Czyszczenie zaworu wolnych obrotów (BA Z5)

Postprzez Pantas » 16 lut 2009, 21:34

Mógłby ktoś zrobić fotkę jak składa się te spręzynki dokładnie, te zdjęcia które już są nie pokazują jednego elementu, jest taki mały biały plastik do tej spręzynki i nie wiem gdzie on ma się znajdować.

Czy przepustnicę też można przesmarować jak tak to w którym miejscu?

I dołączam się do pytania @Kluska:
Czym smarować eleketrozawór?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez lama » 17 lut 2009, 20:16

wd 40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez lama » 17 lut 2009, 20:19

wd 40

u mnie była jedna sprężynka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez Kluska » 18 lut 2009, 08:55

ja mam dwie sprężynki
jedna jest wewnątrz elektrozaworu [mniejsza]
a druga na zewnątrz, nocowana do białego stożka [tworzywo sztuczne]


Zamienniki śrub które ciężko wykręcić [na śrubokręt krzyżakowy]
śruba M5 35mm
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez wentom » 18 lut 2009, 19:28

witam moj problem jest taki iz auto na ssaniu ma 2.5 tys.obr.jak juz sie rozgrzeje ma 1.2 tys obr. po krotszej jezdzie po wrzuceniu na luz i nacisnieciu hamulca spada do 500 tys i powraca do 1.2 tys i tak z 4 razy po czym powraca na 1.2tys. Wymienilem kable na nowe. na starych nic sie nie dzialo czy to jest wina kabli czy przepustnicy?pomozcie
Początkujący
 
Od: 7 sie 2008, 20:15
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 Z5

Postprzez Kluska » 18 lut 2009, 20:12

KyRy napisał(a):"Falują" wolne obroty.
Przyczyn tego problemu może być wiele:
– uszkodzony przepływomierz
– uszkodzony silniczek krokowy
– nieszczelny dolot powietrza
– zbyt mała ilość płynu chłodzącego
– uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej
– źle ustawiony TPS
– lejące wtryskiwacze
– niesprawne świece, przewody wysokiego napięcia
– niesprawna kopułka i/lub palec rozdzielacza
– zanieczyszczone filtry powietrza i paliwa
i inne.
Skaczące obroty i paliwożerność
Skaczą obroty
Falujące obroty

[kosz]problemy z mazda 323F

według mnie
źle ustawiony TPS
uszkodzony silniczek krokowy

a czy po załączeniu świateł i innych odbiorników prądu[włącz, światła wszystkie, mijania i drogowe, przeciwmgielne, ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawę na 4] spadają obroty, jeśli tak to prawdopodobnie korkowiec
ale niech wypowie się ktoś kto zna się lepiej, ja dopiero raczkuje w mazdach
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez bzzyczek » 18 lut 2009, 20:33

Wentom może napisz jakie auto i silnik, proponuje ustawić najpirew wolne obroty na rozgrzanym silniku w trybie serwisowym powinny być ok 850 obr/min było na forum jak to zrobić. Potem jesli nie bedzie ok. silniczek krokowy do sprawdzenia.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Kluska » 18 lut 2009, 20:35

to obroty mają być na poziomie 750 czy 850

w pierwszym poście opisane było o obrotach 750
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez bzzyczek » 18 lut 2009, 20:48

ok. 750 ma być
chociaż 850 to i tak lepiej niż 1200 :)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez lama » 18 lut 2009, 23:19

ja bym na początek wszytko przeczyścił i przesmarował. U mnie też spadały do 500 po depnięciu hamulca na luzie a teraz jak daje na luz zwalniając obr spadaja na 1000 chwilkę się zatrzymują i potem już norma. Dodatkowo jak przesmarowałem przepustnice to na wysokich obrotach przy lekkim dodawaniu gazu nie szarpie jak kiedyś tylko delikatnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 23:50
Posty: 178
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: 323P (BA) 1.3 16v '98 r.

Postprzez wentom » 19 lut 2009, 11:24

autko 323F 1.5 '94.r (BA) Na starych kablach bylo wszystko ok .
Początkujący
 
Od: 7 sie 2008, 20:15
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 Z5

Postprzez bzzyczek » 19 lut 2009, 13:01

Jeśli na starych było ok. to trochę dziwne że na nowych jest kicha, a kable sam zmieniałes? wszystko dobrze podłączone? Może jakiś błąd sie wkradł do kompa trzeba sprawdzić błedy
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez wentom » 19 lut 2009, 13:52

kable sam wymienialem wszystko docisnelem i jest ok
faktycznie troche duzo pali wiec to moze nie wina kabli tylko przepustnica zatkana lub ten silniczek korkowy???
czytalem troszke i do konca nie wiem co moze byc przyczyna takich objawow
bzzyczek – jeszcze jedno pyt odnosnie obrotow – ile powinnien obrotow miec na ssaniu a ile po rozgrzaniu silnika ???
Początkujący
 
Od: 7 sie 2008, 20:15
Posty: 5
Auto: mazda 323f 1.5 Z5

Postprzez bzzyczek » 19 lut 2009, 14:03

Po odpaleniu powinno być ok 1800 różnie to bywa u mnie wskakuje np. zaraz po odpaleniu na 2 tys ale zaraz spada niżej. Na rozgrzanym ok 750 czyli pierwsza kreska pod 1 tys na obrotomierzu.

W sumie w tym temacie sa juz odpowiedzi jakie powinny byc obroty i jak sie je ustawia wystarczy poczytac :) sprawdzanie błedów kompa to tez nic trudnego, co do wysokiego spalania to raczej krokowiec niema z tym za dużo wspólnego, jego rola to podwyższanie obrotów po odpaleniu jak i przy obciązeniu elektrycznym silnika.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez tekknoraver » 19 lut 2009, 16:57

jacks napisał(a):probowalem je regulowac z trybie serwisowym, ale to praktycznie nic nie zmienia.


tak właśnie robił :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez dydek » 11 mar 2009, 17:43

Rozebrałem dziś silnik krokowy, potwierdza się to co napisane, bimetal dopowiada za obroty na ssaniu a ogólnie silniczek krokowy odpowiada za obroty na ssaniu oraz po nagrzaniu silnika. Jeśli chodzi zaś o falowanie obrotów to dzisiaj to wyeliminowałem. Regulację przeprowadziłem przy włączonych światłach i nagrzanym silniku mimo że regulacji dokonuje się przy wyłączonych światłach. W mazdzie 323C z 95 r są 2 regulacje, jedna przy silniku krokowym, dopowiada za obroty silnika, druga w okolicy przepustnicy-doprowadza dodatkowe powietrze. Regulacja przebiega na w mierę możliwym wykręceniu wkręta obniżającego obroty (steruje on dociskiem zaworka grzybkowego) a podwyższanie obrotów regulacją powietrza. W razie włączenia wentylatora chłodnicy przerwać regulację. Wniosek jest taki, że da się wyeliminowć pływanie obrotów jeżeli napięcie sprężyn będzie odpowiednio małe a co za tym idzie płynniejsza praca zaworu grzybkowego w silniczku krokowym:)
dydek
 

Postprzez tekknoraver » 11 mar 2009, 19:47

a ja się spytam,czy w BG B3E będzie tak samo?Bo muszę się wziąść w końcu za to :) Obroty nie falują ale przy każdorazowym odpuszczeniu gazu obroty opadają tak do 500 trochę zatelepią i wracają do normy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez MariuS » 11 mar 2009, 20:00

ja dzisiaj się zabrałem i tragedia, śrub nie dało się ruszyć, a jak już coś zrobiłem to najpierw spieprzyłem, ale po konsultacji z KEEL udało mi się naprawić, jednak dalej obroty na ssaniu mam powyżej 2tys...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez dydek » 12 mar 2009, 12:44

Czytałem kilka stron tego tematu, mamy wspólny problem mianowicie obroty na ssaniu około 2500obr/min oraz niestabilne obroty na biegu jałowym po nagrzaniu silnika. Miałem te objawy w mazdzie 323C z 95r. Pojechałem na diagnostykę, zbadano silnik komputerem i żadnych błędów,czyli czujniki są sprawne. Dalej oddałem auto do mechanika, wyczyścił gardziel przepustnicy, wymienił wczystkie przewody podciśnieniowe. Znowu nic. kolejny mechanik rozebrał silnik krokowy i go wyczyścił, przeprowadził regulację, fatalną zresztą, ręce opadają, każdy bierze gotówkę. Zacząłem interesować się tematem.Obroty na ssaniu powinny mieć 1700 – 2000. Na biegu jałowym 700-800. Przeczytałem w książce jak rozebrać silnik krokowy i przystąpiłem do dzieła. Rozebrałem w drobny mak oprócz części bimetalowej która była dokręcona jakimś plastikiem i wkręcona chyba na klej. Wszystko wyczyściłem benzyną i złożyłem.Jak jest zbudowany silnik patrzcie na 1 stronie.Ale przeprowadziłem regulację i doszedłem do wniosku że można obniżyć obroty na ssaniu nie rozbierając silnika krokowego. Mianowicie wykręcając w miarę możliwie jak najwięcej wkręt, który dociska zaworek grzybkowy (w literaturze elektrozawór).Jak zauważycie obroty silnika będą opadać.Jak opadną do 600 to podnosimy je wkrętem od dodatkowego powietrza(wkręcony pionowo koło przepustnicy), i znowu obniżamy obroty wkrętem od regulacji docisku elektrozaworu.Wszystko na nagrzanym silniku!!!.I tak kilka razy żeby wkręt regulacji elektrozaworu był możliwie wykręcony ale nie wystawał oczywiście poza korpus bo wypadnie! Zauważyłem także że po całkowitym wkręceniu tego wkręta na zimnym silniku obroty wzrosły aż do 3500 obr/min.Teraz mam obroty po regulacji na ssaniu 2000 obr/min a na nagrzanym silniku w granicach 800. Takie obroty powinny być przy zapalonych światłach, hej.
dydek
 

Postprzez robetka78 » 30 mar 2009, 14:39

Dlaczego regulację obrotów wykonujemy wyłącznie w trybie serwisowym,co się dzieje gdy robi się to w normalu?Jakie są objawy gdy samochód jeździ w trybie serwisowym?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 mar 2008, 14:16
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: była 323f BA 1,5 '95
jest Ford Focus Mk2 1,8 115KM
TDCI 2005
626 GF DiTD '99 2,0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323