Olej do automatycznej skrzyni biegów
Olejek zalany jakiś tydzień temu – jak narazie wszystko jak najbardziej ok – nawet tak jakby trochę płynniej zmienia biegi – przy normalnej jeździe muszę patrzyć na wyświetlacz jak bym chciał wiedzieć kiedy się bieg zmienił, a przy ostrzejszej czuć tylko zmianę momentu
Zresztą to może być bardzo subiektywne odczucie bo wcześniej też dobrze zmieniała choć raczej czułem kiedy się bieg zmienia
odpowiadając na pytanie o jakieś podatki czy inne opłaty to żadnych dodatkowych opłat przy dostawie nie było – olej przyszedł drogą morską po ok. miesiącu bez żadnych opłat. Tu muszę podziękować Kriskowi za przesyłkę ( już kolejną) :)
Wymieniałem statycznie – jak narazie na dwa razy – czyli spuściłem miskę – zalałem – pojeździłem dwa dni – znów spuściłem – i znów zalałem – zostało mi na jeszcze jeden taki zabieg ale to jak kupie i zamontuje chłodniczke – może w styczniu – zobaczymy jak czas i kasa pozwolą .
Mam automat 6-biegowy – wymianę robiłem przy 57 tyś km – jeśli wierzyć licznikowi olej przy wymianie miał kolor brązowo-bordowy choć przy sprawdzaniu na bagnecie był idealnie czysty....
Zresztą to może być bardzo subiektywne odczucie bo wcześniej też dobrze zmieniała choć raczej czułem kiedy się bieg zmienia
odpowiadając na pytanie o jakieś podatki czy inne opłaty to żadnych dodatkowych opłat przy dostawie nie było – olej przyszedł drogą morską po ok. miesiącu bez żadnych opłat. Tu muszę podziękować Kriskowi za przesyłkę ( już kolejną) :)
Wymieniałem statycznie – jak narazie na dwa razy – czyli spuściłem miskę – zalałem – pojeździłem dwa dni – znów spuściłem – i znów zalałem – zostało mi na jeszcze jeden taki zabieg ale to jak kupie i zamontuje chłodniczke – może w styczniu – zobaczymy jak czas i kasa pozwolą .
Mam automat 6-biegowy – wymianę robiłem przy 57 tyś km – jeśli wierzyć licznikowi olej przy wymianie miał kolor brązowo-bordowy choć przy sprawdzaniu na bagnecie był idealnie czysty....
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
trzeba bylo jednak zrobic pelna wymiane tego ATF-u. lepszy bylby efekt.
chce zrobic u siebie pelna wymianke bo ostatnia byla statyczna i jezdze na takiej hybrydzie olejowej kazdy z innej parafi.zabieram sie jednak do tej wymiany jak pies do jeża. zima dobry okres zeby przeplukac uklad.
chce zrobic u siebie pelna wymianke bo ostatnia byla statyczna i jezdze na takiej hybrydzie olejowej kazdy z innej parafi.zabieram sie jednak do tej wymiany jak pies do jeża. zima dobry okres zeby przeplukac uklad.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
travisowski napisał(a):trzeba bylo jednak zrobic pelna wymiane tego ATF-u. lepszy bylby efekt.
zgadzam się, ale jakoś mam obawy przed oddaniem samochodu do jakiegokolwiek warsztatu...a maszynki do flushu nie posiadam
a tak na logikę:
– olej w skrzyni był zapewne fabryczny
– olej od krisa spełnia normę fabrycznego więc nie ma przeciwwskazań co do mieszania ich ze sobą
– olej w skrzyni pracuje w innych warunkach jak w silniku ( nie dostaje się do niego paliwo, spaliny, nie ma aż tak dużych obciążeń cieplnych) więc jego kondycja głównie zależy od zanieczyszczeń powstających w samej skrzyni ) przynajmniej w przypadku tego oleju którego mazda nie zaleca zmieniać więc śmiem sądzić że jego stabilność jest na tyle duża że gdyby nie zanieczyszczenia powinien bardzo długo zachowywać swoje właściwości... ale tu mogę się mylić niestety...
– zanieczyszczenia przechwytuje filtr który niestety w tej skrzynce da się wymienić przy jej rozbieraniu więc nawet wymiana dynamiczna nie jest do końca wymianą kompletną.....
– wymiana statyczna kilkukrotna pozwala więc ocenić czystość oleju spuszczanego i jeżeli po którymś z kolei zlaniu płyn nie ma już oznak zanieczyszczenia to wymiana powinna być wystarczająca.
Oczywiście nie jest to wymiana 100% oleju i dla spokoju sumienia nie będę do takiej nikogo namawiał..... i cóż jak coś mi się stanie ze skrzynka to grzecznie odszczekam tego posta.... tfu tfu !!
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
Dla zainteresowanych
Przesledzilem ATF Max life pod kontem specyfikacji bo nie dawalo mi to spokoju. znalazlem kilka materialow potwierdzjacych iz ATF ten spelnia specyfikacje M-V zalecane przez mazde to czesci skrzynek
oto jeden z nich
http://www.nordiques.com/pieces/images/ ... etrans.pdf
jesli ktos posiada skrzynke FNR5 czyli piecio biegowa czy to w M3 czy M6 warto w tabeli zwrocic uwage na forda fusiona 2006r zeby sie upewnic ze olej ten mozna smialo zalewac. Ford fusion ma skrzynke takze FNR5
Przesledzilem ATF Max life pod kontem specyfikacji bo nie dawalo mi to spokoju. znalazlem kilka materialow potwierdzjacych iz ATF ten spelnia specyfikacje M-V zalecane przez mazde to czesci skrzynek
oto jeden z nich
http://www.nordiques.com/pieces/images/ ... etrans.pdf
jesli ktos posiada skrzynke FNR5 czyli piecio biegowa czy to w M3 czy M6 warto w tabeli zwrocic uwage na forda fusiona 2006r zeby sie upewnic ze olej ten mozna smialo zalewac. Ford fusion ma skrzynke takze FNR5
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Krisek napisał(a):Duzo oleji jest ktore spelniaja norme
na świecie jest duzo. szczegolnie w stanach, canadzie wielkiej bryt. prawie wszystkie to universalne.
Niestety w Polsce wyglada to tragicznie. Kris Valvoline ATF max life jest bodaj że jedynym olejem latwo dostepnym w Polsce ktory spelnia ta norme. Mozna jeszcze dostac Gulfa uniwersala. Ja wiem ze Amsoil to swietny produkt ale swiat motoryzacji nie stoi tylko na Amsoil. Valvo to dobra znana marka tak jak mobil, castrol. Nie znam wiecej produktow nie importowanych dostepnych u nas z ta specyfikacja. Nawet z importowanymi jest tragicznie. Jedyny mankament valvo to ze jest polsyntetyk.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Oczywiscie ze nie stoi .........
bo stoi na Redline i Amsoil hehe ..
a powaznie .. czasami warto doplacic to 100zl I miec pozadny Plyn w skrzyni ... niz za oszczedzic ... I sie zastanawiac ...
Co niezmienia faktu ... ze Valvoline robi dobre produkty ...
bo stoi na Redline i Amsoil hehe ..
a powaznie .. czasami warto doplacic to 100zl I miec pozadny Plyn w skrzyni ... niz za oszczedzic ... I sie zastanawiac ...
Co niezmienia faktu ... ze Valvoline robi dobre produkty ...
Krisek napisał(a):a powaznie .. czasami warto doplacic to 100zl I miec pozadny Plyn w skrzyni ... niz za oszczedzic ... I sie zastanawiac ...
racja
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Panowie jestem po wymianie oleju w AT filtr oleju jest rzeczywiście wymienny i do dostania w midparts.
Zakupiłem oryginalna dexelie M-V udało mi się dostac poniżej 50zł i mam spokojną głowę.
Przy przebiegu 65000 olej był już brązowo-czarny więc nie ma na co czekać.
Dostałem tez uszczelkę pod miskę jednak zdecydowałem się zrobić to na silikon dla mnie pewniejsze rozwiązanie, w oryginale też było na silikon.
Przy wymianie statycznej wymieniłem 4,7 l
Co mnie najbardziej zdziwiło jest fabryczna chłodnica oleju AT
Jest ona zintegrowana z chłodnicą silnika, wchodzą do niej węże z AT.
Zakupiłem oryginalna dexelie M-V udało mi się dostac poniżej 50zł i mam spokojną głowę.
Przy przebiegu 65000 olej był już brązowo-czarny więc nie ma na co czekać.
Dostałem tez uszczelkę pod miskę jednak zdecydowałem się zrobić to na silikon dla mnie pewniejsze rozwiązanie, w oryginale też było na silikon.
Przy wymianie statycznej wymieniłem 4,7 l
Co mnie najbardziej zdziwiło jest fabryczna chłodnica oleju AT
Jest ona zintegrowana z chłodnicą silnika, wchodzą do niej węże z AT.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
ben. napisał(a):Przy przebiegu 65000 olej był już brązowo-czarny
troszke dziwne z tym kolorem. auto z 07r. przebieg 65k hm........... niezle bylo autko eksploatowane
ben. napisał(a):Dostałem tez uszczelkę pod miskę jednak zdecydowałem się zrobić to na silikon dla mnie pewniejsze rozwiązanie, w oryginale też było na silikon.
dokladnie
jak juz ATF mial taka barwe to trzeba bylo zrobic dynamicznie. przeplukac kilkoma litrami dodatkowo
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Napewno był ciemno brązowy + sporo wpadajacego w czarny osadu na misce olejowej, miska wypłukana i wymyta. miałem tylko 5l przy sobie, teraz olej ma bordowy kolor.
Następną wymiane zrobie po 40k jesli kolor będzie się utrzymywał.
Przycisnąć tez lubie, barwa wyraźnie zciemniała po wycieczce do Holandii przez Niemcy:)
Po zmianie oleju zauważyłem płynniejszą zmianę biegów na zimnym silniku, brak szarpnięć.
Mogę polecić dobrego i niedrogiego speca od AT w okolicach Kozienic na PW.
Następną wymiane zrobie po 40k jesli kolor będzie się utrzymywał.
Przycisnąć tez lubie, barwa wyraźnie zciemniała po wycieczce do Holandii przez Niemcy:)
Po zmianie oleju zauważyłem płynniejszą zmianę biegów na zimnym silniku, brak szarpnięć.
Mogę polecić dobrego i niedrogiego speca od AT w okolicach Kozienic na PW.
Mazda 6 GG L3 (2.3i 16V) US-spec '07
- Od: 13 wrz 2008, 21:09
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda6 GG L3 (2.3i 16V) US '07
ben. napisał(a):Napewno był ciemno brązowy + sporo wpadajacego w czarny osadu na misce olejowej
no to jak na 65k autko bylo ostro katowane. takie objawy ATF-u rzadko wystepuja po takim przebiegu. no czasami wina moze lezec w nieodpowiednim oleju ale ty smigales na fabrycznym.bardzo dobrze ze zdecydowales sie na wymiane oliwy. proponowalbym jednak wyluzowac z tym katowaniem autka bo jednak automat to inny sposob uzytkowania auta.
ben. napisał(a):teraz olej ma bordowy kolor.
Następną wymiane zrobie po 40k jesli kolor będzie się utrzymywał.
ja ci proponuje nie czekac az tyle po połowicznej wymianie.statyczna wymiana w przypadku tak zużytego ATF-u to cale nic.kup znowu banke ATF i zrob kolejna zwykla statyczna wymianke. juz bez zdejmowania miski. juz dynamicznej nie ma co robic bo beda to dodatkowe spore koszta jesi nie zdecydowales sie na nia na samym poczatku.
nie musisz jechac do mechanika. korek w misce sam odkrecisz a nalac oliwe to juz zaden problem
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
ben a gdzie cie sie udalo za 48zł ta dexelie znalezc?
straszna taniocha. na allegro ceny mnie szokuja ze takie niskie a 48 zeta to zupelnie. w serwisie ponad 70zeta
straszna taniocha. na allegro ceny mnie szokuja ze takie niskie a 48 zeta to zupelnie. w serwisie ponad 70zeta
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
znalazłem dziś stronkę na temat eksploatacji automatycznych skrzyni biegów:
http://www.automat.pl/
sorki za ot, tym bardziej że nie wiem czy gdzieś już nie ma odnośnika do niej na forum , ale może komuś się przyda
pzdr
http://www.automat.pl/
sorki za ot, tym bardziej że nie wiem czy gdzieś już nie ma odnośnika do niej na forum , ale może komuś się przyda
pzdr
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6