie turbo i wielka turbodziura. Jeszcze nie słyszałem żeby dało się zrobić turbo za 1500 zł, może jak się jest specem, robi po kosztach i ma dostęp do używek.
Chyba więcej niż 1500 wołają za planowanie głowicy, poprawienie dolotu i wystrojenie silnika.

PostNapisane: 24 kwi 2006, 10:48
przez Papajo
Wojtas_323F napisał(a):Jak sprężarki są małe to i moc jest mała a dla małej mocy nikt się nie bawi w montaż takiego sprzętu. Jak ma być moc to musi być wielkie turbo i wielka turbodziura.


buehehehe <lol> kolejne dywagacje miszcza Wojtasa hahaha

no offence Wojtas ale ręce po prostu opadają :| nic wiecej juz nie chce mi sie pisać..........

Zeby jednak nie robic maksymalnego OT zdecydowałem sie coś dodać
Obrazek
jest to rysunek TEORETYCZNY i POGLĄDOWY ale ukazuje istote problemu.
Teraz niech kazdy odpowie sobie na pytanie, które auto w praktyce bedzie lepiej jezdzić....

Poza tym dodam, ze to nie wielkość turbiny wplywa na moc tylko cisnienie jakie potrafi ona wygenerować...

Co do doboru turbiny/turbin, to: mechanicznie turbine dobiera się do flanszy kolektora wydechowego. Jesli takiej flanszy nie ma to dospawuje sie taką flanszę jakiej potrzebuje twoja turbina.
Każda turbina posiada wykres sprawności który niestety trzeba umieć czytać.
Najpierw należy zdecydować jak ma działać to turbo... Uwzględniając twoją pojemność silnika, zastosowanie i decelową moc jaką silnik ma produkować – czy do 4000 obr nic a potem potężny kop i zasdadniczo duża rezerwa mocy na przyszłosć czy też turbina wkręcająca sie ładnie przy 2500 obr i potrafiąca utrzymac ciśnienie w silniku o zadanaj pojemności np do 5500 obr.
Z doswiadczenia wiadomo, ze silnik KL nie zniesie duzego cisnienia doładowania bez zakuwania. Tak wiec duze turbo i duze cisnienie doładowania na seryjnych "bebechach" nie jest polecane ;)

Dobór turbiny to sprawa dosc złożona. Dodatkowo wybór może być rózny w zależności od tego jakie masz możliwości zabudowy i mozliwości sterowania tym układem – np zaworem upustowym.

Najlepiej znajdz z samochody z podobnymi silnikami i zobacz jakie maja turbiny i jakie na nich charakterystyki.

W sieci znajdziesz kilka turbocalculatorów i stron jak to czytać...

P.S. Czesc tekstu została zaczerpnięta z "dywagacji" Wombata ;) [/i]

PostNapisane: 24 kwi 2006, 12:16
przez tomekrvf
A tak wygląda KL twin turbo 800 KM!!!!!!!!!!
Obrazek

PostNapisane: 24 kwi 2006, 12:42
przez pawelc
tomekrvf a jak to zmieścić w mx-ie ;)

PostNapisane: 24 kwi 2006, 12:58
przez tomekrvf
Jedna turbina będzie w desce rozdzielczej:)

PostNapisane: 24 kwi 2006, 13:09
przez brii
tomekrvf napisał(a):A tak wygląda KL twin turbo 800 KM!

Ja chcę takie coś do MX3 :]

PostNapisane: 24 kwi 2006, 13:26
przez tomekrvf
Traf 6 w totka i masz

Turbo do Xedos 9 2,5 V6

PostNapisane: 26 kwi 2006, 02:23
przez Gosia
Czy ktoś już montował TURBO do silnika 2,5 L V6 KL w Xedos 9 ?
Jakie są opinie użytkowników po przeróbce?
Ile mocy udało się wykręcić bo obecnie bez przeróbek ma 176 KM.
Szukam dobrego warsztatu który się tym zajmuj?
Proszę o jakieś dane kontaktowe do takich firm

PostNapisane: 26 kwi 2006, 03:09
przez nemi
Z tego co się orientuję, to na forum nie ma nikogo z Xedosem 9 z turbo, nie ma też raczej nikogo kto ma ten silnik uturbiony w innym modelu (te same silniki były montowane w 626 GE i MX-6 GE).
Zainteresuje Cię pewnie ten temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20953

Miasto: Łęczna
Auto: Xedos 9

Hmmmm, jeszcze nie widziałem w Łęcznej Xedosa 9 <faja>. Jakiś nowy nabytek?

PS. Zapraszam na lubelskie spoty!

PostNapisane: 26 kwi 2006, 10:21
przez LoB
Gosia napisał(a):obecnie bez przeróbek ma 176 KM


a jakie zaszly mody ..ze przybylo ponad 10KM ?? ;)

PostNapisane: 26 kwi 2006, 17:39
przez Fiveopac
Gosia, sprawdz najpierw w jakim stanie masz silnik. Moze sie zdarzyc, ze nie masz seryjnych 167 KM. Jesli tak jest, przywroc je. Jesli wszystko jest ok, ciesz sie tym silnikiem bo za koszty uturbienia kupisz drugiego xedosa.
Bylo duzo tematow o uturbieniu 2,5 V6. Poszukaj a znajdziesz wszystkie odpowiedzi.