Regulacja czujnika położenia przepustnicy TPS – dyskusja wspólna
Długi napisał(a):Przy 0,15 wiatrak ma chodzić, przy 0,5 już nie
xXx napisał(a):12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
Trochę sprzeczne informacje są na tym forum. Mógłby, ktoś to sprostować?
W moim rozumowaniu wygląda to tak:
Odpalam silnik w trybie testu – wiatrak nie chodzi
Wkładamy listek 0,15 – wiatrak staruje
Wkładamy listek 0,5 – wiatrak zatrzymuje się
Dobrze to rozumie?
Pozatym co może być przyczyną że czasami muszę troche dodać gazu w trybie testu bo mi auto gaśnie?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
a przy 0,5 ma się dopiero załączyć czy ma już pracować wcześniej?Bo u mnie przy 0,15 nie pracuje ale przy 0,2 już startuje no i siłą rzeczy przy 0,5 też chodzi. Następne pytanie to czy po załączeniu ma już on chodzić cały czas do max. otwarcia przepustnicy?
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
lesiux napisał(a):a przy 0,5 ma się dopiero załączyć czy ma już pracować wcześniej?Bo u mnie przy 0,15 nie pracuje ale przy 0,2 już startuje no i siłą rzeczy przy 0,5 też chodzi. Następne pytanie to czy po załączeniu ma już on chodzić cały czas do max. otwarcia przepustnicy?
dobre pytanie... u mnie przy 0,5 sie włączy a przy np 0,45 juz nie... ta granica powinna ile wynosić, wiecej niż 5setek jak u mnie??
czy po regulacji TPS i obrotow na przepustnicy powinienem wyjac zworke przy wylaczonym silniku?
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
lesiux napisał(a):tak wyłączasz silnik a potem wyjmujesz zworkę.
A cóż może się złego stać jak się zworkę wyjmie przy pracującym silniku?
Ja u siebie zarówno ją zakładałem jak i wyjmowałem przy pracującym i jakoś nic się nie stało.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
powiedzcie mi dlaczego o ustawieniu TPS raz jest idealnie z obrotami moge powlaczac wszystkie obciazenia a nieraz troszke jeszcze spadaja czy moze za male obroty na jalowym??
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
dobra to powiedzcie czy w koncu w Z5 sie ustawia szczelinomierzem bo ja ustawialem szczelinomierzem i calkiem inne auto obroty nie spadaja i wogole lepiej przyspiesza
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
grzesiek1989cz napisał(a):dobra to powiedzcie czy w koncu w Z5 sie ustawia szczelinomierzem bo ja ustawialem szczelinomierzem i calkiem inne auto obroty nie spadaja i wogole lepiej przyspiesza
Yyy. Mam mazde 323f BA Z5 i załatwiłem sobie szczelinomierz – niepotrzebnie. Nie ma tam śruby odbojnikowej i w sumie nie miałem gdzie wsadzać szczelinomierza!
Sądzę więc, że Twoja poprawa pracy silnika to albo fuks przy ruszaniu TPSem nie związany ze szczelinomierzem albo imaginacja.
W moim Z5 (i mniemam Twoim) regulacji TPSu dokonuje się miernikiem. Sam będę to na dniach robił.
Opisy są w tym temacie, także WARTO przeczytać.
u mnie odbojnik jest takze wiesz obroty juz tak nie spadaja jak wczesniej ale czasem im sie zdarza a wiec teraz trzeba dokladnie ustalic co i jak bo miernikiem tez moge przeciez sprobowac
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Długi napisał(a):Nie wiem czy kłopotu nie będziesz miał , Bo jak ktoś pokręcił śrubą odbojnikową przep. a ty doregulujesz TPS to wcale dobrze nie będzie.
W ŻĄDNEJ dokumentacji nie jest opisane jak tą śrubę regulować, z mojego doświadczenia powinna ona być ustawiona tak żeby przepustnica była jak najbardziej zamknięta, ale nie zacinała się w obudowie, potem regulujesz TPS, a na koniec kręcisz AAS w trybie testu oczywiście.
Bardzo Was proszę czy ktoś może posiada zdjęcie na której mógłby mi pokazać gdzie dokładnie jest czujnik TPS?
Druga sprawa czy w mazdzie 323C 1.5 z 94r. jest śruba odbojnikowa, jeśli tak to gdzie sie znajduję również ?.
Z góry dzięki wielkie.
- Od: 16 cze 2010, 15:32
- Posty: 10
Dziś ustawiałem TPS w BA 1.5,
TPS musiałem przestawić o około 4mm na obwodzie bo wentylator włączał się dopiero na bardzo wychylonej przepustnicy.
Po ustawieniu teraz idealnie włącza się na szczelinie 0.5 mm poniżej się wyłącza.
Nic nie kręciłem śrubką co jest na odbojniku.
Zauważyłem że po wejściu w tryb serwisowy obroty spadają nisko na około 500, po wyjściu z trybu serwisowego wracają normalnie na około 750. ...czy to normalne ?
Zaznaczam, że nie kręciłem także śrubą bypassu....bo po co jeśli obroty na biegu jałowym są dobre.
TPS musiałem przestawić o około 4mm na obwodzie bo wentylator włączał się dopiero na bardzo wychylonej przepustnicy.
Po ustawieniu teraz idealnie włącza się na szczelinie 0.5 mm poniżej się wyłącza.
Nic nie kręciłem śrubką co jest na odbojniku.
Zauważyłem że po wejściu w tryb serwisowy obroty spadają nisko na około 500, po wyjściu z trybu serwisowego wracają normalnie na około 750. ...czy to normalne ?
Zaznaczam, że nie kręciłem także śrubą bypassu....bo po co jeśli obroty na biegu jałowym są dobre.
- Od: 30 wrz 2009, 18:50
- Posty: 140
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA
esina napisał(a):Dziś ustawiałem TPS w BA 1.5,
TPS musiałem przestawić o około 4mm na obwodzie bo wentylator włączał się dopiero na bardzo wychylonej przepustnicy.
Po ustawieniu teraz idealnie włącza się na szczelinie 0.5 mm poniżej się wyłącza.
Nic nie kręciłem śrubką są jest na odbojniku.
Zauważyłem że po wejściu w tryb serwisowy obroty spadają nisko na około 500, po wyjściu z trybu serwisowego wracają normalnie na około 750. ...czy to normalne ?
Zaznaczam, że nie kręciłem także śrubą bypassu....bo po co jeśli obroty na biegu jałowym są dobre.
jak w BA 1.5 mozna ustawic TPS na szczelinomierz?? w 2.0 sie tak ustawia. w Z5 na voltomierz. Jak obroty masz spoko to nie reguluj ich chociaz zaleca sie regulacje co 30 tys km. ze obroty spadaj w trybie serwisowym to normalne.
- Od: 20 lut 2007, 23:59
- Posty: 183
- Skąd: WARSZAWA
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości