Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy GE FS
jako że nie lubię nie zakończonych wątków wiec pisze dla potomnych
1 czy da sie wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy??
jaknajbardziej tak zrobiłem to bez większych problemów przy pomocy kilku prostych narzędzi.
2 czy nastąpiła poprawa??
oczywiście nie. Dymił dalej coraz bardziej.
po przekroczeniu magicznej cyfry 1.5l/1000km i obronie magisterki auto wylądowało na kanale
3 czy wymiana pierścieni pomogła
jak najbardziej tak,
oględziny silnika wykazały.
niewielnie zużycie gładzi cylindra(praktycznie żadne), owal średnica w granicach połowy dopuszczalnych wyczytanych z instrukcji
na tłokach widoczne jeszcze ślady obróbki fabrycznej.
przyczyna dymienia pierścienie olejowe typu corsa zostały w rowkach zapiekły sie w pozycji wciśnietej i wogóle nie współpracował z gładzią cylinda.
rowiązanie wymiana pierścieni na zamiennik firmy RIK.
efekt 0 dymu po odpaleniu.
wiec rozpocząłem test długodystansowy pierścieni RIK. (obym nie wykrakał jakiegoś dzwona tfu tfu) bo test szlak trafi.
po obejrzeniu starych pierścieni stwierdziłęm że jak sytuacja sie powtórzy to zrobie doświadczenie włoże te stare tylko wcześniej je dokładnie wymyje z nagaru bo po włożeniu do cylindra luz na zamku był naprawdę niewielki.
1 czy da sie wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy??
jaknajbardziej tak zrobiłem to bez większych problemów przy pomocy kilku prostych narzędzi.
2 czy nastąpiła poprawa??
oczywiście nie. Dymił dalej coraz bardziej.
po przekroczeniu magicznej cyfry 1.5l/1000km i obronie magisterki auto wylądowało na kanale
3 czy wymiana pierścieni pomogła
jak najbardziej tak,
oględziny silnika wykazały.
niewielnie zużycie gładzi cylindra(praktycznie żadne), owal średnica w granicach połowy dopuszczalnych wyczytanych z instrukcji
na tłokach widoczne jeszcze ślady obróbki fabrycznej.
przyczyna dymienia pierścienie olejowe typu corsa zostały w rowkach zapiekły sie w pozycji wciśnietej i wogóle nie współpracował z gładzią cylinda.
rowiązanie wymiana pierścieni na zamiennik firmy RIK.
efekt 0 dymu po odpaleniu.
wiec rozpocząłem test długodystansowy pierścieni RIK. (obym nie wykrakał jakiegoś dzwona tfu tfu) bo test szlak trafi.
po obejrzeniu starych pierścieni stwierdziłęm że jak sytuacja sie powtórzy to zrobie doświadczenie włoże te stare tylko wcześniej je dokładnie wymyje z nagaru bo po włożeniu do cylindra luz na zamku był naprawdę niewielki.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
To jest nas 2 ( zony BJ tez lata na RIK-enach obecnie ok 6 tysi )sołtys napisał(a):rozpocząłem test długodystansowy pierścieni RIK
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):o jest nas 2 ( zony BJ tez lata na RIK-enach obecnie ok 6 tysi )
wiem wiem Jarku to od ciebie się o nich dowiedziałem wiec wielkie podziękowanie zobaczymy ile pociągną mam nadzieje że ich drugi raz oglądać nie bede.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
O tym samym myślę , nie lubię naprawiac swoich samochodów bo zawsze za duzo wydaje kasy ( sporo częsci wymienia się na zapas – tak przy okazji )sołtys napisał(a):ile pociągną mam nadzieje że ich drugi raz oglądać nie bede.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam pytanie, pewnie do Jaksy: chodzi mi o części do xedosa 6 KF, mówicie o pierścieniach z Hipolu, czy inne części do silnika (uszczelki pod głowicę itd) też brać od nich. Czy Hipol ma tylko pierścienie RIK, czy lepiej zapytać przed kupnem?
- Od: 16 sty 2005, 15:36
- Posty: 12
- Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996
ar2r napisał(a):Czy Hipol ma tylko pierścienie RIK
nie mają pierścienie różnych firm, wiec musisz zadzwonić i zapytać.
ar2r napisał(a):(uszczelki pod głowicę itd)
Jarek poleca tylko ori z serwisu ja mam założone tacomy bo nie miałem czasu i ochoty jechać po ori 60km do serwisu, ale ja sobie robie sam wiec w razie wycieków sam sobie zmienie, jeżeli robisz to w warsztacie to nie oszczędzaj i kup uszczelnienia ori. Acha na tacomach narazie jes ok silnik suchy uszczelka pod głowicą trzyma.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
ar2r napisał(a):Dzwoniłem do Hipolu, nie mają RIK-ów, mają CTI, co o nich myślicie? Oczywiście mowa o pierścieniach.
Zdecydowanie odradzam. Moim zdaniem syf z gilem . Dowiedz się kiedy będą mieli RIK-i i się wstrzymaj do tego czasu z bólami. Lepiej na tym wyjdziesz. No chyba, że zaraz będziesz furkę sprzedawał...
Jaksa napisał(a):To jest nas 2 ( zony BJ tez lata na RIK-enach obecnie ok 6 tysi )sołtys napisał(a):rozpocząłem test długodystansowy pierścieni RIK
Jeśli już..to trzech. Ja na RIK-ach zrobiłem już 10,000 km i jest OK. – dolałem 0,7l oleju.
PS.
Jaksa – kawa z Maca + wkład – w Łodzi dalej aktualna!
Pozdrawiam.
ar2r napisał(a):czy inne części do silnika (uszczelki pod głowicę itd) też brać od nich
Nigdy w życiu innych uszczelek do V6 jak nie ori. Przerałiałem zmiany uszeczelek pod głowicą i pokrywami zaworów. Szkoda kasy i roboty. Wszytkie zamienniki puszczają, goracy olej smaży się na silniku i potrafi jeszce wiele szkody narobić.
Więc uszczelki do V6 –> TYLKO ORI
Ps. Nie przeraź sie kosztem ori uszczelek, ale zapewniam Cie, ze inne (czyt. zamienniki) to koszt mniejszy, ale jak policzysz ponowne rozbieranie silnika + nowy komplet uszczelek, to ori wychodzą taniej
Ps2. Czemu chcesz robić remont w V6 ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Kopci na niebiesko ?
Wiesz remont V6 to pokaźny koszt i musi być dobrze wykonany. Warto, także byłoby zastanowić się nad swapem silnika (może wyjść taniej). Tu musisz sie poważnie zastanowić ...
Ps. Jaki przebieg ?
Wiesz remont V6 to pokaźny koszt i musi być dobrze wykonany. Warto, także byłoby zastanowić się nad swapem silnika (może wyjść taniej). Tu musisz sie poważnie zastanowić ...
Ps. Jaki przebieg ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
171 kkm, wg licznika, ale ile de facto??
Myślę, że zrobię tak: rozebranie silnika nie dużo będzie mnie kosztowało, jeśli to tylko pierścienie, to wymieniam, jeśli szlify i tłoki, to pomyślę o nowym silniku, chociaż nie chciałbym, bo mam sekwencję założoną
Myślę, że zrobię tak: rozebranie silnika nie dużo będzie mnie kosztowało, jeśli to tylko pierścienie, to wymieniam, jeśli szlify i tłoki, to pomyślę o nowym silniku, chociaż nie chciałbym, bo mam sekwencję założoną
- Od: 16 sty 2005, 15:36
- Posty: 12
- Auto: xedos 6 2.0 V6, 1996
ar2r napisał(a):171 kkm, wg licznika, ale ile de facto??
To musiał być nieźle pałowany, albo licznik troche cofnięty.
ar2r napisał(a):Myślę, że zrobię tak: rozebranie silnika nie dużo będzie mnie kosztowało,
Tylko pamietaj, ze zostajesz bez samochodu ... do tego musisz szybko podjąc decyzje czy robić silnik czy szukać nowego. Więc lepiej teraz nagraj sobie kontakty na jakiś pewny silnik z gwarancją, a dopiero poźniej rozbierz swój.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Mylę że macie koledzy racje ,teraz już te zamienniki są w miarę dobre i do naszych MADZII wystarczą .
ja sam zrobiłem mały remont ;
zaczęło się od głowicy,polerce kanałów,uszczelniaczach takoma, zimeringach i pierścieniach w zamienniku iiiiiiiiii chodzi ,nie znaczy terytorium!!!!!!!! \
i oto przecież chodzi
podzięki dla Madzi88 za wskazówki i dobre fotorelacje .....
ja sam zrobiłem mały remont ;
zaczęło się od głowicy,polerce kanałów,uszczelniaczach takoma, zimeringach i pierścieniach w zamienniku iiiiiiiiii chodzi ,nie znaczy terytorium!!!!!!!! \
i oto przecież chodzi
podzięki dla Madzi88 za wskazówki i dobre fotorelacje .....
-
witja72
Nie natrafiłem nigdy na żadną fotorelację z tym związaną, ale są posty na ten temat;
viewtopic.php?f=125&t=109150&hilit=wymiana+uszczelniaczy
i wiele innych w szukajce.
viewtopic.php?f=125&t=109150&hilit=wymiana+uszczelniaczy
i wiele innych w szukajce.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
oj tam kazdy samochód to skarbonka, co troche cos wkładasz......... ja np. kupiłem złomka za pare groszy i co troche cos wkładam ale wiem ze to juz zrobione.... i fajne tak doprowadzac do poprzedniego stanu i patrzec na swoje efekty.....
Johny;)
- Od: 14 mar 2010, 13:07
- Posty: 521
- Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
- Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6