Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Chciałbym Panom delikatnie przypomnieć, że temat dotyczy opinii o modelu, a nie opinii o problemach z zakupem, czy o rozbitkach po naprawie.
nie zapomnij o wymianie paska rozrządu (chyba, że był juz wymieniany), ale 130 tyś przebiegu, to już "czerwona" lampka dla wymiany paska.
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
tdiii napisał(a):Na ile mogę się szykować? 2 tyś?
Zasada jest taka, że przy kupnie każdego uzywanego samochodu trzeba "coś" pozmieniać. W Twoim wypadku bedzie to pasek rozrządu, oleje (nie wiem przy jakim przebiegu w dieslu zmienia się olej w skrzyni biegów), płyny. Wspomniałeś jeszcze o filtrze + mogą dojść inne rzeczy, tj. wymiana hamulców, zakup zimowych opon. Ale z w/w kosztami trzeba zawsze się liczyc podczas zakupu uzywanego auta. Najlepiej poszperaj na forum, co należy wymienić w momencie zakupu używanej M3 w dieaslu i wtedy zrób sobie listę elemantów do wymiany. Nastepnie zapytaj swojego mechanika/ASO Mazdy ile wezmie za przedmiotową wymianę. Ale licz, że ok 2 tyś trzeba "włożyć", żeby autko było ok.
Coś "zasłyszałem", że wymiana paska rozrządu ok 700-800 zł, ale podkreslam, że nie jest to pewna informacja
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Zderzaki sa plastikowe Co do mierniaka , to nawet jesli byly lakierowane to przeciez nic strasznego, obcierka kazdemu moze sie zderzyc
No nie zmierzysz grubości lakieru na zderzaku. Jednak stosunkowo łatwo obczaić czy był malowany bo we wszystkich prostopadłych rantach (np.okolice halogenów) nie ma możliwości dobrego podejścia z polerką (wyfareklowania) i jak się przyjrzysz to zobaczysz że inaczej opalizują (nie wiem jak to inaczej określić) niż cała reszta.Poza tym fabryka nie ma nadlewek lakieru na rantach i krawędziach zderzaka co niestety często zdarza się po ponownym malowanku. Potrzeba do tego ździebko doświadczenia ale myślę że spokojnie to wychwycisz. Powodzenia
(już nie wspomnę o tzw."pomarańczowej skórce" bo zapewne znasz temat)
(już nie wspomnę o tzw."pomarańczowej skórce" bo zapewne znasz temat)
emilio
- Od: 18 maja 2009, 18:16
- Posty: 317
- Skąd: łorsoł
- Auto: speed3 '08
witam wszystkich,
noszę się z zamiarem kupna mazdy 3 1.6 diesel, przeglądam ogłoszenia i zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego jedne modele po FL mają grile czarne plastikowe takie jak ta trójka:
http://moto.allegro.pl/jedyne-idealne-a ... 55119.html
a niektóre w kolorze nadwozia, jak ta:
http://quatrocar.otomoto.pl/mazda-3-gtm ... 42169.html
będę wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam
noszę się z zamiarem kupna mazdy 3 1.6 diesel, przeglądam ogłoszenia i zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego jedne modele po FL mają grile czarne plastikowe takie jak ta trójka:
http://moto.allegro.pl/jedyne-idealne-a ... 55119.html
a niektóre w kolorze nadwozia, jak ta:
http://quatrocar.otomoto.pl/mazda-3-gtm ... 42169.html
będę wdzięczny za pomoc.
pozdrawiam
-
raval
Kochani, spędziłem wiele godzin czytając to forum i naprawdę ukłony należą się Moderatorom, administratorom za utrzymanie Forum w naprawdę przejrzystej formie.
Ale wracając do tematu.
Od jakiegoś czasu czytam na temat Mazdy 3 2005-2006r i im więcej czytam opinii użytkowników tym bardziej zastanawiam się nad jej kupnem.
Zebrałem w jednym miejscu to co najbardziej zaniepokoiło mnie:
1. Rdzewieją nadkola- aż włos się jeży- czy wszystkim?
2. przy prędkości 130 wchodzimy w prędkość naddźwiękową- nie da się swobodnie rozmawiać z współpasażerami, do tyłu trzeba krzyczeć.
3. Złej jakości lakier- super słaby i miękki- podatny na zarysowania.
4. Podłoga w bagażniku odkształca się przy przewożeniu czegoś- tak cienka blacha.
5. Ciasno z tyłu dla pasażera.
6. Całkowity brak wygłuszenia- musowo robić to we własnym zakresie.
Na + to raczej bezawaryjność układu napędowego.
Tyle wywnioskowałem jako laik przeglądając forum tzn tak przedstawiana jest Mazda 3 przez wielu użytkowników.
Jak w takim razie przedstawia się podobnej klasy AUDI A3 ?
Może ktoś powie- idź na forum A3- byłem i poza chwaleniem się jaki to sobie kupiłem samochód- niczego się nie dowiedziałem.
Czy mógłby obiektywnie ktoś porównać oba modele?
Osobiście nie interesuje mnie, czy między światłami rozwinę prędkość 160km/h itd.
Interesuje mnie normalna eksploatacja, lakier, korozja, awaryjność itp.
Ale wracając do tematu.
Od jakiegoś czasu czytam na temat Mazdy 3 2005-2006r i im więcej czytam opinii użytkowników tym bardziej zastanawiam się nad jej kupnem.
Zebrałem w jednym miejscu to co najbardziej zaniepokoiło mnie:
1. Rdzewieją nadkola- aż włos się jeży- czy wszystkim?
2. przy prędkości 130 wchodzimy w prędkość naddźwiękową- nie da się swobodnie rozmawiać z współpasażerami, do tyłu trzeba krzyczeć.
3. Złej jakości lakier- super słaby i miękki- podatny na zarysowania.
4. Podłoga w bagażniku odkształca się przy przewożeniu czegoś- tak cienka blacha.
5. Ciasno z tyłu dla pasażera.
6. Całkowity brak wygłuszenia- musowo robić to we własnym zakresie.
Na + to raczej bezawaryjność układu napędowego.
Tyle wywnioskowałem jako laik przeglądając forum tzn tak przedstawiana jest Mazda 3 przez wielu użytkowników.
Jak w takim razie przedstawia się podobnej klasy AUDI A3 ?
Może ktoś powie- idź na forum A3- byłem i poza chwaleniem się jaki to sobie kupiłem samochód- niczego się nie dowiedziałem.
Czy mógłby obiektywnie ktoś porównać oba modele?
Osobiście nie interesuje mnie, czy między światłami rozwinę prędkość 160km/h itd.
Interesuje mnie normalna eksploatacja, lakier, korozja, awaryjność itp.
- Od: 30 lip 2010, 08:52
- Posty: 11
- Skąd: Kielce
- Auto: VW Golf III 1,8
tbodzio napisał(a):Kochani, spędziłem wiele godzin czytając to forum i naprawdę ukłony należą się Moderatorom, administratorom za utrzymanie Forum w naprawdę przejrzystej formie.
Ale wracając do tematu.
Od jakiegoś czasu czytam na temat Mazdy 3 2005-2006r i im więcej czytam opinii użytkowników tym bardziej zastanawiam się nad jej kupnem.
Zebrałem w jednym miejscu to co najbardziej zaniepokoiło mnie:
1. Rdzewieją nadkola- aż włos się jeży- czy wszystkim?
2. przy prędkości 130 wchodzimy w prędkość naddźwiękową- nie da się swobodnie rozmawiać z współpasażerami, do tyłu trzeba krzyczeć.
3. Złej jakości lakier- super słaby i miękki- podatny na zarysowania.
4. Podłoga w bagażniku odkształca się przy przewożeniu czegoś- tak cienka blacha.
5. Ciasno z tyłu dla pasażera.
6. Całkowity brak wygłuszenia- musowo robić to we własnym zakresie.
Na + to raczej bezawaryjność układu napędowego.
Tyle wywnioskowałem jako laik przeglądając forum tzn tak przedstawiana jest Mazda 3 przez wielu użytkowników.
Jak w takim razie przedstawia się podobnej klasy AUDI A3 ?
Może ktoś powie- idź na forum A3- byłem i poza chwaleniem się jaki to sobie kupiłem samochód- niczego się nie dowiedziałem.
Czy mógłby obiektywnie ktoś porównać oba modele?
Osobiście nie interesuje mnie, czy między światłami rozwinę prędkość 160km/h itd.
Interesuje mnie normalna eksploatacja, lakier, korozja, awaryjność itp.
trochę przejaskrawiasz sprawę.
Prawdą jest, że są większe/mniejsze problemy z "rudą", ale bez przesady. Mam M3 z 2004 r. i są pewne ślady/ogniska rudej w nadkolach, ale "bez paniki". Trzeba zabezpieczyć "wrażliwe miejsca" i jest spokój.. Co do pkt 2 – istna bzdura. dzisiaj "dałem" po garach i jechałem momentami ponad 180 i rozmawiałem z żoną "normalnie+ton wyżej".
pkt. 3 jak ktoś Cię zarysuje (np. na parkingu), to opinia "miękki lakier" itp. jest ...
pkt. 4 wożę/woziłem różne rzeczy (łącznie ze składaniem siedzeń) i pierwsze słyszę o odkształcaniu podłogi. Nie upieram się-może ktoś w m3 ma takie doświadczenie.
Pkt 5 i 6 obalam, zwłaszcza pkt 5. Najlepiej przejedz się w m3 + jako pasażer i sam obalisz ten mit.
Nie mogę Ci pomóc w porównaniu M3 do audi, bo nie mam takiej wiedzy, ale jak kupisz benzynę M3, to będziesz zadowolony
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Luker81 napisał(a):1. Rdzewieją nadkola- aż włos się jeży- czy wszystkim?
autko z 2006 -brak rdzy
Luker81 napisał(a):2. przy prędkości 130 wchodzimy w prędkość naddźwiękową- nie da się swobodnie rozmawiać z współpasażerami, do tyłu trzeba krzyczeć.
przesada
Luker81 napisał(a):3. Złej jakości lakier- super słaby i miękki- podatny na zarysowania.
lakier najlepszy nie jest
Luker81 napisał(a):4. Podłoga w bagażniku odkształca się przy przewożeniu czegoś- tak cienka blacha.
jakaś bzdura
Luker81 napisał(a):5. Ciasno z tyłu dla pasażera.
hmm w tej klasie jest nadzwyczaj wygodnie
Luker81 napisał(a):6. Całkowity brak wygłuszenia- musowo robić to we własnym zakresie
tak było w 323F BA
Z Audi nie porównuje , aż uśmiech pojawia się na ustach jak widzę jadąca trójeczkę Audi nie wzbudza we mnie jakichkolwiek emocji , dodam tylko ,ze tak piszę nie dlatego ,że mam 3 bo akurat zakup jej to sobie doookładnie przemyślałem
dołączam się do słów Luker81 i marcin255. Mazda 3 to konstrukcyjnie udany samochód poza tym miękkim lakierem zrobiłem ostatnio niemalże 1000km trasy i jestem zachwycony tym autem obok tej kałuży minusów o jakiej wspomniałeś jest ocean plusów. Mnie osobiście z nóg zwala sposób w jaki ten samochód się prowadzi i to że chce się do niego wracać co dzień i jechać jechać jechać byle gdzie
pokuszę się o lakoniczne porównanie M3 do A3 w środku A3 to kupa a wnętrze M3 mimo upływu lat wygląda o niebo lepiej.
pokuszę się o lakoniczne porównanie M3 do A3 w środku A3 to kupa a wnętrze M3 mimo upływu lat wygląda o niebo lepiej.
Panowie, wszystkie nowe, ekologiczne lakiery są miękkie. Nie tylko w Maździe.
Ekologia to niestety coś co wychodzi motoryzacji bokiem (podobnie jak DPF i inne tego typu "ekologiczne" wynalazki)
Ekologia to niestety coś co wychodzi motoryzacji bokiem (podobnie jak DPF i inne tego typu "ekologiczne" wynalazki)
dodam tylko ,ze tak piszę nie dlatego ,że mam 3 bo akurat zakup jej to sobie doookładnie przemyślałem
Ja jeszcze jej nie mam ale cały czas mnie ona kusi.
A jeśli ona, to znowu dylemat diesel czy benzyna- pisałem o tym i pytałem- też zdania podzielone.
Użytkownicy Pb nie chcą słyszeć o dieslu i na odwrót- hałas, droga eksploatacja itd itd.
Jeśli chodzi o wady na jej temat to przeczytałem tutaj kilkanaście stron w tył od użytkowników M3, również były takie opinie o nowej prosto z salonu stąd moje pytania.
- Od: 30 lip 2010, 08:52
- Posty: 11
- Skąd: Kielce
- Auto: VW Golf III 1,8
Ja mam diesla i jestem szczęśliwy. Fakt, że jest to jednostka delikatna, ale tak mają wszystkie dzisiejsze diesle. Chcesz mniejszej awaryjności, to kup sobie jakiegoś golfa 3 1.9 tdi i lej rzepak albo olej z frytek
Mazda jest stosunkowo młodym samochodem i licz się z tym, że kupując nowsze auto na ropę, możesz mieć niespodzianki w postaci wtrysków, kół dwumasowych, itd.
Na pewno ucieszysz się, kiedy zobaczysz wolno spadającą ku dołowi wskazówkę paliwa. Osiągi też są bardzo przyzwoite, a można je poprawić poprzez jakiś lekki program i będzie miodzio. Chociaż mi wystarcza ten silnik w zupełności, do 150-160 ciągnie aż miło, więcej nie miałem okazji polecieć.
Co do głośności, to nie wiem o czym mówisz, bo chyba o wysokobrotowej benzynie. Po przesiadce z 1.9 tdi na pompowtryskach, nie mogłem uwierzyć, że jadę dieslem. To jest fajne w naszych common railach.
Nie napisałem żadnych nowości, ale chyba nikt nie jest w stanie ich podważyć, bo tak jest i nie da się tego uniknąć
Mazda jest stosunkowo młodym samochodem i licz się z tym, że kupując nowsze auto na ropę, możesz mieć niespodzianki w postaci wtrysków, kół dwumasowych, itd.
Na pewno ucieszysz się, kiedy zobaczysz wolno spadającą ku dołowi wskazówkę paliwa. Osiągi też są bardzo przyzwoite, a można je poprawić poprzez jakiś lekki program i będzie miodzio. Chociaż mi wystarcza ten silnik w zupełności, do 150-160 ciągnie aż miło, więcej nie miałem okazji polecieć.
Co do głośności, to nie wiem o czym mówisz, bo chyba o wysokobrotowej benzynie. Po przesiadce z 1.9 tdi na pompowtryskach, nie mogłem uwierzyć, że jadę dieslem. To jest fajne w naszych common railach.
Nie napisałem żadnych nowości, ale chyba nikt nie jest w stanie ich podważyć, bo tak jest i nie da się tego uniknąć
- Od: 22 cze 2008, 16:35
- Posty: 414
- Skąd: Rz-ów
- Auto: Była: 323f BA, m3 Top Sport...
Jest: BMW e90
1. 2004 rok, nadkola w porządku. Rdzewiała końcówka układu wydechowego. Tylko końcowka, reszta jest ok. W civicu w tym wieku już byłem po wymianie całości.
2. Hałas. To nie jest auto klasy premium. Musi być głosniej. Ale da się rozmawiać przy 190 też. Delikatnie podnosisz głos, ale bez przesady.
3. Lakier jest miękki, fakt. Dlatego szukaj może wersji niemetalicznej. Tańsze w lakierowaniu. Ale wygląda gorzej
4. Bagażnik to coś o czym słyszę po raz pierwszy...
5. Ciasno. W porównaniu z Hondą Civic ciaśniej. Ale woziłem dwójkę pasażerów z tyłu na dystanse rzędu 1000 km i nie wysiadali sparaliżowani. Co więcej, w tym roku też chcą jechać więc chyba nie było tak źle.
6. Wygłuszenie... nie widzę potrzeby. Chyba, że zamierzasz włożyć jakiś świetny sprzęt audio...
W audi z tego co słyszałem od kolegi kolegi – drogie części zamienne. A o usterkę w 5-6letnim A3 podobno nietrudno. Ale chyba lepiej popytać użytkowników.
Ja jeżdzę benzyną 1.6.
Co do jazdy w mieście nie mam zastrzeżeń, w trasie jadąc z pełnym bagażnikiem i pasażerem nie ma większych problemów.
Trochę gorzej jest gdy mamy 4 os w środku, pełny bagażnik i trumnę dachową. Wtedy człowiek trochę żałuje, że nie ma 2.0 pod maską. Z drugiej strony wtedy by bolało trochę bardziej na stacjach benzynowych.
Osobiście czytam trochę o problemach kolegów z dieslami i nie żałuję, że wybrałem benzynę. Zwłaszcza, że za chwilę cena ropy przekroczy cenę benzyny.. Z drugiej strony ile osób, tyle opinii.
Z pewnością mogę powiedzieć jedno. Ja po czterech latach jazdy M3 dalej odczuwam wielką przyjemność gdy wsiadam za kierownicę. I kompletnie nie czuję faktu, że ma już 6 okrągłych lat.
A Audi A3... No niebrzydki samochód... Ale pamiętaj, że płacisz też trochę za "markę premium" i za te same pieniądze możesz mieć młodszą Mazdę..
2. Hałas. To nie jest auto klasy premium. Musi być głosniej. Ale da się rozmawiać przy 190 też. Delikatnie podnosisz głos, ale bez przesady.
3. Lakier jest miękki, fakt. Dlatego szukaj może wersji niemetalicznej. Tańsze w lakierowaniu. Ale wygląda gorzej
4. Bagażnik to coś o czym słyszę po raz pierwszy...
5. Ciasno. W porównaniu z Hondą Civic ciaśniej. Ale woziłem dwójkę pasażerów z tyłu na dystanse rzędu 1000 km i nie wysiadali sparaliżowani. Co więcej, w tym roku też chcą jechać więc chyba nie było tak źle.
6. Wygłuszenie... nie widzę potrzeby. Chyba, że zamierzasz włożyć jakiś świetny sprzęt audio...
W audi z tego co słyszałem od kolegi kolegi – drogie części zamienne. A o usterkę w 5-6letnim A3 podobno nietrudno. Ale chyba lepiej popytać użytkowników.
Ja jeżdzę benzyną 1.6.
Co do jazdy w mieście nie mam zastrzeżeń, w trasie jadąc z pełnym bagażnikiem i pasażerem nie ma większych problemów.
Trochę gorzej jest gdy mamy 4 os w środku, pełny bagażnik i trumnę dachową. Wtedy człowiek trochę żałuje, że nie ma 2.0 pod maską. Z drugiej strony wtedy by bolało trochę bardziej na stacjach benzynowych.
Osobiście czytam trochę o problemach kolegów z dieslami i nie żałuję, że wybrałem benzynę. Zwłaszcza, że za chwilę cena ropy przekroczy cenę benzyny.. Z drugiej strony ile osób, tyle opinii.
Z pewnością mogę powiedzieć jedno. Ja po czterech latach jazdy M3 dalej odczuwam wielką przyjemność gdy wsiadam za kierownicę. I kompletnie nie czuję faktu, że ma już 6 okrągłych lat.
A Audi A3... No niebrzydki samochód... Ale pamiętaj, że płacisz też trochę za "markę premium" i za te same pieniądze możesz mieć młodszą Mazdę..
Osobiście czytam trochę o problemach kolegów z dieslami i nie żałuję, że wybrałem benzynę. Zwłaszcza, że za chwilę cena ropy przekroczy cenę benzyny
Jeśli chodzi o cenę ropy to jeśli nawet pójdzie do góry to i tak diesel mniej spali/100.
Jeśli chodzi o awaryjność diesli to rzeczywiście opinie są podzielone. Ropniak droższy w utrzymaniu ale z tego co czytałem jeśli w odpowiednim czasie zrobi się to co trzeba to jest ok.
Ja jeżdzę benzyną 1.6.
Co do jazdy w mieście nie mam zastrzeżeń
Ile Ci spala na trasie oraz na mieście jadąc z bardzo lekką nogą? Pytam, ponieważ gryzę się jeszcze z tym czy diesel czy benzyna.
------
hola hola, spalanie znajdziesz w tematach na forum
A Audi A3... No niebrzydki samochód... Ale pamiętaj, że płacisz też trochę za "markę premium" i za te same pieniądze możesz mieć młodszą Mazdę..
Tzn przeglądając giełdy u nas i u sąsiadów ceny są raczej porównywalne, A3 jest krótsza, łakoma na benzynę podobno , diesel też podobno niezawodny i raczej ekonomiczny.
Obecnie mam VW Golfa III 1.8 benz. i nie jestem z niego zadowolony.
Niezadowolenie nie wynika z marki lecz z nacięcia się na kupno ładnego "grata" wtedy w ładnej otoczce.
Po kolejnych latach wychodziła jego przeszłość.
Z tego względu nie chciałbym się drugi raz rozczarować i narzekać na samochód.
- Od: 30 lip 2010, 08:52
- Posty: 11
- Skąd: Kielce
- Auto: VW Golf III 1,8
tbodzio napisał(a):Obecnie mam VW Golfa III 1.8 benz. i nie jestem z niego zadowolony.
Niezadowolenie nie wynika z marki lecz z nacięcia się na kupno ładnego "grata" wtedy w ładnej otoczce.
Po kolejnych latach wychodziła jego przeszłość.
Z tego względu nie chciałbym się drugi raz rozczarować i narzekać na samochód.
Tzn. uważasz, że jak kupisz szrota ze znaczkiem Mazdy, to będzie lepiej?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości