Strona 3 z 4

PostNapisane: 27 cze 2007, 19:27
przez unseen
Auto u elektryka 2 dzien, imobiliser został wykluczony jako przyczyna niesprawnosci, auto zachowuje sie nastepujaco- po odpaleniu pracuje do momentu dotkniecia pedalu gazu, po nacisnieciu gazu natychmiast gasnie.

PostNapisane: 28 cze 2007, 07:59
przez Noho
spróbuj te styczniki bo miałem podobny objaw
jak wrzucałem bieg to gasło
ale na jałowym szło gazować
i okazało sie ze jedna kostak była luzna w skrzynce
i juz bez obaw
pozdra

PostNapisane: 28 cze 2007, 15:23
przez unseen
Powiem tak – na chwile obecna jestem zalamany, elektryk sie poddal, teraz szukam innego, moze ktos zna w lesznie albo okolicach kogos kto jest w stanie problem rozwiazac.

PostNapisane: 30 cze 2007, 09:49
przez xANDy
hmmm – a Gorzowie jest ASO, ale wątpię czy warto jechać tam, bo usterka wygląda na zwykłą elektryczną czy elektroniczną.
Nie jestem żadnym wielkim znawcą samochodów, ale nie spotkałem się z takimi objawami.

Czy ktoś odkręcał komputer PCM silnika?
Może tam są problemy ze stykami, wtyczkami albo z ropą...

PostNapisane: 2 lip 2007, 21:56
przez unseen
Dzisiaj 2 elektryk sprawdzil Mazde- zadnych bledow, czyli wychodzi ze najprawdopodobniej padla pompa, (auto raz pali, raz nie- nieszczelnosc ukladu zostala wyeliminowana) sam juz nie wiem co mam myslec

PostNapisane: 14 lip 2007, 18:31
przez unseen
Usterka zlokalizowana- czujnik w pompie (ale nie wiem dokladnie który, jeszcze nie rozmawialem osobiscie z pompiarzem) czujnik zamowion,y ma byc we wtorek.

PostNapisane: 14 lip 2007, 22:49
przez xANDy
czujnik – TCV albo czujnik indukcyjny...
Obyś wreszcie miał PEWNE autko – bo taka rzecz potrafi człowieka dobić.

PostNapisane: 14 lip 2007, 23:31
przez unseen
Żebyś wiedział xANDy, a najwazniejsze jest to,że ciagle mam nadzieje, że pojade nim na wakacje, to dopiero będzie hazard 2500km po naprawie. Trzymaj kciuki za mnie

PostNapisane: 15 lip 2007, 13:22
przez xANDy
unseen napisał(a):Trzymaj kciuki za mnie
Wolę się pomodlić – skuteczniejsze :p


unseen napisał(a):Usterka zlokalizowana- czujnik w pompie

Jak dokonana została diagnoza?? bo to bardzo ciekawe – zdradź jakieś szczegóły...

PostNapisane: 15 lip 2007, 13:28
przez unseen
Co do detali to sie nie wypowiem, wiem natomiast,że wymontował pompe z samochodu i ją sprawdził (czyli musi dysponowac jakimś sprzetem do diagnozy pomp) reszte mam nadzieję dowiedzieć sie w dniu odbioru – oby jak najszybciej.

PS
za modlitwe tez dziekuje- wiem ze pomoze

PostNapisane: 18 lip 2007, 09:54
przez xANDy
unseen – napisz co z pompą i tym czujnikiem – weź go ze sobą na pamiątkę. Takie doświadczenia i wiadomości są bezcenne. I DOKŁADNIE niech Ci opowiedzą JAK zdiagnozowali (czym), jak naprawiali czy gdzie kupowali element; zapisz sobie te wszystkie mądre gadania – będziemy mądrzejsi z Twoją pomocą.

PostNapisane: 19 lip 2007, 09:57
przez unseen
No wiec tak- pompiarz powiedzial ze padl czujnik obrotow pompy (kupil nowy, gdzie nie wiem, stary lezy w samochodzie) ale najgorsze jest to ze auto dalej nie pali, teraz pompiarz mowi ze to jest cos z elektronika (mowia caly czas o immo) wiec nie wiem co mam juz myslec. Gosc ktory jest kumaty i powinien ten problem rozwiklac bedzie na miejscu dopiero na koniec lipca, wiec dalej leze

PostNapisane: 19 lip 2007, 10:24
przez MarekW
Moze jest jakis problem z zaworem na pompie FSO – fuel shut off? On jest sterowany przez immo (SPV rowniez wspolpracuje z immo). A moze masz przez kogos wmontowany alarm i jakos poruszyl wtyczki/polaczenia od SPV lub FSO lub od modulow sterujacych albo zaingerowal we fioletowy kabelek od IDM (sterownik SPV)?

Sprawdz polaczenia od PCM do FSO i SPV.. a czy jak immo blokuje to miga czerwony samochodzik na desce rozdzielczej ? Powinien ja immo. blokuje.

Marek

ps: rezystancja TCV na pomiedzy stykami: 10-14 omow
rezystancja czujnika predkosci 185-275omow
rezystancja FSO 8,5 – 13 omow

PostNapisane: 19 lip 2007, 12:57
przez xANDy
MarekW – skąd Ty masz taką wiedzę......?
Zostań klubowiczem – dostaniesz stołek moderatora :]

PostNapisane: 19 lip 2007, 13:26
przez MarekW
Wiedze czerpie z z manuala do 626 GW, ktory po paru miesiacach poszukiwani wreszcie mam. A ze mam troche luzu w pracy to sie uaktywnilem i czytam, czytam i szukam.
Pompa mnie troche interesuje bo mam lekkie przecieki przez SPV i TCV jak by byla ok o bym nawet nieruszyl palcem.

OT: Planuje zrobic sobie interface diagnostyczny przez OBD2+oprogramowanie ze Scantool.net, ale przy okazji chcialbym zrobic sobie maly komputerek pokladowy, ale to juz inna bajka :–(. Szukam info jak zmierzyc dawke paliwa z dostepnych czujnikow i na pompie i PCU. Powinno sie jakos dac. W Oplu Vectra B jest sygnal z PCU o nazwie FUEL i jest tam tez diesel (z osprzetem chyba BOSCH'a). Osoby na forum opla calkiem daleko juz zaszly z komputerkiem....

PostNapisane: 19 lip 2007, 13:51
przez xANDy
MarekW – udaj się do PoBo – mówię poważnie. Poza tym – ściągnij sobie manuala do RF-T oraz opis pompy DensoV5. Wszystko jest na forum...
Z pomiarem dawki paliwa jest najwięcej zabawy – ale to wszystko da się zrobić, tylko trzeba poeksperymentować. Boguś zamontował sobie komputerek i pokazuje mu "wszystko z wyjątkiem spalania". Do komputera pokładowego dochodzą sygnały:
– ilości paliwa z baku (do wyciągnięcia z szafy)
– prędkości auta (z szafy)
– zasilania (3 różne!!)
– dawki paliwa.

Taki temat o kompie jest na forum – tam się przenieśmy z tymi dywagacjami.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21677
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26138
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=21956

PostNapisane: 19 lip 2007, 14:58
przez MarekW
Mam manual do RF-T od 626, opis pompy Denso V5 sam znalazlem i dalem link na forum wiec tez mam :–)
Dziekuje za linki do dyskusji o komputerkach juz czytam ... juz sie kontaktuje sie z PoBo i blagam o dane dotyczace dawki paliwa.

xANDy jestes wielki, Bog zaplac.

Pozdrawiam
Marek

PostNapisane: 20 lip 2007, 09:08
przez unseen
Co do alarmu to naprwde nie wiem gdzie zaingerowal, zapiera sie ze nie, jak zaczely sie klocki z autem to wylutowal przekaznik ktory byl wpiety w ukl. rozrusznika i na dzien dzisiejszy alrm jest odlaczony.
co do lamki to zamruga i zgasne, ale juz przy nastepnym odpaleniu nie mruga.
MarekW dzieki za podpowiedzi i jesli mozesz to podeslij manuala, moze przekazalbym elektr. to pomoze mu w lokalizacji usterki. Dzieki raz jeszcze za pomoc

PostNapisane: 6 sie 2007, 20:26
przez unseen
Mazda naprawiona- dzisiaj odebralem od elektryka samochod, auto nie palilo poniewaz komputer blokowal dawkowanie paliwa do pompy (taka informacje otrzymalem)Dalej juz nie wnikam, bo jestem pewien ze i tak calej prawdy mi nie powie ( w koncu kupe kasy za to skasowal) Mam nadzieje ze teraz bede tylko lal paliwo i jezdzil

PostNapisane: 6 sie 2007, 23:55
przez MarekW
szkoda ze nie dowiemy sie prawdy.