MX-3 EC B6

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Cukierek » 15 lut 2009, 23:25

piwo napisał(a):co do skrzynie to najmocniejsza byla w wersji gtx bf z silnikiem 1,6 turbo fwd.popytaj cukierasa

Najmocniejsza ze wszystkich fwd, jak byś chciał to możemy nagrać import z Malezji, ale cena za skrzynię z półosiami od bf gtx fwd to 2000 ringitów-ok, 2000zł+ przesyłka z Malezji. Tanio nie jest, ale chłopacy latają z takimi skrzyniami w swap'ach w BG z silnikiem BPD/BPT mocno podkręconymi i są nie do zajeżdżenia. Ja niestety już takiej skrzyni nie mam bo przekazałem ją do Caritasu na dary :P

Co do regeneracji IHI to w Iławie w motoremo krzykneli mi 2800 za kompletną regenerację bo tych turbin już nie robią, ale gościu zaproponował abym sobie inną wstawił jakbym kiedyś chciał to robić.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez dawidoff82 » 15 lut 2009, 23:57

Cukierek, a co to za skrzynia? Jakie to ma oznaczenia i z jakiej 323 to jest? Malezja, to już finezja totalna :D
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez BratCukierka » 16 lut 2009, 00:03

to skrzynia z 323 BF GT Turbo FWD :D czyli popularnej BF GTX FWD :D

oznaczeń Ci nie powiem :(
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez krzynio » 16 lut 2009, 11:22

dawidoff82 napisał(a):Jest to oczywiści ori VJ23. Regeneracja za 2000 netto odpada

Ta turbina była oddawana do różnych macherów i nikt jej nie chce regenerować, a podobno jest nie do naprawienia i nie opyla się tego robić nie baw się w VJ23 tylko kup gareta każdy tą turbine zna i naprawia.
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez przemek323h » 16 lut 2009, 13:35

Tylko co do Garetta to jest jedno ale gt28rs się nie naprawia tylko wymienia cały kor( cały środek zostają tylko stare ślimaki) i cena nie jest już taka niska i co najważniejsze na nią nie dostaniesz gwarancji bo jest to turbo tuningowe i producent na nią gwarancji nie daje – przerabiałem to sam bo taką turbinę kupiłem jak pamiętam to ok 3000brutto

Co do ihi to cena tak jak piszecie 2000netto ale u mnie zmienili cały środek od innej ihi o większych wirnikach i potencjale podtoczyli delikatnie ślimak i mam 2lata gwarancji i praktycznie nowe turbo.

Więc wszystko zależy co kto chce osiągnąć Garett 28rs ma większy potencjał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2007, 21:40
Posty: 215
Skąd: Iława
Auto: mx-3 1.8V6

Postprzez dawidoff82 » 15 mar 2009, 23:50

Kolejne zdjęcia z prac:

Tym razem przyszła pora na składanie silnika. Jak widać na zdjęciach silnik został zamknięty od dołu, założyłem głowicę oraz wymieniłem rozrząd. Pozostało założenie osprzętu i silnik będzie gotowy. Potem już tylko zakupy, zakupy i jeszcze raz zakupy. Przygotowanie na swap – planowo sierpień! :)

Rozrząd
Obrazek

Całokształt
Obrazek

Wkrótce zdjęcia kompletnego silnika. :D

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez dawidoff82 » 15 mar 2009, 23:51

...
Ostatnio edytowano 15 mar 2009, 23:54 przez dawidoff82, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez Jacol » 15 mar 2009, 23:53

no silniczek jak nówka :) jaką farbą malowałeś blok silnika?
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez dawidoff82 » 15 mar 2009, 23:58

Malowałem farbą żaroodporną w spray-u do zacisków hamulcowych. Kosztowała 25zl za puszkę chyba 0.5l.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez radekkm » 16 mar 2009, 01:00

pieknie sie prezentuje,jak widze Twoje podejscie do tematu rokuje gruby projekt <jupi>
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez strOOs » 2 cze 2009, 00:39

Zrob autko na letni MegaSpot – bedziesz potega wtedy :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez lukster » 2 cze 2009, 00:48

Podziwiam za cierpliwość ;)
Postaraj się to skończyć do 21 sierpnia, fajnie byłoby pooglądać efekty i poganiać się po lotnisku.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez strOOs » 2 cze 2009, 00:51

lukster a ja wszystko zarejestruje ;)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez dawidoff82 » 21 cze 2009, 10:45

Wszystko idzie powoli jak cholera ale projekt nie umarł! :) Postęp jakiś jest silnik kompletny złożony – czeka na swap, wiązka ściągnięta z Austrii, ECU jest. Problem mam z MAFem, bez tego nie ma jazdy. Pod koniec czerwca mam mieć informacje czy MAF będzie czy nie, jak nie to może znowu Austria, chociaż wolałbym tego uniknąć.

Kupiłem też 1.8GT dla skrzyni, półosi i innych niezbędnych pierdół. Zacznie się przegląd skrzyni, próba jej wzmocnienia (jak jeszcze nie wiem) i doprowadzenia do stanu takiego w jakim jest silnik.

Tu nadmieniam, że reszta szpejów z GT jest na sprzedaż, ceny mocno konkurencyjne. :)

Mam nadzieję, że podczas urlopu coś zdziałam, chociaż nie wygląda to za kolorowo szczególnie, że plany życiowe się drastycznie zmieniają. :)

Jednak jak coś się będzie działo ciekawego to oczywiście dam informacje.

Tak przy okazji zapytam, bo widzę pewien problem, moja skrzynia z MX ma wyjście na prędkościomierz elektroniczne (do skrzyni przychodzi zębatka plastikowa z 2 kabelkami), natomiast w GT jest jeszcze rozwiązanie starszego typu na linkę. Próbował to ktoś jakoś obejść, te zębatki nie są czasem takie same?
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez brii » 21 cze 2009, 11:24

dawidoff82 – trzymam kciuki za projekt :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez pinky » 21 cze 2009, 11:37

Jak problem z przepływką to może ecumaster i konwersja na MAP sensor??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez dawidoff82 » 21 cze 2009, 20:23

pinky, takiego podejścia nie rozważałem. Wydaje się ono ciekawe więc pochylę nad nim czoła. :) Dzięki za sugestie.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Postprzez Jacek176 » 23 cze 2009, 19:15

Konwersja na map sensor przy tym ecu to ciężka sprawa.
Co do przepływki to przepływka od RX-7 powinna podpasować. Na ebayu dużo jest takich za nie wielkie pieniądze. Ja mam taką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez pinky » 23 cze 2009, 21:02

Jacek176 od FC n/a?? Organoleptycznie widać że to samo co w BG DOHC a jak z zakresem pracy??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez dawidoff82 » 23 cze 2009, 21:09

Od RX7 przepływka jest na Allegro, zastanawiałem się nawet nad tym, czy by tego nie spasował. Problem polega na tym, że nawet przepływka od GTX jest inna niż GTR, różnią się ponoć zakresem, nie wiem czy w RX7 tęż będzie inny. Mam przepływkę z GT nie da się tego jakoś przerobić. Wie ktoś cokolwiek na ten temat?
Wsparcie w tej dziedzinie przyda się. :)
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 23:21
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy