Czujnik temperatury powietrza zasysanego (diesel)
1, 2
Jestem nowym forumowiczem i użytkownikiem Mazdy 6
proszę o ewentualną pomoc, gdzie się znajduje czujnik temperatury powietrza zasysanego i jak go wymienić są ponoć dwa jeden w przepływomierzu a ten drugi właśnie nie wiem a mam go do wymiany. a kod błędu to (P0113-sensor circuit input )
proszę o ewentualną pomoc, gdzie się znajduje czujnik temperatury powietrza zasysanego i jak go wymienić są ponoć dwa jeden w przepływomierzu a ten drugi właśnie nie wiem a mam go do wymiany. a kod błędu to (P0113-sensor circuit input )
-
bbongo
bbongo napisał(a):P0113
Tylko ten blad pokazuje uszkodzenie obwodu lub czujnika temperatury umiejscowionego wlasnie w przepylwomierzu czyli IAT no1
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Czy wiecie gdzie mogę go kupić i jakie koszta?
i jeszcze mam taki kod błędu P0380
Szukałem na tej stronie co był podany w jednym z tematów ale i tak nic nie rozumiem.
i jeszcze mam taki kod błędu P0380
Szukałem na tej stronie co był podany w jednym z tematów ale i tak nic nie rozumiem.
-
bbongo
A ja mam takie pytanie, czy jesli pojawi sie taki blad P0113 dotyczacy czujnika IAT, to czy zacznie sie cos migac na desce, np. check engine?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Raczej tak
Raczej tak u ciebie powinien mrugać check,w wersjach z DPF bedzie mrugac DPF.
Kety napisał(a):A ja mam takie pytanie, czy jesli pojawi sie taki blad P0113 dotyczacy czujnika IAT, to czy zacznie sie cos migac na desce, np. check engine?
Raczej tak u ciebie powinien mrugać check,w wersjach z DPF bedzie mrugac DPF.
Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
Witam,
mam podobny problem – pojawiła mi się kontrolka silnika oraz trakcja. Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0113 – komunikat treści – czujnik temperatury powietrza zasysanego 1 – sygnał wejściowy za wysoki. Po odłączeniu kostki z przepływomierza pojawia się kolejny błąd.
Stąd pytanie – gdzie znajduje się ten czujnik – bo wychodzi na to że są 2 . Lub tez jakie jest rozwiązanie problemu bo wkurzają mnie te kontrolki.
Aha i co ważne – kontolki te świecą się cały czas – jedynie czasami podczas skręcania lub też podczas jazdy po nierównościach znikają na chwilę.
Z góry dzięki za pomoc
mam podobny problem – pojawiła mi się kontrolka silnika oraz trakcja. Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0113 – komunikat treści – czujnik temperatury powietrza zasysanego 1 – sygnał wejściowy za wysoki. Po odłączeniu kostki z przepływomierza pojawia się kolejny błąd.
Stąd pytanie – gdzie znajduje się ten czujnik – bo wychodzi na to że są 2 . Lub tez jakie jest rozwiązanie problemu bo wkurzają mnie te kontrolki.
Aha i co ważne – kontolki te świecą się cały czas – jedynie czasami podczas skręcania lub też podczas jazdy po nierównościach znikają na chwilę.
Z góry dzięki za pomoc
- Od: 2 sty 2012, 19:28
- Posty: 8
- Skąd: Szklarska Poręba
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.
Besop napisał(a):jakie jest rozwiązanie problemu, bo wkurzają mnie te kontrolki.
zajmij sie IAT1 – "przeplywka", a dokladniej...
Besop napisał(a): jedynie czasami podczas skręcania lub też podczas jazdy po nierównościach znikają na chwilę.
swiadczyc moze o kablach... szukaj przerwy w obwodzie zasilania czujnika lub zwarcia do +...
mozesz tez podmienic przeplywke... tak dla pewnosci
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dobrzyn22 napisał(a):a czytałeś posty powyżej
czytałem... blad P0113 dotyczy czujnika IAT, który znajduje sie w przepływomierzu, który z kolei wymieniłem a błąd i brak mocy jest... posprawdzam jeszcze kable ale więcej informacji w postach powyżej niema....
Edit:
sprawdziłem kable od przepływomierza niema zwarcia ani żaden kabel nie jest przerwany... kurcze no to czego dotyczy ten błąd i ewentualnie gdzie się ten czujnik znajduje? na IC?
- Od: 11 lut 2012, 18:36
- Posty: 30
- Skąd: Okolice Zawiercia ;)
- Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002
Witam,
ja mam problem rozwiązany . Uszkodzony był czujnik w przepływomierzu (działał w połowie jak to określił mechanior). Dodatkowo wymienione zostały 2 czujniki mieszczące się przy intercoolerze. Obie kontrolki na desce zniknęły. Problem rozwiązany
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
ja mam problem rozwiązany . Uszkodzony był czujnik w przepływomierzu (działał w połowie jak to określił mechanior). Dodatkowo wymienione zostały 2 czujniki mieszczące się przy intercoolerze. Obie kontrolki na desce zniknęły. Problem rozwiązany
Pozdrawiam i dzięki za pomoc
- Od: 2 sty 2012, 19:28
- Posty: 8
- Skąd: Szklarska Poręba
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136KM 2003r.
z tego wszystkiego zrobiłem coś skrajnie nieodpowiedzialnego, otóż odłączyłem wtyczkę od PCM bez odłączenia wcześniej akumulatora.. myślałem że może tam coś nie łączy od tego przepływomierza i dlatego wciąż pokazywał mi sie błąd P0113 a teraz auto w ogóle nie odpala... wszystkie kontrolki świecą poza tą od świec.. rozrusznik w ogóle nie kręci tylko słychać cykanie przekaźników i przygasa panel radiowy.... bezpieczniki sprawdzałem, już nie wiem co robić. Bardzo namieszałem? pomocy!
- Od: 11 lut 2012, 18:36
- Posty: 30
- Skąd: Okolice Zawiercia ;)
- Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002
Mam troszkę inne pytanie, czy przy odłączaniu obu wtyczek od IC (niebieskiej i czarnej, ze zdjęcia kolegi Besop) należy odpiąć akumulator, czy nie ma różnicy pomiędzy tym, czy jest odpięty czy nie?
Besop napisał(a):Uszkodzony był czujnik w przepływomierzu
tak jak wskazywal blad...
davider napisał(a):z tego wszystkiego zrobiłem coś skrajnie nieodpowiedzialnego, otóż odłączyłem wtyczkę od PCM bez odłączenia wcześniej akumulatora..
no namieszales...
hm... jeszcze raz odlacz aku i popraw wtyczke... (mam nadzieje, ze nic nie spaliles w kompie...)
poczekaj chwilke z wcisnietym pedalem hamulca (20s) i podlacz aku...
mam nadzieje, ze odpali ...
jezeli nie, to polecam auto podlaczyc pod komputer...
Mandey napisał(a):czy przy odłączaniu obu wtyczek od ... należy odpiąć akumulator?
odpowiem tak... zawsze nalezy odlaczyc aku...
...a zabezpiecza nas to przed przypadkowymi uszkodzeniami... w aucie...
przyklad? posty wyzej...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):hm... jeszcze raz odlacz aku i popraw wtyczke... (mam nadzieje, ze nic nie spaliles w kompie...)
poczekaj chwilke z wcisnietym pedalem hamulca (20s) i podlacz aku...
mam nadzieje, ze odpali ...
jezeli nie, to polecam auto podlaczyc pod komputer...
nic z tego.. nie pali.. no to ładnie .. jutro przyjedzie kolega z komputerem, ale jak PCM będzie uszkodzony to chyba nic nie zdziałamy.. tylko czy pokaże na komputerze uszkodzenie PCM ? i co ważniejsze czy da sie go naprawić czy trzeba inny ? wtedy chyba trzeba zmieniać tez stacyjkę i immobiliser....
- Od: 11 lut 2012, 18:36
- Posty: 30
- Skąd: Okolice Zawiercia ;)
- Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002
davider napisał(a): i co ważniejsze czy da sie go naprawić czy trzeba inny ? wtedy chyba trzeba zmieniać tez stacyjkę i immobiliser....
bez paniki...sprawdź błędy i wtedy będzie można więcej powiedzieć
dobrzyn22 napisał(a):bez paniki...sprawdź błędy i wtedy będzie można więcej powiedzieć
no i komputer nawet nie chce sie połączyć z samochodem wyskakuje error.. i co teraz ? sam komputer da sie podmienić?
- Od: 11 lut 2012, 18:36
- Posty: 30
- Skąd: Okolice Zawiercia ;)
- Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002
davider napisał(a):am komputer da sie podmienić?
tak... albo wyslac ten do naprawy...
ale i tak potrzebujesz serwisowy sprzet...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6