MX-3 EC B6
Ja już tylko na to czekam, bo mam dość czyszczenia polerowania, mycia, szlifowania itp. Teraz już tylko praca z manualem w ręce i składanko. Będzie radocha.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Z każdym kolejnym dniem na mazdaspeed odkrywam tu kolejny, ciekawy projekt – coraz bardziej mi się to forum podoba.
Ten potecjał silnika z GTR'a – coś pięknego.
Planujesz wyrobić się na Konin?
Klasa turbo może być naprawdę całkiem bogato obsadzona w kwietniu.
Trzymam kciuki za szybkie ogarnięcie swapa, napewno będę śledził ten topic – gratuluję zabrania się za tuning od słusznej strony.
Ten potecjał silnika z GTR'a – coś pięknego.
Planujesz wyrobić się na Konin?
Klasa turbo może być naprawdę całkiem bogato obsadzona w kwietniu.
Trzymam kciuki za szybkie ogarnięcie swapa, napewno będę śledził ten topic – gratuluję zabrania się za tuning od słusznej strony.
- Od: 13 gru 2008, 14:21
- Posty: 189
- Skąd: Leeds/Gdynia
- Auto: Type R EP3 04' 245KM
nie zapomnij zmienic pompy paliwa w baku.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
He, pięknie. Silniczek z GTR w mx3 miodzio. 300 pewnie pęknie w niedługim czasie? Szkoda że te nasze złomy blisko 1200kg ważą bo byśmy pokazali jak się trzaska płaskie 13
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
Ważyłeś? Jeśli to faktyczna waga to będziesz moim konsultantem przy odchudzaniu
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
- Od: 28 wrz 2005, 07:23
- Posty: 1181
- Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
- Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI
piękny projekt widze że sie dużo dzieje mam nadzieje że kolega zawita na spota w krakowie z chcęcią dostane baty od tak zrobionej mx3 p.s chce ją zobaczyć na żywca
F1 SOUND –> Najszybszy MX w Krakowie i okolicach :P
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
http://pl.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
http://www.youtube.com/watch?v=GUIRYkfGs54 (mx3-wyrazów)
Reklama w MPK Kraków – pełne info u mnie :)
- Od: 18 mar 2006, 21:19
- Posty: 1549
- Skąd: Nowa Huta /KRK
- Auto: ruski czerwony sapowóz ]:>
włoski gazowóz :P
i japońska hulajnoga :P
sprzedam alu ramki do mx3/323
Jak tylko maszynę pozbieram do kupy i ogarnę to na zlotach się na pewno spotkamy. Nie wiem co wypadnie nieprzewidzianego i co się będzie działo, jednak w sierpniu będę miał urlop i wtedy też będę miał czas na spokojny swap. Wtedy może będzie można już jeździć po zlotach, na początek będzie to pewnie Kraków.
W tym miejscu proszę też o rady wszystkich zorientowanych co mi będzie trzeba do swapa. Mniej więcej jestem zorientowany jednak warto zawsze to przedyskutować. Szczególnie chodzi mi o szczegóły.
Uwagi takie jak piwo będą mile widziane. Jak złożę silnik wtedy biorę się za kupowanie takich rzeczy właśnie jak pompa paliwa (Walbro 255), MBC valve, blow off valve (Pro Perfect), wydech komplet, IC i orurowanie, trzeba też będzie sprzęgło (pewnie Exedy), skrzynia od GT, półosie i lepsze hamulce. Później i zawieszenie też będzie trzeba zmienić.
Nie wiem z kolei jak wyglądać będzie sprawa mocowania samego silnika, poduszek, problemów jak ktoś wie coś na ten temat niech pisze.
Gdyby miał też ktoś do sprzedania albo widział przepływomierz oraz wiązkę silnika (wszystko GTR) to niech pisze! Jestem na kupnie.
Jeśli ktoś wie jaka jest najmocniejsza skrzynia FWD, w wersji GT i przy jakim ona silniku występowała (128KM) czy (140KM) to też niech pisze. Skrzynię też będę musiał kupić więc muszę dokładnie wiedzieć co i jak.
Co do masy z tego co wiem to seryjnie MX-3 z silnikiem rzędowym waży 1060kg, V6 na pewno jest cięższe. Z GTR też mu pewnie przybędzie masy. Sam silnik bez alternatora, rozrusznika no i skrzyni jest piekielnie ciężki, poznałem to organoleptycznie, bo niosłem go z Tatą. Prawie padliśmy jak go mieliśmy podnieść i wrzucić na stół.
radekkm widząc, że mieszkasz ode mnie tylko 14km (jestem z Brzeska i tam właśnie stoi GTR) też miałem ochotę zawitać do ciebie, podpytać i obejrzeć twoje cacko. Jak będziesz w Polsce to się melduj, pogadamy, pooglądamy.
Jeszcze jedno mi się przypomniało, Panowie jak zdiagnozować turbo czy jest ok. Powiem tyle wizualnie wszystko ok, łopatki bez grama ukruszeń i tym podobnych problemów, swobodnie się wszystko obraca. Pytam bo nie wiem, czy je zabrać do jakiegoś warsztatu. Jedno co mnie zaniepokoiło to widziałem stróżkę oleju po stronie sprężarkowej (powietrznej) i nie wiem czy jakieś uszczelnienie nie poleciało. Może to normalne, nie wiem? Jeszcze tematu nie zgłębiałem. Jak ktoś ma jakieś sugrstie to też proszę o info.
To napisałem esej, hehe.
Pozdrawiam
W tym miejscu proszę też o rady wszystkich zorientowanych co mi będzie trzeba do swapa. Mniej więcej jestem zorientowany jednak warto zawsze to przedyskutować. Szczególnie chodzi mi o szczegóły.
Uwagi takie jak piwo będą mile widziane. Jak złożę silnik wtedy biorę się za kupowanie takich rzeczy właśnie jak pompa paliwa (Walbro 255), MBC valve, blow off valve (Pro Perfect), wydech komplet, IC i orurowanie, trzeba też będzie sprzęgło (pewnie Exedy), skrzynia od GT, półosie i lepsze hamulce. Później i zawieszenie też będzie trzeba zmienić.
Nie wiem z kolei jak wyglądać będzie sprawa mocowania samego silnika, poduszek, problemów jak ktoś wie coś na ten temat niech pisze.
Gdyby miał też ktoś do sprzedania albo widział przepływomierz oraz wiązkę silnika (wszystko GTR) to niech pisze! Jestem na kupnie.
Jeśli ktoś wie jaka jest najmocniejsza skrzynia FWD, w wersji GT i przy jakim ona silniku występowała (128KM) czy (140KM) to też niech pisze. Skrzynię też będę musiał kupić więc muszę dokładnie wiedzieć co i jak.
Co do masy z tego co wiem to seryjnie MX-3 z silnikiem rzędowym waży 1060kg, V6 na pewno jest cięższe. Z GTR też mu pewnie przybędzie masy. Sam silnik bez alternatora, rozrusznika no i skrzyni jest piekielnie ciężki, poznałem to organoleptycznie, bo niosłem go z Tatą. Prawie padliśmy jak go mieliśmy podnieść i wrzucić na stół.
radekkm widząc, że mieszkasz ode mnie tylko 14km (jestem z Brzeska i tam właśnie stoi GTR) też miałem ochotę zawitać do ciebie, podpytać i obejrzeć twoje cacko. Jak będziesz w Polsce to się melduj, pogadamy, pooglądamy.
Jeszcze jedno mi się przypomniało, Panowie jak zdiagnozować turbo czy jest ok. Powiem tyle wizualnie wszystko ok, łopatki bez grama ukruszeń i tym podobnych problemów, swobodnie się wszystko obraca. Pytam bo nie wiem, czy je zabrać do jakiegoś warsztatu. Jedno co mnie zaniepokoiło to widziałem stróżkę oleju po stronie sprężarkowej (powietrznej) i nie wiem czy jakieś uszczelnienie nie poleciało. Może to normalne, nie wiem? Jeszcze tematu nie zgłębiałem. Jak ktoś ma jakieś sugrstie to też proszę o info.
To napisałem esej, hehe.
Pozdrawiam
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
dawidoff82 jeśli turbo ori czyli vj-23 to ten olej po zimnej stronie to nie taka norma zaraży ile tego tam jest ... spotkałem sie z taka turbiną że zimna strona cała pływała więc lepiej to sprawdzić jeżeli sie nada to OK.
Jeżeli nie to propnuje Gt28 i po sprawie przynajmniej regeneracja takiego turbo jest sprawą groszową co do 23 to regeneracja od zera w KR jakies 2000 netto pozdro
Jeżeli nie to propnuje Gt28 i po sprawie przynajmniej regeneracja takiego turbo jest sprawą groszową co do 23 to regeneracja od zera w KR jakies 2000 netto pozdro
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
a wiec tak.ja u radzikowskiego dorabialem sprzedlo do gt i wzmocniony docisk.tarcza organiczna o srednicy wiekszej o centymetr(bo tyle sie zmiesci na kole zamachowym) i docisk wzmocniony o 30 %.daje rade.koszt 850zl.blow off properfent II sprawdza sie swietnie,mbc z re5pecta za 75 zl tez w miare pod warunkiem ze srubka ci sie nie wykreci(mocno dokrec srubke) .poduszki w gt i gtrze sa takie same.gorzej czy silnik od gt z bg ma takie same co mx3.co do wiazki to ja od gtxa szukalem ponad rok i dalem sobie na luz.tak samo z przeplywka.do gtxa kupilem od krzynia za 350 zl.ogolnie czesci deficytoiwe i nie sadze ze uda sie ci to znalesc.ale zycze powodzenia.moze dopisze szczescie.jak sie nie uda zostaje komp od gt i ecumaster albo dorabiac wiazke modyfikujac ta od gt.co do skrzynie to najmocniejsza byla w wersji gtx bf z silnikiem 1,6 turbo fwd.popytaj cukierasa jak z piastami i zwrotnicami oraz polosiami.kolejna to juz g5 mr z gt wersji.w japoni byly skrzynie z lsd.
co do turnbo zobacz czy nie ma oleju w intercoolerze.regeneracja turbo koszt okolo 800 w gore.
co do turnbo zobacz czy nie ma oleju w intercoolerze.regeneracja turbo koszt okolo 800 w gore.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
moze i tak.ja faktycznie powiedzialem cene jaka ja wydalem za regeneracje gareta tzn 850zl
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo to sie zgadza za gareta 800 brutto jak bez papiera 500 natomiast za IHI w firmie REAM POLAND Sp. z o.o. Radziszów z nowym wirnikiem bo mnie to czekało 2000 netto wiec brutto wychodzi nowy Gt28RS wiec ja sie nie zastanawiałem
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
podmuch sprawa wygląda tak, nie lało się to jakoś strasznie popłynęło kilkanaście kropel. Silnik leżał na boku jak go wiozłem,nie wiem może gdzieś się coś przelało. Wrzucę zdjęcia turbinki, w przyszłym tygodniu, zobaczysz wizualnie co i jak. W każdym razie z wyglądu jest w świetnym stanie, nie wiem jak środek. Jest to oczywiści ori VJ23. Regeneracja za 2000 netto odpada. Pojadę do jakiś macherów to się dowiem co i jak. Jak coś to Garrett gt28 i przeróbka kolektora i downpipe. Dam znać co i jak tak czy inaczej.
podmuch u mnie wirnik wygląda bardzo dobrze bez jakichkolwiek zastrzeżeń więc mam nadzieję, że nie jest źle ale o tym jak jest dopiero jakiś fachowiec coś powie. Znasz może godny polecenia serwis turbo w Kraku?
piwo będę z tobą w kontakcie bo przeszedłeś cały etap swapu. Dzięki za info, jak coś to się odezwę. Z tym deficytem części jest ciężko ale nie aż tak, przynajmniej w moim przypadku. ECU kupiłem od GTR-a drugie jest na Allegro od kolegi krzynia. Na info o przepływce czekam. Najgorzej jest z wiązką jednak tu zawsze jest możliwość przeróbki. Zobaczymy co będzie. Z poduszkami właśnie nie wiem jak jest, czy są one inne niż w bg. To są problemy jakie wyjdą właśnie w praniu. Tak czy inaczej będę z tobą w kontakcie licząc na pomoc.
podmuch u mnie wirnik wygląda bardzo dobrze bez jakichkolwiek zastrzeżeń więc mam nadzieję, że nie jest źle ale o tym jak jest dopiero jakiś fachowiec coś powie. Znasz może godny polecenia serwis turbo w Kraku?
piwo będę z tobą w kontakcie bo przeszedłeś cały etap swapu. Dzięki za info, jak coś to się odezwę. Z tym deficytem części jest ciężko ale nie aż tak, przynajmniej w moim przypadku. ECU kupiłem od GTR-a drugie jest na Allegro od kolegi krzynia. Na info o przepływce czekam. Najgorzej jest z wiązką jednak tu zawsze jest możliwość przeróbki. Zobaczymy co będzie. Z poduszkami właśnie nie wiem jak jest, czy są one inne niż w bg. To są problemy jakie wyjdą właśnie w praniu. Tak czy inaczej będę z tobą w kontakcie licząc na pomoc.
Ostatnio edytowano 15 lut 2009, 22:47 przez dawidoff82, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
dawidoff82 powiem tak do mechaniora majsterszytka z tym nie jedź bo nie ma po co ....
jak brakuje kaski zostaw to turbo narazie i pa
złozysz wszystko i sie okaże zadnej elektroniki i elektryki przy turbo nie ma ..
zapodasz manometr i zobaczysz co sie dzieje jak coś to wymiana turbo lub regeneracja
chyba ze w reamie zapytasz czy ci to zdjagnozuja i za ile
co do gareta robota jest prosta i przyjemna tyle ze kosztuje
jak brakuje kaski zostaw to turbo narazie i pa
złozysz wszystko i sie okaże zadnej elektroniki i elektryki przy turbo nie ma ..
zapodasz manometr i zobaczysz co sie dzieje jak coś to wymiana turbo lub regeneracja
chyba ze w reamie zapytasz czy ci to zdjagnozuja i za ile
co do gareta robota jest prosta i przyjemna tyle ze kosztuje
- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
Tak zrobię złożę to na turbinie ori i zobaczę co jest grane. Może będzie latać jak nie to Garrett. Jak wrócę w przyszłym tygodniu to zapytam się w Reamie zobaczę ile sobie krzykną.
Dzięki podmuch za pomoc.
Dzięki podmuch za pomoc.
- Od: 13 maja 2008, 23:21
- Posty: 47
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazdza MX3 '97 1.6i 16v (B6D) – byłe...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości