Filtr kabinowy
Witam! JanuszM może tą zaślepkę kupisz na szrocie. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik Dzięki za zainteresowanie, ale w pobliżu nie mam porządnego szrotu, a na najbliższym w miarę zaopatrzonym zdzierają strasznie. Blachę to mogę sam sobie wyciąć i wyprofilować, a plastikową zaślepkę też z czegoś da się dorobić, dlatego przydały by się wymiary. Co prawda można samemu pomierzyć, ale z wymiarami łatwiej
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
Jacekm_ Syf leciał zwłaszcza wiosną, kiedy w powietrzu fruwa tałatajstwa wszelkiego – nie było tego dużo, ale wkurzało mnie, kiedy po wyczyszczeniu deski zaraz jakieś farfocle się pojawiały. Nie mam żadnego filtra na wlocie, więc wszystko leci do środka
Filtr zamontowałem w miejscu do tego przeznaczonym – obudowa parownika w miejscu filtra jest zaślepiona, ale poza tym są wszelkie potrzebne otwory (na blachę, na filtr i na śrubki, a w środku obudowy prowadnice do filtra).
Wyciąłem tylko zbędną zaślepkę, dorobiłem blachę (a nawet dwie, bo potrzebna jest jeszcze ze śrubą do motylka), prowizorycznie dorobiłem pokrywkę, bo nie wiedziałem jak to wszystko wygląda po włożeniu filtrów, ale teraz dorobienie i zamontowanie nie zajmie dużo czasu.
A na parowniku naprawdę sporo liści i innego brudu się zebrało, dlatego warto wykręcić czujnik klimy i przejechać porządnie odkurzaczem
Filtr zamontowałem w miejscu do tego przeznaczonym – obudowa parownika w miejscu filtra jest zaślepiona, ale poza tym są wszelkie potrzebne otwory (na blachę, na filtr i na śrubki, a w środku obudowy prowadnice do filtra).
Wyciąłem tylko zbędną zaślepkę, dorobiłem blachę (a nawet dwie, bo potrzebna jest jeszcze ze śrubą do motylka), prowizorycznie dorobiłem pokrywkę, bo nie wiedziałem jak to wszystko wygląda po włożeniu filtrów, ale teraz dorobienie i zamontowanie nie zajmie dużo czasu.
A na parowniku naprawdę sporo liści i innego brudu się zebrało, dlatego warto wykręcić czujnik klimy i przejechać porządnie odkurzaczem
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
skandha Można wykręcić czujnik klimy (dwa wkręty, widoczne za schowkiem od strony kabiny) i wtedy masz okienko ok. 4x6 cm. Robiłem jeszcze taki manewr, że wykręcałem dwa widoczne wkręty mocujące dolną część obudowy parownika i wtedy daje się trochę odciągnąć obudowę, żeby mieć lepsze dojście do wnętrza. Ogólnie to szału nie ma z dostępem, ale coś można tym uzyskać.
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
Borys napisał(a):może sie okazać, że go wogóle nie masz, jeśli jest, to weź ze sobą do sklepu stary i po kłopocie.
Mam na pewno ) Jak kupowałam moją piękną to właścicielka mi powiedziała, że wyjęli z mężem ten filtr i nie zdążyli go już wymienić. A ja w ferworze załatwiania innych rzeczy i robieniu tego co zwykle robi się po zakupie w aucie zupełnie zapomniałam o tym filtrze.
Dlatego nie bardzo wiem jaki filtr miałam i jaki mam kupić.
- Od: 21 mar 2009, 20:58
- Posty: 13
- Skąd: Bochnia
- Auto: 323F; 1,5 16V; 99 r BJ
Jeśli masz mocowanie takie jak na pierwszej stronie tego tematu (od spodu, zamiast nakrętki może być tzw. motylek) to masz dwuczęściowy filtr łamany (łącznie z czterech kwadracików – na 2 str wątku wrzucałem zdjęcie całości).
Możesz mieć też taki jak karmazyn w tej fotorelacji http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=72752
reasumując...
TYP I
Takie mocowanie od spodu:
Taki filtr:
TYP II
Takie mocowanie od przodu:
Taki filtr:
Jeśli jest jeszcze inaczej to niech ktoś naprostuje.
Wykorzystałem zdjęcia chłopaków z różnych tematów, mam nadzieje, że się nie obrażą
Możesz mieć też taki jak karmazyn w tej fotorelacji http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=72752
reasumując...
TYP I
Takie mocowanie od spodu:
Taki filtr:
TYP II
Takie mocowanie od przodu:
Taki filtr:
Jeśli jest jeszcze inaczej to niech ktoś naprostuje.
Wykorzystałem zdjęcia chłopaków z różnych tematów, mam nadzieje, że się nie obrażą
Borys napisał(a):Wykorzystałem zdjęcia chłopaków z różnych tematów, mam nadzieje, że się nie obrażą
Nikt się nie będzie obrażał , po to są zamieszczone zdjęcia czy fotorelacje żeby innym pomagać i edytować w celu rozwiązania problemu. pozdrawiam
skandha Wrzucam fotki z operacji (wykonanej i zakończonej sukcesem) – widać co prawda skutki, ale przecież nie będę roił zdjęcia jak wycinam dziurę
Tak to wygląda w oryginale
Wymontowałem czujnik od klimy (dwa wkręty za schowkiem od strony kabiny). Potem wyciąłem środek otworu – po zamontowaniu filtrów wygląda to tak:
Istotne jest miejsce zaznaczone czerwonym kółkiem – w tym miejscu jest rowek-prowadnica dla drugiego filtra. O ile pierwszy wchodzi bez problemów (bo jest sporo miejsca) to włożenie drugiego bez "udrożnienia" tego kanału może być niemożliwe. Dojście do tego kanału jest kiepskie, bo znajduje się od strony kabiny i ciężko jest włożyć głowę, żeby zobaczyć jak wycinać (ja to zrobiłem na czuja zwykłym brzeszczotem do piłki do metalu, tak samo jak wycinałem całą zaślepkę). Najlepiej wyciąć długie boki i krótki boku od strony grodzi/silnika. Potem wyłamać czwarty bok i brzeszczotem dopracować kanał. Plastik ten jest dość cienki, więc nie powinno być kłopotów. W środku obudowy jest dość miejsca na brzeszczot, ale oczywiście trzeba uważać, żeby nie uszkodzić parownika (wcześniej wyjąłem czujnik, więc miałem "podgląd do wnętrza obudowy).
Na koniec włożyłem filtry, przygotowaną wcześniej zaślepkę (wykonaną z kawałka korytka montażowego, ale niedługo to zmienię na coś sztywniejszego) i blachę przytrzymującą zaślepkę.
Widoczna na drugim zdjęciu śrubka fi5 do motylka przylutowana jest do blaszki o wymiarach 19x50x1, rozstaw otworów na wkręty do obudowy 32mm, kręty fi3 lub 3,5 – tego nie mierzyłem.
A tak to wygląda finalnie:
Cała operacja kosztowała mnie 31 zł za filtr, a reszta się znalazła w piwnicy (blacha z obudowy zasilacza komputerowego, kawałek plastiku, farba też jakaś była, śrubek i podkładek nie liczę). Jak się ma wszystkie elementy to całość można zmontować w jedno popołudnie po pracy
Jak macie jakieś pytania to walcie śmiało
Tak to wygląda w oryginale
Wymontowałem czujnik od klimy (dwa wkręty za schowkiem od strony kabiny). Potem wyciąłem środek otworu – po zamontowaniu filtrów wygląda to tak:
Istotne jest miejsce zaznaczone czerwonym kółkiem – w tym miejscu jest rowek-prowadnica dla drugiego filtra. O ile pierwszy wchodzi bez problemów (bo jest sporo miejsca) to włożenie drugiego bez "udrożnienia" tego kanału może być niemożliwe. Dojście do tego kanału jest kiepskie, bo znajduje się od strony kabiny i ciężko jest włożyć głowę, żeby zobaczyć jak wycinać (ja to zrobiłem na czuja zwykłym brzeszczotem do piłki do metalu, tak samo jak wycinałem całą zaślepkę). Najlepiej wyciąć długie boki i krótki boku od strony grodzi/silnika. Potem wyłamać czwarty bok i brzeszczotem dopracować kanał. Plastik ten jest dość cienki, więc nie powinno być kłopotów. W środku obudowy jest dość miejsca na brzeszczot, ale oczywiście trzeba uważać, żeby nie uszkodzić parownika (wcześniej wyjąłem czujnik, więc miałem "podgląd do wnętrza obudowy).
Na koniec włożyłem filtry, przygotowaną wcześniej zaślepkę (wykonaną z kawałka korytka montażowego, ale niedługo to zmienię na coś sztywniejszego) i blachę przytrzymującą zaślepkę.
Widoczna na drugim zdjęciu śrubka fi5 do motylka przylutowana jest do blaszki o wymiarach 19x50x1, rozstaw otworów na wkręty do obudowy 32mm, kręty fi3 lub 3,5 – tego nie mierzyłem.
A tak to wygląda finalnie:
Cała operacja kosztowała mnie 31 zł za filtr, a reszta się znalazła w piwnicy (blacha z obudowy zasilacza komputerowego, kawałek plastiku, farba też jakaś była, śrubek i podkładek nie liczę). Jak się ma wszystkie elementy to całość można zmontować w jedno popołudnie po pracy
Jak macie jakieś pytania to walcie śmiało
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
ja sie podepne pod temat umnie niema filtra mazda323f BJ rok.98
- Od: 8 kwi 2009, 18:47
- Posty: 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości