Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów

Postprzez pawelMX6 » 30 mar 2008, 11:31

Szybkie pytanie: jaka jest średnica w FS'ie na przepustnicy? 76 czy mniej? Leże sobie na kanapie, obmyślam dolot i nie chce mi sie po prostu ruszać do auta <lol> Mam pomysł na dolot w FS'ie, z którym będzie sporo zabawy ale myślę, że warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez blade83 » 1 kwi 2008, 22:36

mam pytanie do autora tematu, gdzie można nabyć rurę aluminiową aby tak jak u ciebie miała to cieniutkie wyjście na podciśnienie? bo szukam już od dłuższego czasu i nie mogę nigdzie tego znaleźć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez wiewiur2303 » 3 kwi 2008, 15:17

witam wszystkim
zastanawiam się nad montażem stożka lecz mam małą niejasność
mianowicie w obudowie do filtra znjaduje sie czujnik przypuszczam że jest to czujnik temperatury przepływającego powietrza i tu jest pytanie w jakim miejscu w nowym dolocie do stożka umieścić ten czujnik żeby było dobrze w lecie nie powinno być problemów ale co w zimie jak sie taki czujnik bedzie sprawował czy nie bedzie zaburzał pracy silnika bo z tego co mi sie wydaje ten czujnik reguluje automatycznym ssaniem ? możliwe że sie myle :D

Obrazek
wiewiur2303
 

Postprzez K8 » 6 kwi 2008, 11:45

hmmm ciezki temat sami z nim walczymy za jakis czas pokaze jak to według mnie wyglodac powinno wazne jest to by jak najbardziej odizolowac termicznie takowy układ dolotoey . bo jesili poprawiac fabryke to napewno nie jakims ALA "Cold Air Intake" szkoda motoru .... dolot jest jednym z naj istotniejszych elementów prawidłowej pracy całego silnika
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez grodek » 9 lip 2008, 09:52

http://www.sportcompactcarweb.com/tech/ ... index.html

kto mi powie co oni tu zrobili bo ja jestem z cienki z angielskiego i oprocz tego ze to zabezpiecza przed zasysaniem wody to nie wiem o co im chodzi:P
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Pajko » 20 lip 2008, 00:27

Hey , pamięta ktoś moze srednice rur z zestawu BOMZ'a??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Adaś » 20 lip 2008, 00:29

Pajko napisał(a):Hey , pamięta ktoś moze srednice rur z zestawu BOMZ'a??

77mm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Pajko » 20 lip 2008, 10:37

Dzieki Adaśko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez pawelMX6 » 4 sie 2008, 13:23

Mam pytanie – byłby ktoś chętny na CAI BOMZ'a do KL'a? Chciałbym ściągnąć zestaw dla siebie (przerobić pod FS'a) i przy okazji mógłbym wziąć jeszcze kilka sztuk.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Gość » 13 sie 2008, 01:29

...panowie gdzie mozna dostac taki lady zestaw dolotu ze stozkiem do CA KF-a?
Gość
 

Postprzez pawelMX6 » 9 lis 2008, 20:31

Odpowiem na kilka pytań, które sam zadałem :P
1. Tak, dolot CAI BOMZ do KL pasuje do FS w MX-6 – wystarczy dokupić jedną złączkę, redukcję 77/65mm i zaślepić jeden mały króciec w rurze przy przepustnicy. Przewód na odmę jest za trochę za długi, jak komuś przeszkadza to można obciąć.
2. Średnica na przepustnicy FS jest taka sama jak na przepływomierzu – 65mm, czyli do budowy dolotu potrzebujemy trzy redukcje 77/65mm – dwie na przepływomierz, jedna na przepustnicę. Reszta wedle uznania.
3. Warto robić długi dolot do FS, np. CAI – dźwięk jest po prostu nieziemski przy pełnym otwarciu przepustnicy. Można go porównać do systemu VTEC.
4. Czujnik temperatury powietrza, który oryginalnie znajduje się w puszcze filtra powietrza można wkręcić w rurę przed przepływomierzem lub w złączkę. Ja zrobiłem to na drugi sposób. Wywierciłem mały otwór w złączce, wkręciłem z dużym oporem używając silikonu dla dodatkowego uszczelnienia.

Jak komuś potrzebne zdjęcia to mogę porobić jak to wygląda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Pajko » 9 lis 2008, 23:03

Jak komuś potrzebne zdjęcia to mogę porobić jak to wygląda.

wrzuć tu dla potomnych ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez ciekawy21 » 11 lis 2008, 14:23

aaa dlugosc dolotu niejest istotna??? zbyt dlugi dolot niewpływa gorzej na osiagi????
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez Szusz » 13 lis 2008, 16:53

ciekawyy21 napisał(a):aaa dlugosc dolotu niejest istotna??? zbyt dlugi dolot niewpływa gorzej na osiagi????


Wydaje mi sie, ze dlugosc ma duze znaczenie i powinna byc dokladnie dobrana do konkretnego samochodu.

Zastanawiam sie rowniez nad tym, czy rury w dolocie powinny miec wewnetrzne scianki gladkie, czy tez "pofalowane". Moze "zakrecone" powietrze lepiej miesza sie z wtryskiwanym paliwem? Przez co mieszanka jest bardziej "rownomierna".

Mam rowniez pytanie dotyczace stosowania CAI i doladowania statycznego w silnikach uturbionych. Czy nie jest tak, ze turbina ma swoja "pojemnosc" i nie bedzie w stanie poradzic sobie/skompresowac wiekszej ilosci powietrza wpadajacego z CAI?

Z gory dzieki za odpowiedzi,
Szusz
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 10:45
Posty: 28
Skąd: Mysłowice
Auto: KIA Cee'd SW 1.6 benzyna

Postprzez pawlak32 » 14 lis 2008, 18:06

Ścianki dolotowe powinny być gładkie w środku. Wtedy nie tworzą sie zadne zawirowania powietrza, które wpływają na swobodny przepływ jego cząstek jak to się dzieje w przypadku gdy ścianki dolotu mają różne zakamrki i wypustki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 15:37
Posty: 294
Skąd: Zduńska Wola
Auto: Mazda 323F BA GT

Postprzez wesoly75 » 17 lis 2008, 22:29

grodek napisał(a):http://www.sportcompactcarweb.com/tech/0104scc_aem_air_bypass_valve/index.html

kto mi powie co oni tu zrobili bo ja jestem z cienki z angielskiego i oprocz tego ze to zabezpiecza przed zasysaniem wody to nie wiem o co im chodzi:P

Najpierw dlugi opis tego jak dziala zasysanie powietrza i spalanie mieszanki paliwowej, potem co moze sie stac z silnikiem gdy zassie wode no i na koniec jakie to cudowne proste urzadzenie wymyslili. Gdy filtr zostanie zamoczony i zwiekszy sie problem z zassaniem powietrza to ustrojstwo pozwala zassac powietrze z suchego miejsca. Tak w duzym skrocie to wyglada.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez grodek » 25 lis 2008, 15:07

hmm dzieki a gdzie takie cos kupic?? bo ja mam u siebie kombinacje cai i doładowania dynamicznego i zabezpieczenie które zrobiłem troche ogranicza powietrze :p
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez piwo » 25 lis 2008, 15:23

pawlak32 powiedzial ze scianki wewnetrznen musza byc gladki by nie zawirowywac powietrza.to czemu producenci walcza o to by zawirowywac powietrze.hehe.albo te magiczne wentylatory w ukladzie dolotowym.ogolnie by dobrze wymientolic mieszanke chyba najlepiej jak mamy duze turbulencje w ukladzie dolotowym.z drugiej strony najlepiej jak ta mieszanka wchodzi jak najszybciej bez zbednych oporow bo silnik wtedy zassa jej wiecej.wiec ja juz sam nie wiem.niech ktos mnie oswieci. <lol>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4739 (223/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez pawelMX6 » 13 gru 2008, 16:02

Pajko napisał(a):wrzuć tu dla potomnych

Proszę:
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez djArias » 18 kwi 2009, 13:48

to ja pokaze moj dolot od weglarskiego :)
Obrazek
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje