Speed napisał(a):jedynie mi sie wydaje ze ten silnik rowniej chodzi ?
Dokładnie – taki jest efekt zalania paliwa o większej liczbie oktanowej niż zalecana – w Polonezach różnica w kulturze jest przeogromna
Wielu ludzi odczytuje to też jako wzrost mocy, chociaż tak naprawdę notują delikatny (wręcz niezauważalny spadek).
Jacek176 napisał(a):Nie będę się sprzeczał bo nie znam się na KL-ZE ale jeśli jest tak jak mówisz to dlaczego te silniki na hamowni pokazują nie wiele ponad 170KM i dopiero po wielu modach osiągają 200KM,
Bo nie są to nówki – zerknij na to, że KLe też nie trzymają serii, tak samo z resztą jak K8 i KFy – taka uroda tych silników. Jedno jest pewne – różnica pomiędzy KL a KL-ZE jakaś jest – stary KL ma ~150KM (zamiast 165) a stare KL-ZE 170 (zamiast 198KM).
Jacek176 napisał(a):Kolega opowiadał mi jak sprowadził silnik 1.8 z japońskiej wersji Civica Type R. Kiedy zalał do niego zwykłe paliwo to dostawał łomot od zwykłego 1.6 VTi. Dopiero po zalaniu V-powera 100 zaczęło to latać. Różnica była kolosalna
Bo to silnik zbudowany pod paliwo 98 – komp zmieniał kąt zapłonu na paliwie 95 i stąd spadek mocy
Mev napisał(a):Z ciekawości zatankuję na dniach zbiornik BP Ultimate i zobaczymy, może faktycznie zamiast ~15L będzie paliła 10 (Dotychczas lałem cały czas "zwykłą" 95 na BP)
Takiego spadku bym się nie spodziewał, ale jakaś różnica może być