Gdzie co jest pod maską ?
najbardziej interesuje mnie numer 8 bo już mam prawie pusty ten zbiorniczek ;/ ponumerowałem wsyztskie rzeczy nawet takie oczywiste, może innym się przyda
I jescze jedno pytanie. Co to jest za kółko oznaczone #. Bo zauważyłem że mi nierówno chodzi- bije. Da się je wymienić ? czy cały element musiałbym wymienić ?
Ostatnio edytowano 11 cze 2009, 10:52 przez mattsk, łącznie edytowano 1 raz
-
mattsk
1- plyn do wspomagania (chyba) albo zbiorniczek wyrownawczy bo widze ze od domu idzie rurka taka jak z ciecza chlodzaca
2- plyn do spryskiwaczy
3- wlew do chlodnicy
4-?
5- wtryski do gazu
6- kawalek gumy doloto do ktorej idzie odma z pokrywy zaworow
7- rura z ciecza z chlodnicy ktora idzie pewnie gdzies do bloku silnika
8- tego nie wiem ale wyglada mi na zriorniczek wyrownawczy ale glowy nie dam
9- parownik (do gazu)
10- plyn hamulcowy
11 – cos z elektroniki, nie wiem czy to komp czy co (ale komp to raczej w srodku jest)
12 – Czesc NR 710 a tak powaznei to korek do wlewu oleju...
a tak na marginesie to mam male pytanie czy widziales kiedys w zyciu samochod pod maska?
co do kola to da sie wymienic, nie wiem czy to do pompy wody czy do klina ale wymienic napewno da sie
2- plyn do spryskiwaczy
3- wlew do chlodnicy
4-?
5- wtryski do gazu
6- kawalek gumy doloto do ktorej idzie odma z pokrywy zaworow
7- rura z ciecza z chlodnicy ktora idzie pewnie gdzies do bloku silnika
8- tego nie wiem ale wyglada mi na zriorniczek wyrownawczy ale glowy nie dam
9- parownik (do gazu)
10- plyn hamulcowy
11 – cos z elektroniki, nie wiem czy to komp czy co (ale komp to raczej w srodku jest)
12 – Czesc NR 710 a tak powaznei to korek do wlewu oleju...
a tak na marginesie to mam male pytanie czy widziales kiedys w zyciu samochod pod maska?
co do kola to da sie wymienic, nie wiem czy to do pompy wody czy do klina ale wymienic napewno da sie
4 to zawór klimatyzacji -powinny być dwa niskiego i wysokiego ciśnienia
Macie racje, wersja BA:P lepiej doleje troche tego płynu. Dziękuje za odpowiedzi. Chciałbym się trochę iusprawiedliwić. Jest to moje pierwsze auto, wcześniej nie miałem własciwe żadnej styczności z motoryzacją. A zaznazyłem wszystkie rzeczy nawet te dość oczywiste, bo może ktoś inny nie będzie wiedział to sobie zerknie
-
mattsk
Witam wszystkich. To mój pierwszy post tutaj, dlatego przepraszam z góry za jakiekolwiek gafy z mojej strony.
Tydzień temu kupiłem swoją Mazdę 323 BA i pod maską dojrzałem wolno wiszące wtyczki, których zastosowania nie znam.
Zwracam się do o pomoc w rozszyfrowaniu zastosowania owych wtyków, których fotografię załączam . Dla ułatwienia obrysowałem okolice wtyków kolorowymi kółkami.
Dodam, że mam silnik 1.5, jeżeli to coś ułatwi.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Tydzień temu kupiłem swoją Mazdę 323 BA i pod maską dojrzałem wolno wiszące wtyczki, których zastosowania nie znam.
Zwracam się do o pomoc w rozszyfrowaniu zastosowania owych wtyków, których fotografię załączam . Dla ułatwienia obrysowałem okolice wtyków kolorowymi kółkami.
Dodam, że mam silnik 1.5, jeżeli to coś ułatwi.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
na dolnym zdjęciu to wtyczki od sterownika klimy, którego nie masz, na górnym to powiem Ci że nie wiem, do czego ta wtyczka, poza tym to strasznie tam zakidane jakimś olejem, cały zbiornik na płyn do spryskiwaczy zarzygany
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 12:17 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Zgadzam się z przedmówcą o drugim zdjęciu – wtyczki do sterownika od klimy
Wtyczka z pierwszego zdjęcia dużo mi nie mówi ale na twoim miejscu sprawdziłbym skąd tyle oleju na zbiorniku do spryskiwaczy bo to niczemu dobremu nie wróży
Wtyczka z pierwszego zdjęcia dużo mi nie mówi ale na twoim miejscu sprawdziłbym skąd tyle oleju na zbiorniku do spryskiwaczy bo to niczemu dobremu nie wróży
- Od: 30 mar 2010, 17:37
- Posty: 9
- Auto: Mazda 323f 1995r. 1,8L BA
Slepi jestescie?? to zaden olej to pewnie srodek do konserwacji. patrzylem u ojca bo tez ma skrajnie uboga wersje i tez nie wiem o czego ta wtyczka na pierwszym zxdjeciu.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
co do oleju na wtyczkach, to zaprzeczam, są po prostu brudne, wydaje mi sie, że tak jak napisał arafal21 to jakiś środek konserwujący, ewentualnie "pył".
Fakt, zbiornik jest dziwnie brudny i sam się zastanawiam, co to może być...
Lesiu, a jak nie mam, tzn że nie mam, bo ktoś go wymontował, czy po prostu nie mam, bo moja wersja nie ma klimy?:D
Fakt, zbiornik jest dziwnie brudny i sam się zastanawiam, co to może być...
Lesiu, a jak nie mam, tzn że nie mam, bo ktoś go wymontował, czy po prostu nie mam, bo moja wersja nie ma klimy?:D
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
Te wtyczki sa po to zeby np Ty chcial zalozyc np klime to po to sa te wtyczki luzem. a to jest na 100% srodek do konserwacji bo jesli zdejmiesz nadkole widac pojemnik do sporysku przeciez ktos o zdrowych zmyslach nie ciapal by po plastku zeby zabezpieczyc blache.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Na pierwszym zdjęciu...wtyczka od elektromagnesu pompy klimatyzacji ,załącza pompę klimy.
Na drugim zdjęciu tak jak już pisano,tez od klimy,tam przychodzą 2 styczniki,
Na drugim zdjęciu tak jak już pisano,tez od klimy,tam przychodzą 2 styczniki,
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
Czy ta wtyczka ma sobie tak wolno dyndac? Nawet jesli jest ona od elektromagnesu pompy klimatyzacji i załącza pompę klimy to chyba powinna byc do czegos podlaczona? I jeszcze pytanie co to za sterownik za co on odpowiada i dlaczego go niby nie mam?
- Od: 3 cze 2008, 21:58
- Posty: 207
- Skąd: Dublin/Opole
- Auto: Mazda 323F BA1.8
Ja też kupiłem Magdę bez klimy,ale ja zamontowałem,u mnie ta mała wtyczka też sobie"dyndała" w sumie to była przyczepiona opaską do przewodu pompy wspomagania,musiałem opaskę odciąć aby przewód sięgnął od klimy.
A te styczniki"sterownik" jak to nazywasz,zapewne odpowiada .1 za załączenie wentylatora chłodnicy(działają dwa wentylatory w trakcie pracy klimy)a 2 hmmm też coś załącza,wydaje mi się że sprężarkę bo ona też daje obciążenie elektryczne.Na pewno jeden jest od wentylatora bo po zwarciu odpowiednich przewodów sprawdza się działanie wentylatora bo tak robiłem,dochodzą 2 przewody cienkie z prądem+ i – (zasilające stycznik) i jeden gruby co jest zwierany przez stycznik..bez tego klima nie ruszy,i jeszcze jest kostka z 2 przewodami około lampy przedniej strona lewa,tam się podłącza czujnik osuszacza klimatyzacji,oraz jest kostka w przedziale pasażera ,"niebieska" i tam się wpina czujnik,zawór rozprężny (chyba tak się nazywa)który załącza pompę klimatyzacji gdy ona nabije zbyt duże ciśnienie. I tyle z montażu klimy ale się rozpisałem ...........
Jeszce jest wolna kostka przy chłodnicy sztuk 2 "halogeny" oraz jedna do czujnika oszronienia drogi (Mało mazd to ma)moja tez nie ma,kontrolka jest w każdej..i jeszcze pewnie jest wiele kostek które są puste a to dlatego że mazda robiła kompletne instalacje elektryczne nie zależnie od tego czy urządzenie było montowane czy nie ...
A te styczniki"sterownik" jak to nazywasz,zapewne odpowiada .1 za załączenie wentylatora chłodnicy(działają dwa wentylatory w trakcie pracy klimy)a 2 hmmm też coś załącza,wydaje mi się że sprężarkę bo ona też daje obciążenie elektryczne.Na pewno jeden jest od wentylatora bo po zwarciu odpowiednich przewodów sprawdza się działanie wentylatora bo tak robiłem,dochodzą 2 przewody cienkie z prądem+ i – (zasilające stycznik) i jeden gruby co jest zwierany przez stycznik..bez tego klima nie ruszy,i jeszcze jest kostka z 2 przewodami około lampy przedniej strona lewa,tam się podłącza czujnik osuszacza klimatyzacji,oraz jest kostka w przedziale pasażera ,"niebieska" i tam się wpina czujnik,zawór rozprężny (chyba tak się nazywa)który załącza pompę klimatyzacji gdy ona nabije zbyt duże ciśnienie. I tyle z montażu klimy ale się rozpisałem ...........
Jeszce jest wolna kostka przy chłodnicy sztuk 2 "halogeny" oraz jedna do czujnika oszronienia drogi (Mało mazd to ma)moja tez nie ma,kontrolka jest w każdej..i jeszcze pewnie jest wiele kostek które są puste a to dlatego że mazda robiła kompletne instalacje elektryczne nie zależnie od tego czy urządzenie było montowane czy nie ...
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
dokładnie Mazdy mają instalacje elektryczne pociągnięte pod full wersje a nie wszystkie są full wersjami
arafal21 jakoś dziwnie twoje wypowiedzi mi na nerwy działają, skąd ty możesz wiedzieć co to jest na 100% :/ w ogóle twoje wszystkie wypowiedzi są jakieś takie cwaniackie :/ :/
według mnie to olej ze wspomagania, bo na końcówce węża też zakidane jest
arafal21 jakoś dziwnie twoje wypowiedzi mi na nerwy działają, skąd ty możesz wiedzieć co to jest na 100% :/ w ogóle twoje wszystkie wypowiedzi są jakieś takie cwaniackie :/ :/
według mnie to olej ze wspomagania, bo na końcówce węża też zakidane jest
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości