KL + Turbo...Pytania i odpowiedzi

Postprzez Gość » 11 kwi 2006, 08:30

Witam. Mam pytanie. Czy dasie wogólewstawicturbo do mx6 2,5 V6? Ajeżeli tak to jaką sprężarkę musze tam wstawić? Prosze o pomoc.
Gość
 

Postprzez b2 » 11 kwi 2006, 08:34

Poszukaj na forum, wydaje mi się, że odbywały się już dyskusje o uturbianiu silników serii K. sprawa nie jest prosta i tania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Boris86 » 11 kwi 2006, 10:31

Nie jest prosta i tania bo to V...a jak V to wypadało by zrobić Bi-turbo.
Aczkolwiek jest na forum filmik z uturbioną KL.
Radził bym raczej poszukać po forach Amerykańskich tam to powszedniejsza zabawa niż u nas...

Gdyby patrzeć na podobne pojemnością zabawy to w S4 o pojemności 2,7 dmuchają dwie KKK 03.
Tylko mam nadziej że wiesz że uturbianie nie kończ sie na dokreceniu tubospreżarki do kolektora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Wojtas_323F » 20 kwi 2006, 21:43

Do wszystkiego da się wstawić turbo jedyną niewiadomą jest cena. To pewenie jest bardzo dużo RAZY dwa bo po 2 stronach trzeba sprężarkę zaczepić plus pewnie wymienić większość części i osprzętu w silniku i jestem pewien że taki zabieg przekroczy warość mx6 2,5 V6 więc jest całkowicie nieopłacalny. Wycena pi razy dzrzwi 10 000 zł X 2 + straty z powodu nieudanych eksperymentów kwota może być niesamowita.
Może jakimś rozwiązaniem jest przeszczep silnika 1.8 Turbo z 323 plus podkręcenie/wymiana sprężarki.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez Bartek1986 » 22 kwi 2006, 17:52

Wojtas_323F napisał(a):10 000 zł X 2
no to już jest przesada... aż tyle to nie kosztuje. Jak bi- turbo to sprezarki nie sa takie drogie bo sa małe :) Zależy od tego czy chcesz to robić sam itd.. Koszt spręzarek nie jest przerażający, jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba kupiś no i na koniec tzeba to wystroić, a na to pojdzie z 1500 zł. Podaje przykład włożenia biturbo do calibry 2,5 V6 :
http://forum.calibra-team.pl/viewtopic.php?t=15942
Ostatnio edytowano 23 kwi 2006, 13:14 przez Bartek1986, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez brii » 22 kwi 2006, 23:59

Bartek1986 napisał(a):Podaje przykład włożenia biturbo do calibry 2,5 V6 :
http://forum.calibra-team.pl/viewtopic.php?t=15942

Z wielką chęcią bym przeczytał, ale nie mam tam konta :(
Możesz gdzieś umieścić tamten materiał??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bartek1986 » 23 kwi 2006, 01:58

brii napisał(a):Z wielką chęcią bym przeczytał, ale nie mam tam konta smutny
Możesz gdzieś umieścić tamten materiał??


Niestety nie umieszcze tego nigdzie bo to jest 18 stron i bardzo duzo fotek... Zarejestruj sie to chwilka roboty :) a temat jest bardzo ciekawy.. koles zrobił wszystko sam od poczatku do konca :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Boris86 » 23 kwi 2006, 02:39

Bartek1986 przepraw posta bo chyba sie troszke pomyliłeś i wkładasz mi słowa których nie pisałem...nie ładnie

a co do tematu to nie jest to może aż taki koszt ...ale kolektory dwa... orurowanie podwójne... turbosprężarki dwie... BOV też by dwa nie zaszkodziły... Doprowadzenie oleju też podwójne...

Ja nigdzie nie pisałem o 2x 10000zł...
Osobiście wiem że soft pojedynczy można założyć za 4tyś zł jeśli robi sie takie coś samemu bo obserwooje na bierząco własnie taką instalacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Bartek1986 » 23 kwi 2006, 13:15

Boris86 napisał(a):Bartek1986 przepraw posta bo chyba sie troszke pomyliłeś i wkładasz mi słowa których nie pisałem

już poprawione :) ps. ale to nie moja wina, ja cytowałem " Wojtas_323F " i nie mam pojęcia czemu było napisane że ciebie :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Wojtas_323F » 23 kwi 2006, 23:14

no to już jest przesada... aż tyle to nie kosztuje. Jak bi- turbo to sprezarki nie sa takie drogie bo sa małe usmiech Zależy od tego czy chcesz to robić sam itd.. Koszt spręzarek nie jest przerażający, jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba kupiś no i na koniec tzeba to wystroić, a na to pojdzie z 1500 zł. Podaje przykład włożenia biturbo do calibry 2,5 V6 :

Jak sprężarki są małe to i moc jest mała a dla małej mocy nikt się nie bawi w montaż takiego sprzętu. Jak ma być moc to musi być wielkie turbo i wielka turbodziura. Jeszcze nie słyszałem żeby dało się zrobić turbo za 1500 zł, może jak się jest specem, robi po kosztach i ma dostęp do używek.
Chyba więcej niż 1500 wołają za planowanie głowicy, poprawienie dolotu i wystrojenie silnika.
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 01:13
Posty: 86
Skąd: Białystok
Auto: 323F BG 1.8 SOHC ?KW 1991

Postprzez Papajo » 24 kwi 2006, 10:48

Wojtas_323F napisał(a):Jak sprężarki są małe to i moc jest mała a dla małej mocy nikt się nie bawi w montaż takiego sprzętu. Jak ma być moc to musi być wielkie turbo i wielka turbodziura.


buehehehe <lol> kolejne dywagacje miszcza Wojtasa hahaha

no offence Wojtas ale ręce po prostu opadają :| nic wiecej juz nie chce mi sie pisać..........

Zeby jednak nie robic maksymalnego OT zdecydowałem sie coś dodać
Obrazek
jest to rysunek TEORETYCZNY i POGLĄDOWY ale ukazuje istote problemu.
Teraz niech kazdy odpowie sobie na pytanie, które auto w praktyce bedzie lepiej jezdzić....

Poza tym dodam, ze to nie wielkość turbiny wplywa na moc tylko cisnienie jakie potrafi ona wygenerować...

Co do doboru turbiny/turbin, to: mechanicznie turbine dobiera się do flanszy kolektora wydechowego. Jesli takiej flanszy nie ma to dospawuje sie taką flanszę jakiej potrzebuje twoja turbina.
Każda turbina posiada wykres sprawności który niestety trzeba umieć czytać.
Najpierw należy zdecydować jak ma działać to turbo... Uwzględniając twoją pojemność silnika, zastosowanie i decelową moc jaką silnik ma produkować – czy do 4000 obr nic a potem potężny kop i zasdadniczo duża rezerwa mocy na przyszłosć czy też turbina wkręcająca sie ładnie przy 2500 obr i potrafiąca utrzymac ciśnienie w silniku o zadanaj pojemności np do 5500 obr.
Z doswiadczenia wiadomo, ze silnik KL nie zniesie duzego cisnienia doładowania bez zakuwania. Tak wiec duze turbo i duze cisnienie doładowania na seryjnych "bebechach" nie jest polecane ;)

Dobór turbiny to sprawa dosc złożona. Dodatkowo wybór może być rózny w zależności od tego jakie masz możliwości zabudowy i mozliwości sterowania tym układem – np zaworem upustowym.

Najlepiej znajdz z samochody z podobnymi silnikami i zobacz jakie maja turbiny i jakie na nich charakterystyki.

W sieci znajdziesz kilka turbocalculatorów i stron jak to czytać...

P.S. Czesc tekstu została zaczerpnięta z "dywagacji" Wombata ;) [/i]
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez tomekrvf » 24 kwi 2006, 12:16

A tak wygląda KL twin turbo 800 KM!!!!!!!!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez pawelc » 24 kwi 2006, 12:42

tomekrvf a jak to zmieścić w mx-ie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez tomekrvf » 24 kwi 2006, 12:58

Jedna turbina będzie w desce rozdzielczej:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez brii » 24 kwi 2006, 13:09

tomekrvf napisał(a):A tak wygląda KL twin turbo 800 KM!

Ja chcę takie coś do MX3 :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tomekrvf » 24 kwi 2006, 13:26

Traf 6 w totka i masz
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Gosia » 26 kwi 2006, 02:23

Czy ktoś już montował TURBO do silnika 2,5 L V6 KL w Xedos 9 ?
Jakie są opinie użytkowników po przeróbce?
Ile mocy udało się wykręcić bo obecnie bez przeróbek ma 176 KM.
Szukam dobrego warsztatu który się tym zajmuj?
Proszę o jakieś dane kontaktowe do takich firm
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2006, 02:15
Posty: 8
Skąd: Łęczna
Auto: Xedos 9

Postprzez nemi » 26 kwi 2006, 03:09

Z tego co się orientuję, to na forum nie ma nikogo z Xedosem 9 z turbo, nie ma też raczej nikogo kto ma ten silnik uturbiony w innym modelu (te same silniki były montowane w 626 GE i MX-6 GE).
Zainteresuje Cię pewnie ten temat: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20953

Miasto: Łęczna
Auto: Xedos 9

Hmmmm, jeszcze nie widziałem w Łęcznej Xedosa 9 <faja>. Jakiś nowy nabytek?

PS. Zapraszam na lubelskie spoty!
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez LoB » 26 kwi 2006, 10:21

Gosia napisał(a):obecnie bez przeróbek ma 176 KM


a jakie zaszly mody ..ze przybylo ponad 10KM ?? ;)
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Fiveopac » 26 kwi 2006, 17:39

Gosia, sprawdz najpierw w jakim stanie masz silnik. Moze sie zdarzyc, ze nie masz seryjnych 167 KM. Jesli tak jest, przywroc je. Jesli wszystko jest ok, ciesz sie tym silnikiem bo za koszty uturbienia kupisz drugiego xedosa.
Bylo duzo tematow o uturbieniu 2,5 V6. Poszukaj a znajdziesz wszystkie odpowiedzi.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje