SWAP 1.8 K8 –>2,5 KLDE – Mazda mx-3

Postprzez Q.Q » 11 kwi 2008, 15:58

Mam pytanko to ile nóżek ma EPROM ?? to można by spróbować czy programator AT by go wykrył
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 23:04
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX3 V6

Postprzez Quaki » 11 kwi 2008, 18:04

K8 oczywiscie ze wgram i to bez problemu wiecej moge zrobic na jednej kosci dwa a nawet 4 programy przelaczane z przycisku
Q.Q a nozek eprom ma 28
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez ravo » 11 kwi 2008, 18:13

ja tak chce :P iel by takie cos kosztowalo ?
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Quaki » 11 kwi 2008, 20:01

rvao prv masz :)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez K8 » 11 kwi 2008, 20:01

Quaki Jestem zainteresowany prosił bym o kontakt na pw oczekuje też jakis info od xXx
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez Boris86 » 12 kwi 2008, 01:19

K8 napisał(a):jednak mam patent i jak cos zdradze rąbka tajemnicy oczko

poprosił bym...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez K8 » 12 kwi 2008, 08:43

Boris86 na gy gy zapraszam
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez K8 » 2 maja 2008, 23:15

Witam wszystkich . mimo iż temat przygasł a prace nad samym procesem "Tunigu" mojego mx3 nadal trwaja przyszedł czas na podsumowanie samego procesu swapa . Najważniejsze dla mnie jest to by podzękować wszystkim tym którzy tak bardzo pomogli mi i mojemu głównemu inżynierowi czyli tacie nick Bogdan w przebrnięciu przez ten nawet pozornie nie łatwy proces . Wiec co następuje bardzo dziękuje kolegą Quaki za wiele chwil poswieconych chwil na gy gy i próbe dopracowania projektu
koledze brii za wiele jakże cennych wynikających z doświadczenia w temacie wskazówek
koledze xXx bez którego nie ma mowy by się udało on to własinie pomaga mi zamknąć ostatecznie ten etap pracy nad swapem i w tym momencie chciałem złozyc mu wielkie wyrazy szacunku dzięki Patryk .
Luki1010 Szczere dzieki za szybki konkretny serwsi telefoniczny ;) wiele to pomogło
Wielkie dzieki kochanie dla ciebie Luna dzielnie znosiła to że w nocy zamiast lezec przy tobie walczyłem z tematem w garażu , za wsparcie i WYROZUMIAŁOŚĆ
dzięki janusz626 za duchowe wsparcie i jakże wielkie umiejetnosci w poprawianiu mi humoru łobuzie :P
dzięki tobie Darku dcc69 za chęci wpojenia mi wiary w siebie i podtrzymywanie na duchu choćby słowami podziwu świadomości o tym iż wiesz ile mnie to kosztuje główkowania i stresu bardzo pomogła .
ale szczegulene dzięki nalezą sie mojemu Tacie on jako Szef wszelkich prac dzielnie znosił moje "załamki" wynikające z chwilowych nie powodzeni , podejmował rękawice aż do momentu usunięcia wszystkich usterek , napotkanych trudności wszytko po to by mi pomudz dzięki Tato bez ciebie tak jak teraz taki i wiele razy nie dał bym rady . sorka za taki wywód na koniec pewnie przez wielu uważanego za i tak nudny wątek ale chciałbym wyrazic moje uznanie w stosunku do wszystkich zagażownaych bezposrednio jak i też "wirtualnie" w spełnianie badz co badz mojego mżenia . ale to nie koniec i na pewno nie będzie łatwo bo plany są dosyć szerokie ... ale na pewno jakoś dam rade . A jaka już zrealizuje swój plan dotyczący mojego mx-a który już dożywotnio znalazł wemnie swego właściciela , to mam Nadzieje znaleśc w was wsparcie przy pracy nad kolejnym obiekcie moich westchnień tzn RX-8 Jeszcze raz dzieki :) Pozdrawiam Rafał
Ostatnio edytowano 3 maja 2008, 10:25 przez K8, łącznie edytowano 1 raz
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez lukster » 3 maja 2008, 09:37

Czyli co, lata już jak trzeba ? :) Co wykombinowałeś z ecu?
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez K8 » 3 maja 2008, 10:22

Luki1010 przepraszam pominołem cie w swojej wypowiedzi . A nasza rozmowa wiele mi pomogła
Luki1010 napisał(a):Czyli co, lata już jak trzeba ? Co wykombinowałeś z ecu?

zajmuje sie tym xXx tzn Patryk ma mi wysłac jakoś w nadchodzocym tyg 7 szt e'epromów z wsadami od KL ... No i trzeba bedzie wylutować w miejsce starej kości z ecu K819 podstawke i testowac te e'epromiki od Patryka ... tak mysilelismy wczoraj przy grilu że najrozsadniej to chyba skoczyć na chamownie i wtedy przetestować która kość najlepiej sie z gra z całością odrazu by sie sprawdziło czy nie zaubogi jest na sodzie szerokopasmowej . Bo na anaizatorze spalin wychodzi mi cały czas że jest ok ... Mam obecnie zamontowane dziewicze ECU K819 + PRZEPŁYWKA KL-02 i lata na tej konfiguracji najlepiej jak narazie
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez darekk86 » 3 maja 2008, 13:09

jesli chodzi o hamownie to najlepiej pojedz do hamowni w ktorej licza za godziny. Wiem ze tak liczy VTG w wawie. Mozliwe ze z innymi tez da sie tak dogadac, ale najczesciej wszyscy pisza 50zl za 1 hamowanie. A godzina w VTG kosztuje 200zl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez K8 » 3 maja 2008, 13:36

darekk86 napisał(a):A godzina w VTG kosztuje 200zl.
no i tak by pasowało
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez Quaki » 5 maja 2008, 12:47

I od razu zastrzezenie jesli chcesz sprawdzac afr jedz na hamownie obciazeniowa
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez xXx » 5 maja 2008, 14:09

AFR najlepiej sprawdzać w takich warunkach w jakich auto będzie użytkowane, bo obciążenie na kołach bez oporu powietrza to co innego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez K8 » 5 maja 2008, 19:57

A mnie nurtuje jeszcze jedno zagadnienie . A mianowicie zagadnienie egr-u , zastanawia mnie jaki wplyw na afr ma zasilepienie zaworu egr od strony mechanicznej . W dając sie w niuanse calego w/w procesu ominięcia egr-u to ma on bezpopisedni wpływ na zmianę (dokładnie zmniejszenie) ciśnienia w kol ssacym w jaki sposób interpretuje to ecu ? Nie sygnalizuje żadnego błędu . Mieszankę dobiera na podstawie wskazań z sond ale w jak sposób próbuj doprowadzić do ciśnienia nominalnego w kol ssacym ? I dlaczego nie wywala żadnego błędu ? Jak by do tego nie podchodzić ciśnienie w kol ssacym to bardzo ważna sprawa a zwłaszcza w całej rodzinę silników seri "k" . Tylko czemu ecu tego nie sygnalizuje nie widzi błędu ? Jak sobie z ta zmiana ciśnienia radzi ?
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez xXx » 6 maja 2008, 09:44

ECU nie widzi błędu, ponieważ tak jak napisałeś rozwiązane jest to w sposób mechaniczny(zaślepka). Automatycznie kiedy w spalinach jest zbyt dużo tlenków azotu, ECU otwiera zawór wpuszcza do silnika, poprzez nitkę przy piątym cylindrze spaliny, lub w przypadku kolektora który masz z tyłu. Wszystko dzieje się tak jak powinno się dziać, zawór działa, solenoidy zaworu również, podciśnienia sterujące oraz wentylujące również, jednak same spaliny nie dostają się do silnika.

Jeżdżę już trzecim samochodem w takim setupie, nie ma problemów, nie wywala błędu, wszystko jest OK...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 6 maja 2008, 11:20

Yyyyyyyy – takie pytanko przy okazji – nie podpiąłem tych podiśnień i w okolicach EGRu i filtra powietrza, które były przy K8, błędu nie wywala, wpływa to w jakiś sposób na osiągi?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Quaki » 6 maja 2008, 12:30

xXx zgadzam sie najlepiej sprawdzac afr na ulicy ale nie kazdy ma do tego sprzet (ja mamna cale szczescie) ale ogolnie mowa byla o hamowni wiec jesli hamownia to tylko obciazeniowa bo wskaznia afr na innercyjnej maja sie nijak do jazdy samochodem
Co do egr to ECU nie wywali bledu z prostej przyczyny jesli masz wszytsko podpiete mechanicznie ale zaslepione to ECU nie jest w stanie wychwycic takiego stanu jako blad jest zbyt prosta konstrukcja do tak wyrafinowanych dzialan nasz ecu dziala na zasadzie akcja reakcja tak jak opisal xXx w pewnym stanie otwiera EGR i tyle nie analizuje juz czy to cos dalo dlatego nie ma bledu
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez K8 » 6 maja 2008, 14:25

Quaki napisał(a):ECU nie jest w stanie wychwycic takiego stanu jako blad jest zbyt prosta konstrukcja do tak wyrafinowanych dzialan nasz ecu dziala na zasadzie akcja reakcja tak jak opisal xXx w pewnym stanie otwiera EGR i tyle nie analizuje juz czy to cos dalo dlatego nie ma bledu
Pozdrawiam

Czyli tak naprawde nie wiejemy czy jest do optymalne rozwiazanie (dezaktywacjia mechaniczna EGR-u) dla tej jednostki . Nie da mi to chyba spokoju . Ale was juz tym zagadnieniem nie bede meczył Pzdr .
"Co cie kufa nie zabije to cie wzmocni ?" Komputer stand alone XMS+ PRS8-DEV-KIT , Kontroler szerokopasmowych sond lambda WBC lambda + BOSCH LSU4, Monitor AFR ,WSKAŻNIK SMOKE EGT. MOTUL 300V POWER RACING 100% SYNTHESE DOUBLE ESTER BASED W 100%. HIGHPOWER N2O Greddy e-menager gtech SMT7 !!!! SWAP MOJEJ MADZI !!!!
Diagnostyka EOBD II, Modyfikacjia ECU, CHIP etc Profesjonalna zabudowa bagażnika pod car audio każdego auta . kontakt PW
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2006, 22:15
Posty: 343
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: MX-3 JMautotech V6

Postprzez xXx » 6 maja 2008, 23:07

Podciśnienia podciśnieniami, ważne żeby zawór i solenoidy miały swoje miejsce w instalacji elektrycznej...

Resztę da się ominąć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje