pompa vacuum (podciśnienia)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pablo 333 » 19 kwi 2009, 14:44

Witam, posiadam od stycznia br. M6 z 2004 r. 2.0 d 136 KM, przebieg 135 kkm. Po wymianie rozrządu, filtrów i oleju auto stało się głośniejsze i coś terkocze w okolicach pompy vacum, przy obrotach 1800-2400, a dalej jest ok. Pompę wymieniłem, ale hałas i terkoczenie pozostało. Dodam, że słychać to dopiero jak się nagrzeje silnik. Jeżeli ma ktoś pomysł to z góry dziękuję, bo nie chcę wymieniać pół auta, a warsztat sobie z tym nie radzi.
pzdr
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Pablo 333 » 19 kwi 2009, 14:44

Witam, posiadam od stycznia br. M6 z 2004 r. 2.0 d 136 KM, przebieg 135 kkm. Po wymianie rozrządu, filtrów i oleju auto stało się głośniejsze i coś terkocze w okolicach pompy vacum, przy obrotach 1800-2400, a dalej jest ok. Pompę wymieniłem, ale hałas i terkoczenie pozostało. Dodam, że słychać to dopiero jak się nagrzeje silnik. Jeżeli ma ktoś pomysł to z góry dziękuję, bo nie chcę wymieniać pół auta, a warsztat sobie z tym nie radzi.
pzdr
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez magicadm » 19 kwi 2009, 15:32

Pablo 333 napisał(a):Pompę wymieniłem

Na nową???
To typowe objawy padającego Vacum :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez magicadm » 19 kwi 2009, 15:32

Pablo 333 napisał(a):Pompę wymieniłem

Na nową???
To typowe objawy padającego Vacum :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pablo 333 » 20 kwi 2009, 04:53

Nie, używaną. Ale sprawdzane były dwie i objawy nie znikają. Chyba trzy pompy nie są identycznie uszkodzone?
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Pablo 333 » 20 kwi 2009, 04:53

Nie, używaną. Ale sprawdzane były dwie i objawy nie znikają. Chyba trzy pompy nie są identycznie uszkodzone?
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez gstr » 20 kwi 2009, 08:48

Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez gstr » 20 kwi 2009, 08:48

Grzegorz Strzałkowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2004, 11:22
Posty: 206 (0/1)
Skąd: Puławy, rzadziej W-wa
Auto: M6 2.5 GJ / 192
M6 2.0D GG / 136
MX-5 NBFL / 115
...i był M626/Comprex / 75

Postprzez Pablo 333 » 20 kwi 2009, 19:59

Dzięki. Link jest OK. Ale u mnie objawy są nieco inne. Nic nie syczy. We wnętrzu auta słychać warkot jak w Starze albo Kamazie.A jak się podniesie maskę to jest hałas i terkoczenie, odrobinę jakby metaliczne. Ustaje dopiero po przekroczeniu 2300-2400 obrotów. Oprócz tego zauważyłem zwiększone wibracje w kabinie podczas tych odgłosów. No i wspomaganie lekko zaczęło buczeć. Z hamulcami natomiast jest wszystko OK. ???
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Pablo 333 » 20 kwi 2009, 19:59

Dzięki. Link jest OK. Ale u mnie objawy są nieco inne. Nic nie syczy. We wnętrzu auta słychać warkot jak w Starze albo Kamazie.A jak się podniesie maskę to jest hałas i terkoczenie, odrobinę jakby metaliczne. Ustaje dopiero po przekroczeniu 2300-2400 obrotów. Oprócz tego zauważyłem zwiększone wibracje w kabinie podczas tych odgłosów. No i wspomaganie lekko zaczęło buczeć. Z hamulcami natomiast jest wszystko OK. ???
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez krzych » 26 kwi 2009, 00:44

No ja Ci powiem ze mam jakos podobnie, ale nie do konca. "Brzecza srubki" pod maska tam gdzie vacuum, wiec pewnie to sprzeglo vacuum, ale to moze nic zlego, natomiast miedzy 1400 a 1600 obr, prawie dokladnie wtedy jesli silnik jest obciazony nie za bardzo i nie za malo – czyli lekkie przyspieszanie slychac odglos "trak trak trak trak trak" ktory momentalnie znika, ale czuc ze silnik jakos mniej rowno pracuje tuz po tym, a oprocz tego jakby lekko drzal, ale to juz moze zludzenie.

Generalnie jesli mi sie cos wyjasni, postaram sie opisac co mi bylo :). Jaksa bedzie diagnozowal jak tylko bede mial czas podjechac do niego.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 26 kwi 2009, 00:44

No ja Ci powiem ze mam jakos podobnie, ale nie do konca. "Brzecza srubki" pod maska tam gdzie vacuum, wiec pewnie to sprzeglo vacuum, ale to moze nic zlego, natomiast miedzy 1400 a 1600 obr, prawie dokladnie wtedy jesli silnik jest obciazony nie za bardzo i nie za malo – czyli lekkie przyspieszanie slychac odglos "trak trak trak trak trak" ktory momentalnie znika, ale czuc ze silnik jakos mniej rowno pracuje tuz po tym, a oprocz tego jakby lekko drzal, ale to juz moze zludzenie.

Generalnie jesli mi sie cos wyjasni, postaram sie opisac co mi bylo :). Jaksa bedzie diagnozowal jak tylko bede mial czas podjechac do niego.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Pablo 333 » 28 kwi 2009, 18:45

No i stało się. Auto dzisiaj padło. Jadę ok 100 km/h, nagle lekkie wibracje z prawej strony (po stronie pasażera), potem dźwięk jakby guma, lekkie szarpnięcie, brak mocy, zapalona kontrolka DCS i koniec jazdy. Auto nie odpala, rozrusznik kręci, ale nie zaskakuje. Jest w serwisie, ale nie spodziewam się po nich za wiele. Co się mogło stać? I może ktoś ma namiary do dobrego mechanika w okolicach Zielonej Góry?
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Pablo 333 » 28 kwi 2009, 18:45

No i stało się. Auto dzisiaj padło. Jadę ok 100 km/h, nagle lekkie wibracje z prawej strony (po stronie pasażera), potem dźwięk jakby guma, lekkie szarpnięcie, brak mocy, zapalona kontrolka DCS i koniec jazdy. Auto nie odpala, rozrusznik kręci, ale nie zaskakuje. Jest w serwisie, ale nie spodziewam się po nich za wiele. Co się mogło stać? I może ktoś ma namiary do dobrego mechanika w okolicach Zielonej Góry?
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Pablo 333 » 29 kwi 2009, 16:26

Jest diagnoza. Zerwane 7 zębów paska rozrządu. Silnik zablokowany, prawdopodobnie do remontu. Jako prawdopodobne przyczyny podali:
1. Źle założony rozrząd (sami zakładali 9 kkm przed awarią)
2. Wada części użytych przy wymianie
3. Coś innego zablokowało wałek i wytarło zęby (???)
Będzie zamawiany rzeczoznawca. Trochę się obawiam, że wcisną mi przyczynę 3. i będę musiał pokryć koszty naprawy. Proszę o poradę czy to w ogóle możliwe aby coś zablokowało wałek? Z góry dzięki za pomoc.
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Pablo 333 » 29 kwi 2009, 16:26

Jest diagnoza. Zerwane 7 zębów paska rozrządu. Silnik zablokowany, prawdopodobnie do remontu. Jako prawdopodobne przyczyny podali:
1. Źle założony rozrząd (sami zakładali 9 kkm przed awarią)
2. Wada części użytych przy wymianie
3. Coś innego zablokowało wałek i wytarło zęby (???)
Będzie zamawiany rzeczoznawca. Trochę się obawiam, że wcisną mi przyczynę 3. i będę musiał pokryć koszty naprawy. Proszę o poradę czy to w ogóle możliwe aby coś zablokowało wałek? Z góry dzięki za pomoc.
PAbLO
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2009, 14:28
Posty: 7
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004

Postprzez Enduro » 29 kwi 2009, 18:07

w rachube wchodzi tylko:
walek zaworowy (zatarcie na lozyskach silzgowych),
pompa wody,
pompa wtryskowa.
raczej wal glowny nie zatarl sie!
i jesli sprawdzisz, ze te podzespoly nie sa zatarte
to wyeliminujesz punkt 3.!
ja stawiam na kiepskie zamienniki np. "Made in Turkei"
bo te muzulmany to wszystko produkuja- prawie jak chinczyki,
i to nienajlepszej jakosci!
ale w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow a to jest jeszcze w pewnej normie
choc na pewno nalezy wszystko sprawdzic przy naprawie!
ubolewam i trzymam kciuki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 29 kwi 2009, 18:07

w rachube wchodzi tylko:
walek zaworowy (zatarcie na lozyskach silzgowych),
pompa wody,
pompa wtryskowa.
raczej wal glowny nie zatarl sie!
i jesli sprawdzisz, ze te podzespoly nie sa zatarte
to wyeliminujesz punkt 3.!
ja stawiam na kiepskie zamienniki np. "Made in Turkei"
bo te muzulmany to wszystko produkuja- prawie jak chinczyki,
i to nienajlepszej jakosci!
ale w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow a to jest jeszcze w pewnej normie
choc na pewno nalezy wszystko sprawdzic przy naprawie!
ubolewam i trzymam kciuki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 29 kwi 2009, 19:59

Pablo 333 napisał(a):Źle założony rozrząd

Silnika nie odpalisz , szostka ma czujniki , mozesz wyeliminowac praktycznie to co napisales , przy zakładaniu nowego rozrządu kazdy myslący mechanik sprawdza wszystko w obrebie tej operacji ja stawiam na .....
Enduro napisał(a):kiepskie zamienniki
Z oryginalnymi mazdowskimi czesciami nigdy nie ma problemu.
Enduro napisał(a): w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow

Teoretycznie Robercie teoretycznie , praktyka mowi inaczej wszystko zalezy przy jakich obrotach silnika strzela pasek , im szybciej tym gorzej dla zaworów ktore tez się speczają a pozniej zacierają sie w prowadnicach i "czapka"do gory.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Jaksa » 29 kwi 2009, 19:59

Pablo 333 napisał(a):Źle założony rozrząd

Silnika nie odpalisz , szostka ma czujniki , mozesz wyeliminowac praktycznie to co napisales , przy zakładaniu nowego rozrządu kazdy myslący mechanik sprawdza wszystko w obrebie tej operacji ja stawiam na .....
Enduro napisał(a):kiepskie zamienniki
Z oryginalnymi mazdowskimi czesciami nigdy nie ma problemu.
Enduro napisał(a): w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow

Teoretycznie Robercie teoretycznie , praktyka mowi inaczej wszystko zalezy przy jakich obrotach silnika strzela pasek , im szybciej tym gorzej dla zaworów ktore tez się speczają a pozniej zacierają sie w prowadnicach i "czapka"do gory.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6