pompa vacuum (podciśnienia)
Witam, posiadam od stycznia br. M6 z 2004 r. 2.0 d 136 KM, przebieg 135 kkm. Po wymianie rozrządu, filtrów i oleju auto stało się głośniejsze i coś terkocze w okolicach pompy vacum, przy obrotach 1800-2400, a dalej jest ok. Pompę wymieniłem, ale hałas i terkoczenie pozostało. Dodam, że słychać to dopiero jak się nagrzeje silnik. Jeżeli ma ktoś pomysł to z góry dziękuję, bo nie chcę wymieniać pół auta, a warsztat sobie z tym nie radzi.
pzdr
pzdr
PAbLO
- Od: 19 kwi 2009, 14:28
- Posty: 7
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004
Witam, posiadam od stycznia br. M6 z 2004 r. 2.0 d 136 KM, przebieg 135 kkm. Po wymianie rozrządu, filtrów i oleju auto stało się głośniejsze i coś terkocze w okolicach pompy vacum, przy obrotach 1800-2400, a dalej jest ok. Pompę wymieniłem, ale hałas i terkoczenie pozostało. Dodam, że słychać to dopiero jak się nagrzeje silnik. Jeżeli ma ktoś pomysł to z góry dziękuję, bo nie chcę wymieniać pół auta, a warsztat sobie z tym nie radzi.
pzdr
pzdr
PAbLO
- Od: 19 kwi 2009, 14:28
- Posty: 7
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004
Grzegorz Strzałkowski
Grzegorz Strzałkowski
Dzięki. Link jest OK. Ale u mnie objawy są nieco inne. Nic nie syczy. We wnętrzu auta słychać warkot jak w Starze albo Kamazie.A jak się podniesie maskę to jest hałas i terkoczenie, odrobinę jakby metaliczne. Ustaje dopiero po przekroczeniu 2300-2400 obrotów. Oprócz tego zauważyłem zwiększone wibracje w kabinie podczas tych odgłosów. No i wspomaganie lekko zaczęło buczeć. Z hamulcami natomiast jest wszystko OK. ?
PAbLO
- Od: 19 kwi 2009, 14:28
- Posty: 7
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004
Dzięki. Link jest OK. Ale u mnie objawy są nieco inne. Nic nie syczy. We wnętrzu auta słychać warkot jak w Starze albo Kamazie.A jak się podniesie maskę to jest hałas i terkoczenie, odrobinę jakby metaliczne. Ustaje dopiero po przekroczeniu 2300-2400 obrotów. Oprócz tego zauważyłem zwiększone wibracje w kabinie podczas tych odgłosów. No i wspomaganie lekko zaczęło buczeć. Z hamulcami natomiast jest wszystko OK. ?
PAbLO
- Od: 19 kwi 2009, 14:28
- Posty: 7
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004
No ja Ci powiem ze mam jakos podobnie, ale nie do konca. "Brzecza srubki" pod maska tam gdzie vacuum, wiec pewnie to sprzeglo vacuum, ale to moze nic zlego, natomiast miedzy 1400 a 1600 obr, prawie dokladnie wtedy jesli silnik jest obciazony nie za bardzo i nie za malo – czyli lekkie przyspieszanie slychac odglos "trak trak trak trak trak" ktory momentalnie znika, ale czuc ze silnik jakos mniej rowno pracuje tuz po tym, a oprocz tego jakby lekko drzal, ale to juz moze zludzenie.
Generalnie jesli mi sie cos wyjasni, postaram sie opisac co mi bylo . Jaksa bedzie diagnozowal jak tylko bede mial czas podjechac do niego.
Generalnie jesli mi sie cos wyjasni, postaram sie opisac co mi bylo . Jaksa bedzie diagnozowal jak tylko bede mial czas podjechac do niego.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
No ja Ci powiem ze mam jakos podobnie, ale nie do konca. "Brzecza srubki" pod maska tam gdzie vacuum, wiec pewnie to sprzeglo vacuum, ale to moze nic zlego, natomiast miedzy 1400 a 1600 obr, prawie dokladnie wtedy jesli silnik jest obciazony nie za bardzo i nie za malo – czyli lekkie przyspieszanie slychac odglos "trak trak trak trak trak" ktory momentalnie znika, ale czuc ze silnik jakos mniej rowno pracuje tuz po tym, a oprocz tego jakby lekko drzal, ale to juz moze zludzenie.
Generalnie jesli mi sie cos wyjasni, postaram sie opisac co mi bylo . Jaksa bedzie diagnozowal jak tylko bede mial czas podjechac do niego.
Generalnie jesli mi sie cos wyjasni, postaram sie opisac co mi bylo . Jaksa bedzie diagnozowal jak tylko bede mial czas podjechac do niego.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
No i stało się. Auto dzisiaj padło. Jadę ok 100 km/h, nagle lekkie wibracje z prawej strony (po stronie pasażera), potem dźwięk jakby guma, lekkie szarpnięcie, brak mocy, zapalona kontrolka DCS i koniec jazdy. Auto nie odpala, rozrusznik kręci, ale nie zaskakuje. Jest w serwisie, ale nie spodziewam się po nich za wiele. Co się mogło stać? I może ktoś ma namiary do dobrego mechanika w okolicach Zielonej Góry?
PAbLO
- Od: 19 kwi 2009, 14:28
- Posty: 7
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004
No i stało się. Auto dzisiaj padło. Jadę ok 100 km/h, nagle lekkie wibracje z prawej strony (po stronie pasażera), potem dźwięk jakby guma, lekkie szarpnięcie, brak mocy, zapalona kontrolka DCS i koniec jazdy. Auto nie odpala, rozrusznik kręci, ale nie zaskakuje. Jest w serwisie, ale nie spodziewam się po nich za wiele. Co się mogło stać? I może ktoś ma namiary do dobrego mechanika w okolicach Zielonej Góry?
PAbLO
- Od: 19 kwi 2009, 14:28
- Posty: 7
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004
Jest diagnoza. Zerwane 7 zębów paska rozrządu. Silnik zablokowany, prawdopodobnie do remontu. Jako prawdopodobne przyczyny podali:
1. Źle założony rozrząd (sami zakładali 9 kkm przed awarią)
2. Wada części użytych przy wymianie
3. Coś innego zablokowało wałek i wytarło zęby (???)
Będzie zamawiany rzeczoznawca. Trochę się obawiam, że wcisną mi przyczynę 3. i będę musiał pokryć koszty naprawy. Proszę o poradę czy to w ogóle możliwe aby coś zablokowało wałek? Z góry dzięki za pomoc.
1. Źle założony rozrząd (sami zakładali 9 kkm przed awarią)
2. Wada części użytych przy wymianie
3. Coś innego zablokowało wałek i wytarło zęby (???)
Będzie zamawiany rzeczoznawca. Trochę się obawiam, że wcisną mi przyczynę 3. i będę musiał pokryć koszty naprawy. Proszę o poradę czy to w ogóle możliwe aby coś zablokowało wałek? Z góry dzięki za pomoc.
PAbLO
- Od: 19 kwi 2009, 14:28
- Posty: 7
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004
Jest diagnoza. Zerwane 7 zębów paska rozrządu. Silnik zablokowany, prawdopodobnie do remontu. Jako prawdopodobne przyczyny podali:
1. Źle założony rozrząd (sami zakładali 9 kkm przed awarią)
2. Wada części użytych przy wymianie
3. Coś innego zablokowało wałek i wytarło zęby (???)
Będzie zamawiany rzeczoznawca. Trochę się obawiam, że wcisną mi przyczynę 3. i będę musiał pokryć koszty naprawy. Proszę o poradę czy to w ogóle możliwe aby coś zablokowało wałek? Z góry dzięki za pomoc.
1. Źle założony rozrząd (sami zakładali 9 kkm przed awarią)
2. Wada części użytych przy wymianie
3. Coś innego zablokowało wałek i wytarło zęby (???)
Będzie zamawiany rzeczoznawca. Trochę się obawiam, że wcisną mi przyczynę 3. i będę musiał pokryć koszty naprawy. Proszę o poradę czy to w ogóle możliwe aby coś zablokowało wałek? Z góry dzięki za pomoc.
PAbLO
- Od: 19 kwi 2009, 14:28
- Posty: 7
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mazda 6 2.0 d. 136 KM 2004
w rachube wchodzi tylko:
walek zaworowy (zatarcie na lozyskach silzgowych),
pompa wody,
pompa wtryskowa.
raczej wal glowny nie zatarl sie!
i jesli sprawdzisz, ze te podzespoly nie sa zatarte
to wyeliminujesz punkt 3.!
ja stawiam na kiepskie zamienniki np. "Made in Turkei"
bo te muzulmany to wszystko produkuja- prawie jak chinczyki,
i to nienajlepszej jakosci!
ale w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow a to jest jeszcze w pewnej normie
choc na pewno nalezy wszystko sprawdzic przy naprawie!
ubolewam i trzymam kciuki
E.
walek zaworowy (zatarcie na lozyskach silzgowych),
pompa wody,
pompa wtryskowa.
raczej wal glowny nie zatarl sie!
i jesli sprawdzisz, ze te podzespoly nie sa zatarte
to wyeliminujesz punkt 3.!
ja stawiam na kiepskie zamienniki np. "Made in Turkei"
bo te muzulmany to wszystko produkuja- prawie jak chinczyki,
i to nienajlepszej jakosci!
ale w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow a to jest jeszcze w pewnej normie
choc na pewno nalezy wszystko sprawdzic przy naprawie!
ubolewam i trzymam kciuki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
w rachube wchodzi tylko:
walek zaworowy (zatarcie na lozyskach silzgowych),
pompa wody,
pompa wtryskowa.
raczej wal glowny nie zatarl sie!
i jesli sprawdzisz, ze te podzespoly nie sa zatarte
to wyeliminujesz punkt 3.!
ja stawiam na kiepskie zamienniki np. "Made in Turkei"
bo te muzulmany to wszystko produkuja- prawie jak chinczyki,
i to nienajlepszej jakosci!
ale w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow a to jest jeszcze w pewnej normie
choc na pewno nalezy wszystko sprawdzic przy naprawie!
ubolewam i trzymam kciuki
E.
walek zaworowy (zatarcie na lozyskach silzgowych),
pompa wody,
pompa wtryskowa.
raczej wal glowny nie zatarl sie!
i jesli sprawdzisz, ze te podzespoly nie sa zatarte
to wyeliminujesz punkt 3.!
ja stawiam na kiepskie zamienniki np. "Made in Turkei"
bo te muzulmany to wszystko produkuja- prawie jak chinczyki,
i to nienajlepszej jakosci!
ale w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow a to jest jeszcze w pewnej normie
choc na pewno nalezy wszystko sprawdzic przy naprawie!
ubolewam i trzymam kciuki
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pablo 333 napisał(a):Źle założony rozrząd
Silnika nie odpalisz , szostka ma czujniki , mozesz wyeliminowac praktycznie to co napisales , przy zakładaniu nowego rozrządu kazdy myslący mechanik sprawdza wszystko w obrebie tej operacji ja stawiam na .....
Z oryginalnymi mazdowskimi czesciami nigdy nie ma problemu.Enduro napisał(a):kiepskie zamienniki
Enduro napisał(a): w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow
Teoretycznie Robercie teoretycznie , praktyka mowi inaczej wszystko zalezy przy jakich obrotach silnika strzela pasek , im szybciej tym gorzej dla zaworów ktore tez się speczają a pozniej zacierają sie w prowadnicach i "czapka"do gory.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pablo 333 napisał(a):Źle założony rozrząd
Silnika nie odpalisz , szostka ma czujniki , mozesz wyeliminowac praktycznie to co napisales , przy zakładaniu nowego rozrządu kazdy myslący mechanik sprawdza wszystko w obrebie tej operacji ja stawiam na .....
Z oryginalnymi mazdowskimi czesciami nigdy nie ma problemu.Enduro napisał(a):kiepskie zamienniki
Enduro napisał(a): w tym motorze raczej uszkodzeniu ulegaja w takich przypadkach dzwigiennki zaworow
Teoretycznie Robercie teoretycznie , praktyka mowi inaczej wszystko zalezy przy jakich obrotach silnika strzela pasek , im szybciej tym gorzej dla zaworów ktore tez się speczają a pozniej zacierają sie w prowadnicach i "czapka"do gory.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6