MX-3 EC B6
Witam,
W końcu przyszedł czas bym i ja pochwalił się swoją Mazeczką. Autko jakie posiadam to:
Mazda MX-3
Dane:
-pojemność: 1598 cm3;
-motor: R4, 16 zaworowy, DOHC;
-moc: 107KM/79kW;
-rok produkcji: 1997;
-przebieg: ok. 125 000km
-kolor: krwisto czerwony – najszybszy!
Wyposażenie jedno z najbogatszych:
– ABS;
– wspomaganie kierownicy;
– 2 x Air Bag z systemem SRS;
– klimatyzacja;
– elektryczne szyby;
– elektryczne lusterka;
– centralny zamek;
– immobilizer;
– aluminiowe felgi Borbet;
– halogeny;
– i inne buzery
Co zostało zrobione:
– przegląd u mechanika przed i po kupnie : )
We własnym zakresie:
– wymienione świece (NGK BKR6E-11)
– kable WN (NGK RC ZE-36)
– filtr powietrza (K&N wkładka sportowa), coby nie tracić dobrodziejstw wynikających z doładowania rezonansowego;
– olej silnikowy półsyntetyczny Castrol Magnatec 10w-40 + filtr oleju
– olej w skrzyni biegów w pełni syntetyczny Castrol TAF-X 75W – 90, API GL-5;
– płyn hamulcowy Textar Super DOT-4
– filtr paliwowy
– wycieraczki szyb, przód i tył;
– końcówka tłumika zrobiona indywidualnie z nierdzewki;
– system antykorozyjny ESA;
– magnetyzery
– short shifter wraz z podświetlaną skórzaną gałką zmiany biegów,
– rozpórka (Pro Racing)
– lifty do maski (chrom)
– zegary Indiglo (niebiesko – czerwone) wraz z kompletną zmianą podświetlania deski rozdzielczej w tych samych kolorach (diody);
Plany:
– ksenony ( być może lampy od Civic);
– lampy z tyłu typu Lexus;
– car audio (na razie jest radio Alpine CDE 9882Ri);
– tapicerka w Alcantarze;
– na obecnym silniku przyspieszenie zapłonu, a później...
– swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!);
– inne zmiany wynikające ze swapa (zmiana zawieszenia, hamulców itp.)
Krótka historia mojej Mazdeczki:
Samochodzik został sprowadzony z Niemiec w marcu 2008r. Był on po lekkim uderzeniu w tył, dokładnie tak samo jak u jacus_r. Blacharz i lakiernik spisali się jednak znakomicie i MX-3 w kwietniu został zarejestrowany. Od tego czasu jestem jej szczęśliwym posiadaczem. Przejechałem nią 7000 km i muszę powiedzieć, że był to świetny zakup. Motor pracuje doskonale, cicho i równo nie bierze oleju nie dymi,nie ma wycieków i utrzymuje przy tym parametry fabryczne. Jechałem nim po krakowskim odcinku obwodnicy – autostrady 180 km/h, a na minimalnej górce 205 km/h. To nie było wszystko na co Mazdę było stać jednak mnie już strach obleciał, by cisnąć dalej. Ogólnie rzecz biorąc Mazdolina jest w 100% bezawaryjna i mnie jeszcze nie zawiodła. Może też dlatego, że z Niemiec przyjechała z niedawno wykonanym przeglądem TUV.
Dobra, koniec tej przy nudnawej gadki, czas na kilka zdjęć (jakość pozostawia wiele do życzenia) jednak myślę, że da się coś zobaczyć. Miłego oglądania.
Kilka ujęć z zewnątrz:
Silniczek – zegareczek
Wnętrze:
Tu już jakość jak wspominałem nie najlepsza ale niebieski kolorek ładnie widać. Przyciski po włączeniu świecą czerwoną kontrolką lub niektóre niebieską. : )
Tu ładnie widać jak kontrolka się pali. Kolor na zdjęciach wyszedł jakiś seledynowy jednak zarówno tarcze jak i przyciski świecą w rzeczywistości na niebiesko. Aparat coś niestety mi przekłamuje.
Panel środkowy:
Widok na Indiglo i panel środkowy:
Niestety jakość zdjęć robionych bez statywu w ciemności jest jaka jest jednak efekt podświetlania zegarów w rzeczywistości wywołuje uśmiech satysfakcji.
Jeśli będą jakieś postępy czy zmiany czy lepsze zdjęcia to dołączę. Jeśli ktoś potrzebuje porady czy pomocy przy zmianie podświetlania, rozbiórce zegarów niech pisze. Nie mam fotorelacji niestety choć o tym myślałem jednak w przyszłości jak coś będę robił to dołączę!
Pozdrawiam
dawidoff82
W końcu przyszedł czas bym i ja pochwalił się swoją Mazeczką. Autko jakie posiadam to:
Mazda MX-3
Dane:
-pojemność: 1598 cm3;
-motor: R4, 16 zaworowy, DOHC;
-moc: 107KM/79kW;
-rok produkcji: 1997;
-przebieg: ok. 125 000km
-kolor: krwisto czerwony – najszybszy!
Wyposażenie jedno z najbogatszych:
– ABS;
– wspomaganie kierownicy;
– 2 x Air Bag z systemem SRS;
– klimatyzacja;
– elektryczne szyby;
– elektryczne lusterka;
– centralny zamek;
– immobilizer;
– aluminiowe felgi Borbet;
– halogeny;
– i inne buzery
Co zostało zrobione:
– przegląd u mechanika przed i po kupnie : )
We własnym zakresie:
– wymienione świece (NGK BKR6E-11)
– kable WN (NGK RC ZE-36)
– filtr powietrza (K&N wkładka sportowa), coby nie tracić dobrodziejstw wynikających z doładowania rezonansowego;
– olej silnikowy półsyntetyczny Castrol Magnatec 10w-40 + filtr oleju
– olej w skrzyni biegów w pełni syntetyczny Castrol TAF-X 75W – 90, API GL-5;
– płyn hamulcowy Textar Super DOT-4
– filtr paliwowy
– wycieraczki szyb, przód i tył;
– końcówka tłumika zrobiona indywidualnie z nierdzewki;
– system antykorozyjny ESA;
– magnetyzery
– short shifter wraz z podświetlaną skórzaną gałką zmiany biegów,
– rozpórka (Pro Racing)
– lifty do maski (chrom)
– zegary Indiglo (niebiesko – czerwone) wraz z kompletną zmianą podświetlania deski rozdzielczej w tych samych kolorach (diody);
Plany:
– ksenony ( być może lampy od Civic);
– lampy z tyłu typu Lexus;
– car audio (na razie jest radio Alpine CDE 9882Ri);
– tapicerka w Alcantarze;
– na obecnym silniku przyspieszenie zapłonu, a później...
– swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!);
– inne zmiany wynikające ze swapa (zmiana zawieszenia, hamulców itp.)
Krótka historia mojej Mazdeczki:
Samochodzik został sprowadzony z Niemiec w marcu 2008r. Był on po lekkim uderzeniu w tył, dokładnie tak samo jak u jacus_r. Blacharz i lakiernik spisali się jednak znakomicie i MX-3 w kwietniu został zarejestrowany. Od tego czasu jestem jej szczęśliwym posiadaczem. Przejechałem nią 7000 km i muszę powiedzieć, że był to świetny zakup. Motor pracuje doskonale, cicho i równo nie bierze oleju nie dymi,nie ma wycieków i utrzymuje przy tym parametry fabryczne. Jechałem nim po krakowskim odcinku obwodnicy – autostrady 180 km/h, a na minimalnej górce 205 km/h. To nie było wszystko na co Mazdę było stać jednak mnie już strach obleciał, by cisnąć dalej. Ogólnie rzecz biorąc Mazdolina jest w 100% bezawaryjna i mnie jeszcze nie zawiodła. Może też dlatego, że z Niemiec przyjechała z niedawno wykonanym przeglądem TUV.
Dobra, koniec tej przy nudnawej gadki, czas na kilka zdjęć (jakość pozostawia wiele do życzenia) jednak myślę, że da się coś zobaczyć. Miłego oglądania.
Kilka ujęć z zewnątrz:
Silniczek – zegareczek
Wnętrze:
Tu już jakość jak wspominałem nie najlepsza ale niebieski kolorek ładnie widać. Przyciski po włączeniu świecą czerwoną kontrolką lub niektóre niebieską. : )
Tu ładnie widać jak kontrolka się pali. Kolor na zdjęciach wyszedł jakiś seledynowy jednak zarówno tarcze jak i przyciski świecą w rzeczywistości na niebiesko. Aparat coś niestety mi przekłamuje.
Panel środkowy:
Widok na Indiglo i panel środkowy:
Niestety jakość zdjęć robionych bez statywu w ciemności jest jaka jest jednak efekt podświetlania zegarów w rzeczywistości wywołuje uśmiech satysfakcji.
Jeśli będą jakieś postępy czy zmiany czy lepsze zdjęcia to dołączę. Jeśli ktoś potrzebuje porady czy pomocy przy zmianie podświetlania, rozbiórce zegarów niech pisze. Nie mam fotorelacji niestety choć o tym myślałem jednak w przyszłości jak coś będę robił to dołączę!
Pozdrawiam
dawidoff82
Ostatnio edytowano 11 paź 2010, 00:00 przez dawidoff82, łącznie edytowano 7 razy
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Widać, że doskonale utrzymana i bardzo zadbana – to się chwali. Nie jestem szczególnym zwolennikiem indiglo, ale u Ciebie nawet dobrze komponuje się z podświetleniem konsoli centralnej, więc jest ok. Duży plus za "clean look" pod maską – szkoda, że to nie K8, ale i tak najszybszy kolor nadwozia robi swoje SWAP w planach to jak najbardziej słuszna modyfikacja, podobnie jak ksenony (tylko w wypadku kiedy założysz je do lampy z soczewką).
Dbaj o nią, a na pewno Ci się odwdzięczy.
Pozdrawiam
Lukas
Dbaj o nią, a na pewno Ci się odwdzięczy.
Pozdrawiam
Lukas
Indiglo jest świetne jedynie przy diodowym podświetlaniu reszty, wtedy nie widać różnic w oświetlaniu. Ja ponadto do Indiglo z miejsca polecam założenie dodatkowego potencjometru do regulacji ich świecenia i układu prostowniczego i jest git, efekt przepiękny.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Dawno nie widziałem tak dobrze utrzymanej MX-3! Rewelacja Jak jeszcze do tego silnik 1,8T to będzie istna perełka – trzymam za ten projekt kciuki i na pewno będę tutaj często zaglądał
ps. wizualnie brakuje mi tylko przedniej dokładki oraz progów GT
Na minus mogę tylko jedną rzecz napisać – kolejna MX-3
ps. wizualnie brakuje mi tylko przedniej dokładki oraz progów GT
Na minus mogę tylko jedną rzecz napisać – kolejna MX-3
dawidoff82 napisał(a):ksenony ( być może lampy od Civic)
Jedynie do soczewek, do ori lamp nie radze, chyba że chcesz mięć problemy z miśkami lub pewnymi nerwowymi kierowcami, a znam takich.
dawidoff82 napisał(a):swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR (silnik i ECU są!);
To może jeszcze 4x4, chyba już ktoś tego dokonał na naszym forum.
Będzie nieźle latać.
Generalnie bardzo ładny MX.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Laleczka, gratuluję! Świeżutki lakier, dobry serwis i porządek pod maską Na deser dbałość o szczegóły, czyli podświetlenie – niech się dobrze prowadzi, powodzenia w przeróbkach!
bardzo mi się podoba, lakier [tiiit], pod maska czysciutko, no i te zegary... bardzo ladna mazdeczka
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Super lakier taki żywiutki, ale silniczek wydmuchany widzę podobają mi się tarcze zegarów, hmm jakich diod użyłeś do podświetlenia bajerów od nawiewu?
Moja Magdalena
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 167#873167
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 167#873167
- Od: 5 kwi 2008, 13:19
- Posty: 8
nie no widać ze igiełka chciał bym mieć taką czerwień;]
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
jeśli to nie są foty na podbitym kontraście, to biję pokłony. Lakier jest miazga śliczna czerwień! Trochę przeróbek (estetycznych) i będziesz w posiadaniu prawdziwego skarbu. Brawo!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
ramzes-1987 napisał(a):hmm jakich diod użyłeś do podświetlenia bajerów od nawiewu?
Diody jakie kupiłem to niebieskie 3mm do przycisków (podświetlanie) bezbarwne super jasne, lekko papierkiem matowione podobnie jak i mazura.Kontrolki wszystkie (poza konsolą środkową 5mm), 3mm czerwone, też super jasne już bez matowienia, matowienie pewnie nie zaszkodzi.Podświetlanie paska nawiewu powietrza "zimne – ciepłe" i prędkości wentylatora diody super flux. To tyle i odpowiednie oporniki, polecam liczyć je dla napięcia ok 14V, coby nie było jakiejś niespodzianki.
matysh napisał(a):jeśli to nie są foty na podbitym kontraście, to biję pokłony. Lakier jest miazga śliczna czerwień! Trochę przeróbek (estetycznych) i będziesz w posiadaniu prawdziwego skarbu. Brawo!
Pozdrawiam
Fotki nie są po rasowaniu. Madzia ogólnie jest zadbana, ruda jej nie skalała! Lakier jest w bardzo dobrym stanie (oryginalny, nie licząc malowania tyłu od strony kierowcy) no i pastowanie na lustro daje efekt jak sami widzicie! Niestety na zderzaku choć niewielkie ale są odpryski, jednak i to się zrobi. : ) Ciesze się, że wam się podoba i dziękuję za komentarze. Jeśli będzie coś robił i coś zmieniał to będę na bieżąco informował! Pozdrawiam!
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
No u Ciebie też widzę niczego sobie egzemplarz
Ja poleciłbym jeszcze aluramki (sam też niedługo chce założyć)
Indiglo i podświetlenie konsoli miodzio
A i na twoim miejscu nie bawiłbym się w lampy z civica (kilka osób z forum przerabiało ten temat).
Ogólnie gites majonez xD Dbaj o nią bo ładna jest pozdro
Ja poleciłbym jeszcze aluramki (sam też niedługo chce założyć)
Indiglo i podświetlenie konsoli miodzio
A i na twoim miejscu nie bawiłbym się w lampy z civica (kilka osób z forum przerabiało ten temat).
Ogólnie gites majonez xD Dbaj o nią bo ładna jest pozdro
Pozdrawiam Bogdan
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
Moja MX-3:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/MX-,3/51151
Sprzedam różne części do MX-3
- Od: 23 cze 2008, 01:32
- Posty: 96
- Skąd: Kwidzyn
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V B6 DOHC
No w końcu pokazałeś swoje cudo! Bardzo ładny egzemplarz, widać że zadbany!
Jedyna słuszna decyzja! Popieram w 100% i czekam na postęp prac!
Z tego co pamiętam/wiem to nikt tego jeszcze nie zrobił, ale będzie jeden taki zabijaka. Chyba nie myślisz o pamiętnym wkręcie Spoona z jazdą na tarczach hamulcowych. sam się na to nabrałem
dawidoff82 napisał(a):– swap silnika 1.8 DOHC Turbo od Mazdy 323 GTR
Jedyna słuszna decyzja! Popieram w 100% i czekam na postęp prac!
Udesky napisał(a):może jeszcze 4x4, chyba już ktoś tego dokonał na naszym forum
Z tego co pamiętam/wiem to nikt tego jeszcze nie zrobił, ale będzie jeden taki zabijaka. Chyba nie myślisz o pamiętnym wkręcie Spoona z jazdą na tarczach hamulcowych. sam się na to nabrałem
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Slasher napisał(a):Ja poleciłbym jeszcze aluramki (sam też niedługo chce założyć)
Indiglo i podświetlenie konsoli miodzio
A i na twoim miejscu nie bawiłbym się w lampy z civica (kilka osób z forum przerabiało ten temat).
Nad aluramkami się zastanawiałem, ale koniec końców nie założyłem ich, może jednak przyjdzie mi jeszcze na nie ochota. Co do lamp to też temat pod dyskusję. Jak będę się bawił w ksenony to wtedy wnikliwie zbadam sprawę.
Cukierek napisał(a): Z tego co pamiętam/wiem to nikt tego jeszcze nie zrobił, ale będzie jeden taki zabijaka. Chyba nie myślisz o pamiętnym wkręcie Spoona z jazdą na tarczach hamulcowych. sam się na to nabrałem
Hehehe, ja też nie spotkałem się na forum z przerabianiem auta FWD na 4WD ale jacyś Amerykanie powojowali w tej dziedzinie i taki projekt klepią. Otóż właśnie MX3 1.6 swapują na GTR i to z napędem na 4 łapy Ja mam ambitne plany ale to dla mnie już stanowczo za dużo. Link dla niedowiarków http://projectmx.net/default.aspx
Dzięki wielkie wszystkim za wszelkiego rodzaju opinie i sugestie!!!!!!
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
dawidoff82 napisał(a):Jechałem nim po krakowskim odcinku obwodnicy – autostrady 180 km/h
Taka predkoscia jechalem z kompletem osob na pokladzie (czyli 4) i bez gorki jeszcze byl zapas pod noga. Zatem mozna spokojnie stwierdzic, ze dane fabryczne sa delikatnie zanizone (zreszta jak w wiekszosci aut) albo drugi wariant licznik mi przeklamuje heheh
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
To ja też 180 bez górki jechałem, co prawda nie z kompletem osób ale spokojnie poszła swoje, chyba że i mi licznik przekłamuje, hehe.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Ja tak się wkręciłem matysh. Na początku nawet nie myślałem o zmianie silnika ale im więcej czytasz tym więcej się nakręcasz. potem pojawia się okazja no i silnik jest!:) Właśnie umówiłem się na przegląd i planowanie głowicy od GTR. Jak coś się będzie dziać to będę informował, pozdrawiam.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości