Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów
Szybkie pytanie: jaka jest średnica w FS'ie na przepustnicy? 76 czy mniej? Leże sobie na kanapie, obmyślam dolot i nie chce mi sie po prostu ruszać do auta Mam pomysł na dolot w FS'ie, z którym będzie sporo zabawy ale myślę, że warto.
mam pytanie do autora tematu, gdzie można nabyć rurę aluminiową aby tak jak u ciebie miała to cieniutkie wyjście na podciśnienie? bo szukam już od dłuższego czasu i nie mogę nigdzie tego znaleźć.
- Od: 1 maja 2007, 00:19
- Posty: 98
- Skąd: Mstów k.Częstochowy
- Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!
witam wszystkim
zastanawiam się nad montażem stożka lecz mam małą niejasność
mianowicie w obudowie do filtra znjaduje sie czujnik przypuszczam że jest to czujnik temperatury przepływającego powietrza i tu jest pytanie w jakim miejscu w nowym dolocie do stożka umieścić ten czujnik żeby było dobrze w lecie nie powinno być problemów ale co w zimie jak sie taki czujnik bedzie sprawował czy nie bedzie zaburzał pracy silnika bo z tego co mi sie wydaje ten czujnik reguluje automatycznym ssaniem ? możliwe że sie myle
zastanawiam się nad montażem stożka lecz mam małą niejasność
mianowicie w obudowie do filtra znjaduje sie czujnik przypuszczam że jest to czujnik temperatury przepływającego powietrza i tu jest pytanie w jakim miejscu w nowym dolocie do stożka umieścić ten czujnik żeby było dobrze w lecie nie powinno być problemów ale co w zimie jak sie taki czujnik bedzie sprawował czy nie bedzie zaburzał pracy silnika bo z tego co mi sie wydaje ten czujnik reguluje automatycznym ssaniem ? możliwe że sie myle
-
wiewiur2303
hmmm ciezki temat sami z nim walczymy za jakis czas pokaze jak to według mnie wyglodac powinno wazne jest to by jak najbardziej odizolowac termicznie takowy układ dolotoey . bo jesili poprawiac fabryke to napewno nie jakims ALA "Cold Air Intake" szkoda motoru .... dolot jest jednym z naj istotniejszych elementów prawidłowej pracy całego silnika
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
- Od: 5 maja 2006, 22:15
- Posty: 343
- Skąd: Piotrków Trybunalski
- Auto: MX-3 JMautotech V6
http://www.sportcompactcarweb.com/tech/ ... index.html
kto mi powie co oni tu zrobili bo ja jestem z cienki z angielskiego i oprocz tego ze to zabezpiecza przed zasysaniem wody to nie wiem o co im chodzi:P
kto mi powie co oni tu zrobili bo ja jestem z cienki z angielskiego i oprocz tego ze to zabezpiecza przed zasysaniem wody to nie wiem o co im chodzi:P
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
Pajko napisał(a):Hey , pamięta ktoś moze srednice rur z zestawu BOMZ'a??
77mm
Mam pytanie – byłby ktoś chętny na CAI BOMZ'a do KL'a? Chciałbym ściągnąć zestaw dla siebie (przerobić pod FS'a) i przy okazji mógłbym wziąć jeszcze kilka sztuk.
Odpowiem na kilka pytań, które sam zadałem
1. Tak, dolot CAI BOMZ do KL pasuje do FS w MX-6 – wystarczy dokupić jedną złączkę, redukcję 77/65mm i zaślepić jeden mały króciec w rurze przy przepustnicy. Przewód na odmę jest za trochę za długi, jak komuś przeszkadza to można obciąć.
2. Średnica na przepustnicy FS jest taka sama jak na przepływomierzu – 65mm, czyli do budowy dolotu potrzebujemy trzy redukcje 77/65mm – dwie na przepływomierz, jedna na przepustnicę. Reszta wedle uznania.
3. Warto robić długi dolot do FS, np. CAI – dźwięk jest po prostu nieziemski przy pełnym otwarciu przepustnicy. Można go porównać do systemu VTEC.
4. Czujnik temperatury powietrza, który oryginalnie znajduje się w puszcze filtra powietrza można wkręcić w rurę przed przepływomierzem lub w złączkę. Ja zrobiłem to na drugi sposób. Wywierciłem mały otwór w złączce, wkręciłem z dużym oporem używając silikonu dla dodatkowego uszczelnienia.
Jak komuś potrzebne zdjęcia to mogę porobić jak to wygląda.
1. Tak, dolot CAI BOMZ do KL pasuje do FS w MX-6 – wystarczy dokupić jedną złączkę, redukcję 77/65mm i zaślepić jeden mały króciec w rurze przy przepustnicy. Przewód na odmę jest za trochę za długi, jak komuś przeszkadza to można obciąć.
2. Średnica na przepustnicy FS jest taka sama jak na przepływomierzu – 65mm, czyli do budowy dolotu potrzebujemy trzy redukcje 77/65mm – dwie na przepływomierz, jedna na przepustnicę. Reszta wedle uznania.
3. Warto robić długi dolot do FS, np. CAI – dźwięk jest po prostu nieziemski przy pełnym otwarciu przepustnicy. Można go porównać do systemu VTEC.
4. Czujnik temperatury powietrza, który oryginalnie znajduje się w puszcze filtra powietrza można wkręcić w rurę przed przepływomierzem lub w złączkę. Ja zrobiłem to na drugi sposób. Wywierciłem mały otwór w złączce, wkręciłem z dużym oporem używając silikonu dla dodatkowego uszczelnienia.
Jak komuś potrzebne zdjęcia to mogę porobić jak to wygląda.
ciekawyy21 napisał(a):aaa dlugosc dolotu niejest istotna??? zbyt dlugi dolot niewpływa gorzej na osiagi????
Wydaje mi sie, ze dlugosc ma duze znaczenie i powinna byc dokladnie dobrana do konkretnego samochodu.
Zastanawiam sie rowniez nad tym, czy rury w dolocie powinny miec wewnetrzne scianki gladkie, czy tez "pofalowane". Moze "zakrecone" powietrze lepiej miesza sie z wtryskiwanym paliwem? Przez co mieszanka jest bardziej "rownomierna".
Mam rowniez pytanie dotyczace stosowania CAI i doladowania statycznego w silnikach uturbionych. Czy nie jest tak, ze turbina ma swoja "pojemnosc" i nie bedzie w stanie poradzic sobie/skompresowac wiekszej ilosci powietrza wpadajacego z CAI?
Z gory dzieki za odpowiedzi,
Szusz
- Od: 21 sie 2008, 10:45
- Posty: 28
- Skąd: Mysłowice
- Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna
Ścianki dolotowe powinny być gładkie w środku. Wtedy nie tworzą sie zadne zawirowania powietrza, które wpływają na swobodny przepływ jego cząstek jak to się dzieje w przypadku gdy ścianki dolotu mają różne zakamrki i wypustki
- Od: 10 lip 2006, 15:37
- Posty: 294
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: Mazda 323F BA GT
grodek napisał(a):http://www.sportcompactcarweb.com/tech/0104scc_aem_air_bypass_valve/index.html
kto mi powie co oni tu zrobili bo ja jestem z cienki z angielskiego i oprocz tego ze to zabezpiecza przed zasysaniem wody to nie wiem o co im chodzi:P
Najpierw dlugi opis tego jak dziala zasysanie powietrza i spalanie mieszanki paliwowej, potem co moze sie stac z silnikiem gdy zassie wode no i na koniec jakie to cudowne proste urzadzenie wymyslili. Gdy filtr zostanie zamoczony i zwiekszy sie problem z zassaniem powietrza to ustrojstwo pozwala zassac powietrze z suchego miejsca. Tak w duzym skrocie to wyglada.
- Od: 3 cze 2008, 21:58
- Posty: 207
- Skąd: Dublin/Opole
- Auto: Mazda 323F BA1.8
pawlak32 powiedzial ze scianki wewnetrznen musza byc gladki by nie zawirowywac powietrza.to czemu producenci walcza o to by zawirowywac powietrze.hehe.albo te magiczne wentylatory w ukladzie dolotowym.ogolnie by dobrze wymientolic mieszanke chyba najlepiej jak mamy duze turbulencje w ukladzie dolotowym.z drugiej strony najlepiej jak ta mieszanka wchodzi jak najszybciej bez zbednych oporow bo silnik wtedy zassa jej wiecej.wiec ja juz sam nie wiem.niech ktos mnie oswieci.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Pajko napisał(a):wrzuć tu dla potomnych
Proszę:
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje