Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h
Witam, jako że mam za dużo czasu postanowiłem coś naskrobać o moim dupowozie
Auto jest już ze mną dobre 9 lat i jeszcze dłuugo zostanie moje Fabrycznie była to zwykła Efka z silnikiem 1,6 i wspomaganiem kierownicy , co po za kupie w zupełności wystarczało. Z czasem wleciał spojler na klapę bagażnika od GieTeka i trochę elektryczności co by ułatwić życie. Po 4 latach jazdy 1.6 w głowie zaczęły krążyć plany o wstawieniu czegoś większego ale były one dosyć mocno poskramiane krążącą na forum opinią o olejożerności jednostki 1.8 DOHC i wszystko skończyłoby się na planach gdyby nie trafił się silnik w dosyć okazyjnej jak na tamte czasy cenie oraz fakt że znałem takiego jednego osobnika który podjął się przełożenia silnika . Krótka wycieczka do Wrocławia, walka aby zmieścić to cudo w samochodzie wielozadaniowym i powrót do domu .
Kolejnym krokiem była wizyta u Waldiego który zrobił małe machniom i po paru dniach stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy z silnikiem 1.8 . Jak powszechnie wiadomo mocy jest zawsze mało i po roku użytkowania zaczęły się cały czas trwające poszukiwania czegoś co by trochę zmieniło ten stan
MODEL: Mazda 323f BG
MOC:
Seria: 128KM 157NM
28.08.2009: 116KM 148NM – moc po swapie
17.09.2011: 130,9KM 167NM – kolektory 4-1, kółko ssące -5° , CAI, MAF->MAP, FI
28.07.2012: 137,5KM 164NM– BP4W, przepustnica 60mm, teflon, reg. kółka ustawione na 0, usunięte VICSy
27.09.2012: 230KM 241NM – pierwszy pomiar po uturbieniu: 0,45-0,5 bara na samym WG
02.04.2013: 230KM i 270NM – 0,5 bara, sterowaniu EBC i jeszcze starym kolektorze ssącym (z wyrzuconymi VICSami) (test 2 to pomiar na 5 biegu zaraz po uturbieniu, test 4 to pomiar z EBC)
02.09.2013: 260,9KM 304NM – Test1– pomiar przy sterowaniu EBC na 0,5 bara, Test2 – bieg 4 0,7->0,85 bara, Test3 – bieg 5 0,7->1,2 bara pod odcinką, Test4 – bieg 5 "sypnięcie zapłonem w drugą stronę " i fuel cut.
07.11.2013: 291,6KM 296NM – Test1 – 0,7b/4000 –>1.3b/7500, Test2 – 0,7b/4000 –> 1.1b/7500 (zapłon przyspieszony o 2 stopnie)
18.09.2014 – 359KM i 367NM – Test 1 – 1 bar, Test 2 – 1,5 bara
Obecnie: 397KM i 368NM
SILNIK:
– Silnik 1.8 DOHC (swap by Waldii)
– Kute tłoki Wiseco 84mm
– Kute korby Manley
– Konwersja SOB->SUB
– głowica BP4W
– Porting kanałów ssących i wydechowych, polerka kanałów wydechowych, wyrównanie kanałów ssących
– Zawory ssące Supertech +1mm HiFlow
– Zawory wydechowe Supertech +1mm Inocel
– Podwójne sprężynki Supertech 74lbs + tytanowe talerzyki
– Uszczelniacze zaworowe Supertech
– Pasek nierządu kawiorowy Gatesa
– Szpilki główne i głowicy ARP
– Kompletny set panewek z GTRa
– Uszczelka głowicy Cometic
– Pompa wody z GTRa
– WY odm z pokrywy zaworów rozwiercone i wspawane króćce AN10
– Odcinka ustawiona na 8400
– Regulowane kółka rozrządu
– Home made oil catch tank
– Gruba chłodnica aluminiowa Koyo od Hondy Civic
– alternator, koło pasowe i koło pompy wody z MX5 (przejście na pasek wielorowkowy)
Plany:
– Ostre wałki
UKLAD PALIWOWY:
– Wtryskiwacze Siemens Deka 850cc
– Pompa paliwa DW200
Plany:
– Zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa
– Nitro
– Alko zamiast paliwa/mix
UKLAD DOLOTOWY:
– HX35s
– BOV Tial 50mm
– Fujita 4”
– IC 600x300x76
– Orurowanie z nierdzewki 3"
– Customowy kolekor ssący by SRT Garage
– Przepustnica z VRy
– Uszczelka teflonowa pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym OBX
– Przegroda zapobiegająca dmuchaniu ciepłego powietrza z chłodnicy na rurę dolotową
UKLAD WYDECHOWY:
– Baran własnej produkcji cz.1, cz.2, cz.3
– 2x WG TIAL 38mm
– 2x Screamer pipe w zderzaku
– Wersja Street: DP + wydech 2,75” by SRT Garage (przelotowy na 2 tłumikach od Hubanka)
– Wersja Drag: 3" rura przednim kołem :twisted:
– Poliuretanowe wieszaki wydechu
Plany:
– DP 3" na V-bandach
ELEKTRONIKA:
– Ecumaster EMU
– Trigger 60-2 (wykonany przez trzydziecha)
– Czujnik VR z EDISa + customowe mocowanie
– COPsy na cewkach z VW
– Sonda szerokopasmowa LC-1
– Wskaźniki AG peak SM: Boost, EGT, temperatura i ciśnienie oleju
– Tablet do wyświetlania parametrów życiowych silnika
– Shift Light
– Flat Shifty
– LC
UKLAD NAPĘDOWY:
– Szpera Mfactory
– Docisk EXEDY z K-serii
– Tarcza sprzęgła 225 z KLa obita okładziną "kevlarową"
– Olej skrzyni Millers CRX 75W90 NT
– Short-shifter
Plany:
– Spiek 5 łopatkowy na bazie tarczy 225 z KLa
UKLAD HAMULCOWY:
– Płyn Ferodo DOT 5.1
– Nowe przewody miedziane na całym aucie
– Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL w kolorze transparentny czerwony
Przód:
– Zwrotnice+piasty 323f BA KF
– Osłony tarcz M6
– Zaciski M6 po pełnej regeneracji i pomalowane proszkowo na czerwień
– Tarcze 282mm TEXTAR gładkie
– Klocki TEXTAR
Tył:
– Zwrtonice+piasty 323f BA KF
– Tarcze 323f BA KF TRW
– Zaciski 323 BG GT po pełnej regeneracji i pomalowane proszkowo na czerwień
– Klocki ATE z Probe II (większa powierza tarcia)
ZAWIESZENIE:
– Wszystkie elementy wypiaskowane i pomalowane proszkowo
– Poliuretany
– Rozpórki górne P+T pomalowane proszkowo na biało
– Stabilizatory z GT pomalowane proszkowo na czerwień
– Teflonowe łączniki stabilizatorów i tulejki z nierdzewki
– Poduszki poliuretanowe pod silnikiem i skrzynią
– Gwint K-Sport + górne mocowania domowej produkcji – tył
– Koła:
Przód:
1. Hoosier 205/50 (7,8kg) + felga 15" (5,7kg) – pełny slick na zawody
2. Profil SSL 185/55 (8,3kg) + felga 15" (5,9kg) – półslick na zawody
3. Federal EVO 195/50 + felga 15" (5,9kg) – do przemieszczania się
Tył:
1. xxx 175/70 + felga 15" (5,7kg)
BODY-KIT:
– Blenda ASTINA (przytargana z Nowej Zelandii )
– Znaczek Astiny na przednim grilu
– Lampy przednie custom – podwójne
– Podwójne pozycje z tyłu
– Korek wlewu oleju Mazdaspeed złoty i czarny (w zależności od felg i humoru hehe)
– Zderzaki z dokładkami Zendera
– Zaciski hamulcowe pomalowane proszkowo na czerwono
– Pokrywa zaworów pomalowana na czerwono VHT Wrinkle
– Siłowniki maski
– Nakrętki na wentyle Mazdaspeed
– Dysze spryskiwaczy od Citroena C3
– Prawie jak czerwone nakrętki do kół
Plany:
– Spojler na tylną klapę od Eunosa 100
ŚRODEK:
– Cyfrowe zegary z Eunosa 100
– Podgrzewane kubełkowe fotele
– Podłokietnik od MX-3
– Skórzany mieszek gałki zmiany biegów
– Kierownica MOMO 35cm
– Skórzana gałka zmiany biegów
– Redukcja masy czyli co zbędne zrobiło out (wiązka, dywany, boczki, kanapa itp.)
Plany:
– Lekkie kubełki na przód
CAR-AUDIO:
– HX35s + 2xScreamer + BOV
WAGA: 1020kg z fotelami kierowcy, pasażera i ciężkimi kołami z przodu.
Najlepsze ET na 1/4 mili – 12.177s
Filmiki:
Onboard po strojeniu przed zawodami w Pile (12.07.2015)
Shift light jest ustawiony na 7900 więc można sobie policzyć prędkość, bo ta z EMU nie jest super dokładna
Ogólnie to 1 i 2 słaba bo przejazd był na federalach, ale jakieś tam pojęcie jak to jedzie powinno być
I z zawodów:
Piła (12.07.2015)
Półfinał:
Finał:
Night Power w Olsztynie (18.07.2015)
Zegary:
Było:
Tak jest obecnie :
2014:
2013:
2012:
2011:
2009:
2008:
2005:
Auto jest już ze mną dobre 9 lat i jeszcze dłuugo zostanie moje Fabrycznie była to zwykła Efka z silnikiem 1,6 i wspomaganiem kierownicy , co po za kupie w zupełności wystarczało. Z czasem wleciał spojler na klapę bagażnika od GieTeka i trochę elektryczności co by ułatwić życie. Po 4 latach jazdy 1.6 w głowie zaczęły krążyć plany o wstawieniu czegoś większego ale były one dosyć mocno poskramiane krążącą na forum opinią o olejożerności jednostki 1.8 DOHC i wszystko skończyłoby się na planach gdyby nie trafił się silnik w dosyć okazyjnej jak na tamte czasy cenie oraz fakt że znałem takiego jednego osobnika który podjął się przełożenia silnika . Krótka wycieczka do Wrocławia, walka aby zmieścić to cudo w samochodzie wielozadaniowym i powrót do domu .
Kolejnym krokiem była wizyta u Waldiego który zrobił małe machniom i po paru dniach stałem się szczęśliwym posiadaczem mazdy z silnikiem 1.8 . Jak powszechnie wiadomo mocy jest zawsze mało i po roku użytkowania zaczęły się cały czas trwające poszukiwania czegoś co by trochę zmieniło ten stan
MODEL: Mazda 323f BG
MOC:
Seria: 128KM 157NM
28.08.2009: 116KM 148NM – moc po swapie
17.09.2011: 130,9KM 167NM – kolektory 4-1, kółko ssące -5° , CAI, MAF->MAP, FI
28.07.2012: 137,5KM 164NM– BP4W, przepustnica 60mm, teflon, reg. kółka ustawione na 0, usunięte VICSy
27.09.2012: 230KM 241NM – pierwszy pomiar po uturbieniu: 0,45-0,5 bara na samym WG
02.04.2013: 230KM i 270NM – 0,5 bara, sterowaniu EBC i jeszcze starym kolektorze ssącym (z wyrzuconymi VICSami) (test 2 to pomiar na 5 biegu zaraz po uturbieniu, test 4 to pomiar z EBC)
02.09.2013: 260,9KM 304NM – Test1– pomiar przy sterowaniu EBC na 0,5 bara, Test2 – bieg 4 0,7->0,85 bara, Test3 – bieg 5 0,7->1,2 bara pod odcinką, Test4 – bieg 5 "sypnięcie zapłonem w drugą stronę " i fuel cut.
07.11.2013: 291,6KM 296NM – Test1 – 0,7b/4000 –>1.3b/7500, Test2 – 0,7b/4000 –> 1.1b/7500 (zapłon przyspieszony o 2 stopnie)
18.09.2014 – 359KM i 367NM – Test 1 – 1 bar, Test 2 – 1,5 bara
Obecnie: 397KM i 368NM
SILNIK:
– Silnik 1.8 DOHC (swap by Waldii)
– Kute tłoki Wiseco 84mm
– Kute korby Manley
– Konwersja SOB->SUB
– głowica BP4W
– Porting kanałów ssących i wydechowych, polerka kanałów wydechowych, wyrównanie kanałów ssących
– Zawory ssące Supertech +1mm HiFlow
– Zawory wydechowe Supertech +1mm Inocel
– Podwójne sprężynki Supertech 74lbs + tytanowe talerzyki
– Uszczelniacze zaworowe Supertech
– Pasek nierządu kawiorowy Gatesa
– Szpilki główne i głowicy ARP
– Kompletny set panewek z GTRa
– Uszczelka głowicy Cometic
– Pompa wody z GTRa
– WY odm z pokrywy zaworów rozwiercone i wspawane króćce AN10
– Odcinka ustawiona na 8400
– Regulowane kółka rozrządu
– Home made oil catch tank
– Gruba chłodnica aluminiowa Koyo od Hondy Civic
– alternator, koło pasowe i koło pompy wody z MX5 (przejście na pasek wielorowkowy)
Plany:
– Ostre wałki
UKLAD PALIWOWY:
– Wtryskiwacze Siemens Deka 850cc
– Pompa paliwa DW200
Plany:
– Zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa
– Nitro
– Alko zamiast paliwa/mix
UKLAD DOLOTOWY:
– HX35s
– BOV Tial 50mm
– Fujita 4”
– IC 600x300x76
– Orurowanie z nierdzewki 3"
– Customowy kolekor ssący by SRT Garage
– Przepustnica z VRy
– Uszczelka teflonowa pomiędzy głowicą a kolektorem ssącym OBX
– Przegroda zapobiegająca dmuchaniu ciepłego powietrza z chłodnicy na rurę dolotową
UKLAD WYDECHOWY:
– Baran własnej produkcji cz.1, cz.2, cz.3
– 2x WG TIAL 38mm
– 2x Screamer pipe w zderzaku
– Wersja Street: DP + wydech 2,75” by SRT Garage (przelotowy na 2 tłumikach od Hubanka)
– Wersja Drag: 3" rura przednim kołem :twisted:
– Poliuretanowe wieszaki wydechu
Plany:
– DP 3" na V-bandach
ELEKTRONIKA:
– Ecumaster EMU
– Trigger 60-2 (wykonany przez trzydziecha)
– Czujnik VR z EDISa + customowe mocowanie
– COPsy na cewkach z VW
– Sonda szerokopasmowa LC-1
– Wskaźniki AG peak SM: Boost, EGT, temperatura i ciśnienie oleju
– Tablet do wyświetlania parametrów życiowych silnika
– Shift Light
– Flat Shifty
– LC
UKLAD NAPĘDOWY:
– Szpera Mfactory
– Docisk EXEDY z K-serii
– Tarcza sprzęgła 225 z KLa obita okładziną "kevlarową"
– Olej skrzyni Millers CRX 75W90 NT
– Short-shifter
Plany:
– Spiek 5 łopatkowy na bazie tarczy 225 z KLa
UKLAD HAMULCOWY:
– Płyn Ferodo DOT 5.1
– Nowe przewody miedziane na całym aucie
– Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL w kolorze transparentny czerwony
Przód:
– Zwrotnice+piasty 323f BA KF
– Osłony tarcz M6
– Zaciski M6 po pełnej regeneracji i pomalowane proszkowo na czerwień
– Tarcze 282mm TEXTAR gładkie
– Klocki TEXTAR
Tył:
– Zwrtonice+piasty 323f BA KF
– Tarcze 323f BA KF TRW
– Zaciski 323 BG GT po pełnej regeneracji i pomalowane proszkowo na czerwień
– Klocki ATE z Probe II (większa powierza tarcia)
ZAWIESZENIE:
– Wszystkie elementy wypiaskowane i pomalowane proszkowo
– Poliuretany
– Rozpórki górne P+T pomalowane proszkowo na biało
– Stabilizatory z GT pomalowane proszkowo na czerwień
– Teflonowe łączniki stabilizatorów i tulejki z nierdzewki
– Poduszki poliuretanowe pod silnikiem i skrzynią
– Gwint K-Sport + górne mocowania domowej produkcji – tył
– Koła:
Przód:
1. Hoosier 205/50 (7,8kg) + felga 15" (5,7kg) – pełny slick na zawody
2. Profil SSL 185/55 (8,3kg) + felga 15" (5,9kg) – półslick na zawody
3. Federal EVO 195/50 + felga 15" (5,9kg) – do przemieszczania się
Tył:
1. xxx 175/70 + felga 15" (5,7kg)
BODY-KIT:
– Blenda ASTINA (przytargana z Nowej Zelandii )
– Znaczek Astiny na przednim grilu
– Lampy przednie custom – podwójne
– Podwójne pozycje z tyłu
– Korek wlewu oleju Mazdaspeed złoty i czarny (w zależności od felg i humoru hehe)
– Zderzaki z dokładkami Zendera
– Zaciski hamulcowe pomalowane proszkowo na czerwono
– Pokrywa zaworów pomalowana na czerwono VHT Wrinkle
– Siłowniki maski
– Nakrętki na wentyle Mazdaspeed
– Dysze spryskiwaczy od Citroena C3
– Prawie jak czerwone nakrętki do kół
Plany:
– Spojler na tylną klapę od Eunosa 100
ŚRODEK:
– Cyfrowe zegary z Eunosa 100
– Podgrzewane kubełkowe fotele
– Podłokietnik od MX-3
– Skórzany mieszek gałki zmiany biegów
– Kierownica MOMO 35cm
– Skórzana gałka zmiany biegów
– Redukcja masy czyli co zbędne zrobiło out (wiązka, dywany, boczki, kanapa itp.)
Plany:
– Lekkie kubełki na przód
CAR-AUDIO:
– HX35s + 2xScreamer + BOV
WAGA: 1020kg z fotelami kierowcy, pasażera i ciężkimi kołami z przodu.
Najlepsze ET na 1/4 mili – 12.177s
Filmiki:
Onboard po strojeniu przed zawodami w Pile (12.07.2015)
Shift light jest ustawiony na 7900 więc można sobie policzyć prędkość, bo ta z EMU nie jest super dokładna
Ogólnie to 1 i 2 słaba bo przejazd był na federalach, ale jakieś tam pojęcie jak to jedzie powinno być
I z zawodów:
Piła (12.07.2015)
Półfinał:
Finał:
Night Power w Olsztynie (18.07.2015)
Zegary:
Było:
Tak jest obecnie :
2014:
2013:
2012:
2011:
2009:
2008:
2005:
Ostatnio edytowano 5 wrz 2015, 13:45 przez tekkenfan, łącznie edytowano 53 razy
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
jak dla mnie świetny samochód, bardzo ładna BG, do tego całkiem się zbierająca na trójmiejskich drogach
takim autkim bym nie pogardził w realu super się prezentuje
Ostatnio edytowano 16 cze 2011, 14:22 przez D4NI3L, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
Podziękował za pozytywne opinie, innych nie chce tutaj widzieć
bardziej Australia/NZ DM bo z tego co się orientuje to właśnie tam były one zwane Astina, ale taka blenda bardziej mi się podoba, a gdy dodać do tego wspomnienia związane z kupnem i transportem do Polski rzekłbym że blenda jest dla mnie bezcenna
Niestety nie kopnął mnie jeszcze ten zaszczyt
noucamp napisał(a):blenda dodaje JDMu
bardziej Australia/NZ DM bo z tego co się orientuje to właśnie tam były one zwane Astina, ale taka blenda bardziej mi się podoba, a gdy dodać do tego wspomnienia związane z kupnem i transportem do Polski rzekłbym że blenda jest dla mnie bezcenna
Dawidoski napisał(a):ciołeś się może ze zdrowym K8?
Niestety nie kopnął mnie jeszcze ten zaszczyt
Ostatnio edytowano 24 wrz 2011, 00:43 przez tekkenfan, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Dobry wóz, fajnie wygląda i silnik robi swoje. Też swap'owałem na taki i jest dobrze. Duży plus za przeprowadzone mody
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Żeby nie było że nic się nie dzieje, standardowe zderzaki zostały zastąpione zderzakami z dokładkami Zendera:
Zanabyłem stabilizator gietekowy:
który następnie został przywrócony do stanu używalności i pomalowany proszkowo na czerwono
Oprócz stabilizatorów wpadło jeszcze parę innych fantów ale o tym innym razem, na razie mogę pokazać tylko kolanka do ogarnięcia dolotu:
Zanabyłem stabilizator gietekowy:
który następnie został przywrócony do stanu używalności i pomalowany proszkowo na czerwono
Oprócz stabilizatorów wpadło jeszcze parę innych fantów ale o tym innym razem, na razie mogę pokazać tylko kolanka do ogarnięcia dolotu:
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
piękna sztuka jak na nią patrzę to widzę moją madzie po skończeniu
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Ładnie się prezentuje Twoja furka powodzonka w kolejnych modach
Dokładka zdecydowanie wygląda. Do tej pory myślałem, że tylko Vestatec "wygląda" a tu proszę... taka fajna niespodzianka.
Brakuje mi tutaj 2 rzeczy:
* innego koła
i
* jakiegoś fajnego wydechu, bo ten wg. mnie zwyczajnie nie wygląda.
Poza tym jedna z najładniejszych 323fbg na forum.
Brakuje mi tutaj 2 rzeczy:
* innego koła
i
* jakiegoś fajnego wydechu, bo ten wg. mnie zwyczajnie nie wygląda.
Poza tym jedna z najładniejszych 323fbg na forum.
czerwone sa szybkie,przekonalem sie o tym.Jest coraz wiekszy progress jesli chodzi o silnik teraz tylko hamownia,zeby niektorym koparka opadla
-
waldii
Zdecydowanie inny samochód przy tych dokładkach Fele są ok ale jakbym miał zmieniać to tylko i wyłącznie jakieś z rantem. Co do wydechu to faktycznie przydałby się jakiś "inny"
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
l3mur91 napisał(a):Brakuje mi tutaj 2 rzeczy:
* innego koła
i
* jakiegoś fajnego wydechu, bo ten wg. mnie zwyczajnie nie wygląda.
Fele mam zamiar odmalować i ponownie przepolerować ranty. Może kiedyś wpadnie coś lżejszego
wydech zostaje (przynajmniej na dzień dzisiejszy a to z tego względu że założony został miesiąc temu (jest to ori wydech od gieteka), dumam jedynie nad jakimiś końcówkami bo teraz to faktycznie troszkę kiszka ponieważ siedzi on za głęboko, czas pokaże. Na chwile obecną są rzeczy ważniejsze niż wygląd.
waldii napisał(a):Jest coraz wiekszy progress jesli chodzi o silnik
jak dobrze pójdzie to do końca roku powinno być jeszcze lepiej ale jak na razie ciii
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
waldii napisał(a):Rekawica w pysk na wtorek i to taka gruba welniana
mam nadzieje że nie dam Ci się do mnie zbliżyć
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości