Trudne do sprecyzowania problemy z samochodem

Postprzez unseen » 27 cze 2007, 19:27

Auto u elektryka 2 dzien, imobiliser został wykluczony jako przyczyna niesprawnosci, auto zachowuje sie nastepujaco- po odpaleniu pracuje do momentu dotkniecia pedalu gazu, po nacisnieciu gazu natychmiast gasnie.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez Noho » 28 cze 2007, 07:59

spróbuj te styczniki bo miałem podobny objaw
jak wrzucałem bieg to gasło
ale na jałowym szło gazować
i okazało sie ze jedna kostak była luzna w skrzynce
i juz bez obaw
pozdra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 15:44
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Premacy 2.0 diesel 2002 DiTd

Postprzez unseen » 28 cze 2007, 15:23

Powiem tak – na chwile obecna jestem zalamany, elektryk sie poddal, teraz szukam innego, moze ktos zna w lesznie albo okolicach kogos kto jest w stanie problem rozwiazac.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez xANDy » 30 cze 2007, 09:49

hmmm – a Gorzowie jest ASO, ale wątpię czy warto jechać tam, bo usterka wygląda na zwykłą elektryczną czy elektroniczną.
Nie jestem żadnym wielkim znawcą samochodów, ale nie spotkałem się z takimi objawami.

Czy ktoś odkręcał komputer PCM silnika?
Może tam są problemy ze stykami, wtyczkami albo z ropą...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez unseen » 2 lip 2007, 21:56

Dzisiaj 2 elektryk sprawdzil Mazde- zadnych bledow, czyli wychodzi ze najprawdopodobniej padla pompa, (auto raz pali, raz nie- nieszczelnosc ukladu zostala wyeliminowana) sam juz nie wiem co mam myslec
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez unseen » 14 lip 2007, 18:31

Usterka zlokalizowana- czujnik w pompie (ale nie wiem dokladnie który, jeszcze nie rozmawialem osobiscie z pompiarzem) czujnik zamowion,y ma byc we wtorek.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez xANDy » 14 lip 2007, 22:49

czujnik – TCV albo czujnik indukcyjny...
Obyś wreszcie miał PEWNE autko – bo taka rzecz potrafi człowieka dobić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez unseen » 14 lip 2007, 23:31

Żebyś wiedział xANDy, a najwazniejsze jest to,że ciagle mam nadzieje, że pojade nim na wakacje, to dopiero będzie hazard 2500km po naprawie. Trzymaj kciuki za mnie
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez xANDy » 15 lip 2007, 13:22

unseen napisał(a):Trzymaj kciuki za mnie
Wolę się pomodlić – skuteczniejsze :p


unseen napisał(a):Usterka zlokalizowana- czujnik w pompie

Jak dokonana została diagnoza?? bo to bardzo ciekawe – zdradź jakieś szczegóły...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez unseen » 15 lip 2007, 13:28

Co do detali to sie nie wypowiem, wiem natomiast,że wymontował pompe z samochodu i ją sprawdził (czyli musi dysponowac jakimś sprzetem do diagnozy pomp) reszte mam nadzieję dowiedzieć sie w dniu odbioru – oby jak najszybciej.

PS
za modlitwe tez dziekuje- wiem ze pomoze
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez xANDy » 18 lip 2007, 09:54

unseen – napisz co z pompą i tym czujnikiem – weź go ze sobą na pamiątkę. Takie doświadczenia i wiadomości są bezcenne. I DOKŁADNIE niech Ci opowiedzą JAK zdiagnozowali (czym), jak naprawiali czy gdzie kupowali element; zapisz sobie te wszystkie mądre gadania – będziemy mądrzejsi z Twoją pomocą.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez unseen » 19 lip 2007, 09:57

No wiec tak- pompiarz powiedzial ze padl czujnik obrotow pompy (kupil nowy, gdzie nie wiem, stary lezy w samochodzie) ale najgorsze jest to ze auto dalej nie pali, teraz pompiarz mowi ze to jest cos z elektronika (mowia caly czas o immo) wiec nie wiem co mam juz myslec. Gosc ktory jest kumaty i powinien ten problem rozwiklac bedzie na miejscu dopiero na koniec lipca, wiec dalej leze
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez MarekW » 19 lip 2007, 10:24

Moze jest jakis problem z zaworem na pompie FSO – fuel shut off? On jest sterowany przez immo (SPV rowniez wspolpracuje z immo). A moze masz przez kogos wmontowany alarm i jakos poruszyl wtyczki/polaczenia od SPV lub FSO lub od modulow sterujacych albo zaingerowal we fioletowy kabelek od IDM (sterownik SPV)?

Sprawdz polaczenia od PCM do FSO i SPV.. a czy jak immo blokuje to miga czerwony samochodzik na desce rozdzielczej ? Powinien ja immo. blokuje.

Marek

ps: rezystancja TCV na pomiedzy stykami: 10-14 omow
rezystancja czujnika predkosci 185-275omow
rezystancja FSO 8,5 – 13 omow
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 19 lip 2007, 12:57

MarekW – skąd Ty masz taką wiedzę......?
Zostań klubowiczem – dostaniesz stołek moderatora :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 19 lip 2007, 13:26

Wiedze czerpie z z manuala do 626 GW, ktory po paru miesiacach poszukiwani wreszcie mam. A ze mam troche luzu w pracy to sie uaktywnilem i czytam, czytam i szukam.
Pompa mnie troche interesuje bo mam lekkie przecieki przez SPV i TCV jak by byla ok o bym nawet nieruszyl palcem.

OT: Planuje zrobic sobie interface diagnostyczny przez OBD2+oprogramowanie ze Scantool.net, ale przy okazji chcialbym zrobic sobie maly komputerek pokladowy, ale to juz inna bajka :–(. Szukam info jak zmierzyc dawke paliwa z dostepnych czujnikow i na pompie i PCU. Powinno sie jakos dac. W Oplu Vectra B jest sygnal z PCU o nazwie FUEL i jest tam tez diesel (z osprzetem chyba BOSCH'a). Osoby na forum opla calkiem daleko juz zaszly z komputerkiem....
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 19 lip 2007, 13:51

MarekW – udaj się do PoBo – mówię poważnie. Poza tym – ściągnij sobie manuala do RF-T oraz opis pompy DensoV5. Wszystko jest na forum...
Z pomiarem dawki paliwa jest najwięcej zabawy – ale to wszystko da się zrobić, tylko trzeba poeksperymentować. Boguś zamontował sobie komputerek i pokazuje mu "wszystko z wyjątkiem spalania". Do komputera pokładowego dochodzą sygnały:
– ilości paliwa z baku (do wyciągnięcia z szafy)
– prędkości auta (z szafy)
– zasilania (3 różne!!)
– dawki paliwa.

Taki temat o kompie jest na forum – tam się przenieśmy z tymi dywagacjami.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21677
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26138
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21956
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 19 lip 2007, 14:58

Mam manual do RF-T od 626, opis pompy Denso V5 sam znalazlem i dalem link na forum wiec tez mam :–)
Dziekuje za linki do dyskusji o komputerkach juz czytam ... juz sie kontaktuje sie z PoBo i blagam o dane dotyczace dawki paliwa.

xANDy jestes wielki, Bog zaplac.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez unseen » 20 lip 2007, 09:08

Co do alarmu to naprwde nie wiem gdzie zaingerowal, zapiera sie ze nie, jak zaczely sie klocki z autem to wylutowal przekaznik ktory byl wpiety w ukl. rozrusznika i na dzien dzisiejszy alrm jest odlaczony.
co do lamki to zamruga i zgasne, ale juz przy nastepnym odpaleniu nie mruga.
MarekW dzieki za podpowiedzi i jesli mozesz to podeslij manuala, moze przekazalbym elektr. to pomoze mu w lokalizacji usterki. Dzieki raz jeszcze za pomoc
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez unseen » 6 sie 2007, 20:26

Mazda naprawiona- dzisiaj odebralem od elektryka samochod, auto nie palilo poniewaz komputer blokowal dawkowanie paliwa do pompy (taka informacje otrzymalem)Dalej juz nie wnikam, bo jestem pewien ze i tak calej prawdy mi nie powie ( w koncu kupe kasy za to skasowal) Mam nadzieje ze teraz bede tylko lal paliwo i jezdzil
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 12:09
Posty: 23
Skąd: leszno
Auto: Premacy 2.0 td

Postprzez MarekW » 6 sie 2007, 23:55

szkoda ze nie dowiemy sie prawdy.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy