wymieniony EGR, dymi i słaba moc
Strona 1 z 1
Witam,
od jakiegoś czasu migała mi lampka od świec żarowych, sprawdziłem kod i wyszło, że to EGR a w warsztacie to potwierdzili. Parę dni temu kupiłem używany. Wkładam, odpalam i miodzio, lampka się nie pali auto jeździ...ale pogorszyła się dynamika jazdy i pojawił się czarny dym z tyłu. Po jakichś 30 minutach (jak się porządnie nagrzeje) lampka znów zaczyna migać! Na starym auto jezdziło normalnie, nie kopciło a tu taka lipa i w dodatku muł...
co sprawdzić? na co zwrócić uwagę? gdzie szukać przyczyn?
Pozdrawiam
od jakiegoś czasu migała mi lampka od świec żarowych, sprawdziłem kod i wyszło, że to EGR a w warsztacie to potwierdzili. Parę dni temu kupiłem używany. Wkładam, odpalam i miodzio, lampka się nie pali auto jeździ...ale pogorszyła się dynamika jazdy i pojawił się czarny dym z tyłu. Po jakichś 30 minutach (jak się porządnie nagrzeje) lampka znów zaczyna migać! Na starym auto jezdziło normalnie, nie kopciło a tu taka lipa i w dodatku muł...
co sprawdzić? na co zwrócić uwagę? gdzie szukać przyczyn?
Pozdrawiam
- Od: 31 sie 2007, 11:58
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GLX, 2.0 DiTD, 1998r
Może miałeś zaślepiony stary EGR, dlatego jechał lepiej. Poza tym, skąd wiesz, że ten który kupiłeś jest lepszy od tego starego? Może się zacina, nie domyka i silnik dostaje spaliny zamiast powietrza. Objawy wskazują, że nadal z zaworem jest coś nie tak. Oglądnij go dokładnie, wyczyść jeśli jest brudny benzyną ekstrakcyjną i podepnij się jeszcze raz pod komputer. Zobacz czy nie robi dalej błędów od EGR. Może akurat ten który wymontowałeś, po wyczyszczeniu będzie się lepiej sprawował niż ten nowy. Jeśli te objawy o których piszesz, pojawiły się po zmianie zaworu, to przyczyny trzeba szukać gdzieś przy zaworze .
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
a kto powiedział ze to w ogole jest zawor EGR i trzeba kupowac nowy jest zaje***y temat o EGR a w nim wszystko dokladnie opisane łacznie z linkiem do publikacj co to EGR jak działa i odpowiedz na pytanie czy zaslepiac czy nie i jakie tego sa konsekwencje, jak jestes zainteresowany to poszukaj...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... hlight=egr
a moja mała podpowiedz sprawdz czy jest podcisnienie na wezyku sterujacym EGR'em na wlaczonym silniku sciagnij wezyk i zatkaj palcem.. wyraznie ma zassac!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... hlight=egr
a moja mała podpowiedz sprawdz czy jest podcisnienie na wezyku sterujacym EGR'em na wlaczonym silniku sciagnij wezyk i zatkaj palcem.. wyraznie ma zassac!
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
nie ssie! Co dalej? Frud, dzięki Twojej podpowiedzi coś wiem
- Od: 31 sie 2007, 11:58
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GLX, 2.0 DiTD, 1998r
no wiec...
sprawdz czemu nie ma tego podcisnienia – moze wezyk jest uszkodzony ? , moze jeden z zaworkow solenoidowych go nie wytwarza ? jedz po kolei od EGR do tych zaworkow:
18-741C, 18-741A i 18-740A – to jest to co nas interesuje, jezeli wezyki byly cale...
Zanim zdemontujesz obudowe filtra powietrza sciagnij z niej jeden wezyk i zobacz czy tam jest podcisnienie – w obudowie znajduje sie mała komora podcisnienia.
Wyciagnij wtyczki, zdemontuj zaworki (sa w kiepskim miejscu, delikatnie bo latwo złamac a złapac nie ma jak, ja zdemontowalem pokrywe od filtra powietrza i kawalek rury). Psikałem w zaworki solenoidowe sprezonym powietrzem, wd40 lub czyms podobnym do czyszczenia elektroniki w kazda dziure jaka znalazlem podczas demontazu w miejscu gdzie przychodzi kosteczka elektryczna byla woda.. skad nie wiem, osuszylem. U mnie widac jakis paproch lub wilgoc byla przyczyna awarii.. pozniej jak wszystko zlozylem to ssalo az milo Zaworki solenioidowe udalo sie uratowac! a i zawor EGR okazal sie sprawny!!
hmm... jak sprawdzic czy zawor EGR dziala? rurka w usta i ciagniemy.. podniosl sie – działa.. przyczyna lezy w podcisnieniu...
sprawdz czemu nie ma tego podcisnienia – moze wezyk jest uszkodzony ? , moze jeden z zaworkow solenoidowych go nie wytwarza ? jedz po kolei od EGR do tych zaworkow:
18-741C, 18-741A i 18-740A – to jest to co nas interesuje, jezeli wezyki byly cale...
Zanim zdemontujesz obudowe filtra powietrza sciagnij z niej jeden wezyk i zobacz czy tam jest podcisnienie – w obudowie znajduje sie mała komora podcisnienia.
Wyciagnij wtyczki, zdemontuj zaworki (sa w kiepskim miejscu, delikatnie bo latwo złamac a złapac nie ma jak, ja zdemontowalem pokrywe od filtra powietrza i kawalek rury). Psikałem w zaworki solenoidowe sprezonym powietrzem, wd40 lub czyms podobnym do czyszczenia elektroniki w kazda dziure jaka znalazlem podczas demontazu w miejscu gdzie przychodzi kosteczka elektryczna byla woda.. skad nie wiem, osuszylem. U mnie widac jakis paproch lub wilgoc byla przyczyna awarii.. pozniej jak wszystko zlozylem to ssalo az milo Zaworki solenioidowe udalo sie uratowac! a i zawor EGR okazal sie sprawny!!
hmm... jak sprawdzic czy zawor EGR dziala? rurka w usta i ciagniemy.. podniosl sie – działa.. przyczyna lezy w podcisnieniu...
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
frud, Twój opis jest super. Sprawdziłem punkty o których piszesz i okazuje się, że nie ma przepływu powietrza przez 18-741A. Czy to oznacza, że badziewie nie działa i jest do wymiany?
"Przyczyna lezy w podciśnieniu". Na początku rurka trochę ssie i zawór EGR reaguje ale po kilku kilometrach, zapala się kontrolka na desce, wtedy wysiadam odpinam wężyk a tam nic...
Poza tym dymi jak cholera...
P.S. Najgorsza rzecz jaka może się zdarzyć to wstawić samochód do warsztatu przed świętami, golas jeteś wtedy kompletny
P.S.2 Na razie zamawiam tę kostkę "zawór solenoidowy" i się zobaczy.
Tymczasowo...odpiąłem wężyk i...EGR nie przepuszcza spalin a więc nie dymi i jednocześnie auto stało się o wiele bardziej dynamiczne (od razu reaguje na dotknięcie gazu).
P.S.3 kupiłem i wymieniłem zawory solenoidowe (bandyci z ASO chcieli za nie 600 PLN!) jezdzilem 2 dni, lampka nie migała aż w końcu się zapaliła oczywiście z tyłu wali dymem ale o wiele mniej...
Mam obawy czy to tylko zaworek. Ja rozumiem, że nie robi podciśnienia ale czemu tak wali dymem?
"Przyczyna lezy w podciśnieniu". Na początku rurka trochę ssie i zawór EGR reaguje ale po kilku kilometrach, zapala się kontrolka na desce, wtedy wysiadam odpinam wężyk a tam nic...
Poza tym dymi jak cholera...
P.S. Najgorsza rzecz jaka może się zdarzyć to wstawić samochód do warsztatu przed świętami, golas jeteś wtedy kompletny
P.S.2 Na razie zamawiam tę kostkę "zawór solenoidowy" i się zobaczy.
Tymczasowo...odpiąłem wężyk i...EGR nie przepuszcza spalin a więc nie dymi i jednocześnie auto stało się o wiele bardziej dynamiczne (od razu reaguje na dotknięcie gazu).
P.S.3 kupiłem i wymieniłem zawory solenoidowe (bandyci z ASO chcieli za nie 600 PLN!) jezdzilem 2 dni, lampka nie migała aż w końcu się zapaliła oczywiście z tyłu wali dymem ale o wiele mniej...
Mam obawy czy to tylko zaworek. Ja rozumiem, że nie robi podciśnienia ale czemu tak wali dymem?
Ostatnio edytowano 5 sty 2009, 00:17 przez Tomszyn, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 31 sie 2007, 11:58
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GLX, 2.0 DiTD, 1998r
Chłopaki – a nie możecie tego wątku rozwijać w wątku o EGR – potem jest 100 tematów o tym ustrojstwie i wszyscy narzekają, że nie moga nic znaleźć – a to WY sami bałaganicie!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
No i Moderator też człowiek i ma racje ja nie chcialem tego tematu tu rozwijac o czym napisalem w pierwszym swoim poscie.. ale jak tu nie pomoc potrzebujacemu.. jak ktos nie wywali tego co tu piszemy a przeniesie to powinno zalatwic sprawe...
a wracajac do kolegi to zdemontowales ten18-741A miales go na zewnatrz psikałes w te wloty/wyloty w zaworku (moze cos sie tam zatkało, zaśniedziało i nie kreci ) , wysuszyles miejsce gdzie przychodzi wtyczka elektryczna sprawdziles czy wtyczka elektryczna z kabelkami nie jest uszkodzona
moze ktos jeszcze cos madrego napisze odnoscie prawidłowego napiecia w kosteczce elektrycznej ?
a wracajac do kolegi to zdemontowales ten18-741A miales go na zewnatrz psikałes w te wloty/wyloty w zaworku (moze cos sie tam zatkało, zaśniedziało i nie kreci ) , wysuszyles miejsce gdzie przychodzi wtyczka elektryczna sprawdziles czy wtyczka elektryczna z kabelkami nie jest uszkodzona
moze ktos jeszcze cos madrego napisze odnoscie prawidłowego napiecia w kosteczce elektrycznej ?
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
Ehhh – ręce opadają. Nogi też.
Wszyscy macie rację – tylko dlaczego potem na mnie psy wieszają, że jest bałagan.........?
frud – poszukaj tematów o EGR – i wbij tutaj wszystkie linki do nich. Proszę...
Wszyscy macie rację – tylko dlaczego potem na mnie psy wieszają, że jest bałagan.........?
frud – poszukaj tematów o EGR – i wbij tutaj wszystkie linki do nich. Proszę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Mam podobne objawy co Tomszyn. Mechanik wyczyścił EGR ale jak powiedział, że samo czyszczenie egru nic nie da więc robi w mojej mazdzie to: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=26604
- Od: 14 cze 2007, 23:31
- Posty: 53
- Skąd: Ostrów Mazowiecka
- Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A
frud napisał(a):...... jak sprawdzic czy zawor EGR dziala? rurka w usta i ciagniemy.. podniosl sie – działa.....
ten test nie do konca powie czy egr jest w 100% okay!
bo moze sie podnosic a i tak byc nieszczelny
a ponadto jak od strony goracej tzn. spalin jest przybrudzony-nieszczelny to wtedy jest dosc mocno okopcony w okolicy....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No właśnie o to chodzi, żeby ktoś się zebrał i to zrobił... Tak jak jest na końcu poradnika temat o SPV – zebrane wszystkie odnośniki.frud napisał(a):nie da rady... tak wstepnie to 19 linkow..
Zrób to proszę, bo już trochę to "pogryzłeś" to na pewno przegryziesz się do końca – a i dla potomnych będzie jakiś konkret.
Dokładnie – masz rację.Enduro napisał(a):ten test nie do konca powie czy egr jest w 100% okay
To, że działa nie znaczy, że jest szczelny.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dobra, sprawa wygląda tak, że nikt nie potrafi dojść o co biega z tym EGR'em dlatgo proszę Was o taką pomoc: Proszę polecić mi warsztat w którym jest kumaty mechanik i da radę to rozgryźć?
- Od: 31 sie 2007, 11:58
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GLX, 2.0 DiTD, 1998r
Witam wszystkich,i prosze o POMOC Od tygodnia borykam sie z EGR.zostal on zaslepiony przy turbinie.Mam teraz problem z kontrolka.wyskakuje mi blad.sprawdzilem wezyki od zaworkow,zawor egr nie jest zawieszony ani nie zacina sie.problem polega na tym ze nie ma ssania w wezyku sterujacym egr.co ciekawe:gdy na wolnych obrotach recznie dzwigne kapturek w egr ssanie sie pojawia [nie zawsze]i kontrolka gasnie.niestety po dodaniu gazu zaczyna migac,a w wezyku znow nie ma ssania.mam pytanie:czy mozna zrobic tak zeby nie wyskakiwal blad?gdy zawor jest zaslepiony to czy ma on jeszcze jakis wplyw na prace silnika?powiem jeszcze jedno.sprobowalem podlozyc pod grzybka zaworu srube aby wymusic jego otwarcie przez caly czas.wszystko jest ok ale gdy przekraczam 130km/h znowu wyskakuje blad[egr jest otwarty].czy wie ktos jak ma dzialac dokladnie egr?i jak moge rozwiazac moj problem?z gory DZIEKUJE za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Witam ponownie.rozwiazalem swoj problem[na chwile]okazalo sie ze migajacy blad przy 130 km/h to czujnik filtra powietrza.wyciagnalem go i owinalem tasma tak aby nie czytal cisnienia w filtrze.cisnienia nie ma w wezyku od fitra.wogole.a w wezyku od egr jest tylko wtedy gdy podepre grzybek-wtedy ciagnie.wiec podparlem grzybek na stale i oszukalem czujnik filtra.najciekawsze ze jak wyciagne filter nie wyskakuje blad.[filter nowy]mysle ze blad jest z tego ze wezyk podcisniena przy filtrze nie zaciaga powietrza i jest za duze cisnenie w komorze filtra [dlatego wyskakuje blad]narazie jest dobrze]zadnych zmian odnosnie przyspieszenia i mocy auta.po zaslepieniu egr moc wzrosla.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6