Montaż aluminiowych obramówek zegarów- Fotorelacja
1, 2
Witam. Może ktoś chciałby sobie założyć takie obramówki. Patrzymy często na zegary a taki gadżet miły jest dla oka. Myślę że montaż jest prosty.
Do pracy potrzebny jest śrubokręt krzyżakowy (kilka wielkości) oraz obramówki aluminiowe. Można je kupić w sklepie tuningowym. Moje są od dido.pl.
Zaczynamy od opuszczenia kolumny kierownicy za pomocą wajchy pod kierownicą. Zdejmujemy osłonę nad kierunkowskazami. U mnie nie była przykręcona. Odkręcamy 5 śrub widocznych na zdjęciu(dwie z dołu i trzy na górze) Zdejmujemy maskownicę przednią zegarów.
Dobrze teraz zabezpieczyć przełączniki od kierunkowskazów oraz wycieraczek (przykładowo zawijając szmatą).
Odsłaniają się nam kolejne 4 śrubki. Mogą być mocno dokręcone. Można wspomóc się kluczem nasadowym. Po odkręceniu pociągamy zegary do przodu(nie za mocno). Wkładamy rękę za licznik i odpinamy kostki oraz linkę od prędkościomierza(wszystkie wtyczki łącznie z linką są na zatrzaski-wystarczy nacisnąć).
Jeśli jest problem z pociągnięciem zegarów i włożeniem ręki trzeba odkręcić linkę od prędkościomierza przy skrzyni biegów(nie obeszło się bez wejścia do kanału).
Wtedy bez problemów można pociągnąć zegary do kierownicy.
Po wyjęciu licznika tak to wygląda.
Przystępujemy do rozebrania licznika.
Odkręcamy wkręta od zegarka elektronicznego i zdejmujemy gałkę.
Delikatnie odbezpieczam zatrzaski.
Bardzo delikatnie zdejmujemy przezroczystą osłonę zegarów. Jest przyklejona.
Mamy w końcu maskownice zegarów.
Wkładamy obramówki i zaginamy śrubokrętem.
Mamy włożone oraz zagięte obramówki.
Zaczynamy składać. Wkleiłem przezroczystą osłonę na sylikon.
Wkładamy licznik z powrotem w pierwotne miejsce.
Mamy założone aluminiowe obramówki zegarów.
Pozdrawiam
Do pracy potrzebny jest śrubokręt krzyżakowy (kilka wielkości) oraz obramówki aluminiowe. Można je kupić w sklepie tuningowym. Moje są od dido.pl.
Zaczynamy od opuszczenia kolumny kierownicy za pomocą wajchy pod kierownicą. Zdejmujemy osłonę nad kierunkowskazami. U mnie nie była przykręcona. Odkręcamy 5 śrub widocznych na zdjęciu(dwie z dołu i trzy na górze) Zdejmujemy maskownicę przednią zegarów.
Dobrze teraz zabezpieczyć przełączniki od kierunkowskazów oraz wycieraczek (przykładowo zawijając szmatą).
Odsłaniają się nam kolejne 4 śrubki. Mogą być mocno dokręcone. Można wspomóc się kluczem nasadowym. Po odkręceniu pociągamy zegary do przodu(nie za mocno). Wkładamy rękę za licznik i odpinamy kostki oraz linkę od prędkościomierza(wszystkie wtyczki łącznie z linką są na zatrzaski-wystarczy nacisnąć).
Jeśli jest problem z pociągnięciem zegarów i włożeniem ręki trzeba odkręcić linkę od prędkościomierza przy skrzyni biegów(nie obeszło się bez wejścia do kanału).
Wtedy bez problemów można pociągnąć zegary do kierownicy.
Po wyjęciu licznika tak to wygląda.
Przystępujemy do rozebrania licznika.
Odkręcamy wkręta od zegarka elektronicznego i zdejmujemy gałkę.
Delikatnie odbezpieczam zatrzaski.
Bardzo delikatnie zdejmujemy przezroczystą osłonę zegarów. Jest przyklejona.
Mamy w końcu maskownice zegarów.
Wkładamy obramówki i zaginamy śrubokrętem.
Mamy włożone oraz zagięte obramówki.
Zaczynamy składać. Wkleiłem przezroczystą osłonę na sylikon.
Wkładamy licznik z powrotem w pierwotne miejsce.
Mamy założone aluminiowe obramówki zegarów.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 10 lis 2008, 21:39 przez bobinski, łącznie edytowano 14 razy
- Od: 2 sie 2006, 08:55
- Posty: 331
- Skąd: Witowy Most- Kurpie
- Auto: 323F 1,6 16V '93 BG
no i wypas.Wiem bo sam mam od dido.Jak juz zrobiles tak pozyteczna fotorelacje to jeszcze zmien w ustawieniach fotosika linki na "pelny rozmiar na forum" bedzie sie lepiej ogladac.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
co jest z ta strona? wklepuje http://dido.pl i mam jakies ciuchy
- Od: 6 lis 2006, 13:14
- Posty: 450
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 16V LPG BRC
Był Nissan Primera P12 1.8 LPG BRC
Jest .....
super fotorelacja
ja bym przy zakładaniu ramek wymienił zegarynp. na takie.
a tutaj stronka z zegarami
323BG i MX-3
323BA
mam pytanie czy po zastosowaniu takich tarcz ściemniacz będzie działał
ja bym przy zakładaniu ramek wymienił zegarynp. na takie.
a tutaj stronka z zegarami
323BG i MX-3
323BA
mam pytanie czy po zastosowaniu takich tarcz ściemniacz będzie działał
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Też myślałem o wymianie zegarów. Wiąże się to jednak ze zdjęciem wskazówek a tego już się trochę obawiam. Może być problem z ich założeniem, żeby dobrze- poprawnie działały. pozdr
ps. ale bardzo mi się ten pomysł podoba.
ps. ale bardzo mi się ten pomysł podoba.
- Od: 2 sie 2006, 08:55
- Posty: 331
- Skąd: Witowy Most- Kurpie
- Auto: 323F 1,6 16V '93 BG
na stronie www.moman.pl
opisane jest jak zdjąć wskazówki z zegarów aby później dobrze pokazywały
ciekaw czy metoda działa
opisane jest jak zdjąć wskazówki z zegarów aby później dobrze pokazywały
ciekaw czy metoda działa
Kluska
- Od: 1 cze 2008, 19:41
- Posty: 116
- Skąd: Ziemia Sieradzka
- Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5
Zdejmowałem i zakładałem wskazówkę na zapasowym liczniku, który wysłałem do MoMan'a , użyłem widelca i muszę przyznać, że napewno nie ma się co szarpać z tym. Trzeba robić to delikatnie i z wyczuciem i spokojnie da się zdjąć. Niestety nie wiem jak z działaniem wskazówki po ponownym założeniu, bo licznik ten niestety w Madzi nie jest zamontowany.
Ja u siebie jak zakładałem indiglo i aluramki uszkodziłem 3 wskaźniki z 4... nie obeszło się od kupna nowych zegarów do mx-a :/
P.S. Żeby nie było, wprawe w tego typu delikatnych tematach mam, bo z młodu byłem modelarzem
P.S. Żeby nie było, wprawe w tego typu delikatnych tematach mam, bo z młodu byłem modelarzem
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
w mx3 mam taka sama deske rozdzielcza i poszlo mi troche latwiej...
Nie musialem odpinac linki od predkosciomierza itd. wogole nie wyciagalem zegarow. Odkrecic wszystkie srubki i zdjac maskownice o ktorych kolega wyzej wpsominal. i jak bedzie gola szybka juz starczy. po prawej strone odchaczylem szybke, nie sciagalem jej do konca, i wcisnalem tamtedy 3 aluramki.
Zeby aluramki nie lataly trzeba je w kliku miejsca odgiac zeby sie ladnie trzymaly i 'zatrzasnac' na swoje miejsce.
bezproblemowa robota, tylko trzeb uwazac zeby wszystko ladnie skrecic zeby pozniej nie piszczalo.: )
pozdro
Nie musialem odpinac linki od predkosciomierza itd. wogole nie wyciagalem zegarow. Odkrecic wszystkie srubki i zdjac maskownice o ktorych kolega wyzej wpsominal. i jak bedzie gola szybka juz starczy. po prawej strone odchaczylem szybke, nie sciagalem jej do konca, i wcisnalem tamtedy 3 aluramki.
Zeby aluramki nie lataly trzeba je w kliku miejsca odgiac zeby sie ladnie trzymaly i 'zatrzasnac' na swoje miejsce.
bezproblemowa robota, tylko trzeb uwazac zeby wszystko ladnie skrecic zeby pozniej nie piszczalo.: )
pozdro
Mateusz
- Od: 7 lut 2008, 15:18
- Posty: 146
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: mazda mx-3 1.6 1993
dodałem do fotorelacji
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
mario1616 sprawdź jeszcze raz http://dido.win.pl/sklep2/-c-18_130.html
Czekałem od wtorku do piatku.
Czekałem od wtorku do piatku.
Ostatnio edytowano 3 wrz 2009, 11:41 przez bobinski, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 sie 2006, 08:55
- Posty: 331
- Skąd: Witowy Most- Kurpie
- Auto: 323F 1,6 16V '93 BG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość